• Informacije o oglasu
  • Pošaljite upit za ovaj oglas
  • Komentari i iskustva

Volvo S60 D3 Momentum

67,984 KM
Opis
Model
Volvo S60 D3 Momentum
Stanje
Novo
Kategorija
Osobno
Gorivo
Dizel
Mjenjač
Manuelni
Ime
Ime i prezime
Test
Test izvještaj
Brza švedska skulptura

Priliku da testiramo novi Volvo S60 prihvatili smo s oduševljenjem. Švedski automobil, razvijen pod kineskim vlasništvom, odiše šarmom čak i iz najsitnijeg detalja. Masivna konstrukcija, odlična finalna obrada, ''svemirska tehnologija'', fantastičan dizel motor i očekivano visoka cijena glavne su karakteristike modela S60. Iako na ovim prostorima vlada veliki interes za neke druge marke nema sumnje da će nova generacija Volva S60 potaći na razmišljanje o promjeni ''dresa''.

Do sada je Volvo uvijek bio sinonim za čvrstoću, sigurnost i nadasve konzervativan dizajn. No, ni ''sjekirom'' otesan švedski lim nije previše smetao velikom broju kupaca pa je Volvo uvijek imao svoju vjernu klijentelu. Neka turbolentna vremena donijela su i neuobičajen pad kvaliteta ali konačnim raspletom situacije sve je došlo na svoje mjesto. Prelaskom u kinesko vlasništvo većina je očekivala slobodan pad u ambis bez povratka ali dogodilo se upravo suprotno. Kinezi su švedskim inženjerima i dizajnerima dali odriješene ruke. To se najbolje vidi na finalnoj verziji S60.

Linije karoserije idealno su usklađene sa proporcijama limenih i staklenih površina. Dužina od 4.630 mm, širina 1.870 mm uz relativno malu visinu od 1.490 mm od Volva S60 čine limuzinu sportskih ambicija. Zbog izrazito kosog pada krova mnogi Volvo S60 uvrštavaju u tzv. klasu coupe-limuzina iako se to u propagandnom materijalu nigdje ne navodi.

Na prednjem dijeli najuočljivija su dva detalja: specifična dnevne svjetla i izbočina na masci motora. Dnevna svjetla izgledaju kao dvije male, vertikalno postavljenje, neonske lampe i mora se priznati da djeluju atraktivno bez obzira da li je vani svijetlo ili tamno. Izbočina na masci motora krije senzore radara sa  višestrukim funkcijama. Neočekivano skladne linije prednjeg dijela stapaju se sa bočnim. Sve što se ide više prema kraju dobiva se prava kupe forma. Bijela boja karoserije te retrovizori i kvake na vratima obojeni istom nijansom dodatno ističu monolitnost karoserije.

Karakter zadnjem dijelu daju ''bumerang'' svjetlosne grupe. Takva ideja bila je nekada prisutna na Maseratijevim modelima ali je zbog, kako kažu, skupe proizvodnje napuštena. Šteta! Srećom, dizajneri Volvoa S60 nisu morali voditi računa baš o svakom novčiću a što će budući kupci svakako prepoznati. Sportske ambicije otkriva i decentni spojler na klasičnom poklopcu prtljažnika.

Na osnovu dosadašnjih iskustava sa Volvom malo je ko očekivao ovako oduševljenje po pitanju dizajna. Mi, ali i većina onih kojih smo pitali za mišljenje daju maksimalne ocjene. 

Puno opreme, nešto manje prostora

Volvov predstavnik u klasi limuzina srednjeg razreda dolazi na platformi s međuosovinskim razmakom od 2.780 mm. To uz dužinu karoserije od 4.630 mm obećava obilje prostora na zadnjim sjedištima i prtljažniku. Ali otvaranjem zadnjeg para vrata ili podizanjem poklopca prtljažnika vidi se da su dizajneri prvenstveno išli za ljepotom a ne za maksimalnim iskorištavanjem svakog raspoloživog milimetra. Obzirom na opšti sklad sigurni smo da će svi brzo preći preko ovoga. Tim prije što je komfor na zadnjoj klupi sasvim pristojan dok je gepek sa samo 380 litara zapremine ipak za nijansu premalen u odnosu na konkurenciju.

Ugođaj na prednjim sjedištima, a pogotovo onaj na vozačkom, je veoma blizu savršenstva. ''Izlomljeni'' multifunkcionalni volan sa zadebljanima na pravom mjestu idealno sjedi u ''rukama'' a uz to dobro programirani servo uređaj uvijek daje prave informacije u odnosu na trenutne uslove vožnje. Ispod se nalaze dva okrugla instrumenta čiji dizajn podsjeća na one u Aston Martinu (obzirom na ranijeg zajedničkog vlasnika nije ni čudo a ova će se veza primijetiti na još nekoliko detalja). U sredini oba instrumenta instalirani su info displeji dok je mehanizam kazaljke skriven u obodu. No, važnije je od toga što su instrumenti u svakom trenutku maksimalno čitljivi.

Tanka centralna konzola sa prekidačima za komande pomoćnih sistema blago je zakrenuta prema vozaču. Tako se na dobar način stvara osjećaj kao u pravim sportskim automobilima jer je sve skoncentrisano oko vozača. Iako na prvi pogled izgleda da je broj prekidača pretjeran u praski se veoma brzo shvati da svaki ima svoj smisao koji je zbog oblika ili označavanja odmah lako prepoznati. Iznad je veliki multifunkcionalni displej okružen ventilacijskim otvorom s jedne a tasterom za startanje motora s druge strane. Kada već spominjemo taster za startanje recimo da je kvadratni a ne uobičajeni okrugli što daje dozu osobnosti. Naime, mi smo sigurni da ostali proizvođači sa istim, okruglim, rješenjem koriste usluge jednog te istog dobavljača.

Obloge od aluminija prisutne na centralnoj konzoli, vratima i volanu što dodatno istiće luksuz prisutan u svakom detalju. Dobro profilirana sjedišta ugodna su bez obzira da li se vozi laganim ili brzim tempom. Položaj sjedenja nešto je niži ali zbog visine manje od 1.5 metara drugačije nije bilo moguće izvesti. Onaj ko svaku vožnju želi poistovjetiti sa sportom položaj sjedenja ocijeniti će visokim ocjenama, a bitno je što ni ''limuzinski'' vozači neće uputiti primjedbe. Isto važi i za zadnju djeljivu klupu sa dva jasno profilisana sjedišta. Doduše, nekako će se smjestiti i treći putnik ali on se mora pomiriti sa nešto manje komfora.

Oprema je više nego bogata ali za razliku od nekih koji pod tim smatraju obilje zabavne elektronike Volvo se skoncentrisao na aktivnu i pasivnu sigurnost s tim da ni odličnog zvuke ne nedostaje. Uz AQS (aktivnu kontrolu kvaliteta zraka) i precizne parking senzore nas je posebno oduševio audio sistem sa 8 visoko kvalitetnih zvučnika i priključcima za eksterne nosače zvuka. Inače, paket Momentum podrazumijeva sve što nekome može pasti na pamet.

Čudo od dizel motora

Zapremina od 1.984 ccm odmah budi asocijacije na motor sa četiri cilindra. Greška! Volvo je standardni motor od 2.0 litara radne zapremne ''razvukao'' na pet cilindara u liniji. Pomalo neobična konfiguracija nastala je kao derivat većeg, 2.4 litrenog, agregata. U osnovi, blok motora ostao je isti a ugradnjom druge radilice motora (s manjim hodom koljena) postignut je manji hod klipova uz zadržavanje istog promjera (isti recept imali smo na nekoliko varijanti ''Stojadina'' i još nekih automobila). Po nekom pravilu motori sa manjim hodom klipova maksimalnu snagu i obrtni moment odaju pri visokim obrtajima. Ali, razvojni inženjeri Volva takva su vjerovanja bacili u vodu. Jer njihov savremeni turbo dizelaš maksimalnu snagu od 163 KS odaje pri minimalnih 2.900 obr/min. Još je zanimljivija krivulja obrtnog momenta. U intervalu od 1.400 -2.850 obr/min pod vozačevim desnim stopalom na raspolaganju je čak 400 Nm obrtnog momenta. To se itekako osjeti prilikom ubrzanja jer golema navala snage ne posustaje od početka do kraja bez obzira u kojem se stepenu prenosa nalazi manuelni mjenjač sa šest stepeni prenosa. Indikativno je što crveno područje na obrtomjeru počinje tek na oznaci 5.000 obr/min (2.100 obr/min više od pika maksimalne snage). Onaj ko baš želi razvlačiti obrtaje može potapati pedalu gasa do oznake 4.000 obr/min a sve ostalo je čisto pretjerivanje. Zanimljivo je što prelaskom 2.900 obr/min maksimalna snaga ne pada drastično. A ni to nije baš uobičajeno za turbo dizelske motore koji su poznati po naglom gubitku snage u visokim obrtajima.

Dizelaš sa pet cilindara uparen je sa manuelnim mjenjačem sa šest stepeni prenosa. U praksi se to pokazalo kao dobitna kombinacija. Dobro raspoređeni prenosni odnosi i velika snaga motora dostupna u cijelom radnom opsegu daju odlične performanse uz još bolju ekonomičnost. Ubrzanje od 0 do 100 km/h ostvari se za 9.2 sekunde iako smo mi tokom cijelog testa imali utisak da su fabrički navodi suviše skromni. Mi smo s jednom osobom i skoro punim rezervoarom ostvarivali barem za sekundu bolji rezultat. Maksimalna brzina od 220 km/h ostvari se bez ikakvih naprezanja, bilo po pogonsku grupu bilo po vozača.

Na kraju našeg testa putni računar je izbacio vrijednost od 6,3 litara na 100 km. Obzirom na snagu, performanse i masu od 1.630 kg možemo reći da je rezultat daleko povoljniji nego što smo očekivali. One koji većinom voze u gradu raduje podatak od prosječnih 7.5 litara. Na otvorenoj cesti teško se i uz žestok tempo premaši 5 litara.

Uzoran osjećaj u vožnji

Već prilikom prve vožnje odmah se može prepoznati dugogodišnja veza s Fordom. Naravno u pozitivnom svjetlu. Ovjes i upravljački mehanizam postavljaju mjerila u klasi. Upravljanje je precizno bez obzira na trenutnu brzinu kretanja dok je ovjes predstavlja veoma dobar kompromis između sportskog i limuzinskog. Dolaskom na lošiju podlogu pomalo smo se plašili reakcija lijepih aluminijskih naplataka dimenzija 7.0x17''. Da li zbog mesnatijih zimskih guma ili nečeg drugog preko udarnih rupa prelazili smo bez previše stresa. Klizavo vrijeme pomoglo nam je da ocijenimo rad sistema za dinamičku stabilnost i proklizavanje, DSCT-a. On je odlično kalibriran jer početak nekontrolisanog kretanja ''osjeti'' u startu. To je od velike pomoći prilikom brze vožnje po klizavoj cesti punoj krivina gdje automobili sa snažnim i teškim dizelašima u nosu vozila imaju sklonost ka podupravljanju (prednji dio želi nastaviti ići ravno naprijed).

ESP, ASR i ostali sigurnosni sistemi nisu više nikakva novost pa će uskoro doći vrijeme u kojem će novinari preskakati pisanje o tome jer će ih svaki, pa i najmanji, automobil imati u serijskoj opremi. Ali, novi Volvo S60 ide nekoliko koraka ispred svih. Sistem City Safety druge generacije od velike je pomoći. Radar može prepoznati prepreku te do brzine od 30 km/h prvo upozoriti a potom samostalno preuzeti nadzor nad kočnicama do potpunog zaustavljanja. Ukoliko se vozi brže sistem pomoću projekcije crvenog svjetla na vjetrobran a potom i prodornog zvučnog signala upozorava da smo preblizu nekoj prepreci. Što smo bliže a u odnosu na trenutnu brzinu kretanja crveno svjetlo mijenja intenzitet pa na kraju postane kao pravo stop svjetlo automobila ispred nas. Radar je zadržao već viđenu funkciju održavanja sigurnog razmaka u odnosu na automobil ispred. U tom slučaju S60 samostalno usporava do brzine automobila ispred. Kada vozač ispred nas ponovo ubrza ubrzava i naš Volvo do unaprijed zadane brzine.

Nama se posebno svidio sistem BLIS. Radi se o ugrađenim kamerama u tijela vanjskih retrovizora koje bez greške otkrivaju automobil u mrtvom uglu. Tada se aktivira narančasta lampica s unutrašnje strane vrata pa vozač bez da skreće pogled s ceste zna da mora zadržati traku. Već poslije pola sata vožnje po gradu pitali smo se: kako smo do sada uopšte mogli voziti bez ove blagodati? Čovjek se brzo nauči na dobro i BLIS bi trebalo zakonom propisati kao serijsku opremu za sve automobile. Na raspolaganju smo imali i sistem koji upozorava na nenamjerno prelaženje u drugu voznu traku (naravno kada pokazivač pravca nije aktiviran). Iako na početku postoji velika doza nepovjerenja u rad elektronskih asistenata vozač brzo stekne povjerenje pa u nekim situacijama za zadovoljstvom u S60 ''glumi'' putnika. Jedina komanda koja uvijek ostaje u rukama vozača jeste upravljački mehanizam ali kako je počelo čini se da će i taj dan na žalost doći. Da, baš na žalost jer će oni koji uživaju u ulozi vozača ostati na margini.

Usprkos 67.984 KM cijena je realna

Naš testni automobil imao je paket opreme Momentum a uz to i neke dodatke koji dolaze uz doplatu. U njih spadaju: Driver Support Paket (3.657 KM), Alarm (587 KM), grijanje prednjih sjedišta (567 KM) i High Performance Multimedia Sistem (1.056). Kada se podvuče crta dobije se 67.984 KM na šta treba dodati troškove prve registracije. Za ovu klasu automobila nije malo ali vrhunska tehnologija nikada nije bila niti će ikada biti jeftina. Dobro to znaju kupci pa prodaja S60 u bogatijim zemljama ide odlično. Novi Volvo S60 je zaista jedan od rijetkih automobila s kojim će vozač zbog velikih užitaka birati duži put do cilja.   
  • 1662 pregleda
Ime *
E mail *
Vaše ime
Vaš E-mail
Poruka
Sigurnosni kod *
Unesite komentar na ovaj oglas ili podijelite svoje iskustvo sa ovim modelom
Unesite komentar
Autor *
Naslov *
Ocjena za ovaj model
Poruka *
Sigurnosni kod *
Oglasi za poređenje
Nemate ni jedan oglas u tabeli.Da bi unijeli oglase potrebno je da selektujete oglase za poređene,nakon toga da snimite svoju tabelu.
Unesite razlog prijave
Poruka *
Prijavite se
Korisnik
Šifra
Zaboravili ste lozinku? Pošalji