• Informacije o oglasu
  • Pošaljite upit za ovaj oglas
  • Komentari i iskustva

VW Touareg V6 3.0 TDI

- KM
Opis
Model
VW Touareg V6 3.0 TDI
Stanje
Novo
Kategorija
SUV
Gorivo
Dizel
Pogon
4 x 4
Mjenjač
Automatik
Ime
Ime i prezime
Test
Test izvještaj
Poslije osam godina prva generacija VW-ovog velikog SUV-a Touarega otišla je u zasluženu mirovinu. Nasljednik je došao u velikom stilu i pravom trenutku. Iako trenutna ''klima'' na tržištu nimalo ne odgovara SUV-ovima i terencima, pogotovo onim teške kategorije, novi Touareg oduševljava u svakom, pa i najmanjem, detalju te budi interes kupaca koji ne spadaju u krug ljubitelja SUV-ova. Brat blizanac Porschea Cayennea u apsolutnim mjerilima spada u tehnološki vrh pa se cijena od 105.797 KM do registracije može smatrati kao korektno odmjerena.

Druga generacija Touarega prepoznatljiva je na prvi pogled iako ima dosta novih linija. To na najbolji način potvrđuje odličan rad dizajnera koji su usprkos potpuno novim proporcijama uspjeli zadržati prepoznatljive linije. Karoserija je narasla u dužinu i širinu ali je visina neznatno smanjena. To uz nešto niži ovjes čini da druga generacija Touarega izgleda znatno dinamičnije od prve. Prednji dio predstavlja razradu ideja sa ostalih VW modela novijih generacija. Oštre linije na velikom prednjem dijelu izgledaju moćno a sve na viši nivo podižu nove svjetlosne grupe sa neizbježnom LED tehnologijom dnevnih svjetala. Uz paket ''Chrome&style'' dobiva se dosta kromiranih detalja s kojima Touareg poprima još otmjeniji izgled.

Pogled s boka otkriva veći međuosovinski razmak (4 cm više u odnosu na staru platformu) te drugačije linije vrata i pragova koje karoseriji dugoj 4.8 metara daju elegantan izgled. Posebno su dobro dimenzionirana stakla koja se sužavaju od naprijed prema nazad. Time se dobiva klinasta forma koja uspješno razbija velike limene površine vrata i bočnih stranica. Na krovu se nalaze nosači i mala antena za GPS u obliku delfinove peraje iza koje se nalazi decentan spojler. Pozitivan dojam vezan za dizajn zaokružuje zadnji dio sa novim svjetlosnim grupama i dvije ogromne izduvne cijevi zanimljivog oblika. Baš je taj detalj puno bolje izveden nego na starom Touaregu koji je djelovao pomalo nedorečeno. Bez obzira na ugao gledanja Touareg druge generacije izgleda elegantno, sportski i otmjeno te nema ni traga nezgrapnosti koja je (pre)često obilježje velikih SUV-ova i terenaca.

Otvaranjem masivnih vrata ugleda se unutrašnjost koja u svim detaljima otkriva da se radi o automobilu iz premium segmenta. Sve su površine spojene njemačkom preciznošću iako se Touareg proizvodi u slovačkoj Bratislavi. Ugrađeni materijali i obloge na svim površinama neodoljivo podsjećaju na Audi. Ugodni su na dodir, lijepo su dizajnirani te se odlična ergonomija nameće sama po sebi. Sportski multifunkcionalni grijani volan sa tri kraka izdašno se podešava po dubini i visini što uz raskošno podešavanje prednjeg lijevog sjedišta omogućava idealan položaj za komandama. Iako mnogobrojni svi prekidači su postavljeni na logične pozicije. Naravno, njemački jasni i precizni simboli odmah otkrivaju namjenu prekidača i tipki te će se vozač odmah snaći bez obzira na prethodna iskustva sa Touaregom.

Sva sjedišta su izvedena po starom, oprobanom, receptu VW-a. Na prvi pogled čine se kao tvrda ali poslije nekoliko kilometara odmah se shvati da su, skoro, idealna za dugotrajan boravak u automobilu. Čak ni poslije višesatne vožnje ne dolazi do umora i bolova u leđima i ekstremitetima. Između prednjih sjedišta nalazi se veliki tunel kroz koji prolazi kardanska osovina. Prostor iznad iskorišten je postavljanje zgodne ručice automatskog mjenjača sa osam stepeni prenosa. Okolo se nalaze prekidači za biranje programa vožnje (off-road-on road), elektronska ručna kočnica, ESP...Između vozača i suvozača nalazi se ogroman klimatiziran pretinac koji se za ovih vrelih dana pokazao kao spasonosno rješenje. Kada već spominjemo klimu recimo da dvozonska automatska klima radi bez greške iako je zapremina putničkog prostora prilično velika.

Vozač i suvozač uživaju u maksimalnom komforu dok oni na zadnjoj klupi, očekivano, raspolažu sa tek nešto manjim životnim prostorom. Asimetrično djeljiva zadnja klupa može se uzdužnu pomicati za čitavih 16 cm. To itekako dobro dođe u slučaju prevoza kabastog tereta. U dosta slučajeva dovoljno je zadnju klipu gurnuti prema naprijed da bi se oslobodilo dovoljno prostora bez preklapanja naslona. Zapremina prtljažnika varira od 580 do 1.642 litra (sa pomaknutom klupom u krajnji prednji položaj zapremina je 605 litara). Često korištenje prtljažnika znatno olakšava automatsko otvaranje/zatvaranje koje se aktivira pomoću ključa ili direktno na prtljažniku preko prekidača.

Zadnja je klupa maksimalno varijabilna pa uz uzdužno pomicanje postoji mogućnost i individualnog namještanja nagiba naslona. Sve nabrojano itekako godi na dugim putovanjima jer će svaki putnik, a ne samo oni na prednjim sjedištima, moći pronaći sebi idealan položaj.

Početno oduševljenje interijerom postepeno je raslo do kraja testa pa se zaista pitamo da li nekome treba išta više. Naprosto oduševljava milimetarska, bolje rečeno mikronska, preciznost spojeva i opšta kvaliteta najsitnijih detalja.

I ovaj put VW je pokazao da zna praviti automobile ali i da ih zna naplatiti. Uz raskošnu serijsku opremu dolazi i debeli katalog dodatnih opcija te se cijena može podići na veoma visoku razinu.  Na osnovu našeg iskustva sa testnim Touaregom možemo reći da su i serijski paketi opreme više nego dovoljni čak i za one probirljivije kupce.

Sada već stara generacija Touarega imala je raskošnu ponudu agregata a što je podrazumijevalo raskošne W12 (benzinac) i V10 dizelaš. No, u skladu s novim, ekološkim, vremenima iz ponude su izbačeni spomenuti motori a uz njih na spisku se našao i V8 benzinac sa 350 KS. Na početku prodaje druga generacija Touarega nudi se sa po dva benzinca i dizelaša. Ulazni model dolazi sa 3.6 litrenim benzincem koji uz pomoć FSI tehnologije daje 280 KS. Na sljedećoj stepenici nalazi se 3.0 litreni turbo benzinac (TSI) i to kao hibridna verzija. On producira 333 KS (+52 KS elektromotora) i ukupno 580 Nm obrtnog momenta.

Na vrhu ponude dizelskih motora nalazi se poznati Audijev 4.2 litreni V8 agregat snažan 340 KS. Od maksimalnog broja konjskih snaga još više oduševljava ''kamionskih'' 800 Nm obrtnog momenta te podatak o prosječnih 9.1 litara dizela na 100 kilometara puta.

Mi smo na test dobili Touarega sa ugrađenim 3.0 litrenim TDI motorom V6 konfiguracije. U odnosu na cijenu, performanse i prosječnu potrošnju odgovorno možemo reći da se radi o idealnom izboru. Iz 2.967 ccm radne zapremine dobiveno je 240 KS pri 4.000 obr/min i 550 Nm obrtnog momenta raspoloživog pri 2.000 obr/min. Odlični agregat uglađenog rada dolazi u paru sa novim automatskim mjenjačem sa čak osam stepeni prenosa. Mjenjač ima tri načina rada: D (drive), M (manuel) i S (sport). Ne treba biti stručnjak pa zaključiti u kojim uslovima treba koristiti koje ''slovo''. Poslije eksperimentisanja u realnim uslovima eksploatacije lako se nameće zaključak da će ručica mjenjača najčešće biti u položaju ''D''. Tada se VW-ov SUV ponaša uglađeno te bez ikakvih stresova dolazi brzo i elegantno do željenog cilja. Prilikom vožnje nizbrdo ručicu smo postavili u položaj ''M'' te smo sekvencijalnim načinom izmjene stepeni prenosa ukapčali onaj za koji smo mislili da je idealan u tom trenutku. Tada se kao najveća prednost javlja efikasno koćenje motorom što za automobil težak više od dvije tone nije beznačajno. Time se štede kapacitetne kočnice a vozač ima daleko bolji osjećaj nego kada istu dionicu prolazi sa mjenjačem u položaju ''D''. Usput, Touareg dolazi sa sistemom za regeneriranje kočione energije. Time se ostvaruje dodatne uštede u potrošnji goriva jer je alternator manje opterećen.

Sve je divno i krasno ali moramo priznati da pravo oduševljenje, odnosno otkrivanje svih aduta Touarega II, dolazi sa ubacivanjem ručice mjenjača u položaj ''S''. Tada se karakter najvećeg VW SUV-a iz uglađenog gospodskog preobražava u sportski rabijatan (u pozitivnom smislu). Reakcije na desnu pedalu tada su munjevite a elektronika mjenjača ''čita'' misli vozača. S prestankom ubrzanja ukapča se viši stepen prenosa a naglim i odličnim pritiskanjem pedale gasa elektronika munjevito prebacuje u niže stepene prenosa (nekada za čak tri stepena prenosa niže). Sve to kao rezultat ima odlična ubrzanja. Trenutni stepen prenosa elektronika drži sve do crvenog polja na obrtomjeru (počinje na 5.000 obr/min) te trenutak poslije ukapča narednu ''brzinu''. Obzirom da se u kućištu sofisticiranog mjenjača nalazi čak osam stepeni prenosa vozač zna da će zabava dugo trajati. Mi smo iz stanja mirovanja do prvih 100 km/h ubrzali za manje od osam sekunda ali u praksi to izgleda znatno brže nego što štoperica izmjeri. Vožnja na auto putu otkrila je dodatne kvalitete Touarega. Bez previše natezanja postiže se fabrički obećanih 218 km/h a čak i tada vozač bez problema kontroliše ponašanje automobila na cesti. Šta više, zbog odlične zvučne izolacije i relativno malog otpora probijanja vazduha putnici nemaju osjećaj da se brzo vozi sve dok ne pogledaju kazaljku na brzinomjeru.

Kada se poslije dugotrajne vožnje u ''S'' položaju prebaci u ''M'' ima se utisak da elektronika mjenjača pomalo neodlučno bira stepen prenosa. Ali, to je sasvim prirodna reakcija i ne navodimo je kao nešto negativno.

Skuplji paketi opreme dolaze sa zračnim, adaptivnim, ogibljenjem a mi smo se vozili na ''običnom'' ovjesu. Iako to zvuči pomalo skromno moramo reći da u normalnim uslovima eksploatacije ne treba ništa više. Nešto niže težište uz dobro kalibrirane opruge i amortizere idu u prilog sportski nastrojenim vozačima. U sve se uklapa varijabilni servo upravljačkog mehanizma te se, zaista, u svim trenutcima ima pravi osjećaj na komandama. Kako li je tek sa zračnim ogibljenjem? Istina, ne znamo ali nema sumnje da je sve navedeno dignuto na još veću razinu.

Serijski ovjes dobro se nosi sa velikom masom koja je za osjetnih 208 kg manja od usporedivog modela penzionirane generacije. To se itekako pozitivno odražava na dinamiku vožnje i prosječnu potrošnju. Iako kupcima ovakvih automobila prosječna potrošnja nije od krucijalne važnosti recimo da se u kombiniranim uslovima može proći sa odličnih 10 litara dizela na 100 kilometara puta. Logično, prosječna potrošnja skače u gradskim gužvama te se penje na 12.5 litara što je u odnosu na performanse, dimenzije i pogon 4x4 više nego prihvatljivo.

Naš testni automobil raspolagao je sa standardnim 4x4 pogonom koji se u skoro svim situacijama pokazuje kao razuman izbor. No, oni koji se ne libe odlasku na najteže terene okružene oštrim grmljem mogu si naručiti Touarega sa pogonom Terrain Tech. Iza te oznake krije se reduktor i, što je važnije, centralni i zadnji diferencijal sa blokadom. Potonji podatak otkriva da se radi o pravom terencu koji je sposoban proći i najteže terene. Još ako se montiraju ''prave'' terenske gume otvaraju se nove avanturističke mogućnosti. Pogon Terrain Tech ima nekoliko programa rada (slično kao Range Rover) pa će i  manje iskusni off-road vozači lako savladati naočigled nepremostive prepreke.

Obzirom da test vozači imaju privilegiju voziti sve najnovije modele svih klasa lako mogu donijeti konačni sud o nekom automobilu. Čak i oni koji nisu pretjerano oduševljeni SUV-ovima (među koje spada i autor ovog testa) moraju skinuti kapu ispred novog VW Touarega. Jer, radi se o vozilu fantastičnih voznih osobina na asfaltu ali i upečatljivih mogućnostima van asfalta. U zamjenu za 105.797 KM dobije se vozilo krcato najsavremenijom tehnologijom koje može idealno poslužiti u svim uslovima eksploatacije. Za navedenu sumu kupac uživa u maksimalno udobnom vozilu skladnog izgleda i umjerenih troškova eksploatacije.

Iako koncern VW nije rano ušao u SUV razred automobila mora se priznati da brzo uče te da su pred mnogobrojnu konkurenciju s novim Touaregom postavili (pre)težak zadatak. Mi se nakon testa zaista usudimo reći da Touareg i nema baš pravu konkurenciju jer je u više segmenata nadmoćan te kao takav dolazi kao do sada neviđeno uspješna cjelina. 
  • 1622 pregleda
Ime *
E mail *
Vaše ime
Vaš E-mail
Poruka
Sigurnosni kod *
Unesite komentar na ovaj oglas ili podijelite svoje iskustvo sa ovim modelom
Unesite komentar
Autor *
Naslov *
Ocjena za ovaj model
Poruka *
Sigurnosni kod *
Oglasi za poređenje
Nemate ni jedan oglas u tabeli.Da bi unijeli oglase potrebno je da selektujete oglase za poređene,nakon toga da snimite svoju tabelu.
Unesite razlog prijave
Poruka *
Prijavite se
Korisnik
Šifra
Zaboravili ste lozinku? Pošalji