• Informacije o oglasu
  • Pošaljite upit za ovaj oglas
  • Komentari i iskustva

VW Polo 1.2 TDI

- KM
Opis
Model
VW Polo 1.2 TDI
Stanje
Novo
Kategorija
Hečbek
Gorivo
Dizel
Mjenjač
Manuelni
Ime
Ime i prezime
Test
Test izvještaj
Kap po kap

Ubrzo poslije uvođenja nove generacije Pola na naše tržište imali smo priliku testirati verziju sa 1.6 litrenim common rail dizelašem. Već tada smo ostali zatečeni malom prosječnom potrošnjom. Ali da se može postići još veća energetska efikasnost potvrdio je test Pola 1.2 TDI sa dizelašem kojem je u odnosu na 1.6 TDI ''amputiran'' jedan cilindar. Uz nešto manju elastičnost postignute su generalno bolje performanse uz ''nestvarno'' malu potrošnju sve skupljeg dizela.

Dizajn izveden od čistih linija

Prvi test nove generacije VW Pola možete naći na linku: http://www.auti.ba/index.php#index.php?sel=news&type=2&view=1032 . Tada smo detaljno opisali dizajn vanjskog dijela i unutrašnjosti ali, ipak, ponovit ćemo neke osnovne karakteristike. Dizajn je izveden od čistih linija koje su postale zaštitni znak svih automobila sa VW logom na masci motora. Pogled na masku motora odmah otkriva sličnost sa ostalim modelima VW grupacije. Sa sličnim dizajnerskim idejama dolaze: Golf, Passat, Scirocco, Caddy i Amarok. Bez obzira na klasu gdje pojedini model pripada mora se priznati da linije karoserije koketiraju sa sportom. To može biti samo dobar a nikako loš adut za osvajanje kupaca. Kompletna karoserija djeluje skladno i čvrsto pa nema sumnje da će se sa konkurencijom dobro nositi nekoliko sljedećih godina.

Dobra ergonomija i tvrda plastika

VW Polo nije bezrazložno narastao van gabarita gradskog automobila. Raspoložive dimenzije na najbolji su način iskorištene za dobivanje ugodnog putničkog prostora. Prostora ne manjka ni na prednjim ali ni na zadnjim sjedištima. Logično, navedeno se odnosi na mjerila klase gradskih automobila čiji je Polo istaknut predstavnik. Zbog četvora vrata olakšan je ulazak na zadnju klupu. Tamo se ugodno mogu smjestiti dva putnika iako ni treći neće biti višak. Još ako su prednja sjedišta pomaknuta malo naprijed sreći neće biti kraja. Tada se za vrije dužih putovanja ni prtljažnik od 280 litara ne čini malenim. U slučaju obaranja zadnje klupe oslobađa se prostor od 952 litra što je dovoljno za sve potrebe koje se mogu postaviti pred automobil gradskih dimenzija.

Ergonomija je tradicionalno dobra. Za komandama se ugodno sjedi a sve je nadohvat ruke i jasno označeno. Ne nedostaje ni naslon za laktove između prednjih sjedišta pa je ugođaj potpun. Kokpit kao i većina obloga izvedeni su od tvrde, njemački precizno spojene, plastike. To na prvi pogled djeluje pomalo razočaravajuće ali se vrlo brzo shvati da je sve predodređeno dugogodišnjoj eksploataciji. Održavanje je krajnje jednostavno a to je ono što se na kraju više cijeni od mekanih površina koje se lako prljaju a teško čiste.

Za ugodan boravak zadužen je i solidan paket opreme koji je podrazumijevao kvalitetan audio uređaj, klima sistem, električni paket...Sve što treba je tu a ostalo je stvar ličnih potreba, odnosno prestiža.

Minimalna potrošnja i uzorne performanse

Već smo napisali kako smo novu generaciju Pola testirali odmah s pojavljivanjem na našem tržištu ali smisao ovog testa bio je 1.2 litreni turbo dizel motor. Pogled na tablicu sa tehničkim podacima otkriva da inženjeri nisu izmišljali ''toplu vodu''. Većem 1.6 litrenom turbo dizelašu jednostavno je ''amputiran'' jedan cilindar, odnosno eliminisano je 399 ccm radne zapremine. Logično, cilindar manje zahtijeva manje ventila, kraću radilicu motora i bregastu osovinu dok je sve ostalo apsolutno isto. Pod tim se u prvom redu misli na promjer cilindra i hod radilice. Jedan cilindar manje donosi manje trenja i otpora svih vrsta koji se javljaju u sva četiri takta rada SUS motora. Manja masa automatski donosi manje inercije na radilici motora a to se u vožnji i osjeti jer motor brzo postiže visoke obrtaje. U skraćenoj glavi motora nalazi se ukupno 12 ventila što otkriva da je zadržana koncepcija četiri ventila po jednom cilindru. Razvodni sistem ostao je isti ali je bregasta osovina kraća jer su zadnji brjegovi odstranjeni. Isto se odnosi i na radilicu motora čiji su oblik i ležajevi isti kao na verziji 1.6 ali nedostaje jedno koljeno. Kompresioni odnos od 16,5:1 identičan je kod oba motora što nagovještava da je ''fol'' u turbo punjaču. Naime, maksimalnu snagu od 75 KS daju oba motora. Manji agregat 75 KS isporučuje pri 4.200 obr/min dok veći istu snagu oslobađa pri 200 obr/min manje. ''Normalni'' motor sa četiri cilindra ima maksimum obrtnog momenta 195 Nm pri 1.500 obr/min dok common-rail sa netipična tri cilindra daje 15 Nm manje ali pri, u vožnji itekako osjetnih, 500 obr/min više. Zaista, bez čitanja ovih podataka i manje će iskusan vozač tačno osjetiti kada obrtni moment trocilindraša dostiže vrhunac. Prije nego kazaljka lijepo čitljivog obrtomjera dođe iznad oznake 2.000 obr/min 75 KS djeluje pomalo nezainteresirano na potapanje pedale gasa. Odmah nakon toga svi konji su u punom galopu. Naglo oslobađanje snage izgleda sportski i svima mami osmjeh na lice iako ima i onih koji više cijene linearno otpuštanje snage. Ova pojava je više nego logična budući da u motoru nedostaje jedna klipnjača, odnosno poluga.

Bolje performanse i manja potrošnja goriva

Težina Pola sa 1.2 i 1.6 TDI agregatima je skoro ista (približno 1050 kg) ali trocilindraš iz stanja mirovanja do 100 km/h stigne desetinku sekunda ranije, za 13.9 sekunda (1.6 TDI za 14 sekunda). Maksimalna brzina Pola sa manjim ''plućima'' je 173 km/h što je za 3 km/h više u odnosu na 1.6 TDI verziju. Tu nema nikakve pameti jer se ista snaga postiže na 200 obr/min više što se preko petog stepena prenosa osjeti kao dodatna brzina.

U odnosu na 1.6 TDI motor koji snagu oslobađa linearno 1.2 TDI traži malu fazu privikavanja jer se na nižim obrtajima motora ponaša kao stariji turbaši. A oni su kao što znamo na niskim obrtajima djelovali anemično a kasnije eksplozivno. Sve što treba jeste držati kazaljku obrtomjera blizu oznake 2.000 obr/min i ništa više. Ista snaga pri približno istim obrtajima radilice motora te identičan omjer kompresije uz cilindar manje samo po sebi nameće pitanje: gdje je ''kvaka''? Čini se da je u pritisku turbo punjača. Nismo mogli izmjeriti ali sve govori da je pritisak punjenja za barem 0.2 bara veći u odnosu na 1.6 verziju konstrukcijski istog agregata. Nedostatak 399 ccm morao se nekako nadoknaditi a veći pritisak punjenja uz povećanje obrtaja najjednostavnije je i najlogičnije rješenje. Time se postiže bolje iskorištavanje svake čestice ubrizganog goriva ali se ne smije pretjerivati jer će izgorjeti čelo klipa. Nema šta, inženjeri VW-a napravili su vrhunski posao. Motor 1.2 TDI dolazi sa oznakom ''Energy level A'' dok 1.6 ima nalijepljeno slovo ''B''. Iz toga se vidi da dizelaš sa neparnim brojem cilindara treba biti izuzetno štedljiv. I zaista jeste. Nekako po navici odmah po sjedanju u testni automobil poništimo dnevni brojač kilometara. Kada je na displeju bilo blizu 300 kilometara na digitalnom su pokazivaču goriva svijetlila sva polja. Nemoguće! Taman kada smo mislili nazvati ljubazno osoblje ASA Auta i pitati da li je mjerač goriva ispravan jedna se oznaka ugasila (vidi sliku). Zbog oblika rezervoara i hoda plovka svaka naredna oznaka gasi se brže ali prosječna potrošnja obara s nogu. Zbog specifičnih okolnosti svi testni kilometri ''namotani'' su prilično brzim tempom ali prosječna potrošnja nije prelazila 3,8 litara dizela na 100 kilometara puta. Nevjerovatno! U gradskom ciklusu Polo 1.2 TDI ''spali'' manje od 5 litara dizela što još više fascinira nego potrošnja na otvorenoj cesti. U svakom slučaju zapremina rezervoara od 45 litara uvijek je dovoljna za autonomiju veću od 1.000 km.

Mi smo na auto putu kazaljku brzinomjera doveli do oznake 180 km/h što uz standardno ''laganje'' brzinomjera odgovara fabričkim obećanjima.

Osjećaj u vožnji je dobar. Zbog dobro izbalansirane radilice motora u praznom hodu vibracije su dobro obuzdane. Prilikom kretanja iz mjesta čuje se karakteristično dizelsko brektanje ali koga briga? Nikoga jer kada se rijetko posjeti benzinska stanica sve se eventualne mane lako oproste.

Što se upravljanja i osjećaja u vožnji tiče važi sve kao i za verziju 1.6 koju smo detaljno ranije testirali (klikni na link s početka testa).

Ekologija? Samo 89 grama CO2 po kilometru (1.6 TDI-109 grama) dovoljno govori kako su ekolozi oduševljeni. Kako sada opravdati skupu hibridnu tehnologiju? Teško.      

Cijena testnog modela do registracije iznosi 26.315 KM što se u odnosu na opremu i trenutno najsavremeniju tehnologiju vezanu za turbo dizel motore čini povoljnim. Polo 1.2 TDI posebno je atraktivan vozačima sa velikom godišnjom kilometražom.       
  • 1555 pregleda
Ime *
E mail *
Vaše ime
Vaš E-mail
Poruka
Sigurnosni kod *
Unesite komentar na ovaj oglas ili podijelite svoje iskustvo sa ovim modelom
Unesite komentar
Autor *
Naslov *
Ocjena za ovaj model
Poruka *
Sigurnosni kod *
Oglasi za poređenje
Nemate ni jedan oglas u tabeli.Da bi unijeli oglase potrebno je da selektujete oglase za poređene,nakon toga da snimite svoju tabelu.
Unesite razlog prijave
Poruka *
Prijavite se
Korisnik
Šifra
Zaboravili ste lozinku? Pošalji