• Informacije o oglasu
  • Pošaljite upit za ovaj oglas
  • Komentari i iskustva

VW Passat 2.0 TDI Comfortline (puna verzija)

52,030 KM
Opis
Model
VW Passat 2.0 TDI Comfortline (puna verzija)
Stanje
Novo
Kategorija
Osobno
Gorivo
Dizel
Mjenjač
Manuelni
Ime
Ime i prezime
Test
Test izvještaj
Njemačka perfekcija

Sedmo izdanje VW Passata dolazi na snažnim temeljima prošlih generacija čiji je ukupni tiraž preko 15 miliona prodanih primjeraka. Već to otkriva kako je Passat za koncern VW po važnosti u rangu sa Golfom i Polom. Stoga ne ćudi velika posvećenost razvoju nove generacije kodnog imena B7 koju smo nedavno imali na testu. Ispod karoserije klasičnog njemačkog dizajna krije se najsavremenija tehnologija koja pravi jasnu razliku u odnosu generaciju B6. Sve prati veliki komfor sa neočekivano mekanim ogibljenjem te konkurentna cijena.

Prije početka sajma automobila u Parizu počele su kružiti fotografije Passata B7. Neki su već tada tvrdili da se zapravo radi o temeljitijem faceliftingu generacije B6, baš kao što je bio slučaj sa Golfom pete i šeste generacije. Za takvu konstataciju kriv je razvojni odjel jer se čvrsto drže tradicionalnog VW DNA dizajnerskog koda. Uostalom, takvo što prisutno je kod većine proizvođača automobila što neki odobravaju dok drugi ne vide smisao svega toga. No, svako zna svoj posao a da je tako i u koncernu VW potvrđuju prodajni rezultati.

Recept koji je primijenjen podrazumijeva prednji dio automobila usklađen sa ostalim kućnim modelima. Maska motora sa četiri vodoravne linije između prednjih svjetlosnih grupa glavno je obilježje svih VW modela, od Pola do Amaroka. Mnoge asocira na prestižni Phaeton što je itekako dobra referenca. Dio prestiža daje i donji dio odbojnika sa dodacima kroma koji se lijepo nadovezuju na ideju maske motora i oblik svjetlosnih grupa.

Za razliku od prednjeg i zadnjeg dijela linija krova ostala je identična kao na prošloj generaciji. To je ujedno i najveća sličnost sa starim modelom. Takav potez je očekivan obzirom da je međuosovinski razmak porastao za neprimjetna dva milimetra. Pogled s boka pokazuje svu eleganciju B7 generacije koja se kao takva odlično uklapa među više nego jaku konkurenciju.

Zadnji dio izaziva najviše polemika. Prilično je masivan a mnoge, iz nekih uglova, asocira na Škodu Superb. Monotoniju razbijaju lajsne od kroma i moderne svjetlosne grupe. U donjem dijelu nalaze se dvije okrugle izduvne cijevi koje nagovještavaju velike potencijale ekonomičnog dizelaša.

Manje-više, VW je igrao na sigurnu kartu prilikom dizajniranja nove generacije. Izostali su nepotrebni eksperimenti jer se strategija koja je dovela do više od 15 miliona prodanih primjeraka očigledno pokazala kao dobitna kombinacija.

Udobna i kvalitetna unutrašnjost

Već prilikom upoznavanja sa automobilom zaključili smo da su dizajneri unutrašnju arhitekturu uredili po sličnom receptu kao eksterijer. Sve je poznato ali ipak novo. Precizne spojeve i kvalitetne materijale prvo će primijetiti svako ko sjedne na njemačka ergonomska sjedišta. Naš testni automobil došao je s bogatim paketom opreme Comfortline (skromniji Trendline izbačen je iz ponude jer za njega ne vlada velik interes na našem tržištu). Nama su se posebno svidjeli umeci od aluminija koji uz veliku dozu elegancije koketiraju i sa sportom.

Vozač u rukama drži trokraki kožom obloženi multifunkcionalni volan čije su debljina i radijus  odlično pogođeni. Sve komande oko volana dobro su poznate pa ne treba nikakva faza privikavanja na početku vožnje. Posebno je upečatljiva centrala konzola sa velikim displejem osjetljiv na dodir i elegantnim analognim satom u sredini. Na displeju se smjenjuju informacije sa odličnog audio uređaja, dvozonskog klima sistema, Park pilot senzora za olakšano parkiranje...

Isto se može reći i za prostor oko precizne ručice mjenjača. Tamo se na aluminijskoj podlozi nalaze tasteri za ručnu kočnicu, izvanrednu funkciju ''auto hold'', ESP, sistem ''Start-Stop'', Park pilot i električno pokretanu roletnu na zadnjem vjetrobranu. 

Pogled naviše otkriva poziciju okretnog prekidača za pokretanje pomičnog staklenog krova u čijoj se blizini nalaze uobičajeni prekidači za osvjetljenje kabine. Svi prekidači kao i instrumenti ugodno su osvijetljeni pa ne dolazi do umora očiju tokom dugotrajnih noćnih vožnji. Grafika instrumenata je jasna a samim tim i pregledna iz raznih uglova bez obzira na prodor dnevnog svjetla.

Unutrašnjost obiluje praktičnim pretincima i policama. Posebno oduševljava onaj između vozača i suvozača. Prilično je fleksibilan pa se ovisno o trenutnim potrebama u njega mogu staviti boce raznih promjera, dokumenti, foto aparat... Ukoliko je neki predmet vrjedniji može se sakriti kliznim poklopcem.

Prednja sjedišta očekivano su ugodna. U prvi mah djeluju malo tvrđe ali to uz precizno određen oblik itekako godi za višesatna sjedenja. Novi Passat donosi i jednu inovaciju na prednjim sjedištima. Radi se o naslonima za glave koji se mogu uobičajeno podešavati po vertikalnoj ali i po horizontalnoj liniji što je novost. To ide u prilog pasivnoj sigurnosti putnika na prednjim sjedištima.

Međuosovinski razmak od 2.712 mm daje dovoljno prostora za koljena putnika na zadnjim sjedištima dok širina od 1.820 mm dopušta i ugodna prevoz treće osobe. Visina novog Passata je 1.470 mm što u kombinaciji sa padajućom linijom krova zna izazvati blaža negodovanja viših putnika u trenutcima ulaska/izlaska iz automobila. 

Na račun prtljažnika zapremine 565 litara niko ne može uputiti kritike tim prije što je dopušteno opterećenje impozantnih 643 kg. Pored velikog kapaciteta krase ga kvalitetne obloge te korisni džepovi sa strana. Navedena zapremina podrazumijeva uzdignute naslone zadnje klupe koji se elegantnim potezom iz prtljažnika mogu oboriti. Tada se otvara mogućnost prevoza dužih tereta, ukoliko se radi o skijama moguće je oboriti samo centralni naslon za laktove i stvar je riješena.  

Bez obzira da li se radi o kraćim ili dužim relacijama komfor će biti uzoran. Zasluga je to dobro odmjerene akustične izolacije te nosača pogonske grupe i ovjesa. Do ušiju putnika ne prolaze decibeli koji narušavaju ugođaj a isto vrijedi i za vibracije karakteristične za dizel motore. Zbog svega nabrojanog unutrašnjost novog Passata spada među najbolje u klasi.

BlueMotion-formula za ekonomičnost, ekologiju i dobre performanse  

Obzirom da su se o novom Passatu počele voditi polemika kao za Golf VI mi smo se skoncentrisali na pogonsku grupu i ovjes a sve u cilju traženja odgovora da li se radi o zaista novom automobilu ili samo jačem pomlađivanju. Da dalje ne okolišamo odmah ćemo reći da se iza oznake B7 zaista nalazi novi proizvod.

Naš testni automobil pokretao je novi 2.0 litreni dizelaš sa oznakom TDI BlueMotion. Koncern VW napustio je, mnogi će reći konačno, tehnologiju ''pumpa-dizna'' koja je imala prilično grub rad i uzak raspon iskoristivih obrtaja. ''Commo-rail'' je sasvim drugi svijet. Dosta je ugodniji i jednostavniji u eksploataciji a uz to je izrazito ekonomičan i ekološki podoban. Maksimalna snaga od 140 KS oslobađa se pri 4.200 obr/min a vrh obrtnog momenta od maksimalnih 320 Nm na raspolaganju je u rasponu od 1.750-2.500 obr/min. Istaknimo najveću prednost u odnosu na sistem ''pumpa-dizna''- linearan dotok snage u cijelom radnom opsegu. Turbo rupa uspješno je eliminirana a radilica motora vrti se bez zadrške sve do crvenog područja na obrtomjeru pozicionirano na 5.000 obr/min. Manje iskusan vozač mogao čak pomisliti da se radi o benzinskom agregatu.

Mi smo na test dobili verziju sa manuelnim mjenjačem sa šest stepeni prenosa, a uz doplatu se može  naručiti i izvrsni DSG. Iako smo testni automobil zadužili sa samo 15 km na brojaču (petnaest) sve je radilo kao podmazano što dokazuje da nekakva faza razrade nije potrebna. Svi stepeni prenosa ukapčali su se bez ikakvih otpora ili nepreciznosti bilo koje vrste a takvo što od Passata se i očekuje. Mjenjačka kutija odlično sarađuje sa motorom i to u cijelom opsegu rada. Ubrzanja su silovita već od 1.500 obr/min i ne prestaju sve do 4.500 obr/min. U prvi mah neko bi mogao pomisliti da se radi o jačoj verziji istog motora sa 170 KS.

BlueMotion tehnologija u saradnji sa dobro sračunatim mjenjačem zaslužna je za izraženu ekonomičnost koju u gradskom ciklusu serijski ''start-stop'' sistem dodatno istiće. Mi smo poslije 1.000 km test završili s prosječnih 5.3 litara dizela na 100 km. Bilo je to kombinacija svakakvih dionica i raznih stilova vožnje pa se podatak može smatrati kao relevantan. U gradskom ciklusu ''stani-kreni'' bez ''start-stop'' sistema potrošnja raste na povoljnih 7.8 litara. S uključenim tasterom ''start-stop'' potrošnja pada za, otprilike, 0.6 litara. Istaknimo da se sistem ''start-stop'' zbog hladnoće i pada napona u akumulatoru češće uključivao nego što će to biti slučaj kada se vanjske temperature dignu na proljetne vrijednosti. Tada će njegova efikasnost postati izraženija. Kada se pogleda prosječna potrošnja i performanse: ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9.8 sekunda, maksimalna brzina 211 km/h pogonskoj grupi moraju se dati najviše ocjene.

Dobro izbalansiran i neočekivano mekan ovjes

U BiH još uvijek vladaju predrasude tipa: francuska auta su mekana, njemačka tvrda, ovi su ovakvi a oni onakvi. Međutim, takve podjele već duže vrijeme nemaju nikakvih dodirnih tačaka sa stvarnim stanjem. Svi nastoje ugoditi potencijalnom kupcu pa se neka tradicionalna rješenja olako zamijene onim prikladnijim. Mi smo ostali pomalo iznenađeni mekoćom ovjesa. Novi se Passat ponaša kao ''Francuz''. Udoban je u svakom trenutku, bez obzira da li se radi o gradskim prometnicama punih rupa ili savremenom auto putu gdje se B7 osjeća kao kod kuće. Ono što je najvažnije udobnost nije postignuta na štetu dobrog, da ne kažemo sportskog, ležanja na cesti. Zbog dobrog upravljačkog mehanizma vozač odlično komunicira s donjim postrojem. Kontrola karoserije duge 4.769 mm izuzetno je lagana čak i u slučajevima nagle promjene ritma. U slučaju pretjerivanja tu je dobro kalibriran ESP sistem koji se neće panično aktivirati bez ikakve potrebe.

Priču o ovjesu zaokružujemo sa kočnicama i aluminijskim točkovima od 16 inča. Sve je dobro usklađeno i pravilno dimenzionirano pa realne potrebe za nečim većim nema. Budući da smo imali priliku voziti skoro sve Passatove konkurente, izuzev Opel Insignije, možemo reći da su udobnost i ponašanje na cesti najbolji u klasi sa klasičnim rješenjima (Citroen C5 dolazi sa Hydroactiva3+ ogibljenjem).   

Nama se posebno svidio sistem ''auto hold''. On tokom vožnje efikasno mijenja klasičnu ili elektro-hidrauličku ručnu kočnicu (kakva se nalazi u novom Passatu). Kada se brzina kretanja svede na 0 km/h ''auto-hold'' drži automobil zakočen na mjestu bez obzira da li se radi o velikom nagibu ili ravnici (vozač može maknuti nogu sa srednje pedale). Ono što je novo dolazi u vidu vremenski neograničenog stajanja u tom položaju. Kada vozač odluči krenuti elektronika prepozna dovoljan obrtni moment te otpusti kočnice. U praski sve radi fantastično i pitanje je kada će konkurencija ''prekopirati'' rješenje. Do sada je bila uobičajena praksa ugradnja sistema koji automobil, poslije otpuštanja kočnice, drži u istom položaju 2-3 sekunda a što je također dobra asistencija za polazak uzbrdo. Ali Passatovo rješenje drastično je bolje i efikasnije.   

Kompletna oprema za 52.030 KM

Automobil kojeg smo testirali došao je sa paketom opreme Comfortline jer je analiza tržišta pokazala da će takva konfiguracija biti najinteresantnija našim kupcima. Neki dodaci došli su uz doplatu pa je konačna cijena do prve registracije 52.030 KM. Da je automobil potpuno opremljen svjedoči rezervni aluminijski točak ''pravih'' dimenzija pa ostalo nema potrebe nabrajati jer je vidljivo iz teksta i fotografija. U cijenu je uračunata maksimalna sigurnosti potvrđena na EuroNCAP testu te puna garancija od 4 godine. Onaj ko želi još više luksuza može si naručiti prestižni paket Highline koji je nadopunjen svim raskošnih detaljima i sistemima do sada neviđenim u ovoj klasi.
  • 1520 pregleda
Ime *
E mail *
Vaše ime
Vaš E-mail
Poruka
Sigurnosni kod *
Unesite komentar na ovaj oglas ili podijelite svoje iskustvo sa ovim modelom
Unesite komentar
Autor *
Naslov *
Ocjena za ovaj model
Poruka *
Sigurnosni kod *
Oglasi za poređenje
Nemate ni jedan oglas u tabeli.Da bi unijeli oglase potrebno je da selektujete oglase za poređene,nakon toga da snimite svoju tabelu.
Unesite razlog prijave
Poruka *
Prijavite se
Korisnik
Šifra
Zaboravili ste lozinku? Pošalji