• Informacije o oglasu
  • Pošaljite upit za ovaj oglas
  • Komentari i iskustva

VW Amarok 2.0 BiTDI Highline

- KM
Opis
Model
VW Amarok 2.0 BiTDI Highline
Stanje
Novo
Kategorija
Pickup
Gorivo
Dizel
Pogon
4 x 4
Mjenjač
Manuelni
Ime
Ime i prezime
Test
Test izvještaj
Vuk je krenuo po lovinu

Prvi VW-ov pick-up ujedno je prvo europsko vozilo takve koncepcije. Četvrti model VW privrednih vozila već je u prvom izdanju pokazao punu zrelost pa je naslov mogao biti: ''Prvo pa muško''. Amarok se odlučno suprotstavlja etabliranoj japanskoj konkurenciji koja je poslužila kao uzor prilikom razvoja. Pogon, bi-turbo dizelaš i ovjes dobivaju najviše ocjene a na isti se način mogu nagraditi putnički i tovarni prostor. Kao kruna svega dolazi odlično odmjerena cijena pa stoga ne čudi što je prva narudžba bukvalno razgrabljena.

Sredinom devedesetih godina prošlog vijeka VW je malo eksperimentisao sa modelom Taro 4x4 ali je 1998. konačno odustao. Konkurencija je bila jaka a potražnja, prvenstveno na europskom tržištu, minimalna pa se nisu isplatila dalja ulaganja u razvoj i proizvodnju. Poslije detaljne analize globalnog tržišta koncern VW odlučio se za samostalno razvijanje pic-upa s tim da bi se većina primjeraka plasirala na tržišta Južne i Srednje Amerike. Baš zbog toga tamo su smješteni proizvodni pogoni odakle gotov Amarok stiže u Europu. Zemlja porijekla odmah se može detektirati na nekoliko detalja ali o tome ćemo nešto kasnije.

Amarok na eskimskom jeziku Inuita znači Vuk. Ta se životinja pokazala kao izuzetno otporna na sve nedaće u koje se može upasti- od klimatskih do teško prohodnih terena. Baš zbog toga smo se s našim Amarokom uputili stazama gdje i vukovi rijetko zalaze i zaključili smo da ime idealno oslikava karakter VW-ovog pick-upa.

Već se na prvi pogled odmah otkriva da Amarok pripada velikoj porodici VW modela. Maska motora kojom dominira ogroman VW logo u skladu je s svim kućnim modelima a sličan recept primjenjuje i konkurencija. Razlog za to leži u činjenici što svako pick-up vozilo na svijetu liči kao jaje jajetu. Prilikom oblikovanja nema velike filozofije pa su razlike u dizajnu minimalne bez obzira koji se logo na masci motora nalazio. Sve skupa Amarok djeluje moćno čak i bez dodatnih pragova i roll-bara. Plastična proširenja blatobrana dobro dođu prilikom provlačenja kroz granje a zbog zaštite lima, a ne lakšeg ulaska, dobro bi bilo doplatiti za atraktivne, kromirane, pragove koji bi oštro granje dovoljno odmaknuli od bočnih stranica.  

Na zanimljivo dizajniranom zadnjem kromiranom odbojniku nalazi se integrirana masivna stepenica koja može dobro poslužiti prilikom dohvaćanja tereta bez obaranja vrata.

Trenutno je na našem tržištu dostupna verzija Double Cab (DC) a s početkom naredne godine u ponudu ulazi i Single Cab (SC) sa manjom kabinom ali većim tovarnim prostorom (prihvaćat će dvije euro palete uzdužno postavljene).

Naša dosadašnja iskustva sa vozilima ovakve koncepcije nagovještavala su grubu unutrašnjost i malo prostora na zadnjoj klupi. Ali otvaranjem masivnih vrata odmah se zaključi kako su i za teretna vozila došla neka druga vremena. Uzor je očigledno bila Toyota Hilux a to u VW-u niti ne kriju. Prednja vrlo komforna sjedišta zadovoljavaju sve potrebe. Imaju dovoljno dugu sjedeću površinu i velike mogućnosti podešavanja što uz volan podesiv po dubini i visini svima dopuštaju pronalazak ugodnog položaja za komandama.

Kokpit je izveden u prepoznatljivom VW stilu. Instrumenti, info displej ali i sve ostale komande preuzete su iz ostalih modela koncerna. Zbog toga se vozač i putnici već prilikom prve vožnje odmah osjećaju kao kod kuće. Spojevi u kabini izvedeni su maksimalno precizno i čvrsto. Čak ni prilikom ekstremnih off-road vožnji nema nikakvih čudnih zvukova ili pucketanja plastike. Otvaranjem zadnjih vrata vidi se razlika u odnosu na većinu konkurenata (izuzetak je opet Hilux). Na zadnjoj klupi ugodno se mogu smjestiti tri odrasla putnika. Prostora u svim smjerovima ima više nego dovoljno a mi posebno hvalimo nagib naslona. U Amaroku je postavljen pod uglom ugodnim za leđa dok je kod mnogih previše uspravan i kao takav zamoran na dugotrajni vožnjama. Iako je tovarni prostor kod pick-upa dovoljno veliki VW dizajneri su predvidjeli preklapanje zadnje klipe. Naslon se može položiti a sjedeća površina podići. Za fiksiranje željenog položaja postoje praktične elastične vezice. Na ovaj način dobije se još dosta zatvorenog tovarnog prostora, naravno ako će se u Amaroku prevoziti samo dva putnika. Utovar tereta u unutrašnjost ili ulazak sa teškom blatnjavom obućom neće izazvati nikakvu štetu. Pod i bočne stranice pragova obloženi su izuzetno kvalitetnom plastikom otpornom na mehanička oštećenja. Naš je testni automobil imao i dodatne gumene prostirke pa je zaštita još i bolja.

U svim vratima nalaze se pretinci za odlaganje sitnica ili boca s pićem. Police su obložene mekanim materijalom koji sprječava dosadno lupkanje predmeta o tvrdu plastiku. Sitan je to ali bitan detalj koji na najbolji način oslikava pedantnost njemačkih inženjera. Kada već spominjemo police i pretince recimo da ih ima dovoljan broj strateški postavljen u kabini. Između vozačkog i suvozačkog sjedišta nalazi se veliki pretinac sa poklopcem, ispod prednjih sjedišta su ladice solidne zapremine, pretinac ispred suvozača, držači za boce naprijed i nazad, u krovu pretinac za naočale...

Pohvale idu i na račun masivnih ručki koje dobro dođu prilikom off-road vožnje. Kruna svega je dobar audio uređaj čiji zvuk ne zaostaje za onim u putničkim vozilima. Visokotonci su postavljeni u visini ušiju što znatno doprinosi kvalitetu zvuka. Naš testni automobil došao je s paketom opreme Highline što podrazumijeva efikasni dvozonski klima uređaj sa izvodima za zadnja sjedišta.

Amarok je dug impresivnih 5.295 mm a širok bezmalo 2 metra (preciznije: 1.944 mm). Visina od 1.834 mm u prosjeku je klase. Međuosovinski razmak od 3.095 mm obećava stabilnu vožnju na ravnim, brzim, dionicama a dobro je došao i za postavljanje 1.500 mm dugog tovarnog prostora. Kruta osovina sa lisnatim gibnjevima zahtijeva znatno manje prostora od kompliciranijih rješenja pa je zbog toga i VW posegnuo za tim starim, dobrim i u kargo segmentu najboljim rješenjem. Širina između zadnjih blatobrana je 1.220 mm što dopušta poprečan smještaj euro palete. To, barem za sada, ne nudi niti jedan konkurent. Ukupna površina tovarnog prostora je 2.52 kvadratna metra što je zaista impresivno. Visina bočnih stranica je 503 mm. ''Dubok'' tovarni prostor dobro je došao za prevoz kabastog tereta. Za fiksiranje predmeta instalirane su kuke u uglovima pa nema sumnje da će u svim uslovima vožnje, pa čak i po najgorem off-road terenu, teret ostati na mjestu. Vrata prtljažnika imaju nosivost od 150 kg što itekako pomaže prilikom utvara jer uvijek neko može stajati na njima.

Amarok se isporučuje sa dvije verzije lisnatih opruga-za manju nosivost i veći komfor ili veću nosivost a manji komfor. Ovisno o odabranom Amarok će moći nositi od 970 do 1.170 kg. No, to nije sve obzirom da se na kuku za vuču može prikopčati prikolica mase 2.800 kg.

Poslije čitanja ovih podataka lako se zaključi da je Amarok u startu nadmašio konkurenciju te da je pred njih postavio težak zadatak.

Snažan i štedljiv motor

VW dizelaši oduvijek su bili poznati po ekonomičnosti ali ovaj u Amaroku čija je masa 2.048 kg (prazno vozilo) naprosto ostavlja bez daha. Radna zapremina od 1.968 ccm raspoređena je na četiri cilindra u liniji. Sistem ubrizgavanja odvija se preko sistema common-rail i to samo po sebi nije ništa neobično. Ono što nas je kopkalo jeste oznaka BiTDI. Ona otkriva da se u sistemu sabijanja vazduha nalaze dva turbo punjača- manji i veći. Oni mogu raditi odvojeno ili paralelno a sve ovisi o trenutnom režimu vožnje. Manji je zadužen za brzo punjenje na niskim obrtajima. Time je u potpunosti izbjegnuta neugodna turbo rupa a što se u vožnji itekako osjeća. Maksimalna snaga od 163 KS na raspolaganju je pri 4.000 obr/min dok je pik obrtnog momenta od 400 Nm metara prisutan pri minimalnih 1.500 obr/min. Zbog toga Amarok vuče kao lokomotiva. Ubrzanje od 0 do 100 km/h završi se za 12.3 sekunda a ostvari maksimalnih 181 km/h što je za vozilo ove kategorije više nego upečatljivo.

U paru s bi-turbo motorom nalazi se manuelni mjenjač sa šest stepeni prenosa. Prenosni odnosi terenski su kratko postavljeni s tim da je šesti stepen prenosa nešto duži. Ne slučajno jer je kao takav namijenjen dugotrajnoj vožnji po auto putu. Zbog takvog prenosnog odnosa maksimalna se brzina postiže u petom a ne u šestom stepenu prenosa. Na kraju našeg testa tokom kojeg nismo ni najmanju pažnju posvetili ''cicanju'' što manje potrošnje putni je računar izbacio samo 9.2 litara dizela na 100 km puta. Fantastično! Sigurni smo da ne može bolje, tim prije jer je u prosjek ušlo dosta off-road vožnje sa redukcijom ali i dugotrajan rad motora u leru prilikom slikanja. No, da bismo bili precizni recimo da gradska vožnja sa neopterećenim prtljažnikom zahtijeva oko 9.5 litara što se poklapa sa fabričkim navodima. Na regionalnim cestama može se proći sa 7-8 litara dizela dok brža vožnja na auto cesti (zbog velikog otpora zraka) raste na 11-12 litara. Sve skupa Amarok impozantnih dimenzija i ukupne mase štedljiviji je od podosta običnih automobila manje snage. Nevjerovatno ali istinito! Mala potrošnja uz rezervoar zapremine 80 litara omogućava prosječnu autonomiju od blizu 1.000 km (nekada čak i više). Kombinacija motor-mjenjač zaslužuje ocjenu 10.

Tested by Dakar

Reklami slogan čak i manje upućenim govori sve. Amarok je, naravno, službeno vozilo VW ekipe, ali i organizatora najtežeg relija na svijetu, Dakara. Tehnika je do krajnjih granica testirana po Argentini i Čileu na itinereru dugom 9.500 km. Amarok je sve savladao bez problema pa čak i visinu od 4.500 metara. Zbog logičnog i opravdanog potenciranja Dakara mi se nismo, ama baš nimalo, ustručavali Amaroka podvrgnuti ekstremnom testiranju. Prilikom dogovaranja testnog termina potajno smo željeli pogon 4Motion Heavy Duty. I dobili smo ga. Heavy Duty jedna je od tri mogućnosti. Oni koji će Amaroka većinom voziti na asfaltu odabrat će najjednostavniji pogon, 4x2, izveden na zadnju osovinu. U ponudi je klasični 4x4 pogon sa centralnim Torsen diferencijalom koji ovisno o uslovima vožnje vrši raspodjelu obrtnog momenta među osovinama u omjeru 60/40% i 40/60%. To je za većinu više nego dovoljno jer će standardni, permanentni, 4x4 pogon zadovoljiti čak i umjerenije off-road ambicije. Ovaj pogon, za razliku od našeg Heavy Dutya, nema blokade centralnog i zadnjeg diferencijala a ni reduktora.

Oznaka 4Motion Heavy Duty otkriva da se radi o uključivom 4x4 pogonu. Prilikom vožnje po asfaltu koristi se samo zadnji pogon jer za 4x4 nema potrebe a ostvaruju se i uštede na potrošnji goriva. Silaskom s asfalta taster za izbor načina rada treba jednom pritisnuti da bi zasvijetlila oznaka pogona 4x4. Ali tada se ne smije zaboraviti činjenica da se snaga ravnomjerno raspoređuje na obje osovine, odnosno da je centralni diferencijal ''zaključan'' (zbog toga se 4x4 ne koristi na dobroj podlozi). Uostalom, njemački precizni simboli nikoga neće dovesti u nedoumicu a i osjećaj na volanu jasno pokazuje razliku u odnosu na pogon 4x2. U ovakvom načinu rada Amarok je zaista sposoban savladati izuzetno teške prepreke. Ukoliko se pojavi velika uzbrdica ili nizbrdica preporučljivo je ubaciti program 4 LOW, odnosno uključiti redukciju. Uz pomoć redukcije prenosa moguće je savladati uspon i silaz od 100%  (45 stepeni) i to s maksimalnim opterećenjem. Ako je podloga klizava ili rastresita preporučljivo je uključiti asistenciju za pomoć pri silaženju. Taster se nalazi s desne strane ručice mjenjača. Tada instalirani senzori daju informacije elektronskoj centralnoj jedinici koja upravlja radom motora i transmisije. Vozač samo treba držati volan a maknuti noge s pedala. Sistem radi fantastično. Nema nikakvih trzaja niti ''sjeckanja'' što nije baš prisutno kod konkurencije. Priliko polaska uzbrdo pod velikim opterećenjem od velike je pomoći asistencija koja Amaroka u stanju mirovanja zadrža približno tri sekunda. To uz manje stresno kretanje u znatnoj mjeri čuva kvačilo. Ali, s desne strane ručice mjenjača nalazi se taster za blokadu zadnjeg diferencijala. Baš taj detalj pravi ogromnu razliku između soft i hard terenaca. U dubokom blatu na uzbrdici blokirali smo zadnji diferencijal (blokada je 100% a radi u kombinaciji sa 4x4 načinom rada) i na vrh smo izašli kao po suhom. Obzirom da se u tom slučaju oba točka vrte istom brzinom blokadu zadnjeg diferencijala preporučljivo je koristiti isključivo u ekstremno teškim off-road uslovima. Kada su svi diferencijali blokirani a mi se nalazimo u dubokom blati najbolje je prednje točkove držati pravo. Tada će Amarok ići malo lijevo-desno (zbog pravljena kolotraga) i bez ikakvih udara na transmisiju izaći će iz nevolje. Istaknimo da se redukcija treba koristiti samo ako je Amarok opterećen prtljagom. Naime moćan motor u kombinaciji sa standardnim prenosnim odnosima uvijek ima dovoljno snage za penjanje uz sto postotni uspon. Naravno neće biti štete ako se i tada uključi redukcija ali će zbog ogromne snage na niskom broju obrtaja doći do rasipanja snage, odnosno proklizavanja točkova.  

Najniža tačka Amaroka od tla je udaljena 22 cm pa je skoro nemoguće zapeti za neku izbočinu. Ako se to i dogodi neće biti problema jer fabrički dolazi masivna čelična zaštita pogonskog sklopa. Napadni ugao je 28 stepeni, silazni 24 a ugao nasjedanja 23 stepena. Vrijednosti su to pravih off-road vozila.

Vožnja na asfaltu i makadamu vrlo je udobna. Nema neugodnih udara niti karakterističnog poskakivanja zadnje osovine. Obzirom da je putnički prostor odlično akustički izoliran nema niti previše buke pa se ima dojam da se vozi u nekom luksuznom terencu a ne kamionetu. 

Serijski ESP sistem zlata vrijedi. Probali smo neprimjereno brzu vožnju uz Igman i to nas je oduševilo. Prednja osovina opterećena je sa 56 a zadnja sa 44% mase. Balans je gotovo idealan a nagla promjena težišta ne izaziva stresne situacije. ESP se aktivira samo u slučaju krajnje nužde i radi nenametljivo. Sasvim je sigurno da je od velike pomoći vozaču pogotovo ako je podloga klizava. Kočnice su priča za sebe. Sa zaustavnim putem od 37 metara do prije nekoliko godina ponosio se i Porsche. Recimo da se Amarok sa 100 km/h zaustavi za dobrih 6-7 metara prije konkurencije (više od cijele dužine vozila) što često može spriječiti štetu ali i fatalne posljedice.

Iako je Amarok duži od pet metara manevri u gradu su lagani. Dobar upravljački mehanizam (krug okretanja 12.8 metara) uz odličnu preglednost i početnicima će dopuštati precizno manevrisanje i parkiranje. Istina, zbog širine od dva metra treba birati mjesto za parkiranje a ono se uvijek nađe.

Dakle, Amarok se može koristi svakodnevno, tim prije jer je osjećaj za volanom odličan. Šta više, pravi ga je užitak voziti. Jedino preporučujemo doplatu za poklopac prtljažnika ili posebnu kasetu sa bravom koja se postavlja u prtljažnik uz putničku kabinu. Bez toga se u Amaroku ne mogu ostaviti vrjedniji predmeti ili vrećice iz tržnog centra (mi smo tokom testa uvijek morali sa sobom nositi laptop i foto opremu čak prilikom kratkotrajnog napuštanja vozila). Na žalost ljudi s one strane zakona u roku od 30 sekunda razbijaju staklo i pokupe stvari a o sudbini predmeta iz otvorenog tovarnog prostora da i ne govorimo. No, dobro to znaju u VW-u pa se sve potrebno može naći u katalogu dodatne opreme.

Amarok za sada dolazi iz Južne Amerike. Razlike se odmah uočavaju na nekoliko sitnica. Nema signalizacije za nevezan pojas što će sigurno razljutiti revnosne inspektore NCAP-a. Iako je u Europi već standardno automatsko uključivanje dnevnih svjetala kod Amaroka to nije slučaj (iako je paket opreme Highline). Ništa strašno jer smo sigurni da se taj detalj može softverski riješiti u servisu.     

Cijene se kreću u rasponu 45.000- 60.000 što je u odnosu na ponuđeno više nego prihvatljivo. Naš testni Amarok krcat svom luksuznom i zaštitnom opremom košta 60.282 KM. Zbog velike potražnje rok isporuke je šest mjeseci a kompletan prvi kontingent za naše tržište već je razgrabljen. To je najbolji pokazatelj da će se liderske ambicije i u ovom, za VW novom, segmentu ostvariti brže od planiranog, kako na svjetskom tako i na našem tržištu. Bez uvijanja recimo da Amarok zaista vrijedi svakog novčića. Kapa dole!
  • 1379 pregleda
Ime *
E mail *
Vaše ime
Vaš E-mail
Poruka
Sigurnosni kod *
Unesite komentar na ovaj oglas ili podijelite svoje iskustvo sa ovim modelom
Unesite komentar
Autor *
Naslov *
Ocjena za ovaj model
Poruka *
Sigurnosni kod *
Oglasi za poređenje
Nemate ni jedan oglas u tabeli.Da bi unijeli oglase potrebno je da selektujete oglase za poređene,nakon toga da snimite svoju tabelu.
Unesite razlog prijave
Poruka *
Prijavite se
Korisnik
Šifra
Zaboravili ste lozinku? Pošalji