• Informacije o oglasu
  • Pošaljite upit za ovaj oglas
  • Komentari i iskustva

Toyota Yaris 1,33 VVT Sol

22,298 KM
Opis
Model
Toyota Yaris 1,33 VVT Sol
Stanje
Novo
Kategorija
Hečbek
Gorivo
Benzin
Mjenjač
Manuelni
Ime
Ime i prezime
Test
Test izvještaj
Treća generacija Toyote Yaris na europskom tržištu bilježi odlične prodajne rezultate što u odnosu na ponuđeno nije iznenađenje. U bogatoj ponudi, zbog poštenog omjera uloženo/dobiveno, istiće se verzija kao na našem testu-1,33 VVT Sol. Toyotin adut u zahtjevnom ''B'' segmentu donosi niz poboljšanja u odnosu na stari model. Uz unaprijeđen dizajn dolazi znatno modernija unutrašnjost te bolje dinamičke osobine što se osjeti već tokom prve vožnje. Na našem se tržištu novi Yaris, uz trenutnu akciju, može kupiti u rasponu cijena od 19.999 do 30.100 KM dok se za testni model traži 22.298 KM do registracije.

Treća generacija izvrsnog japanskog aduta u gradskoj klasi automobila već je prilikom predstavljanja ostavila odličan utisak. Dizajn malene karoserije (dužina 3.885 mm, širina 1.695 mm, visina 1.510 mm i međuosovinski razmak 2.510 mm) razrađen je do detalja pa je ukupan dojam fantastičan. Za razliku od prethodne dvije, pomalo ženskaste, generacije novi Yaris djeluje znatno dinamičnije, odnosno sportski. 

Posebno je upečatljiv prednji dio. Prilagođen je ostaloj gami novijih Toyotinih modela. Linije sportski oblikovanog odbojnika nastavljaju se na decentno naglašene rubove blatobrana. I na boku se može primijetiti veliki trud dizajnera. Većini je veoma privlačan dio oko ''C''  nosača krova. Okvir zadnjih vrata proteže se do kraja krova a samo jedno staklo umjesto dosadašnja dva na vratima daje veći osjećaj prozračnosti u unutrašnjosti. Dinamična karoserija dolazi sa rekordno niskim otporom zraka Cd 0287.

Oštre linije definisale su i zadnji dio. U gotovo pravi sportski izgled idealno se uklapa krovni spojler sa integrisanim trećim stop svjetlom. Novi Yaris spada u grupu rijetkih automobila čiji se dizajn većini dopada ''na prvu''. Nema sumnje da će dobro pogođen oblik karoserije uz očekivano pouzdanu tehnologiju biti jedan od udarnih aduta za pridobivanje nove armije kupaca. 

Ovisno o paketu opreme, odnosno spremnošću kupca za veće investicije, novi Yaris može se naručiti sa atraktivnim metalik bojama, tamnim staklenim panoramskim krovom, aluminijskim felgama od 15 inča...Sve skupa daje pristojnu dozu luksuza što baš i nije uobičajena pojava u gradskoj klasi automobila.

Sve u svemu dizajn karoserije pun je pogodak i veliki odmak od prošle, ''jajaste'' generacije.  Ono što posebno oduševljava jeste unutrašnjost. Razlika u odnosu na prethodnike ogromna je. Naravno, to se najviše odnosi na kokpit. Ne samo zbog drastično različitog dizajna nego i zbog osjetno boljih materijala. Istina, odmah nakon svjetske premijere počele su rasprave o plastičnim oblogama na vratima i vrhu kokpita. Mnogima ne djeluje baš ''skupo'' ali za sve postoji razlog. Naime, plastika je najnovije generacije što podrazumijeva veliku otpornost na habanje, veoma lako održavanje (čišćenje) i malu masu. Iako tvrda plastika na vratima nama se dopala jer će jedan potez vlažne krpe vratiti prvobitan izgled. Isto se odnosi i na gornji dio kokpita. Sve zaokružuje finalna obrada koja nam se  čini kao veoma solidna. Velikoserijska proizvodnja podrazumijeva što jednostavnije spajanje pojedinih dijelova u jednu cjelinu što se osjeti na nekim detaljima. Posebno na otvorenim pretincima za smještaj boca ili nekih drugih predmeta smještenih na podu ispred ručice mjenjača...      Aktuelni Yaris donosi mnogo novosti na polju opreme. Posebno ističemo multimedijalni displej  (6.1 inč full color) i audio uređaj. Moguć je prenos podataka sa kućnog računara, mobitela svim mogućih zapisa i audio formata te GPS mapa. To se odnosi čak i na internet, traženja slobodnog parking mjesta, vremensku prognozu... Sve se skupa može kraće opisati sa: Toyota Touch&Go. Takvo što do sada nije viđeno u ovoj klasi automobila. Kritike koje su se (pre)često slale na adresu Toyote vezane za skromne pakete opreme (Japanci su skromni ljudi) time padaju u vodu. Naravno, sve funkcije vezane za Internet i GPS još nemaju nikakvog smisla u našoj državi ali i to će se valjda promijeniti.  Kada već spominjemo Touch&Go recimo da se na njemu mogu očitati interesantni statistički podaci o potrošnji goriva, preostaloj autonomiji, vremenskom trajanju putovanja ...Sve navedeno odnosi se na period od startanja motora. No, postoji i arhiva pa se jednostavnim dodirom ekrana mogu pročitati razni rekordi. Sve prate jasne aplikacije pa sa snalaženjem problema nemaju ni stariji vozači.     Ipak, s nogu obara ponuda putničkog prostora na svim pozicijama i prtljažnika (286 litara sa podignutom zadnjom klupom, 768 sa preklopljenom). U principu prtljažnik ima dva nivoa. Ako se polica koja se dobiva uz doplatu postavi u gornji položaj obaranjem zadnje klupe dobije se ravna površina. U tom se slučaju ispod nje mogu ''sakriti'' veći predmeti. 

Sjedili smo na svim pozicijama i moramo priznati da ponuda prostora na zadnjoj klupi predstavlja prijatno iznenađenje, pogotovo u odnosu na dimenzije karoserije. Doduše, na obilje prostora već smo se naučili na prošlom Yarisu. Tvorci treće generacije ovaj put su odustali od klizne zadnje klupe koja je na neki način bila zaštitni znak japanskog mališana. Valjda je statistika pokazala da se klizni sistem u praksi veoma rijetko koristi...

Prošla generacija Yarisa imala je centralno smještene instrumente što je dopuštalo ugradnju velikog broja pretinaca na obje strane kokpita. Sada su instrumenti postavljani tamo gdje i treba- ispred vozača. Logično, pretinci ispred vozača morali su biti odstranjeni ali usprkos tome ne nedostaje praktičnih odlagališta strateški raspoređenih po putničkom prostoru. Kao zgodan detalj izdvojimo i otvore za ventilaciju s kojima se krajnje jednostavno podešava intenzitet puhanja. Poslije detaljnog razgledavanja unutrašnjosti zaključili smo da nemamo previše zamjerki. Naravno, tipka za pozivanje informacija iz putnog računara, koje se projeciraju na malom displeju unutar velikog brzinomjera, nalazi se na instrumentu za mjerenje količine goriva što znatno otežava pristup tokom vožnje. Najbolja je prilika stanka na semaforu a obzirom na veliki Touch&Go taj se nezgodni ''pipak'' može u potpunosti ignorisati. Druga je zamjerka banalna. Ključ za daljinsko otključavanje/zaključavanje dug je 10 cm (slovima: deset) i kao takav je apsolutno neprimjeren današnjem dobu. Zašto je problem napraviti manji ključ ili već uobičajeni preklopni nama zaista nije jasno, baš ni kao izostanak jeftinog elektroničkog dodatka koji nakon kratkog dodira polugice kratkotrajno aktivira pokazivače pravca. Zaista ništa bitno ali valja spomenuti. Obzirom na pomodnu unutrašnjost očekivali smo električno spuštanje zadnjih stakala a ne starinske ''kurble''. Šta je tu je!

Sve ostalo je za 5: sjedišta su dobrih dimenzija i oblika, sve površine koje se najčešće diraju prekrivene su finim mekanim materijalima, cijela je kabina prostrana i prozračna, položaj za komandama izvrstan, volan sportski podrezan... Mi smo za 8 dana ''namotali 1.200 km i moramo priznati da nam je cijelo vrijeme bilo veoma prijatno. 

Uz vanjski dizajn i unutrašnjost zaslužuje veoma visoke ocjene.

  U ponudi benzinaca nalaze se poznati ali temeljito usavršeni 1.0 i 1.33 litreni benzinci. Slabiji daje 69 KS pri 6.000 obr/min dok jači sa 99 KS pri istom broju obrtaja ima gotovo sportske performanse iznad 3.000 obr/min. Ispod djeluje pomalo uspavano. U paru s jačim benzincem moguće je naručiti  spomenuti CVT mjenjač sa oznakom MDS (Multidrive S). Istaknimo da CVT mjenjač ima programiranih 7 stepeni prenosa koje vozač može samostalno birati. Ljubiteljima dizelaša namijenjen energični i štedljivi 1.4 D koji 90 KS daje na 3.800 obr/min. Naravno, svi agregati zadovoljavaju stroge Euro5 norme o izduvnim gasovima.

Mi smo testirali jaču benzinsku verziju uparenu sa odličnim manuelnim mjenjačem sa šest stepeni prenosa. Gusto raspoređeni stepeni prenosa od velike su važnosti za skromnu potrošnju goriva. U gradskom ciklusu najčešće se koristi peti a nekada čak i šesti stepen prenosa. Varijabilni razvod ventila zaslužan je za elastičnost. Iako se u prvi mah stječe dojam kako je 99 KS prilično uspavano brzo se shvati da je osjećaj lažan. Onaj ko se voli ''igrati'' sa ručicom mjenjača lako će ostvarivati dobra ubrzanja i solidnu brzinu. Savremeni benzinac jednostavno ''voli'' obrtaje i treba mu ih priuštiti. Ubrzanje od 0 do 100 km/h završi se za 11.7 sekunda a postigne maksimalnih 177 km/h. istaknimo da smo bez problema držali putnu brzinu od 160 km/h. Test smo završili s prosječnih 7.1 litara bezolovnog benzina. Da je bilo manje auto puta i prosječna bi potrošnja bila skromnija. Zbog već spomenutog mjenjača u gradu se lako prolazi sa manje od 7 litara dok na regionalnim cestama potrošnja rijetko naraste preko 5.5 litara. 

Veliki pomak naprijed osjeti se na voznim svojstvima. Novi je Yaris neočekivano udoban automobil uz uzorno držanje podloge. Naš je testni automobil imao i ESP što je dalo dodatnu dozu sigurnosti. Treću generaciju Yarisa zaista smo vozili po svim mogućim cestama i skidamo kapu inženjerima čiji se potpis nalazi ispod projekta za ovjes. Na aluminijskim naplatcima od 15 inča montirane su gume 175/65 R15. Za današnje pojmove uske gume imaju niz prednosti. Generiraju manju buku, imaju manji otpor kotrljanja i daleko nižu nabavnu cijenu od širih. Sve navedeno pozitivno se odražava na troškove eksploatacije.  

Krug okretanja manji je od 10 metara što uz dobro kalibriran servo volana vožnju u gradu čini iznimno laganom. Preglednost je na sve strane odlična a tokom preciznog parkiranja pomaže zadnja kamera čija se kristalno čista slika projecira na Touch&Go displej.    

Inženjeri su veliku pažnju posvetili materijalima pa je ukupna masa u odnosu na penzioniranu generaciju smanjena za 20 kg. Ovisno o modelu kreće se od 950 do 1.075 kg što pogoduje nižoj  potrošnji a samim tim i manjem ispuhu štetnog CO2 u atmosferu. Dakako i dinamika vožnje time postaje bolja.

Najnoviji Yaris napravi je veliki skok u odnosu na stari. U suštini ostalo je veoma malo dodirnih tačaka sa prethodnikom. Kao takav svidjet će se svim profilima vozača. Mlađe će privući praktični Touch&Go i sportski dizajn dok će stariji biti oduševljeni inteligentnim japanskim rješenjima. Prodaja na europskom tlu ide odlično, pogotovo u bogatijim metropolama. Automobil ka na testu do registracije košta 22.298 KM što je još jedan adut za kupovinu.
  • 1148 pregleda
Ime *
E mail *
Vaše ime
Vaš E-mail
Poruka
Sigurnosni kod *
Unesite komentar na ovaj oglas ili podijelite svoje iskustvo sa ovim modelom
Unesite komentar
Autor *
Naslov *
Ocjena za ovaj model
Poruka *
Sigurnosni kod *
Oglasi za poređenje
Nemate ni jedan oglas u tabeli.Da bi unijeli oglase potrebno je da selektujete oglase za poređene,nakon toga da snimite svoju tabelu.
Unesite razlog prijave
Poruka *
Prijavite se
Korisnik
Šifra
Zaboravili ste lozinku? Pošalji