• Informacije o oglasu
  • Pošaljite upit za ovaj oglas
  • Komentari i iskustva

Toyota Avensis 2.0 D-4D Luna

- KM
Opis
Model
Toyota Avensis 2.0 D-4D Luna
Stanje
Novo
Kategorija
Osobno
Gorivo
Dizel
Mjenjač
Manuelni
Ime
Ime i prezime
Test
Test izvještaj
Avensis dizel- pun pogodak

Nova generacija Toyote Avensis spada u klasu poslovno-porodičnih limuzina koje nikada nisu bile jeftine, pogotovo ako dolaze sa bogatim paketima opreme. Sve manje raspoloživog novca za nabavku takvih automobila pokazalo se kao dobar poticaj proizvođačima za razmišljanje o prilagođavanju cijena za svako tržište posebno. Odlično motorizirani i opremljeni Avensis sa paketom opreme Luna kod nas se dobiva u zamjenu za 47.029 KM što je u odnosu na sve parametre eksploatacije veoma povoljno.

Sportski-elegantan dizajn

Nova generacija Toyote Avensis impozantna je pojava. Dužina karoserije od 4.695 mm sama po sebi govori da se radi o istinskoj limuzini. Širina od 1.810 mm i visina od 1.480 mm samo potvrđuju navod a u sve se dobro uklapa i međuosovinski razmak od 2.700 mm. Masivna karoserija djeluje sportski-elegantno i kao takva privlači dosta pogleda. Naš testni automobil bio je obojen u poslovnu crnu boju. Eleganciju su dodatno podizali kromirana maska motora i rubovi prozora izvedeni u istom stilu. Bez obzira na ugao gledanja odmah je jasno da se radi o masivnom i čvrstom automobilu savremenog dizajna. Prve dvije osobine oduvijek su bile udarne karakteristike Toyotinih modela dok  je dizajn često bio tema za raspravu. Ali veći utjecaj europskih dizajnera konačno je donio rezultat koji zadovoljava ukuse japanskog, europskog ali i svih drugih tržišta.    

Prednji i zadnji dio podjednako su impozantni. Na oba kraja dominiraju velike i efikasne svjetlosne grupe te odbojnici sportskog oblika. S boka se može primijetiti dobar odnos limenih i staklenih ploha (limene prevladavaju nas staklenim) pa ni cjepidlake neće naći neke ozbiljnije zamjerke po pitanju dizajna.

Smirujuća unutrašnjost

Otvaranjem vrata ukazuje se veliki trud dizajnera. Pod tim se misli na uređenje unutrašnje arhitekture, odnosno na izbor materijala i količinu opreme. Sjedanjem na prednje lijevo sjedište odmah se mora priznati da vlada pravi ''Toyota'' osjećaj. Ime paketa opreme Luna nagovještava veliki broj dodataka koji život čine ugodnijim. Ispod multifunkcionalnog volana nalaze se ugodno osvijetljeni, instrumenti dobro zasjenjeni od utjecaja vanjskog svjetla. Centralna konzola bogata je komandama audio i klima sistema što uz prijatno osvjetljenje daje premium ugođaj. Audio uređaj sa konekcijom za eksterne nosače zvuka (duboku u centralnom pretincu) daje ugodan zvuk što uz više nego lagane manipulacije godi svim putnicima a ne samo vozaču. Pred toga postoji opcija AM-DAB za slušanje digitalnih radio stanica. 

Veliki broj pretinaca raspoređen je po cijelom putničkom prostoru. Posebno nam se učinio praktičnim onaj s lijeve strane volana. Dovoljno je velik za prihvat veći predmeta nego što su mobitel ili kutija cigareta. Bez problema može se staviti i foto aparat koji će se na taj način zaštiti od radoznalih (neprijateljskih) pogleda. Između prednjih sjedišta nalazi se veliki pretinac za zanimljivim poklopcem.  Pristup pretincu moguć je kliznim ili uobičajenim vertikalnim podizanjem što nije baš često rješenje. U unutrašnjosti pretinca nalazi se pomična polica za prihvat boca i nekih drugih sitnica. Ukoliko smeta može se jednostavno pomaći ili odstraniti. Dakako, ni suvozač nije zakinut obzirom da se ispred njega nalazi impozantan ''pretinac'' za rukavice a nisu za odbaciti ni pretinci u vratima.

Putnici na zadnjoj klupi također će uživati u maksimalnom komforu, tim prije ako ih je samo dvoje. Središnji višenamjenski naslon za ruke očarava praktičnošću i nema sumnje da je svaki raspoloživi milimetar maksimalno iskorišten. Isto se odnosi i na ''životni'' prostor kojeg ne nedostaje ni ljudima viših konfekcijskih brojeva. Uostalom međuosovinski razmak od 2.700 mm nagovještava takvo što.

Kompletna unutrašnjost obložena je kvalitetnim materijalima koji su međusobno izuzetno precizno spojeni. Sve djeluje čvrsto ''kao beton'' i nema sumnje da će Avensis godinama djelovati kao da je tek izašao iz prodajnog salona.

Tokom vožnje svi putnici se osjećaju ugodno kao u vlastitom dnevnom boravku. Takav je ugođaj teško opisati. Jednostavno je tako a dolazi kao zbir svih kvalitetnih komponenti dobro ukomponiranih u jednu cjelinu. Bez obzira na uslove vožnje vibracije i buka svedeni su na minimum pa putnici zaista uživaju u svim čarima poslovno-porodične limuzine. U prilog tome ide i uglađen rad dizelskog  motora čiji rad tokom stajanja na semaforu jedino otkriva kazaljka obrtomjera.

Ispod masivnog poklopca prtljažnika krije se prostor zapremine 509 litara. Sasvim je to dovoljno za sve moguće potrebe ali oni koji imaju (pre)rijetku potrebu za prevoz dužih predmeta mogu djelomično ili potpuno oboriti zadnje naslone (preklopivi u standardnom omjeru 60/40). Nosivost je preko 500 kg (neke verzije 585 kg) pa se može reći da Avensis ima uzorne transportne sposobnosti.  

Već prilikom prvog kretanja sa testnim Avensisom pozitivno smo se iznenadili automatskom ručnom kočnicom. Tim prije jer se nudi i uz osnovni paket opreme. U praksi ručna kočnica radi odlično pa je oduševljenje tim veće.

Na spisku serijske opreme još se nalazi: kompletna zaštita zračnih jastuka, MP3 audio uređaj sa komandama na volanu, dvozonski klima uređaj, VSC + (objedinjuje ABS, EBD, TRC, BA i EBS sisteme) električni paket sa sklopivim vanjskim retrovizorima, elektrokromatski unutrašnji retrovizor, senzor za kišu, centralno daljinsko otključavanje-zaključavanje, aluminijski naplatci od 16 inča, tempomat, volan i ručica mjenjača presvučeni kožom, Bluetooth konekcija...Još da se među nabrojanim nalaze i parking senzori našoj sreći ne bi bilo kraja. Mi smo uživali u paketu Luna koji je drugi odozdo. Iznad se nalaze Sol i Executive (dostupni uz 2.2 D-4D). Iako smo sigurni da će i najzahtjevniji kupci u jednom od odabranih paketa opreme naći sve što žele recimo da postoji i opsežan katalog sa dodatnom opremom.

Dobar odnos performansi i potrošnje

Pogled na automobil dug 4.7 metara sam po sebi nameće želju za snažnim pogonskim motorom.  Ispod prednje haube zatekli smo dizelaš sa oznakom 2.0 D-4D. Iz 1998 ccm radne zapremine dobiveno je 126 KS pri 3.600 obr/min. Maksimalnih 310 Nm obrtnog momenta na raspolaganju je u intervalu 1.800-2.400 obr/min što uz svesrdnu saradnju manuelnog mjenjača sa šest stepeni prenosa dopušta izuzetno uglađenu vožnju. Ovo je tipičan primjerak programa Toyota Optimal Drive i Valvematic tehnologije. Sve komponente motora maksimalno su usklađene jedna s drugom pa se postiže idealno iskorištavanje ugrađene tehnologije u odnosu na snagu i potrošnju goriva. U sistemu napajanja cilindara gorivom nalaze se precizne piezo brizgaljke sa radnim pritiskom od čak 2.000 bara. Turbo punjač varijabilne geometrije zrak sabija u intercooler odakle prikladno rashlađen odlazi prema usisnim ventilima.

Iako je svih 126 KS dostupno na dizelski niskih 3.600 obr/min recimo da se radilica motora bez ikakvog otpora ili naprezanja rado zavrti preko oznake 4.000 obr/min. ''Mekan'' zvuk i dobro prigušene vibracije dizelaša odlično se uklapaju sa smirujućom unutrašnjošću ali i općom idejom Avensisa koji je zamišljen kao ugodna limuzina.

Bogato opremljeni Avensis dolazi sa masom od 1.5 tona. Usprkos tome 2.0 litreni dizelaš sposoban ga je iz stanja mirovanja do referentnih 100 km/h ubrzati za manje od 10 sekunda, preciznije 9.7 s. Maksimalna brzina od okruglo 200 km/h sasvim je u skladu sa očekivanjima.

Toyota je jedan od rijetkih proizvođača koji navode o potrošnji piše sa velikom dozom skromnosti. Naime, precizna testiranja njemačkog Auto Motor und Sporta zabilježila su prosječnu potrošnju za masivnih 14% manju od fabrički navedene. Fantastično! Uz rezervoar zapremine 60 litara uvijek se može prevaliti 1.000 km što je autonomija vrijedna hvale. Obzirom da smo većinu kilometara napravili u gradu test smo okončali sa prosječno potrošenih 5.7 litara dizela na 100 km puta.    

Sve skupa pogonskoj smo jedinici dali visoke ocjene. Kombinacija motor-mjenjač udovoljava većini prohtijeva pa će se za kupovinu većeg, snažnijeg i skupljeg dizelaša odlučiti izrazito zahtjevni vozači.   

Udobnost u svakom trenutku

Vožnja van grada po regionalnim cestama ili auto putu otkriva prave kvalitete Avensisovog ovjesa. Nema buke niti jačih udara čak ni prilikom prelaska većih oštećenja. Obzirom na limuzinski međuosovinski razmak Avensis se na auto putu osjeća kao ''riba u vodi'' pa nema sumnje da će se veliki broj kilometara tokom jednog dana lako savladati.

Vožnja po cesti sa dosta oštrih krivina potvrđuje dobre postavke ovjesa. Postignut fin odnos između limuzinski mekanog ili sportski tvrdog. Ovu tvrdnju dodatno potkrepljuje neprimjeren prelazak preko ''ležećih policajaca'' ili iznenadni prelet preko tramvajskih tračnica. Na osnovu toga može se zaključiti da su točkovi od 16 inča prava mjera.

Upravljački mehanizam dopušta ugodno zakretanje volana uz dovoljnu dozu preciznosti. Nešto oštrije reakcije mogu poželjeti samo izrazito sportski vozači ali oni ni u kojem slučaju nisu prvi na listi ciljane grupe kupaca. Nešto manja ukupna masa u odnosu na bogatije opremljene modele sa jačim i težim pogonskim agregatima pozitivno se odrazila na dinamiku vožnje. Manja masa i inercija pogoduju naglom mijenjanju pravca a samim tim i preciznijem ulasku i izlasku iz krivine.

Na prednjoj osovini nalaze se ventilirajući diskovi a na zadnjoj puni. Inženjeri nisu štedjeli (očigledno su transplantirani sa snažnijih modela) pa su usporenja bolja od očekivanih. Iako smo testirali sa standardnih 10 zaustavljanja sa 100 km/h na 0 km/h dim od kočionih obloga nije se pojavio.

Zbog kompletnog ugođaja vozač će uživati u skladnoj i tečnoj vožnji bez stresova a to će sa velikom dozom oduševljenja prihvatiti i ostali putnici.

Prilikom konačne odluke o kupovini većina ide razumom a ne srcem što znači da je cijena presudni faktor. Po uzoru na neke više nego jake konkurente i Toyota je spremila adekvatan odgovor. Kupcima je ponudila kompletan proizvod po atraktivnoj cijeni od 47.029 KM. Za te novce dobije se raskošno  opremljen automobil kojem ništa izuzev parking senzora ne nedostaje. Uz dobre garantne uslove dobiva se tradicionalna kvaliteta i rijetko redovno održavanje po najpovoljnijoj cijeni u klasi. Uostalom rigorozni njemački TUV nedavno je Toyotu ponovo vratio na tron najpouzdanijih automobila i to u više klasa. Nije se štedjelo ni na komponentama sigurnosti pa je Toyota Avensis ( čak i najjeftinija verzija) maksimalno siguran automobil. Sve u svemu dovoljno aduta za uspjeh na tržištu.
  • 1291 pregleda
Ime *
E mail *
Vaše ime
Vaš E-mail
Poruka
Sigurnosni kod *
Unesite komentar na ovaj oglas ili podijelite svoje iskustvo sa ovim modelom
Unesite komentar
Autor *
Naslov *
Ocjena za ovaj model
Poruka *
Sigurnosni kod *
Oglasi za poređenje
Nemate ni jedan oglas u tabeli.Da bi unijeli oglase potrebno je da selektujete oglase za poređene,nakon toga da snimite svoju tabelu.
Unesite razlog prijave
Poruka *
Prijavite se
Korisnik
Šifra
Zaboravili ste lozinku? Pošalji