• Informacije o oglasu
  • Pošaljite upit za ovaj oglas
  • Komentari i iskustva

Toyota Avensis 1.6 Valvematic Terra

- KM
Opis
Model
Toyota Avensis 1.6 Valvematic Terra
Stanje
Novo
Kategorija
Osobno
Gorivo
Benzin
Mjenjač
Manuelni
Ime
Ime i prezime
Test
Test izvještaj
Test: Toyota Avensis 1.6 Valvematic Terra

Najskromnija verzija zadovoljava sve potrebe

Nova generacija Toyote Avensis spada u klasu poslovno-porodičnih limuzina koje nikada nisu bile jeftine, pogotovo ako dolaze sa bogatim paketima opreme. Sve manje raspoloživog novca za nabavku takvih automobila pokazalo se kao dobar poticaj proizvođačima za razmišljanje o skromnijim verzijama koje pored slabije motorizacije i nešto manje luksuza neće narušiti dobar imidž. Upravo smo testirali Toyotinu interpretaciju te ideje i moramo priznati da kupac za 33.836 KM dobije sasvim korektan proizvod.

Sportski-elegantan dizajn

Nova generacija Toyote Avensis impozantna je pojava. Dužina karoserije je 4.695 mm što samo po sebi govori da se radi o istinskoj limuzini. Širina od 1.810 mm i visina od 1.480 mm samo potvrđuju navod a u sve se dobro uklapa i međuosovinski razmak od 2.700 mm. Masivna karoserija djeluje sportski-elegantno i kao takva privlači dosta pogleda. Naš testni automobil bio je obojen u trendovsku bijelu boju. Eleganciju su dodatno podizali kromirani detalji koji, ipak, dolaze uz doplatu. Bez obzira na ugao gledanja odmah je jasno da se radi o masivnom i čvrstom automobilu savremenog dizajna. Prve dvije osobine oduvijek su bile udarne karakteristike Toyotinih modela dok  je dizajn često bio tema za raspravu. Ali veći utjecaj europskih dizajnera konačno je donio rezultat koji zadovoljava ukuse japanskog, europskog ali i svih drugih tržišta.  

Prednji i zadnji dio podjednako su impozantni. Na oba kraja dominiraju velike i efikasne svjetlosne grupe te odbojnici sportskog oblika. S boka se može primijetiti dobar odnos limenih i staklenih ploha pa ni cjepidlake neće naći neke ozbiljnije zamjerke po pitanju dizajna.

Smirujuća unutrašnjost

Otvaranjem vrata otvara se i bit testiranja ovog modela Avensisa. Pod tim se misli na uređenje unutrašnje arhitekture, odnosno na izbor materijala i količinu opreme. Bez obzira na izostanak nekih elemenata iz skupljih modela mora se priznati da vlada pravi ''Toyota'' osjećaj. Iako se radi o osnovnom paketu opreme trokraki volan na sebi ima tipke za rukovanje audio uređajem i putnim računarom. Ispod se nalaze pregledni, ugodno osvijetljeni, instrumenti dobro zasjenjeni od utjecaja vanjskog svjetala. Centralna konzola bogata je komandama audio i klima sistema pa kao takva ne djeluje nimalo siromašno. Tek se na drugi pogled otkrije da je klima uređaj manuelni. No, tokom našeg testa pokazao se u najboljem svjetlu pa žaljenje za boljim ali i znatno skupljim automatskim nema nikakvog osnova. Isto se može reći i za audio uređaj sa konekcijom za eksterne nosače zvuka (duboku u centralnom pretincu). Pred toga postoji opcija AM-DAB za slušanje digitalnih radio stanica. Kruna svega je dobar zvuk pa se ni po tom pitanju ne može reći da je kupac uskraćen za taj vid užitka.

Veliki broj pretinaca raspoređen je po cijelom putničkom prostoru. Posebno nam se učinio praktičnim onaj s lijeve strane volana. Dovoljno je velik za prihvat veći predmeta nego što su mobitel ili kutija cigareta. Bez problema može se staviti i foto aparat koji će se na taj način zaštiti od radoznalih (neprijateljskih) pogleda. Između prednjih sjedišta nalazi se veliki pretinac za pomalo neuobičajenim kliznim poklopcem. Dakako, ni suvozač nije zakinut obzirom da se ispred njega nalazi impozantan ''pretinac'' za rukavice.

Faktički, jedino što bode oči jesu ''kurble'' za podizanje-spuštanje zadnjeg para prozora. Ništa strašno a jedino može smetati roditeljima manje djece jer neće moći blokirati neželjeno otvaranje prozora.

Kompletna unutrašnjost obložena je kvalitetnim materijalima koji su međusobno izuzetno precizno spojeni. Sve djeluje čvrsto ''kao beton'' i nema sumnje da će Avensis sa osnovnim paketom opreme godinama djelovati kao da je tek izašao iz prodajnog salona.

Tokom vožnje svi putnici se osjećaju ugodno kao u vlastitom dnevnom boravku. Takav je ugođaj teško opisati. Jednostavno je tako a dolazi kao zbir svih kvalitetnih komponenti dobro ukomponiranih u jednu cjelinu. Bez obzira na uslove vožnje vibracije i buka svedeni su na minimum pa putnici zaista uživaju u svim čarima poslovno-porodične limuzine. U prilog tome ide i uglađen rad benzinskog motora čiji rad tokom stajanja na semaforu jedino otkriva kazaljka obrtomjera.

Sva sjedišta zaslužuju pohvale. Naravno, ona u prednjem dijelu putničkog prostora pružaju bolji ugođaj ali ni na onim zadnjim ne nedostaje ništa bitno. Solidni međuosovinski razmak od 2.700 mm daje dovoljno prostora za noge a zog blago padajuće linije krova jedino se nešto viši putnici mogu žaliti na manji nedostatak prostora iznad tjemena i to je sve.

Ispod masivnog poklopca prtljažnika krije se prostor zapremine 509 litara. Sasvim je to dovoljno za sve moguće potrebe ali oni koji imaju (pre)rijetku potrebu za prevoz dužih predmeta mogu djelomično ili potpuno oboriti zadnje naslone (preklopivi u standardnom omjeru 60/40). Nosivost je preko 500 kg (neke verzije 585 kg) pa se može reći da Avensis ima uzorne transportne sposobnosti. 

Već prilikom prvog kretanja sa testnim Avensisom pozitivno smo se iznenadili automatskom ručnom kočnicom. Tim prije jer se radi o osnovnom paketu opreme. U praksi ručna kočnica radi odlično pa je oduševljenje tim veće.

Na spisku serijske opreme još se nalazi: sedam zračnih jastuka, MP3 audio uređaj sa komandama na volanu, manuelni klima uređaj, ABS, EBD, električni pokretana prednja stakla i vanjski retrovizori, centralno daljinsko otključavanje-zaključavanje i čelični točkovi od 16 inča. Cjepidlake će primijetiti izostanak kontrole stabilnosti (VSC) i kontrole trakcije (TRC). No, za ovu sumu bilo bi to nerealno očekivati. Umjerenim vozačima, kakvim je Avensis 1.6 Terra namijenjen, ionako spomenuti sistemi nisu od životne važnosti.

Mala radna zapremina-velika snaga

Pogled na automobil dug 4.7 metara i spoznaju da se ispod prednje haube nalazi motor sa samo 1.6 litara radne zapremine izazivalo je velike sumnje po pitanju dinamike vožnje. Ali ovo su neka nova vremena pa se uz primjenu savremene tehnologije može dobiti relativno velika snaga bez primjene turbo tehnologije. Ovo je tipičan primjerak programa Toyota Optimal Drive i Valvematic tehnologije. Sve komponente motora maksimalno su usklađene jedna s drugom pa se postiže idealno iskorištavanje ugrađene tehnologije u odnosu na snagu i potrošnju goriva. Primjenom dosadašnjih iskustava i novih ideja Toyotinim je inženjerima pošlo za rukom ''istisnuti'' čak 132 KS iz atmosferskog 1.6 litrenog agregata. Snaga se ostvaruje pri sportskih 6.400 obr/min dok je maksimum obrtnog momenta dostupan na 4.400 obr/min. Zahvaljujući varijabilnom upravljanju ventilima kojih je četiri po cilindru elastičnost je bolja nego što bi se posije gledanja u katalog sa tehničkim podacima moglo zaključiti. Većina obrtnog momenta osjeti se već pri 1.800 obr/min. Prelaskom te granice odmah je jasno da motor ''voli'' visoke obrtaje u koje zalazi bez imalo otpora. Ubrzanja su glatka ali ne silovita pa je vožnja prilično uglađena. Zasluga je to i uzornog manuelnog mjenjača sa šest dobro raspoređenih stepeni prenosa. Ručica mjenjača glatko ''putuje'' kroz klasičnu ''H'' šemu pa ju je pravo zadovoljstvo koristiti.

Zahvaljujući malom otporu probijanja zraka, dobrim nosačima pogonske grupe te odličnoj zvučnoj izolaciji do ušiju se putnika ne probija niti jedan decibel viška. Zbog toga je udobnost daleko veća nego što bi se od limuzine s osnovnim paketom opreme mogla očekivati.

Toyota navodi prosječnu potrošnju od samo 6.5 litara bezolovnog benzina. To je za automobil težak 1.440 kg više nego dobar podatak. No, kako je to u praksi? Na otvorenoj cesti s umjerenim ritmom zaista je lako može proći sa manje od 6 litara (približno 5,7) benzina na 100 km puta. Ponajviše je to zasluga dobre saradnje motora i mjenjača jer se u neuobičajeno velikom intervalu obrtaja radilice motora može koristiti šesti stepen prenosa. Za istu dionicu u gradu 1.6 litreni benzinac ''popije'' 8.5 litara ali u jutarnjim i poslijepodnevnim gužvama valja računati s berem litrom goriva više. I taj je rezultat solidan, pogotovo u okvirima klase gdje Avensis pripada. Zbog zimskih uslova naš test smo završili sa prosječnih 7.8 litara.

Sve skupa motoru smo dali visoke ocjene. Jer svi se sjećamo da su do skora 2.0 litreni benzinci davali između 115-140 KS uz prosječnu potrošnju u gradu od barem 11.5 litara benzina (većina bez problema potroši i 13 litara).

Udobnost u svakom trenutku

Vožnja van grada po regionalnim cestama ili auto putu otkriva prave kvalitete Avensisovog ovjesa. Nema buke niti jačih udara čak ni prilikom prelaska većih oštećenja. Obzirom na limuzinski međuosovinski razmak Avensis se na auto putu osjeća kao ''riba u vodi'' pa nema sumnje da će se veliki broj kilometara tokom jednog dana lako savladati.

Vožnja po cesti sa dosta oštrih krivina potvrđuje dobre postavke ovjesa. Postignut fin odnos između limuzinski mekanog ili sportski tvrdog. Ovu tvrdnju dodatno potkrepljuje neprimjeren prelazak preko ''ležećih policajaca'' ili iznenadni prelet preko tramvajskih tračnica. Na osnovu toga može se zaključiti da su točkovi od 16 inča prava mjera.

Upravljački mehanizam dopušta ugodno zakretanje volana uz dovoljnu dozu preciznosti. Nešto oštrije reakcije mogu poželjeti samo izrazito sportski vozači ali oni ni u kojem slučaju nisu prvi na listi ciljane grupe kupaca. Nešto manja ukupna masa u odnosu na bogatije opremljene modele sa jačim i težim pogonskim agregatima pozitivno se odrazila na dinamiku vožnje. Manja masa i inercija pogoduju naglom mijenjanju pravca a samim tim i preciznijem ulasku i izlasku iz krivine.

Na prednjoj osovini nalaze se ventilirajući diskovi a na zadnjoj puni. Inženjeri nisu štedjeli (očigledno su transplantirani sa snažnijih modela) pa su usporenja bolja od očekivanih. Iako smo testirali sa standardnih 10 zaustavljanja sa 100 km/h na 0 km/h dim od kočionih obloga nije se pojavio.

Zbog kompletnog ugođaja vozač će uživati u skladnoj i tečnoj vožnji bez stresova a to će sa velikom dozom oduševljenja prihvatiti i ostali putnici.

Za 33.836 KM dobije se prava Toyotina limuzina

Prilikom konačne odluke o kupovini većina ide razumom a ne srcem što znači da je cijena presudni faktor. Po uzoru na neke više nego jake konkurente i Toyota je spremila adekvatan odgovor. Kupcima je ponudila kompletan proizvod po atraktivnoj cijeni od 33.836 KM. Za te novce dobije se solidno opremljen automobil kojem ništa bitno ne nedostaje. Manje opterećenje izdašno odmjerenih pogonskih sklopova ide na ruku dugogodišnjoj bezbrižnoj upotrebi. Uostalom rigorozni njemački TUV nedavno je Toyotu ponovo vratio na tron najpouzdanijih automobila i to u više klasa. Za razliku od serijske opreme nije se štedjelo na komponentama sigurnosti pa je najpovoljnija Toyota sigurna kao i one koje se dobiju za osjetno više novaca. Prilika je ovo o kojoj vrijedi razmisliti. 
  • 1244 pregleda
Ime *
E mail *
Vaše ime
Vaš E-mail
Poruka
Sigurnosni kod *
Unesite komentar na ovaj oglas ili podijelite svoje iskustvo sa ovim modelom
Unesite komentar
Autor *
Naslov *
Ocjena za ovaj model
Poruka *
Sigurnosni kod *
Oglasi za poređenje
Nemate ni jedan oglas u tabeli.Da bi unijeli oglase potrebno je da selektujete oglase za poređene,nakon toga da snimite svoju tabelu.
Unesite razlog prijave
Poruka *
Prijavite se
Korisnik
Šifra
Zaboravili ste lozinku? Pošalji