• Informacije o oglasu
  • Pošaljite upit za ovaj oglas
  • Komentari i iskustva

Toyota Auris 1.33 Dual VVT-i Terra

- KM
Opis
Model
Toyota Auris 1.33 Dual VVT-i Terra
Stanje
Novo
Kategorija
Hečbek
Gorivo
Benzin
Mjenjač
Manuelni
Ime
Ime i prezime
Test
Test izvještaj
Poslije tri godine prisustva na tržištu nasljednik legendarne Corolle, model Auris, doživio je na prvi pogled malene ali itekako bitne promjene. U skladu sa zahtjevima tržišta izvršene su kozmetičke dorade a nije se zaboravila ni mehanika. Uz motore Toyota Optimal Drive dolazi i filigranski podešen ovjes što osvježenje čini kompletnim. Sve zaokružuje i povoljna cijena što uz razne akcije Toyotu Auris čini dostupnijom nego što neupućeni smatraju.

Ljubitelji tradicionalnih Toyotinih modela 2007. doživjeli su nemali šok. Umjesto nove generacije legendarne Corolle (model Corolla imao je tiraž od 35 miliona komada) došao je Auris. Novo ime značilo je novi pristup kupcu. Iako se radilo o svojevremenom riziku tržišni uspjeh nije izostao. Istina, mnogi se pitaju da li je uvođenje imena Auris uopće opravdano ali pravi odgovor valjda znaju Toyotini menadžeri. Ono što se zna je činjenica da je ime Auris privuklo mlađu populaciju kupaca koja bi sa širenjem obitelji trebala kupovati veće Toyotine modele. Barem za sada sve se odvija po planu.

Već na početku prodaje odmah je bilo jasno da Auris sa svim karakteristikama spada u tzv. Golf razred. Kao što se zna tamo vlada najveća konkurencija te je borba za svakog kupca žestoka. Dizajn karoserije ne razmeće se nekim upečatljivim detaljima a tako je, usprkos promjenama, ostalo i na redizajniranom modelu.

Nova maska motora u boji karoserije stilski je usklađena sa onom koja je premijerno pokazana na novom Avensisu. Drugačiji oblik prednjeg odbojnika, nova svjetlosna grupa te maglenke pomaknute na sami kraj donjeg dijela odbojnika odmah otkrivaju razlike u odnosu na ''stari'' Auris. Na boku se bez problema mogu uočiti nova ogledala sa integrisanim pokazivačima pravca. To je mala ali bitna promjena obzirom da vanje-više svi novi automobili dolaze s tim šminkerskim detaljem.

Karakter zadnjeg dijela određuje novi odbojnik znatno oštrijih linija od starog. Zbog toga Auris djeluje dinamičnije i nekako čvršće. Promjene zaokružuju zadnja svjetla sa novom grafikom. Zbog korekcija na odbojnicima dužina je porasla za 2.5 cm. Naravno međuosovinski razmak ostao je potpuno isti jer svi dijelovi koje rade teške prese zadržali su prvobitni oblik. Sve skupa može se reći da nekih ogromnih razlika u odnosu na dosadašnji Auris nema. To i jeste bio glavni cilj faceliftinga jer vlasnici ''starog'' Aurisa neće imati osjećaj da voze stari model.

Unutrašnjost je nekim detaljima fino ispeglana te sada djeluje svježije ali i kvalitetnije. S dolaskom na tržište unutrašnjost Aurisa bila je zanimljiva zbog specifičnog centralnog grebena i pomalo čudne ručne kočnice. Poslije prvog oduševljenja dolazilo je razočarenje zbog neočekivano tvrde plastike koja uz to i nije bila baš najbolje spojena. Zbog dosta kritika na taj račun Toyotini su inženjeri na isto mjesto ugradili ''normalnu'' ručicu ručne kočnice a plastika centralnog grebena čvrsto je spojena. Više nema neugodne škripe koja nikako nije bila u skladu s Toyotinim imidžom.

Uz nabrojano dolaze i mekše obloge na površinama koje se često diraju. Vozač će s oduševljenjem zaključiti da raspolaže sa sportski podrezanim točkom upravljača. Uz zanimljiv i praktičan oblik volan je idealne debljine što uz kožnu oblogu stvara odličan ugođaj u svim uslovima eksploatacije. Sve se komande lako opslužuju što se čak odnosi na putni računar. Naravno, nisu izostale tipke postavljene duboko u instrument tabli ali, srećom, podaci se mogu jednostavno ''listati'' pomoću tastera na multifunkcionalnom volanu.

Tokom prve vožnje uočili smo i bolje postavljen središnji pretinac. Sada on zaista može poslužiti kao ugodan naslon za laktove vozača i suvozača.

Ponuda prostora za putnike i prtljagu ostala je potpuno ista što je logično obzirom da je međuosovinski razmak zadržao vrijednost od 2.600 mm. Sjedišta su na svim pozicijama ugodna a zadnja se više nego jednostavno obaraju u slučaju prevoza kabastog tereta.

Prilikom sedmodnevnog testa posebnu smo pažnju posvetili komforu jer smo na test dobili Auris sa baznim paketom opreme Terra. Ovaj od zastupnika pomalo neuobičajen potez pokazao se kao ispravan jer se test vozač brzo može uvjeriti da mu ne nedostaje ništa bitno. Ono najvažnije je tu a pod tim se podrazumijevaju: odlični manuelni klima uređaj, audio uređaj sa komandama na kožnom točku upravljača, električno pokretana prednja stakla (zadnja su na ''kurblu''), električni podesiva ogledala, Optitron osvjetljenje instrumenata, putni računar, AUX i USB ulazi za audio uređaj...

Naravno, obzirom da se radi o Toyoti posvećena je maksimalna pažnja aktivnoj i pasivnoj sigurnosti. Tako je i u baznom paketu opreme Terra koji dolazi sa svim sigurnosnim sistemima kao i skuplji modeli. Jedino ostaje mogućnost nadoplate za sistema VSC+TRC (u prevodu: ESP i ASR) dok je sve ostalo već tu.

Oni koji žele automatski klima uređaj i električne komande zadnjih svjetala mogu izabrati paket Luna ali to, naravno povećava cijenu. Uz nabrojane pakete nudi se još Sport i Sol a šta se nalazi iza svake pojedine oznake može se vidjeti na stranici www.toyota.ba.

Redizajnirani Auris dolazi sa dva benzinska i tri dizelska motora. Raspon snage kreće od 101 KS do 177 KS. Mi smo na testu vozili Auris sa baznim paketom opreme i baznim benzinskim motorom. Istaknimo da sada cijela paleta motora dolazi sa prestižnom oznakom Toyota Optimal Drive. Iza nje se krije filigranski podešen motor koji zahvaljujući manjoj masi rotirajućih dijelova i smanjenim otporima trenja ostvaruje značajne uštede u gorivu.

Ispod prednjeg poklopca našeg Aurisa nalazio se redni četverocilindrični benzinski agregat sa zapreminom os 1.33 litara. Zahvaljujući dvije bregaste osovine u glavi motora i varijabilnom razvodu 16 ventila dobiveno je 101 KS (po DIN normi) pri 6.000 obr/min. Maksimum obrtnog momenta od 132 Nm dostupan je pri relativno visokih 3.800 obr/min. To prilikom kretanja i naglih ubrzanja u visokim stepenima prenosa zahtijeva malo privikavanja. Ko nema strpljenja jednostavno može ručicu odličnog mjenjača vrati u stepen-dva nižu poziciju. Motor uglađenog rada spojen je sa manuelnim mjenjačem sa šest stepeni prenosa. Ergonomski postavljenja kožom obložena ručica mjenjača dopušta lagano, precizno i brzo ukapčanje željenog stepena prenosa. Bez ikakvog pretjerivanja možemo reći da je korištenje mjenjača pravi užitak.

Kombinacija motor-mjenjač u praksi ostavlja solidan dojam. Poslije početne inertnosti uzrokovane malim obrtnim momentom na niskom broju obrtaja radilice motora Auris se s prelaskom kazaljke obrtomjera iznad oznake 2.000 počne buditi. Ko gleda na obrtomjer i blagovremeno ukapča odgovarajući stepen prenosa moći će držati dobar ritam vožnje. Fabrika navodi podatak o ubrzanju od 0 do 100 km/h za 13.1 sekunda a to se u praksi ostvari bez problema. Isto se može reći i za maksimalnu brzinu od primjerenih 175 km/h. Obzirom na radnu zapreminu motora i masu os 1.2 tone navedeni podaci mogu se smatrati kao veoma dobri.

Dobra je i potrošnja goriva. U gradskom ciklusu uvijek se prolazi sa manje od 10 litara bezolovnog benzina. Ako gužve nisu baš izražene potrošnja se najčešće kreće oko 8 litara i to je odlična vrijednost. Vožnja na otvorenoj cesti pada za litru-dvije te se za rezervoarom od 55 litara može ostvariti zavidna autonomija.

Moramo naglasiti da smo se prijatno iznenadili ovjesom, upravljačkim mehanizmom i kočnicama. Ovjes je pretrpio fino podešavanje što uz iste radove na upravljačkom mehanizmu rezultira neočekivano dobrim osjećajem. Zbog toga smo često žalili što pod prednjom haubom nemamo barem 40-50 KS više. Ulasci i izlasci iz krivina svih radijusa i nagiba su veoma precizni što odmah otkriva da se ista konfiguracija ovjesa može lako nositi za potencijalima znatno jačih motora. U slučaju naglog oduzimanja gasa zadnji dio će se rasteretiti ali ne i nekontrolisano proklizati. U slučaju namjerno isprovociranog zanošenja dovoljna je blaga korekcija volanom i Auris je opet na idealnoj putanji.

Moramo priznati da smo prijatno iznenadili kapacitetima kočnica. Dva puta smo ih izlagali dugotrajnim i u suštini bespotrebnim naprezanjima ali izuzev ''mirisa'' kočionih obloga nije bilo drugih posljedica. Od početka do kraja osjećaj na pedali kočnice bio je pravi a što je važnije nije se javilo tradicionalno propadanje pedale zbog pregrijavanja kočionog ulja.  

Vožnju olakšava dobra preglednost na sve strane. Posebno su se kao praktična pokazala mala bočna stakla na ''A'' nosačima korova koja su od velike koristi u gradu. Zbog pravilno odsječenog zadnjeg kraja lako se vrši manevar parkiranja pa se izostanak već pomalo uobičajenih parking senzora ne može navesti kao nedostatak.

Nova Toyota Auris dostupna je i na našem tržištu. Toyota BiH je prilagodila cijene domaćim kupcima pa se za automobil koji smo testirali treba izdvojiti akcijskih 24.937 KM na šta samo treba dodati troškove prve registracije. Isto motoriziran i opremljen Auris s jednim parom vrata manje jeftiniji je za 1.000 KM.

Cijena uz tradicionalno niske i transparentne troškove redovnih servisa Aurisa svrstavaju u red najzanimljivijih automobila na našem tržištu.   
  • 2243 pregleda
Ime *
E mail *
Vaše ime
Vaš E-mail
Poruka
Sigurnosni kod *
Unesite komentar na ovaj oglas ili podijelite svoje iskustvo sa ovim modelom
Unesite komentar
Autor *
Naslov *
Ocjena za ovaj model
Poruka *
Sigurnosni kod *
Oglasi za poređenje
Nemate ni jedan oglas u tabeli.Da bi unijeli oglase potrebno je da selektujete oglase za poređene,nakon toga da snimite svoju tabelu.
Unesite razlog prijave
Poruka *
Prijavite se
Korisnik
Šifra
Zaboravili ste lozinku? Pošalji