• Informacije o oglasu
  • Pošaljite upit za ovaj oglas
  • Komentari i iskustva

Test: Škoda Yeti 2.0 TDI CR 4x4 Experience

54,264 KM
Opis
Model
Test: Škoda Yeti 2.0 TDI CR 4x4 Experience
Stanje
Novo
Kategorija
SUV
Gorivo
Dizel
Mjenjač
Manuelni
Ime
Ime i prezime
Test
Test izvještaj
Spremna za pustolovinu

Prvi SUV sa Škodinim logom daje više od očekivanog te oduševljava u svim režimima eksploatacije. Ispod terenski kutijaste karoserije krije se vrhunska tehnologija. Uz motor i ovjes posebno oduševljava Haldex pogon četvrte generacije s kojim se Škodin model Yeti, nazvan po misterioznom himalajskom biću, može probijati po izuzetno teškim terenima. Poslije našeg testa zaključili smo da češki SUV po svim parametrima spada u prvu ligu a to se, naravno, plača.

Najava modela Yeti dogodila se 2005. godine kada je javnosti prezentiran istoimeni koncept. Zanimljiv dizajn odmah je naišao na odobravanje publike pa za razvoj finalne verzije nije bilo nikakvih prepreka. Na tržište je prvo došao Roomster a potom Yeti. Sličnost u dizajnu posebno se primijeti na obliku vrata ali i još nekim detaljima. Obzirom da se radi o malom SUV automobilu dizajneri su odredili kutijast oblik karoserije. Po našem mišljenju to je idealno rješenje za automobile sa off-road ambicijama. Usprkos ravnim plohama i povišenoj karoseriji koeficijent otpora zraka ima vrijednost od 0,37 što se može smatrati kao odlična vrijednost. Kao prijatna posljedica dolazi niža potrošnja goriva te manja buka vjetra za vrijeme brzih vožnji po auto putu. Bez obzira na ugao gledanja karoserija djeluje zanimljivo. Posebno je upečatljiv prednji dio kojim dominiraju velika svjetlu za maglu i robustan odbojnik. Pogled sa strane otkriva da se radi o off-road automobilu. Povišena karoserija i ravno odsječen zadnji dio neodoljivo podsjećaju na ''prave'' terence a što je itekako dobro došla asocijacija. Iz karoserije jednostavno ''izbija'' čvrstoća i masivnost. Da sve nije dizajnerski trik ubrzo smo prve utiske potvrdili u vožnji.

Već prilikom prvog ulaska u automobil primijetili smo da su vrata neobično masivna te da su pragovi izraženo pojačani a to samo po sebi otkriva da su konstruktori veliku pažnju posvetili sigurnosti. Sjedanjem za komande odmah se može uočiti srodnost sa ostalim Škodinim modelima novije generacije. Kompletna armaturna ploča izvedena je od veoma kvalitetnih materijala ugodnih na dodir. Visoki stepen kvaliteta može se odmah osjetiti na svim prekidačima i polugama oko četverokrakog kožnog volana. Na tim se detaljima vidi da je Yeti odličan proizvod te da jeftinih materijala nema ni u tragovima. Finalna obrada je u skladu sa ugrađenim materijalima. Čak ni cjepidlake ne mogu otkriti neprecizne ili klimave spojeve. Preciznost vlada i u najskrivenijim dijelovima bogato opremljene unutrašnjosti.

Ergonomije je tradicionalno dobra. Zbog nešto povišenog položaja sjedišta putnici imaju realan osjećaj da se voze u SUV vozilu. Vozač i suvozač na raspolaganju imaju i klizni oslonac za laktove što uz podešavanje sjedišta u svim smjerovima daje veliki komfor u vožnji. Ni putnici na zadnjim sjedištima nisu zapostavljeni. Zadnja klupa stoji na kliznim nosačima što znači da je i ona maksimalno fleksibilna. Pored pomicanja sjedeće površine moguće je i separatno štimanje naslona pa smo sigurni da će svi putnici lako pronaći sebi idealan položaj.

Karoserija duga 4.223 mm (dvadesetak centimetara kraća od bratskog Tiguana) i široka 1.793 mm ima uzorno prostranu unutrašnjost a što se na prvi pogled ne bi reklo. Međuosovinski razmak od 2.578 mm otkriva da se radi o poznatoj platformi na kojoj dolaze Golf i Octavia. Visina karoserije od 1.691 mm garantira dovoljno prostora za glave čak i za izrazito visoke ljude. Njima u prilog ide i izdašno podešavanje sjedišta po visini pa zaista nema bojazni da će se Yetiju neko osjećati skučeno, pogotovo ne na prednjim sjedištima.

Za ugodna osjećaj zaslužne su i velike staklene površine. Kao posebno praktični pokazali su se bočni prozori iza drugog para vrata. Pored više svjetla u putničkom prostoru dobro dođu prilikom parkiranja na skučenim mjestima. Za razliku od zadnjeg dijela preglednost prema naprijed nije baš rekordna. Naime, debeli ''A'' nosači krova prilično zaklanjaju pogled prema bokovima ali to je karakteristika svih novijih automobila. Zbog takve konstrukcije barem nema sumnje u čvrstoću karoserije.  Kada već spominjemo staklene površine moramo se pohvaliti da je naš testni automobil imao panoramski krov koji ugođaj vožnje podiže na viši nivo, bez obzira da li je otvoren ili zatvoren.

Podizanjem petih vrata vidi se da su dizajneri morali tražiti kompromis preko prostora za prtljagu. Kada je zadnja klupa skroz pomaknuta prema nazad prtljažnik prihvata 310 litara tereta. Ako se pak klupa pomakne u drugi krajnji položaj dobije se 415 litara ali tada treba znati da na zadnjim sjedištima nema dovoljno mjesta za koljena odraslih putnika. Potpunim preklapanjem sjedišta Yeti sa 1.760 litara tovarnog prostora postaje pravi mali dostavnjak. Sumnjamo da će ikome trebati više tokom cijelog radnog vijeka automobila. Dozvoljeno opterećenje je 645 kg što znači da češki SUV stoji na čvrstim nogama. Onaj ko ima potrebu za prevoz nešto više prtljage može iskoristiti serijske krovne nosače koji podnose opterećenje od uzornih 100 kg.

Pogled na reklamni katalog otkriva da se Yeti može naručiti sa dva benzinska i tri dizelska motora. Oba benzinca, 1.2 i 1.8 dolaze sa oznakom TSI iza koje se kriju savremeni turbo motori. Slabiji daje 105 a jači 160 KS. Što se dizelaša tiče tu je 2.0 litreni TDI u tri verzije-110, 140 i 170 KS. Bez obzira na odabrano sigurni smo da kupac neće pogriješiti. Svi agregati udovoljavaju Euro5 normi o izduvnim gasovima ali taj je podatak zbog nedostatka razumijevanja onih ''odozgo'' na našem tržištu bitan kao lanjski snijeg.  

Prilikom preuzimanja testnog automobila saznali smo da se ispod haube motora nalazi najjači agregat- 2.0 TDI 170 KS. Dakako, nije nam bilo mrsko te smo sa radošću na haubi potpisali papirologiju i kurtoazno otišli  sa parkinga ASA Auta. No, čim smo se izgubili iz vidokruga odmah smo ogromnu pedalu gasa zalijepili za pod...

Nova generacija VW dizelaša dolazi sa common-rail tehnologijom a ne ''pumpa-diznom'' koja je bila zaštitni znak VW-a. Agregati sa common-rail sistemom rade ''pitomije'', imaju ljepši zvuk te kontinuirano oslobađaju golemu snagu. Da je riječ o nečem novom osjeti se već nakon prvog okreta ključa. Maksimalna snaga na raspolaganju je pri dizelskih 4.200 obr/min ali važniji je podatak od čak 350 Nm dostupnih na minimalnih i za VW standardnih 1.750 obr/min. Navedeni podaci odmah otkrivaju da se radi o elastičnom motoru uvijek spremnom za korištenje maksimalnih potencijala. U paru sa jakim dizelašem došao je izvanredni manuelni mjenjač sa šest stepeni prenosa. Iako standardna ''H'' šema stepeni prenosa zahtijeva gust raspored do grešaka prilikom odabira ne dolazi. Zasluga je to njemački preciznog mehanizma koji i manje vještim vozačima daje pravi osjećaj.

Značajnije oslobađanje snage dolazi kada kazaljka velikog i preglednog obrtomjera pređe oznaku 2.000 obr/min. Erupcija konjskih snaga ne posustaje sve do crvene oznake pozicionirane na 5.000 obr/min iako je pik snage na 800 obrtaja radile manje. To na najbolji način otkriva sportske karakteristike bez obzira što se radi o dizelašu. Onaj ko voli raditi sa ručicom mjenjača u svakom momentu može imati maksimalan potisak mada ni oni drugi neće previše izgubiti od performansi. U praksi smo se (pre)često uvjeravali u tvornički navedene podatke- ubrzanje od 0 do 100 km/h za 8.4 sekunda i maksimalnih 201 km/h. Od maksimalne brzine više su upečatljiva ubrzanja. Zbog odličnog 4x4 pogona katapult iz mjesta je pravi ugođaj. Do nepotrebnog rasipanja snage ne dolazi ni na klizavim podlogama, baš kao da Yeti dolazi sa prestižnim sistemom ''launch control'' rezerviranim za Porsche, Ferrari i Nissan GT-R. Odlična trakcija i isti takav upravljački mehanizam jednostavno mame na brzu vožnju bez razloga. Sigurni smo da bi samo kamen ostao ravnodušan. Ulasci u krivine velikom brzinom ne uzrokuje nelagodne situacije čak i kada se naiđe na neko iznenađenje. Mi smo jednom prilikom brzo ušli u krivinu na čijoj se sredini nalazio šljunak. Brže nego nam se digla kosa na glavi reagovala  je Haldex spojka četvrte generacije (kod Tiguana je prošla, treće generacija). U tim trenutcima jedino je bitno zadržati isti položaj desne pedale. Sve ostalo uradi elektronika u saradnji sa sofisticiranom mehanikom. Fantastično! Tim prije jer je suha masa Yetija 1.435 kg. Precizno doziranje snage i obrtnog momenta preko velike pedale gasa nije nikakav problem. Dug hod oprašta poneki nervozan potez a to je od presudne važnosti na podlogama sa nižim otporom trenja. Usput, pedale su prave sportske, aluminijske, a posebne pohvale zaslužuje desna. Ona je učvršćena za pod ( a ne ispod mehanizma volana) a to je karakteristika istinskih sportskih automobila. Kada već hvalimo nastavimo sa srednjom pedalom. Već lagani dodir generira snažna usporenja za koja su zaduženi ventilirajući diskovi naprijed (288 mm) i puni diskovi nazad (272 mm). 

Naš testni Yeti kotrljao se na aluminijskim točkovima od 17 inča na koje su bile montirane kvalitetne niskoprofilne gume. Vidjevši to prilikom preuzimanja vozila nismo bili pretjerano oduševljeni obzirom na iskustva s tim dimenzijama u kombinaciji sa bosanskim cestama. Na tom smo polju doživjeli prijatno iznenađenje iako moramo naglasiti da vozači skloni off-roadu ipak trebaju kupiti točkove za broj manje i montirati gume sa više bočnog profila. Najniža tačka od tla udaljena 18 cm što je sasvim dovoljno za većinu vožnji van asfalta.

Nabrojmo neke od skraćenica sistema koji podižu sigurnost i asistiraju vozaču u vožnji: ESP, ABS, EBV, MSR, ASR, EDA, MBA... Nabrojano se može usaglasiti sa zahtjevima off-road vožnje a za pripremu je dovoljno pritisnuti jasno označen taster. Na kraju našeg testa zaključili smo da je za potragu misterioznog Yetija sa Himalaja potrebno samo kupiti prave terenske gume. Sve ostalo je već ugrađeno u fabrici.   

Testiranje automobila podrazumijeva i precizno mjerenje prosječne potrošnje. U gradskom ciklusu lako se može proći sa 7.5 litara na 100 km dok vožnja na otvorenoj cesti zahtijeva 2 litra dizela manje. Iskreno, taj dio testa odradili smo teška srca jer nam zbog odličnih voznih svojstava u kombinaciji sa najjačim motorom u ponudi potrošnja nije bila ni na kraj pameti. Ukupni prosjek iznosio je 6.3 litra. Čak ni prilikom ekstremnih korištenja potencijala (vožnja s punim gasom uzbrdo) ne dolazi do pretjeranog povećanja apetita 2.0 TDI motora. Tako smo poslije više od 60 km čiste sportske vožnje izmjerili prosjek od mizernih 9.8 litara. Sigurni smo da bolje nije moguće. U takvim uslovima ali i tokom vožnje sa nezagrijanim motorom od velike je pomoći podatak o temperaturi ulja koji se lako ''poziva'' iz putnog računara. 

Vrhunska tehnologija nikada se ne prodaje po diskontnim cijenama pa tako za naš testni automobil krcat svom mogućom opremom treba izdvojiti 54.264 KM na šta treba dodati troškove prve registracije. Iako se na prvi pogled to čini puno moramo reći da ni maštoviti kupci ne mogu zamisliti šta bi još naručili. Oni nešto skromniji mogu si naručiti 2.0 TDI 4x4 Ambition koji se dobiva u zamjenu za 37.395 KM. Neće pogriješiti ni oni koji se odluče za 1.8 TSI 4x4 Active koja sa PDV-om košta 36.672. Najjeftiniji Yeti može se nabaviti za 27.479 KM. U tom slučaju iz salona će se izvesti Yeti sa 1.2 TSI motorom, pogonom na prednju osovinu i paketom opreme Active.

Prilikom uvođenja Yetija na tržište koristio se slogan ''Spremni za pustolovinu?''. Mi jesmo a i Škoda je sa svojim prvim SUV-om pokazala da je spremnija mnogo više nego što bi žestoka konkurencija željela. Uostalom to potvrđuju i prodajni rezultati, baš kao i fantastični uspjesi na IRC relijima.
Dodatni opis
Oprema
  • Metalik boja
  • Koža
  • El.podešavanje sjedišta
  • Podešavanje volana
  • Senzori za kišu
  • Parking senzori
  • Daljinsko zaključavanje
  • Alarm
  • Tonirana stakla
  • Maglenke
  • Alu felge
  • Servo
  • Xenon
  • Bixenon
  • Navigacija
  • Komande na volanu
  • Šiber
  • El. retrovizori
  • Grijanje sjedišta
  • Čip tuning
  • Cd
  • Digitalna klima
  • Tv
  • Bluetooth
  • Distanc control
  • LED farovi
  • Panorama krov
  • Memorija sjedišta
  • Park Pilot
  • Dvozonska klima
  • Manuelna klima
  • Tempomat
  • Putni računar
  • El. podizači
  • Euro kuka
Sigurnost
  • 1 x airbag
  • 2 x airbag
  • 4 x airbag
  • 6 x airbag
  • 8 x airbag
  • 10 x airbag
  • ABS
  • ESP
  • ASR
  • 1526 pregleda
Ime *
E mail *
Vaše ime
Vaš E-mail
Poruka
Sigurnosni kod *
Unesite komentar na ovaj oglas ili podijelite svoje iskustvo sa ovim modelom
Unesite komentar
Autor *
Naslov *
Ocjena za ovaj model
Poruka *
Sigurnosni kod *
Oglasi za poređenje
Nemate ni jedan oglas u tabeli.Da bi unijeli oglase potrebno je da selektujete oglase za poređene,nakon toga da snimite svoju tabelu.
Unesite razlog prijave
Poruka *
Prijavite se
Korisnik
Šifra
Zaboravili ste lozinku? Pošalji