• Informacije o oglasu
  • Pošaljite upit za ovaj oglas
  • Komentari i iskustva

Škoda Citigo 1.0 75 KS

21,949 KM
Opis
Model
Škoda Citigo 1.0 75 KS
Stanje
Novo
Kategorija
Hečbek
Gorivo
Benzin
Mjenjač
Manuelni
Ime
Ime i prezime
Test
Test izvještaj
Najmanji Škodin model iznenađuje ponudom prostora za putnike i prtljagu te solidnim performansama uz minimalnu potrošnju goriva. Malena karoserija nudi maksimalnu sigurnost potvrđenu s pet NCAP zvjezdica. Kvaliteta finalne obrade na visokom je nivo što je iznenađenje za klasu super minija. Uz standardne modele postoji velika mogućnost personalizacije a o tome ovisi i konačna cijena. Očekivano najtraženiji model do registracije će koštati 15.568 KM u šta su uračunati klima i audio uređaj. Testni model krcat opremom i finim stilskim detaljima s motorom snažnim 75 KS dobiva se u zamjenu za 21.949 KM.

Velika očekivanja od nove generacije super minija koncern VW najavio je prošle jeseni u Frankfurtu gdje je pred velikim brojem domaće publike upriličena svjetska premijera modela Up! Samo koji dan poslije javnosti je otkrivena Škoda Citigo i Seat Mii. Dakako, sestrinski modeli dolaze i istih pogona u Bratislavi. Već je tada, prilikom našeg prvog susreta uživo, bilo jasno da je kutijasta forma karoserije prvenstveno zamišljena za što efikasnije korištenje na zagušenim gradskim prometnicama. Dužina simpatično skrojene karoserije od 3.563 mm otkriva da se radi o pravom gradskom automobilu. Potvrđuje to i širina od 1.641 mm dok je visina od 1.478 mm slična modelima kompaktne klase. Dizajn prednjeg dijela nedvosmisleno otkriva da se radi o Škodinom modelu nove generacije. Ostatak je skrojen prilično skladno. Nema nikakvih dizajnerskih eksperimenata a to ciljana grupa kupaca  posebno cijeni. Obzirom da je VW Up! prvi predstavljen htjeli to ili ne usporedbe je nemoguće zaobići. Uz specifičnu masku motora najveća je razlika na trećim, odnosno petim, vratima. Ona su kod skupljeg Up!-a u potpunosti od stakla dok su kod Citigoa izvedena na klasičan način- od lima i stakla.  Naš paket opreme Elegence podrazumijeva i atraktivne aluminijske naplatke od 15 inča s adekvatnim gumama. Kao prijatna posljedica javlja se efektno popunjen prostor ispod blatobrana- gledajući s boka Citigo djeluje gotovo sportski.  

Citigo u prirodi djeluje vrlo skladno. Dizajneri su ponovo dokazali da je savršenstvo u jednostavnosti.  Do kraja ljeta u prodajne salone dolazi verzija s pet vrata a u odnosu na usporedivu s parom vrata manje bit će skuplja za 700 KM. Nama se čini da će ona uz razumnu doplatu biti praktičnija. Pored lakšeg ulaska/izlaska sa zadnjih sjedišta na uskim parking mjestima (kakva je većina u gradu) puno je lakše manipulisati sa manjim vratima. Tokom testa često smo morali paziti prilikom otvaranja masivnih vrata da ih ne oštetimo.

Unutrašnjost Citigoa krije prave vrijednosti najmanjeg Škodinog modela. Otvaranjem vrata odmah se opazi masivan prag kakvog se ne bi postidjeli ni automobili za broj veći. Očigledno NCAP nije slučajno dao maksimalnih 5 zvjezdica za sigurnost putnika. Osjećaj velike sigurnosti nastavlja se sjedanjem za komande. Kokpit se čini širim od očekivanog a isto je i s ponudom prostora, kako na prednjim tako i zadnjim sjedištima. Ispred trokrakog volana nalaze se: ogromni brzinomjer, mjerač količine goriva u rezervoaru zapremine 35 litara i obrtomjer. Sve djeluje pregledno pa nema problema prilikom očitavanja bez obzira pod kojim uglom pada svjetlost. Uz doplatu se dobiva Move&Fun uređaj s kojim se mogu nadzirati gotovo svi sistemi i parametri rada motora (navigacija, putni računar, telefon i audio sistem). Pored svih korisnih funkcija nama se posebno svidjela ''reakcija'' uređaja u trenutku aktiviranja rezerve goriva. Tada nas navigacija automatski obavijesti o svim benzinskim stanicama u blizini a na nama je samo da odredimo na koju želimo ići. Move&Fun vrlo je praktičan dodatak koji kod nas izaziva glavobolju. Naime, u državi gdje lopovi vrebaju na svakom ćošku neophodno je skidanje displeja gdje god se zaustavite, makar i na kratko. Lopov će razbiti staklo i uzeti displej iako u nekom drugom automobilu od njega neće imati previše koristi. Obzirom da je Citigo zamišljen kao gradski automobil to znači barem 10-15 skidanja/stavljanja dnevno. Ubrzo to postane naporno iako je manipulacija krajnje jednostavna. Vozač je okružen ergonomski raspoređenim komandama. Većina je poznata iz ostalih, skupljih, VW modela i kao takve idealno su se uklopile u mini gradski automobil. Otvorenih pretinaca za odlaganje sitnica ima u prednjem i zadnjem dijelu putničkog prostora što je dodatni plus za malo duža putovanja. Zbog dugog hoda prednjih sjedišta sa smještajem neće imati problema ni dugajlije. Začudo i zadnja su sjedišta znatno udobnija nego što smo očekivali. Pogotovo se to odnosi na prostor iznad glave. Bez pretjerivanja se može reći da ni osobe više od 185 cm neće osjećati nedostatak prostora u visinu. U odnosu na dužinu karoserije međuosovinski razmak od 2.420 mm je raskošan. Čini se da je na najbolji način iskorišten jer se četiri odrasla putnika mogu prevesti na duže relacije. Istina, čuda ne postoje pa ako su vozač i suvozač svoja sjedišta odgurali u krajnji položaj nedostaj će prostora za koljena, baš kao i kod kompaktnih automobila koji su osjetno veći. Zbog širine putničkog prostora vozač, dok ne pogleda u retrovizor, zaista misli da vozi znatno veći automobil nego što Citigo zaista jeste. Da se radi o vozilu prvenstveno namijenjenom za vožnju po gradu potvrđuje nekoliko detalja. Obloge vrata izvedene su o tvrde plastike a isti je recept primijenjen na kokpitu, na vozačkim vratima nalazi se samo jedan prekidač za spuštanje prozora. Za suvozački se mora dobro protegnuti do drugih vrata što je većini vozačica nemoguća misija a istinski smeta u situacijama kada treba brzo provjetriti unutrašnjost. Uz to je izostavljena elektronika za automatsko spuštanje/dizanje prozora poslije jednog impulsnog dodira. Ovo drugo nije posebno bitno. Sve u svemu Citigo nudi putnicima znatno veći komfor nego što bi se u prvi mah moglo pretpostaviti. Onaj ko često na zadnjim sjedištima vozi putnike negodovat će zbog sistema obaranja i pomicanja prednjih sjedišta jer će svaki put iznova morati podešavati idealnu poziciju. Takvima preporučujemo čekanje modela s parom vrata više ili doplatu za ''pravi'' easy-entry sistem.

Podizanjem trećih vrata ugleda se prtljažnik zapremine 234 litara(sa rezervnim točkom, a bez njega 251 l)  što je prvoklasno iznenađenje. Dosadašnja iskustva sa sličnim automobila govore da se u prtljažnik može staviti samo torba s laptopom i to uspravno. Krajnje jednostavnim obaranjem naslona djeljive zadnje klupe dobije se otvor zapremine 934 litara što je nesumnjivo rekord u klasi. Priča o prtljažniku još nije gotova budući da se u njemu nalaze i kukice za fiksiranje tereta. Kruna svega je dozvoljena nosivost od izvrsnih 436 kg.

Naš testni automobil imao je paket opreme Elegance koji u seriji koji podrazumijeva mnogo toga a uz doplate još mnogo više: panoramski krov (1.229 KM), SUNSET (97 KM), aluminijske felge od 15 inča (270 KM), trokraki upravljač obložen kožom (322 KM),  Sistem za automatsko zaustavljanje ''City Safe Drive +ESP i pomoć pri kretanju uzbrdo (642 KM), sportski ovjes (211 KM), sportski paket (417 KM), grijanje prednjih sjedišta (322 KM) i navigacioni sistem Move&Fun (1.000 KM). pomoć. Posebno ističemo City Safe Drive sistem koji u gradu samostalno  može spriječiti nalet na vozilo ispred. Više nego korisni sistem u funkciji je do 10 km/h, odnosno kada prilično dekoncentrisani milimo u nepreglednim kolonama.    

Nema sumnje da se mislilo na sve. Uz to inženjeri i dizajneri izvukli su maksimum iz navedenih dimenzija karoserije. Barem po našem mišljenju unutrašnjost Citigoa  treba ocijeniti najvišim ocjenama.

Citigo se trenutno nudi samo sa 1.0 litrenim trocilindričnim benzincem sa dva nivoa snage i dva mjenjača, manuelnim i automatskim. Slabiji daje 60 KS pri 5.000 obr/min uz maksimum obrtnog momenta od 95 Nm u rasponu od 3000-4.300 obr/min. Zanimljivo je da jača verzija ima potpuno isti maksimum obrtnog momenta u istom rasponu obrtaja te da je 15 KS više istisnuto na dodatnih 1.200 obr/min u odnosu na slabiju verziju. To je stari zakon vezan za sportske motore koji ''kaže'' da snaga leži u obrtajima. Mali trocilindraš rado se i bez otpora vrti sve do crvenog područja koje je pozicionirano na 6.200 obr/min. Tada se u do ušiju putnika probije koji decibel viška ali moramo naglasiti da je zvučna izolacija generalno dobro izvedena. Sportski visoke obrtaje prati karakteristično frktav zvuk za motor s tri cilindra a na to se brzo privikne. Malo pažljiviji vozači primijetiti će na praznom hodu odsustvo osovine za balansiranje rada motora. Usprkos tome vibracije su veoma male pa bi ugradnja spomenute osovine samo izazvalo dodatna trenja u motoru a s njima i povećanu potrošnju goriva. Tokom naglog ubrzanja lako se može odrediti vrh obrtnog momenta i bez gledanja na obrtomjer. Ali onaj ko želi sportski voziti svakako neka prati kazaljku obrtomjera jer ona lako može uči u crveno područje poslije čega snaga naglo pada. Fabričko ubrzanje od 13.2 sekunda ostvari se bez problema dok za maksimalnih 171 km/h treba imati malo strpljenja. No, 150 km/h dostigne se vrlo brzo i, realno, više ne treba jer Citigo nije predviđen za dugotrajna jurcanja auto putem. U paru s motorom dolazi ugodni manuelni mjenjač sa pet znalački raspoređenih stepeni prenosa. Baš zahvaljujući mjenjaču ima se utisak da je trocilindraš uzorno elastičan- bez problema se može voziti na 1.400 obr/min u bilo kojem stepenu prenosa . Dobru saradnju motora i mjenjača najbolje oslikava mala prosječna potrošnja goriva. Mi smo dionicu od Sarajeva do Mostara savladali sa prosječnih 3.8 litara uz prosječnu brzinu od 62 km/h (vidi sliku).  Uz podizanje tempa potrošnja na otvorenoj cesti uz aktiviran klima uređaj može narasti do 4.2 litara. U zagušenom gradskom ciklusu na 100 se kilometara iz rezervoara isprazni nešto više od 6 litara benzina (naš prosjek 6.2 litara) što je i za znatno skuplje i samim time teško isplative dizelaše uzorna vrijednost. Navedena se vrijednost odnosi na jutarnje i poslijepodnevne saobraćajne čepove. Ako se vozi van špice dionica od 100 km može se savladati sa fabrički obećanih 5.9 litara.

Male lagane automobile oduvijek je bilo zadovoljstvo voziti. Masa praznog Citigoa iznosi 929 kg što je za današnje vrijeme izvrsna vrijednost. Agilno ponašanje u gradu pospješuju dobra preglednost i mali krug okretanja od 9.8 metara. Jedino masivni ''A'' nosač krova malo narušava pogled sa strana ali ne toliko da bi se to moglo upisati u rubriku ''mane''. No, prava vrckavost može se najbolje iskusiti na vijugavom putu. Tamo se Škodin gradski mališan snalazi kao riba u vodi. Visoki obrtaji motora uz pristojan upravljački mehanizam daju znatno više vozačkih užitaka nego što i najveći optimisti očekuju. Poneseni dobrim osjećajem u istom ritmu nastavljamo nizbrdo. Tu i tamo iznenada nalijećemo na klizavu podlogu kada se uz dodatne provokacije upravljačem diskretno upliće ESP. Tek se dolaskom u podnožje pitamo kakve li su ovo kočnice? Pogled kroz prednju felgu otkriva da se radi o hlađenim diskovima koji, dokazano, trpe i najgore torture. Nazad su montirane doboš kočnice što pojeftinjuje proizvodnju i servisiranje ali bez narušavanje performansi. Uostalom zaustavni put od 37-38 metara do skora je bio rezervisan za skupa sportska vozila. Vožnja Citigoa do mora i nazad samo je digla oduševljenje na još višu razinu. Zaista nismo očekivali tako dobro ponašanje na dugim relacijama. Taj dan smo sa najmanjom Škodom prevezli više od 500 km a da niko od putnika nije negodovao.

Konstruktori su Citigo predvidjeli kao drugo vozilo u porodici koje će većinu radnog vijeka provesti na gradskim prometnicama. Zbog katastrofalne ekonomske situacije u našoj državi samo si rijetki mogu priuštiti dva automobila. Srećom, Citigo, kojeg krasi novi logo Škode, realno može služiti kao jedino prevozno sredstvo za zadovoljavanje većine potreba. Jedino ograničenje može predstavljati odlazak na duži put s četiri odrasle osobe i pripadajućim prtljagom a to je po našim statistikama jednom ili dvaput u godini. Najmanja se Škoda može nabaviti u rasponu cijena od 13.300 do 19.157 KM. Pretpostavlja se kako će najtraženiji model biti onaj s troja vrata, motorom od 60 KS te klima i audio uređajem. Za njega je potrebno izdvojiti 15.568 KM na šta treba dodati samo troškove prve registracije. Cijena našeg testnog modela sa svim doplatama iznosi 21.949 KM s uračunatim PDV-om.
  • 1434 pregleda
Ime *
E mail *
Vaše ime
Vaš E-mail
Poruka
Sigurnosni kod *
Unesite komentar na ovaj oglas ili podijelite svoje iskustvo sa ovim modelom
Unesite komentar
Autor *
Naslov *
Ocjena za ovaj model
Poruka *
Sigurnosni kod *
Oglasi za poređenje
Nemate ni jedan oglas u tabeli.Da bi unijeli oglase potrebno je da selektujete oglase za poređene,nakon toga da snimite svoju tabelu.
Unesite razlog prijave
Poruka *
Prijavite se
Korisnik
Šifra
Zaboravili ste lozinku? Pošalji