• Informacije o oglasu
  • Pošaljite upit za ovaj oglas
  • Komentari i iskustva

Renault Megane CC TCe 130 Dynamique

- KM
Opis
Model
Renault Megane CC TCe 130 Dynamique
Stanje
Novo
Kategorija
Kabriolet
Gorivo
Benzin
Mjenjač
Manuelni
Ime
Ime i prezime
Test
Test izvještaj
Ponekad kabriolet, uvijek coupe

Automobili CC klase (tvrdi sklopivi krov) svakim su danom sve popularniji. Uz atraktivan izgled dolazi velika praktičnost u svim vremenskim prilikama te posebna iskustva vožnje od kojih su putnici u hermetički zatvorenim automobilima izolirani. Zvukovi i mirisi u vožnji bez krova daju specifičan ugođaj kojeg zaista treba probati. Renault je krov realizirao kao sklopivu staklenu kupolu pa je pogled u nebo moguć 365 dana u godini. Naš testni automobil pokretao je savremeni turbo benzinac TCe sa 130 KS. Veliki užitak Renault ustupa za 42.809 KM što je povoljnije nego što smo očekivali.

Do sada je Renault ukupno prodao više od 170.000 Meganea CC pa nije nikakvo čudo što je potpuno nova generacija pažljivo pripremljena za serijsku proizvodnju. Kabriolet-coupe karoserija zaokružila je ponudu porodice novog Meganea koja sada broji šest članova. Vizuelno je najatraktivnija što obzirom na koncepciju nije ni čudo. Prednji je dio izveden u prepoznatljivom Renaultovom stilu dok su bočne stranice i zadnji dio specifični. Naravno, gdje god se moglo korištene su stilske ideja sa nekog od mnogobrojnih Renaultovih modela. Posebno su zanimljive zadnje svjetlosne grupe. Vizuelno se protežu na blatobrane i poklopac prtljažnika ali to je optička varka. Naime, gornji dio svjetlosne grupe ima samo estetsku funkciju a nikakvu praktičnu jer se u njemu na nalaze sijalice. Na taj se način više nego efektno razbila monotonija ravne plohe poklopca prtljažnika.

Automobil smo detaljno promatrali sa sklopljenim a zatim i podignutim krovom. Elegancija je prisutna u svakom slučaju. Posebno ističemo sportski oblikovana vanjska ogledala lakirana u crnu sjajnu boju. Za razliku od nekih konkurenata čiji su dizajneri po svaku cijenu željeli zadržati sličnost sa običnim modelima na osnovu kojih je CC varijanta nastala, Megane CC djeluje unikatno što je za svaku pohvalu. 

Karoserija dimenzija: dužina 4.485 mm, širina 1.811 mm i visina 1.434 mm dobrih je međusobnih proporcija pa ne iznenađuje što se većini kao takva dopada.

Automobili ove klase obično dolaze sa zadnjim sjedištima koja su faktički za ukras ili odlaganje prtljage. Naprosto nam bude žao materijala za izradu zadnjih sjedišta a nije zanemariva ni njihova težina koja se jednostavno može tretirati kao beskorisni balast. No, kod Meganea CC sa međuosovinskim razmakom od 2.609 mm to nije slučaj. Na zadnjim, izrazito profiliranim sjedištima mogu se smjestiti i odrasle osobe. U slučaju da nisu baš nekih velikih prohtijeva za komforom mogu se otisnuti i na duža putovanja, pogotovo ako je krov sklopljen jer je tada izražen osjećaj prostranosti. U zadnjim kožnim oplatama smješteni su zvučnici izvrsnog audio sistema Arkamys pa se kristalno čist zvuk čuje u svim prilikama. U sredini zadnjeg naslona nalazi se staklo za smanjenje vrtloženja vazduha. Efekt se više osjeti naprijed nego nazad a što je po čudnim zakonima aerodinamike apsolutno očekivano. Kada već spominjemo zadnja sjedišta recimo da se kod kabrioleta uvijek samo po sebi nameće pitanje sigurnosti a ona je u skladu sa svim Renaultovim modelima, odnosno maksimalna. Čvrsti zaštitni roll-bar vješto je skriven. Po istom je receptu izveden i okvir prednjeg vjetrobrana a jedini uslov za maksimalnu sigurnost jeste uredno vezivanje sigurnosnim pojasom prije vožnje. Opisom zadnjih sjedišta istakli smo veliku upotrebnu vrijednost Meganea CC iako se kod automobila ovog tipa sve gradi oko prednja dva sjedišta. A tamo vlada istinski ugađaj. Solidno profilirana sjedišta čvrsto ''zagrle'' tijela putnika. Dovoljno su dobra čak i za bržu vožnju iako ona kod kabrioleta nije prioritet. Ispred vozača nalazi se poznati Renaultov volan a ispod instrumenti izvedeni kao kombinacija analognih i digitalnih. Linije kokpita i materijali od kojih je izveden također su već viđeni pa neke posebne ekskluzivnosti koja se očekuje od kabrioleta nema. Isto se odnosi na komande audio uređaja i klima sistema a što je u skladu sa masovnom proizvodnjom, tim prije što ni neke marke automobila sa daleko skupljim kabriolet modelima primjenjuju isti recept. U prednjem dijelu CC-a ima dosta otvorenih i zatvorenih pretinaca što u znatnoj mjeri olakšava smještaj neophodnih sitnica ali i krupnijih predmeta. Sve je manje-više izvedeno kvalitetno a već tradicionalne zamjerke idu na obloge ručice mjenjača i volana koje se neuobičajeno brzo habaju. Nema nikakvih posljedica za korištenje komandi ali djeluje prilično neugledno.

U dosadašnjim iskustvima sa CC vozilima uvijek smo se susretali sa oštrom ivicom ''A'' nosača krova koja duboko zadire u bok. To traži dodatni oprez prilikom ulaska-izlaska. Kod nove generacije Meganea CC ''A'' nosač krova pomaknut je maksimalno prema naprijed pa je problem drastično smanjen. Time je poboljšana i aerodinamika pa je vrtloženje vazduha iznad glava putnika na prednjim sjedištima znatno smanjeno. U prtljažniku se nalazi mrežica za dodatno smanjenje propuha iznad glava. Lako se instalira ali tada nije moguć prevoz putnika na zadnjim sjedištima. Tada CC djeluje kao ''pravi'' britanski kabriolet i mi smo tu opciju koristili kada god smo mogli. Tek pri 120 km/h može se osjetiti hladniji vazduh po vratu. U vrele ljetne dane dobro dođe iako bi se ljudi osjetljivi na propuh trebali kloniti tolikih brzina. Bez mrežice svi putnici mogu uživati do brzine od 80 km/h. Tada raščupane frizure putnika sa zadnje klupe otkrivaju velika vrtloženja vazduha dok za isti efekt na prednjim sjedištima treba ubrzati barem još 20 km/h. Vožnja pod otvorenim nebom poseban je ugođaj. Putnici čuju mnoštvo neuobičajenih zvukova i osjete dosta mirisa koji daju poseban gušt. Istina, prolaskom kroz opjevani tunel Crnaja sa otvorenim krovom djeca su me pitala: ''tata kako je moguće da u tunelu pada kiša?''. Preskočio sam odgovor jer nisam imao živaca objašnjavati nešto što je svugdje nenormalno a kod nas uobičajeno. Izuzev rupe zvana Crnaja put do mora i nazad bio je pravi užitak. Tokom cijelog testnog termina vladale su nesnosne vrućine što će neki smatrati kao sreću. Ali mi se baš i ne slažemo s tim. Vožnja bez krova pod jakim i opasnim sunčevim zrakama u početku se čini ugodnom ali već poslije sat-dva može se lako izgorjeti jer se zbog strujanja vjetra ne osjeti vrelina. Preporučujemo kvalitetnu kremu za sunčanje i pod obavezno kačket. Kada smo već načeli neugodne strane vožnje sa otvorenim krovom spomenimo i gradske gužve. Uz garantovano privlačenje pažnje, zbog kojeg su mnogi spremni žrtvovati previše, dolazi udisanje otrovnih izduvnih gasova kojih u našoj ekološki onesviještenoj zemlji ima i previše. Posebno je neugodno ako se vozi paralelno sa prastarim kamionom čija je bočna izduvna cijev topovskog promjera u visini našeg najisturenijeg dijela lica. Obzirom da se CC automobili ne dobivaju na test baš svake sedmice mi smo otvarali krov kada je to god bilo moguće. Pravi užitak je vožnja po oblačnom vremenu ili u sumrak. Uostalom nisu ni Englezi blesavi. Nije nikakva tajna da se na Otoku prodaje najviše kabrioleta koji se tamo smatraju kao nacionalno vozilo iako godišnje imaju mizeran broj sunčanih dana. Tokom krstarenja obalom, ali i po planinskom putu, umjerenom brzinom do 80 km/h zaključili smo da kabrioleti zaista vrijede svakog novčića. Ugođaj je jedinstven i za svaku je preporuku.

Nedostatak krova negativno se odražava na torziono uvijanje karoserije. Da bi se to spriječilo ugrađuju se dodatna čelična ojačanja u podu koja nisu baš lagana. Naš testni automobil bez putnika teži 1.5 tona što se itekako osjeti. Ako se lijeva ruka stavi na spoj ''A'' nosača krova i vrata osjeti se da šasija ''radi''. Ko je imao priliku probati neki britanski kabriolet zna o čemu pričamo. I taj specifični osjećaj daje poseban gušt u vožnji i bez njega kabriolet ne bi bio to što jeste. Ono što je važnije jeste činjenica da se karakteristično blago uvijanje karoserije ne odražava na ležanje na cesti. Vožnja sa sklopljenim i podignutim krovom moguća je i u varijanti sa svim spuštenim staklima ali tada je vrtloženje vazduha izraženo već od 50-60 km/h. Spuštanje svih stakala odjednom moguće je pomoću posebnog prekidača s kojim smo se prvi put susreli u ekstravagantnom Renaultu Avantimeu koji se na žalost više ne proizvodi.

Oznaka CC otkriva se radi o automobili sa tvrdim sklopivim krovom (Coupe-Cabriolet). Neki proizvođači odlučuju se za ugradnju metalnog a drugi staklenog krova. Renault spada u drugu skupinu. Staklena kupola ''lomi'' se na dva dijela i smješta u prtljažnik a razvio ju je glasoviti Karmann. Transformacija od kupea do kabrioleta traje oko 20 sekunda. Mi smo vrijeme mjerili barem 30 puta i najčešći rezultat je 21 sekunda. Ukoliko su sva stakla spuštena ''uštedi'' se 3-4 sekunda jer se preskaču operacije djelomičnog spuštanja a potom podizanja stakala. Pozitivno nas je iznenadila preciznost mehanizma krova kao i vodilica zadnjih malih stakala. Meganea CC prali smo dva puta i moramo reći da sve dihtuje. U unutrašnjost se nije probila niti jedna jedina kap. Neposredno prije vraćanja automobila pročitali smo da treba izbjegavati pranje sa visokotlačnim uređajima jer se mogu ošteti elastične brtve...

Stakleni krov dopušta pogled u nebo bez obzira na trenutne vremenske prilike. Kada je nebo skroz vedro a vanjska temperatura neprimjerena za spuštanje krova jednostavnim potezom može se navući zaštitna mrežica koja sprječava prodor sunčevih zraka a ipak propušta dovoljno svjetla.

Manipulacije sa krovom radili smo kada je automobil mirovao a dva puta i prilikom laganog kretanja (do 10 km/h). Precizan podatak nismo našli ali je očigledno da se otvaranje-zatvaranje krova može vršiti i u pokretu ali ne treba pretjerivati u brzini. Otvaranje prtljažnika a potom ''lom'' krova predstava  je za radoznale. Otvorena usta i pomalo zavidni pogledi govore sve. Razglabanja o torzionom uvijanju potakla su nas na razne eksperimente. Krov smo otvarali-zatvarali na velikim uzbrdicama, kosinama, sa jednim ili dva točka na visokom trotoaru a nikada nismo primijetili nikakve čudne zvukove ili zapinjanje mehanizma. Kapa dole!

Sa podignutim krovom Megane CC postaje čvrst kao bilo koji drugi automobil sa standardnom karoserijom. Kada je krov iznad glava prtljažnik može prihvatiti 417 litara prtljaga. Prethodno treba skloniti sigurnosnu mrežicu koja ''njuši'' raspoloživi prostor. U krajnjem ležištu mrežice nalaze se mikro prekidači bez čijeg aktiviranja nije moguće početi manipulaciju s krovom. Kada je krov u prtljažniku na raspolaganju je 211 litara tovarnog prostora. On se nalazi ispod mrežice. Smještaj predmeta u dubinu prtljažnika nije baš najpraktičniji ali drugačije nije moguće izvesti. Šta je tu je... Bez obzira na sve četveročlana obitelj otisnula se na more sa svom prtljagom neophodnom za vikend. Uostalom prtljažnik sa 417 litara zapremine sasvim je dovoljan za prevoz stvari za puni godišnji odmor. Istina, tada je vožnja sa otvorenim krovom moguća tek po dolasku na željenu destinaciju, odnosno po istovaru prtljage. No ni to nije nikakav hendikep.  

Pod prednjim poklopcem našeg CC-a nalazio se turbo benzinski motor sa 1.397 ccm radne zapremine. Uz pomoć turbo punjača dobiveno je 130 KS što je po našem mišljenju u odnosu na ukupnu masu donji prag ispod kojeg ne treba ići. Maksimalna snaga prisutna je pri 5.500 obr/min dok obrtni moment vrhunac od 190 Nm postiže na 2.250 obr/min. U paru s motorom dolazi manuelni mjenjač sa šest gusto raspoređenih stepeni prenosa. Prenosni odnosi su ''kratki'' skoro kao kod terenaca pa šesti stepen može češće koristiti nego što se u prvi mah misli. Velika masa u kombinaciji sa benzinskim motorom nikada ne može biti pretjerano ekonomično pa makar se radilo o nasavremenijem proizvodu koji zadovoljava Euro5 norme o izduvnim gasovima. Na kraju našeg testa putni je računar pokazao prosječnih 9 litara bezolovnog benzina iako je većina od 700 km napravljena van grada. U gradu se potrošnja kreće oko 11 litara što je u skladu sa očekivanjima. Fabrika obećava maksimalnih 200 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 10.7 sekunda. Oboje se u praksi može potvrditi bez previše naprezanja. Ponekad se vozaču učini da ide sporije nego što zaista jeste. Najbolja je to potvrda dobre akustičke izolacije i mirnog rada motora. Kada se kazaljka obrtomjera drži iznad oznake 2.000 obr/min motor je izrazito elastičan. Baš je to idealno za kabriolet, odnosno za krstarenja bez previše stresa.

Vožnja je veoma udobna. Ovjes nije pretvrd a velika masa može se osjetiti prilikom prekasnog kočenja na mokrom asfaltu. Tada se ABS aktivira ranije od očekivanog ali sve i dalje ostaje pod kontrolom. Volan je dovoljno precizan a kočnice tradicionalno efikasne. Sve u svemu vožnja je užitak pod uslovom da vlasnike nema pretjerane sportske ambicije. A oni si mogu naručiti TCe sa 2.0 litara radne zapremine i 180 KS. Tek napomene radi recimo da Renault uz model CC nudi tri vrste mjenjača: manuelni, CVT i automatski sa dvije spojke.

Paket opreme Dynamique podrazumijeva sam luksuz kojeg neko može zamisliti. Sve je tu- od kožnih sjedišta, vrhunskog audio uređaja do potpune elektronske asistencije za nadzor putanje vozila. Cijena do registracije od 42.809 KM zaista je povoljna u odnosu na ono što Megane CC pruža.
  • 1245 pregleda
Ime *
E mail *
Vaše ime
Vaš E-mail
Poruka
Sigurnosni kod *
Unesite komentar na ovaj oglas ili podijelite svoje iskustvo sa ovim modelom
Unesite komentar
Autor *
Naslov *
Ocjena za ovaj model
Poruka *
Sigurnosni kod *
Oglasi za poređenje
Nemate ni jedan oglas u tabeli.Da bi unijeli oglase potrebno je da selektujete oglase za poređene,nakon toga da snimite svoju tabelu.
Unesite razlog prijave
Poruka *
Prijavite se
Korisnik
Šifra
Zaboravili ste lozinku? Pošalji