• Informacije o oglasu
  • Pošaljite upit za ovaj oglas
  • Komentari i iskustva

Renault Clio Dynamique Energy dCi 90 Stop&Star

29,907 KM
Opis
Model
Renault Clio Dynamique Energy dCi 90 Stop&Star
Stanje
Novo
Kategorija
Hečbek
Gorivo
Dizel
Mjenjač
Manuelni
Ime
Ime i prezime
Test
Test izvještaj
Četvrta generacija modela Clio temeljito je pripremljena za uspjeh na tržištu. Već sada možemo reći da se radi o odlično zamišljenom automobilu izražene udobnosti, uzornih voznih osobina, raskošnih paketa opreme i solidne finalne obrade. Energy dCi snažan 90 KS daje dobre performanse uz mizernu potrošnju sve skupljeg goriva- prosjek testa 4, 4 litara. Clio 4 u BiH nudi se u rasponu cijena od 20.937 KM do 31.120 KM do registracije. Cijena testnog automobila sa dodatnom opremom-29.907 KM.

Najprodavaniji Renaultov model ikada je Clio. Od 1990. do predstavljanja četvrte generacije  isporučeno je više od 12 miliona primjeraka u više od 100 zemalja. Prva i treća generacija odmah su se okitile laskavom titulom ''Car of the Year''. Usprkos tome do sada je tržišno najuspješnija druga generacija....

Clio 4. generacije nagovještava novi dizajnerski identitet Renaulta. Najavu promjena mogli smo vidjeti na atraktivnom konceptu DeZir s kojeg su mnoge ideje razrađene i prilagođene serijskom Cliu. Već se prilikom prvog susreta uživo može osjetiti da je francuski proizvođač automobila uložio dosta truda, znanja i sredstava u razvoj nove generacije Clia. Nije ni čudo budući da je statistika vođena za sada već staru generaciju jasno pokazala da je čak 21% kupaca Clia 3 došlo iz većeg razreda automobila. 

U prirodi novi Clio djeluje, najblaže rečeno, zavodnički. Karoserija je lišena oštrih linija i prelaza. Fluidne linije oku su ugodne i kao takve smanjuju otpor zraka što se pak pozitivno odražava na smanjenje buke i potrošnju goriva. U prilog dobroj aerodinamici idu i aktivne klapne ispred hladnjaka motora (na jačim motorima). Ovisno o trenutnoj temperaturi motora i brzini kretanja one se otvaraju/zatvaraju čime se dodatno smanjuje otpor zraka. Po prvi puta od predstavljanja Clia nudit će se samo karoserija s petora vrata. Takva je odluka donesena na osnovu podataka koji otkrivaju da se ogromna većina kupaca prošle generacije odlučila za karoseriju s petora vrata. Sakrivanjem kvake za otvaranje zadnjih vrata četvorka pomalo ''vuče'' na kupe čime se zadovoljavaju ljubitelji karoserija s dvoja vrata. I zaista, ideja preuzeta od Alfa Romea nekoliko je puta zbunila naše putnike- bili su uvjereni da naš testni Clio ima samo prednji par vrata... Ubrzo poslije sajma automobila u Ženevi na tržište dolazi karavan Grandtour i sportska verzija RS.  Čini se da će svi ukusi biti zadovoljeni...

Pomodna dnevna LED svjetla, koji naši organi u plavom još nisu ''svarili'', dio su standardne opreme čak i najjeftinijeg modela. Da bi se što više istakla povučena su ka ogromnom, dominantnom, logu Renaulta. Na zanimljivo dizajniranim bočnim stranicama odmah se mogu uočiti lajsne s ugrađenim ukrasima oblika koplja. Zahvaljujući raskošnom katalogu za personalizaciju eksterijera (tri paketa pet kombinacija) kupac može odrediti boju ukrasnih letvica ali i još mnogo drugih detalja (krovni ukrasi, alu felge raznih dimenzija, naljepnice...) . Naš ukrasni paket Trendy podrazumijeva crvene ukrase koji se odlično stapaju sa crnom bojom karoserije. Trendy paket doplaćuje se 572 KM a u njega su uključeni i lijepi Daimond crni aluminijski naplatci od 16 inča.

Posebno je atraktivan zadnji dio. Decentni krovni spojler, promišljena upotreba kroma te masivni crni ''ko' fol'' difuzor (pravi je ostavljen za RS verziju) prave značajan odmak od prilično monotone konkurencije. Ispod zadnjeg odbojnika viri uska cijev izduvnog sistema koja bez dileme otkriva pogonski agregate relativno male radne zapremine i, što je važnije, malog ispuha štetnog CO2 u atmosferu. 

Clio 4 duži je i niži od starog što uz povećan trag točkova daje sportski izgled. Pitamo se kako li će tek uživo izgledati RS verzija?

Poslije druženja sa novom generacijom Clia sasvim smo sigurni da će smjelo oblikovana karoserija (dimenzije: dužina 4.062 mm, širina 1.732 mm, visina 1.448 mm, međuosovinski razmak 2.589 mm) dugo ostati moderna. Barem po našem mišljenju ali i reakcijama prolaznika slobodno se može reći da je Clio 4 najljepši automobil klase gdje pripada.

Unutrašnjost najnovijeg Renaultovog modela potpuno je nova. Interesantno oblikovani instrumenti kombinacija su analogno-digitalnih rješenja. Ono što je ipak najvažnije jeste dobra čitljivost u svim uslovima eksploatacije. Centralnim dijelom kokpita dominira 7 inčni displej (dijagonala 18 cm) osjetljiv na dodir. Uz uobičajeno komandovanje audio uređajem i još mnogim drugim informacijama sadrži i navigacijski uređaj ali ne i podatak o vanjskoj temperaturi koji se mora ''pozvati'' preko tipke putnog računara (ispisuje se na displeju ispred vozača). No, ono što je najbolje jeste vijest da moderni displej serijski dolazi već sa srednjim paketom opreme. Kome ni to nije dovoljno može doplatiti za aplikaciju R-Link koja pokriva brojna informatička područja (e-pošta, stalna konekcija sa društvenim mrežama, upozorenja na radare, vremenske prognoze, igrice, ostali vidovi zabave, podaci o održavanju vozila...). Uz R-Link dolazi i kamera za olakšanu vožnju unazad koja je skrivena u logu Renaulta. Spomenimo i vizionarski potez renaultovih dizajnera- CD je izbačen iz audio uređaja. Time kokpit postaje ''čišći'' a putnici nisu zakinuti za muziku obzirom da se mogu koristiti eksterni nosači zvuka- USB, I-pod, mobitel...  Kada već spominjemo serijsku opremu naglasimo kako će i najskromniji model dolaziti sa karticom umjesto ključa (naš paket opreme Dynamique podrazumijeva karticu ''hands free''), električno pomicanje prednjih stakala i retrovizora, volan podesiv po visini i dubini, zadnja klupa djeljiva u omjeri 1/3-2/3....
Baš kao eksterijer i interijer ima velike mogućnosti personalizacije izvedive preko tri paketa: Elegant, Sport i Trendy. Sve skupa postoji sedam verzija u četiri boje: crna, crvena, plava i boja slonove kosti. Iako se o ukusima ne raspravlja ne možemo se suzdržati da ne kažemo naše mišljenje. Naime, ne vidimo logiku kupiti automobil sa kožom obloženim volanom a potom doplatiti za plastiku koja se stavi na njega. Uz neprimjereno oštre rubove sa donje strane dolazi veoma ružan osjećaj pod prstima i dlanovima koji će se tokom ljeta sasvim sigurno znojiti. Da su crveni umetci izvedeni od prave kože dalo bi se razmisliti o doplati. Plastika? Hvala ne.   

Poslije detaljnog razgledavanja unutrašnjosti bogato opremljenom raznim pretincima i policama za odlaganje sitnica otisnuli smo se na prvu vožnju. Dobar položaj za komandama pronašli smo ekspresno. Generalno gledajući ergonomija je odlična. Poslije 20-30 km zaključili smo da su i prednja sjedišta dobro napravljena iako bi mnogi poželjeli da su izraženije profilirana. Na zadnjoj klupi ima dovoljno prostora, naravno u mjerilima klase gdje Clio spada. Kada se zadnja djeljiva klupa potpuno preklopi zapremina prtljažnika sa 300 raste na 1.146 što uz nosivost od 425 kg daje dobre transportne mogućnosti. Česta upotreba prtljažnika otkrila je jedan nedostatak- hvatišta predviđena za potezanje poklopca prtljažnika prema dole postavljena su pod čudnim uglom pa ruka uvijek sklizne a vrata ostanu gore...

Obzirom na ukupnu cijenu testnog automobila od 29.907 KM očekivali smo malo manje tvrde plastike, koja dominira putničkim prostorom, te bogatiju akustičnu izolaciju...Istina, gornji dio kokpita izveden je od mekane plastike odličnog kvaliteta.

Trenutno se novi Clio nudi sa četiri pogonska agregata- po dva benzinca i dizelaša. Zanimljiv je potpuno novi trocilindrični turbo benzinac koji iz radne zapremine od 0.9 litara daje 90 KS. Takav ćemo Clio ubrzo testirati pa ćemo moći donijeti relevantne zaključke. Naš testni automobil došao je sa jačom verzijom Energy dCi agregata. Maksimalna snaga od 90 KS pri 4.000 obr/min dobivena je iz 1.5 litara radne zapremine. Maksimalnim 220 Nm obrtnog momenta dostupno je već pri 1.750 obr/min što dopušta uglađenu vožnju u svim režimima rada motora. Iz stanja mirovanja do 100 km/h stigne se za 11.7 sekunda dok je maksimalna brzina 178 km/h. Za jedan prvenstveno gradski automobil više nego dovoljno. U serijskoj opremi dobili smo efikasni sistem ''Stop-Start''. U gradu, u najgorim mogućim uslovima, prosječno smo trošili 5.4 litara. Na otvorenoj cesti, sa aktiviranim ''Eco'' načinom rada motora, bez problema se održava potrošnja manja od 4 litra. Može i tek nešto više od 3 litra ako je povoljna konfiguracija terena, odnosno da nema izraženih uspona. Naglasimo da se pritiskom na taster ''Eco'' mijenja mapa rada motora u centralnoj elektronskoj jedinici. U tom je slučaju sve podređeno štednji goriva ali bez značajnijeg narušavanja performansi. Nema šta, Energy eco2 motori svaku česticu goriva maksimalno iskoriste...Dakako, veliki doprinos dobrim performansama uz skromnu potrošnju goriva daje manuelni mjenjač sa pet stepeni prenosa. Posljednji je stepe prenosa prilično ''dug'' što pogoduje dužim vožnjama na autoputu. 

Tokom testa vozili smo po raznim vrstama podloga. Odmah recimo da smo se prijatno iznenadili dobrim balansom između udobnosti i dobrog ležanja na cesti. Očigledno je kako niže težište i širi trag točkova daju dobre rezultate. Na dugim relacijama Clio 4 se dokazao kao ''pravi'' putni automobil.  Kao kruna svega dolazi mala ukupna masa koja je za osjetnih 100 kg manja u odnosu na prethodnika (masa testnog automobila 1.071 kg). Upečatljiv je i upravljački mehanizam sa 2.7 okretaja volana od jedne do druge krajnje tačke. Iako je servo uređaj električni vozač ima dovoljno precizne informacije čak i uslovima brze vožnje.  

Tokom testa ''namotali'' smo blizu 1.000 km od vrha planina do morske obale, s jednim rezervoarom goriva zapremine 45 litara. Clio posljednje generacije pokazao se kao vrlo upotrebljiv automobil čije su mogućnosti daleko veće od prosječnog gradskog automobila. Upravljanje je lagano i spontano. Kao jedinu manu navodimo relativno lošu preglednost prema nazad (boljka većine novijih automobila) pa doplatu za parking senzore svakako preporučujemo. Manje iskusni vozači raduju se sistemu za olakšano kretanje uzbrdo te dobro kalibriranom ESP i ABS sistemu, tim prije što se navedena elektronska pomagala serijski dobiju već u baznom paketu opreme Authentique. 

Uz lijep izgled karoserije i istu takvu unutrašnjost dolazi maksimalnih 5 EURONCAP zvjezdica dodijeljenih po novim, strožim, pravilima. Nabrojano uz galantnih 5 godina garancije Clio 4 kao najnoviji model u klasi nameće kao trenutno najpoželjniji gradski automobil. Ponuda modela je bogata a o odabranoj konfiguraciji ovisi i finalna cijena. Po našem mišljenju idealan je odabir Expression paketa opreme kojem zaista ništa ne nedostaje. Slabija verzija dizelaša sa 75 KS i srednjim paketom opremom može se dobiti za 26.200 KM do registracije. Testni automobil bez dodatne opreme (metalik boja 732 KM i ukrasni paket Trendy 572 KM) do registracije košta 28.603 KM što je u odnosu na ponuđeno realna ponuda. Renault je s Cliom 4. generacije zaista napravio odličan posao!.
  • 1127 pregleda
Ime *
E mail *
Vaše ime
Vaš E-mail
Poruka
Sigurnosni kod *
Unesite komentar na ovaj oglas ili podijelite svoje iskustvo sa ovim modelom
Unesite komentar
Autor *
Naslov *
Ocjena za ovaj model
Poruka *
Sigurnosni kod *
Oglasi za poređenje
Nemate ni jedan oglas u tabeli.Da bi unijeli oglase potrebno je da selektujete oglase za poređene,nakon toga da snimite svoju tabelu.
Unesite razlog prijave
Poruka *
Prijavite se
Korisnik
Šifra
Zaboravili ste lozinku? Pošalji