• Informacije o oglasu
  • Pošaljite upit za ovaj oglas
  • Komentari i iskustva

Peugeot 208 1.4 Vti Active

25,351 KM
Opis
Model
Peugeot 208 1.4 Vti Active
Stanje
Novo
Kategorija
Hečbek
Gorivo
Benzin
Mjenjač
Manuelni
Ime
Ime i prezime
Test
Test izvještaj
Velika očekivanja

Peugeot 208 svi, bez izuzetka, uspoređuju sa planetarno uspješnom 206-com što je već na startu komercijalizacije težak teret uspješne prošlosti. Iako je platforma ista kao na prethodniku dizajneri su donijeli dosta novih rješenja na umanjenoj i znatno olakšanoj karoseriji. Isto se može reći i za unutrašnjost gdje neki detalji ne oduševljavaju iako su novi. Ponuda prostora za putnike i prtljagu je odlična a isto ocjenjujemo i pogonski 1.4 litreni benzinac čijih 95 KS predstavlja dobar balans između male potrošnje i dobrih performansi. Cijena testnog modela do registracije: 25.351 KM.

Bilo bi nepristojno na početku teksta zaobići model 206. Tokom egzistencije na tržištu, koja preko verzije 206+ još uvijek traje, isporučeno je više od 7 miliona primjeraka što samo po sebi potvrđuje uspješnost koncepcije. Nasljednik 207 zorno je pokazao da je (pre)često više zapravo manje. Od početka proizvodnje do pojave 208-ce put do kupaca našlo je ''svega'' 2,4 miliona primjeraka. To pak navodi na zaključak da nasljednik prethodniku nije bio ''ni do koljena'' iako se radilo o sasvim solidnom proizvodu.

Razmišljajući valjda u tom pravcu tvorci 208-ce odlučili su se za vračanje korijenima što podrazumijeva manje dimenzije i novi dizajn. I zaista prvi pogled na zanimljivi 208 ne otkriva previše sličnosti sa većim prethodnikom. Posebno se to odnosi na masku motora i neke detalje koji predstavljaju razradu ideja sa atraktivnog koncepta SR1. Iako je korištena zapravo ista platforma kao na 207-ci karoserija je smanjena za dobrih 7 cm (dimenzije karoserije: dužina 3.962 mm, širina 1.739 mm, visina 1.600 mm i međuosovinski razmak 2.538 mm). Skromnije dimenzije karoserije dobro su došle u kategoriji gradskih automobila, tim prije što je prostor za putnike i prtljagu postao veći ali o tome nešto kasnije.

Većina se slaže da je 208-ca skladno oblikovan automobil sa dosta zanimljivih detalja. Naglasimo da bolji paketi opreme sa dnevnim LED svjetlima ostavljaju još bolji dojam...

Već smo na osnovu fotografija objavljenih prije prve prilike za vožnju 208-ce vidjeli da je unutrašnjost temeljito izmijenjena. S posebnim smo interesovanjem sjeli na vozačku poziciju. Prvo što smo primijetili jeste mali, jajasti, volan i zanimljivo koncipirani instrumenti na neuobičajenom mjestu. Instrumenti jesu lijepi ali uživanje u njima predstavlja problem jer volan zaklanja pogled. Do sada smo instrumente uvijek gledali kroz volan ili na centralnom dijelu instrument table a nikada preko gornjeg dijela obruča volana. Kako god da smo se namjestili (sjedište i volan) instrumenti nisu bili vidljivi a kamoli čitljivi. Obzirom da to, najblaže rečeno, iritira bili smo prisiljeni zaustaviti se na prvom proširenju i tražiti kakvo-takvo rješenje. A ono dolazi u vidu obaranja volana u krilo (možda je baš zato tako malog obima). U tom su prilično čudnom ergonomskom položaju instrumenti upotrebljiviji. No, na sve se brzo navikne pa i na to. Treći dan testa više na to nismo ni obraćali pažnju jer smo se u 208-ci počeli osjećati kao kod kuće...

Cijelim interijerom dominira veliki multifunkcionalni displej koji predstavlja pravu poveznicu između vozača i automobila. Uz već uobičajeno ''komuniciranje'' sa automobilom i nosačima zvuka na istom se mjestu mogu gledati čak i fotografije. Obzirom da se za displej sa navigacijom treba doplatiti nemalih 1.700 KM (bez navigacije 685 KM)  smatramo da se može preživjeti i bez njega iako je mlađima svakako prvi na popisu želja. Budući da tokom testiranja bilo kojeg automobila prijateljima i poznanicima moramo stalno opravdavati cijenu automobila i dodatne opreme često čujemo zanimljive odgovore. Citiramo jedan od njih: ''ne kupujem televizor nego automobil''. Kada već pišemo o multimediji spomenimo i audio uređaj. Premještanjem CD-a u pretinac ispred suvozača na tom je polju Peugeot napravio vidovit korak koji CD neminovno vodi ka izlaznim vratima, odnosno totalnom izbacivanju iz ponude. Logično, jer su USB ili neki drugi nosači zvuka znatno praktičniji od CD-a baš kao što je on bio ''svemirski brod'' za sada već zaboravljene kasete. Za očekivati ja da će ''facelift'' verzija koja se očekuje za 3-4 godine biti bez CD-a i, nadamo se, boljim pogledom na instrumente.

Solidna je preciznost finalne obrade dok bi plastika na nekim mjestima mogla biti malo kvalitetnija. To se odnosi na obloge centralnog nosača krova i one postavljene oko kontakt brave na volanu. Nisu ugodne na dodir a, evidentno, ni na grebanje...

Ono što nas je prijatno iznenadilo jeste ponuda prostora, kako za putnike tako i prtljagu. Iako je karoserija manja unutrašnjost je izdašnija. Tu se mora odati priznanje dizajnerima koji su bez ikakve sumnje uložili dosta truda. Prednja su sjedišta gotovo idealna i čini se da će takve ocjene dati većina bez obzira na konfekcijski broj. Na zadnjoj djeljivoj klupi, također, ima dosta mjesta u svim smjerovima, naravno u okvirima klase gdje 208 pripada. Zapremina prtljažnika od 285 litara spada u prosjek klase (jedino Ford Fiesta i Citroen C3 nude više). Obaranjem klupe otvara se prostor od 1.076 litara što uz dopuštenu nosivost krova od 65 kg daje solidne transportne mogućnosti.

Naš testni automobil pokretao je 1.4 litreni benzinac koji na 6.000 obrtaja u minutu oslobađa 95 KS. Obrtni moment klasično za benzince sa prirodnim usisavanjem smješe pozicioniran je visoko- 136 Nm pri 4.000 obr/min. Snaga se na prednji par točkova prenosi preko manuelnog mjenjača sa pet stepeni prenosa. Radi se o poznatom PSA mjenjaču čije su glavne karakteristike neuglađen rad i neprecizan hod lijepe ručice mjenjača. No, pisanje o tome nema nikakvog smisla obzirom da se PSA grupacija tog mjenjača i pripadajućih polugica drži kao ''pijan plota''. Ono što je najvažnije jeste činjenica da mjenjač kakav god da je nema nikakvih mehaničkih problema. Prenosni odnosi u kućištu usklađeni su sa pretpostavljenim potrebama vlasnika- ubrzanje od 0 do 100 km/h za 11,7 sekunda i maksimalna brzina od pristojnih 188 km/h. Tvorci Peugeota 208 s ponosom ističu da su upotrebom laganih materijala ostvarili uštedu na ukupnoj masi od impozantnih 110 kg u odnosu na 207 s usporedivim paketom opreme. Odličan je to temelj za postizanje dobrih performansi uz skromnu potrošnju goriva. Mi smo test završili s prosječnih 7,7 litara s tim da je većina kilometara napravljena u gradu. Minimalna potrošnja koju smo ostvarili na otvorenoj cesti iznosila je 4,4 litara dok drugu krajnost predstavlja puzanje u zagušenom Sarajevu koje za 100 km zahtijeva nemalih 9,4 litara benzina.

Zbog nešto dužih prenosnih odnosa u mjenjaču međuubrzanja nisu na nivou turbo motora (ili onih sa većom radnom zapreminom) pa prilikom obilaženja vozila ispred treba biti oprezan, tim prije što ukapčanje nižeg stepena prenosa nije baš najpreciznije.

Što zbog legendarnog modela 205 GTI što zbog višegodišnjeg uspješnog reli angažmana sa bolidom 206 WRC mnogi očekuju odlična vozna svojstva i odmah recimo da neće ostati razočarani. Maleni točak upravljača u saradnji sa dobro odmjerenim prenosom u upravljačkom mehanizmu pokazao se kao pun pogodak. Putanje kroz sve vrste krivina određuju se sportski precizno a u slučaju potrebe može se izvršiti munjevita korekcija. U gorenjem opsegu rada 1.4 litreni benzinac generira dobar zvuk koji sportski nastrojenim vozačima podiže nivo adrenalina što na kraju rezultira brzom vožnjom bez neke prijeke potrebe. Solidno podešeni ovjes dobro podnosi naglo prebacivanje težine iznad osovina čime je spriječeno iznenadno klizanje prednjeg ili zadnjeg kraja. Logično, pretjerivanje s gasom uzrokovat će karakteristično klizanje nosa prema vanjskom rubu krivine koje u dobroj mjeri mogu obuzdati kvalitetnije gume. Na našem smo automobilu zatekli gume Bridgestone Ecopia koje po pitanju držanja podloge i nisu baš u vrhu ali zato povoljno utječu na manju potrošnju goriva. Uz ovjes hvalimo i kočnice otporne na pregrijavanje čak i onda kada se P208 maksimalno opterećen spušta niz velike padine.

Već smo napisali da su inženjeri uspjeli ukupnu masu skinuti za stotinjak kilograma. Čini se da se uz stratešku upotrebu specijalnog, laganog, čelika štedjelo na akustičnoj izolaciji. Naime, na lošoj podlozi ovjes neugledno lupa, pogotovo zadnja osovina. U zemljama sa boljim cestama to će se rijetko primijetiti dok je kod nas živcirajuće lupanje ovjesa sastavni dio svakodnevne vožnje. Šteta je tim veća budući da je kalibracija svih komponenti ovjesa uzorna. Možda bi bogatija akustična izolacija donijela 10-15 kg na vagi ali sigurni smo da se niko ne bi bunio a ni performanse zbog toga ne ni bile narušene.

Reklamne kampanje prije i tokom komercijalizacije otkrivaju velike prodajne ambicije. Da li će 208-ca kod kupaca biti primljena kao 206-ca još je rano govoriti. U principu radi se o dobro zamišljenom modelu sa veoma malo mana. Da nije, barem po nama, nepotrebnog eksperimenta s premještanjem instrumenata i loše izolovanog ovjesa mogli bismo reći da se zapravo radi o gotovo idealnom gradskom automobilu. Cijena osnovnog modela s 1.4 benzincem košta 19.631 KM dok se za P208 s opremom kao na našem testnom automobilu treba izdvojiti 25.351 KM.      

Serijska oprema testnog automobila: čelične felge 15", ABS+ESP+AFU+REF, Teempomat, 6 zračnih jastuka (prednji, bočni, zavjese + senzori za nevezane sigurnosne pojaseve), podešavajući servo upravljač, daljinsko centralno zaključavanje, prednje "Confort" sjedište za vozača sa podešavanjem visine, čelični rezervni točak standardnih dimenzija, poklopci retrovizora u boji karoserije, putni kompluter, ručice vrata u boji karoserije, električno podešavanje vanjskih retrovizora sa grijačima, radio RDE (MP3) + jack + 4 zvučnika, svjetla za maglu, ručni klima uređaj, električni podizači prednjih stakala, zadnja klupa djeljiva u odnosu 2/3 i 1/3.

Dodatna oprema na testnom automobilu: WLQL - Touch screen + arkamys + 6 zvučnika + 1 usb/prostor za priključak + bluetooth + komande na volanu + CD player u pretincu za rukavice, pretinac paket (srednji naslon za ruku sa pretincem + hromirana ručica mjenjača, metalik boja.
  • 1211 pregleda
Ime *
E mail *
Vaše ime
Vaš E-mail
Poruka
Sigurnosni kod *
Unesite komentar na ovaj oglas ili podijelite svoje iskustvo sa ovim modelom
Unesite komentar
Autor *
Naslov *
Ocjena za ovaj model
Poruka *
Sigurnosni kod *
Oglasi za poređenje
Nemate ni jedan oglas u tabeli.Da bi unijeli oglase potrebno je da selektujete oglase za poređene,nakon toga da snimite svoju tabelu.
Unesite razlog prijave
Poruka *
Prijavite se
Korisnik
Šifra
Zaboravili ste lozinku? Pošalji