• Informacije o oglasu
  • Pošaljite upit za ovaj oglas
  • Komentari i iskustva

Nissan Pathfinder 3.0 V6 dCi

97,000 KM
Opis
Model
Nissan Pathfinder 3.0 V6 dCi
Stanje
Novo
Kategorija
Offroad
Gorivo
Dizel
Pogon
4 x 4
Mjenjač
Automatik
Ime
Ime i prezime
Test
Test izvještaj
Spoj luksuza i moći

Pathfinder već je širom svijeta dokazan terenac sposoban za najteže uslove eksploatacije. Ugradnjom luksuzne opreme sve se diže na viši nivo jer se uz izvrsna vozna svojstva dobiva pravi limuzinski ugođaj. Na testu smo imali osvježeni Nissanov terenac sa novim 3.0 V6 litrenim dizelašem. U odnosu na 2.5 litreni dizelaš sa dva cilindra manje razlika je očita i vrijedi doplate. Posebno hvalimo ovjes, kočnice, performanse i prosječnu potrošnju. Cijena testnog modela do registracije 97.000 KM.

Nissan Pathfinder klasični je terenac. Jednostavan oblik sa ravnim i jasno odsječenim plohama odmah stavlja na znanje da se ispod lima krije čvrsta šasija otporna na sve negativne posljedice teško prohodnih terena. Prednji dio posebno je upečatljiv. Ogromna, kromom oivičena, maska motora nagovještava moćan pogonski agregat iza nje. Velike svjetlosne grupe dimenzijama i oblikom usklađene su sa ostatkom karoserije a gotovo sportski oblikovani odbojnik dobro se nadovezuje na izražene linije blatobrana. Sve skupa impozantna pojava. Bočne stranice tipično su terenske. Nema pretjeranih eksperimenata a kao zanimljiv detalj može se izdvojiti kvaka za otvaranje zadnjih vrata. Ukrasne letvice boje aluminija sa oznakom V6 razbijaju monotoniju velikih limenih površina a isto se može reći i za tamna stakla čija je boja pravi kontrast za crvenu karoseriju. Dodatni pragovi ističu robusnost i olakšavaju ulazak u unutrašnjost. No, dosta smetaju na off-road terenu jer zapnu za prepreku. To potvrđuju oštećenja sa donje strane pa vozačima koji se često upućuju na vožnje van asfalta savjetujemo njihovo demontiranje.

Krovni nosači mogu dobro poslužiti iako mislimo da će većini biti samo šminkerski detalj. Zadnji dio ravno je odsječen što u nedostatku parking senzora olakšava parkiranje. Ispod stakla koje se može otvarati neovisno o petim vratima nalazi se veliki Nissanov logo i debele kromirana ručka za podizanje vrata. U donjem dijelu izbačeni odbojnik služi kao stepenica za lakši ulazak u prtljažnik. Dobro dođe ako se trebaju ubaciti velik i teški predmeti.

Dizajneri su pogodili pravo u centar. Sposoban terenac treba imati baš ovakav a ne nekakav razvodnjen, da ne kažemo ženskast, oblik.

Sudeći po vanjskom obliku većina očekuje pomalo grubu unutrašnjost sa skromnim paketom opreme. Ali mi smo uživali u najboljem paketu opreme LE sa malo manevarskog prostora za nadoplate. Multifunkcionalni volan već je poznat iz nekih drugih Nissanovih modela. Obložen je kožom što uz tri kraka koketira sa sportom. Ispod se nalaze klasični, ugodno osvijetljeni, instrumenti sa preglednim info displejima. Paket opreme podrazumijeva ''inteligentni ključ'' kojeg ne treba vaditi iz džepa. Umjesto uobičajenog tastera nalazi se okretni koji ''glumi'' klasični ključ.

Visoko na centralnom grebenu nalazi se kvalitetan audio uređaj sa devet zvučnika a ispod komande efikasnog klima uređaja. Za zadnji dio putničkog prostora, iza ručice mjenjača, instalirani su posebni prekidači što je vrijedno svake pohvale. Iako unutrašnjost ima veliku zapreminu postizanje željene temperature ostvaruje se u rekordno kratkom roku. Ipak, najvažniji je okretni prekidač za biranje željenog rada pogona. Manipulacije su jednostavne a o tome nešto kasnije.

Sjedišta i gornja polovica vrata obloženi su finom, mekanom, svjetlom kožom što u odnosu na terensko okruženje djeluje pomalo nestvarno. Obzirom da je naš testni Pathfinder imao sedam sjedišta doplata zasigurno nije mala. Prednja sjedišta imaju mogućnost memorisanja položaja (odnosi se i vanjska ogledala) što pojednostavljuje upotrebu ukoliko isto vozilo koristi nekoliko vozača. Ovisno o konfiguraciji sjedišta zapremina prtljažnika varira od 190 do 2.091 litru. Zadnja dva sjedišta namijenjena su djeci ili sitnijim osobama a na kraćim relacijama poslužit će i odraslima. Pored ogromnog prtljažnika ne nedostaje niti ostalih pretinaca, što otvorenih što zatvorenih. Ispred suvozača nalaze dva zatvorena. Gornji je dobro skriven i može se otkriti tek pažljivim gledanjem donjeg ruba. Uostalom potvrđuje to i lopov koji nam je tokom testa razbio suvozačko staklo. Otvorio je sve moguće pretince a ovaj nije ni primijetio.

Bez obzira na stanje podloge putnici će u svakom trenutku uživati u vožnji. Akustična izolacija je jedna od boljih a isto se može reći i za dijelove zadužene za upijanje vibracija.

Zagledali smo svaki detalj i moramo priznati da i u najskrivenijim dijelovima vlada visoka kvaliteta. Sve je čvrsto i dobro spojeno, baš onako što se i očekuje od premium vozila. Već je i najskromniji paket XE odlično opremljen, od dvozonskog klima uređaja do sedam sjedišta (prva dva su grijana). Sve više je stvar ukusa, odnosno potreba a to ima svoju cijenu.  

Pathfinder kojeg smo koristili nalazi se na vrhu ponude. To podrazumijeva novi 3.0 litreni V6 dizelaš čija je oznaka ponosno istaknuta na bokovima. U odnosu na već dokazani 2.5 litreni dizelaš radna je zapremina uvećana za 500 ccm a usput su dodana dva cilindra. Konfiguracija V6 uvijek je bila dobro izbalansirana a tako je i u ovom slučaju. Zvuk snažnog dizelaša u unutrašnjost se probije samo pri prvom paljenju ili visokim obrtajima dok su čak i male vibracije eliminirane u cijelom radnom opsegu.

Svaki cilindar raspolaže sa po četiri ventila pa nema problema sa brzom izmjenom fluida. Pri niskih 3.750 obr/min na raspolaganju je 231 KS dok je ''kamionski'' obrtni moment od 550 Nm prisutan u intervalu 1.750-2.500 obr/min. Motor je uparen sa automatskim mjenjačem sa sedam brzina. Sedmi stepen prenosa namijenjen je za vožnju po auto putu gdje se Pathfinder odlično snalazi. Prilikom nježnijeg pritiska pedale gasa automobil težak 2.210 kg lagano ubrzava. Malo se čuje buka transmisije dok velika snaga ostaje prikrivena. Odlučnije potapanje desne pedale generira snažna ubrzanja. Prvih 100 km/h dostigne se za fantastičnih 8.9 sekunda. Upečatljiva je i maksimalna brzina- 200 km/h. Performanse su to koje su do prije nekoliko godina bile spojive isključivo sa sportskim automobilima a nikako terencima.

Iako se radi o velikom, teškom i snažnom vozilu prosječna se potrošnja zadržava u pristojnim granicama. Prosjek našeg testa je 9.6 litara. Poslije teške terenske vožnje zabilježili smo više nego prihvatljivih 13.7 litara. To je ujedno bila i najveća potrošnja koju smo uspjeli zabilježiti.

Pathfinderov pogon spada među najbolje na svijetu. Automatski mjenjač nudi tri načina rada: potpuno automatski, sport ili manualni način odabira željenog stepena prenosa. U automatskom načinu rada čuje se za automatike karakteristično zujanja na koje se treba malo naviknuti. Kada se kožom obložena ručica mjenjača gurne udesno aktivira se program ''sport'' a uzdužnim pomicanjem gore-dole prelazi se u manuelni način rada. Naravno, vozačeve želje nadzire elektronika koja sprječava ukapčanje neprimjerenog stepena prenosa. Najveća prednost manuelnog biranja brzina osjeti se na velim nizbrdicama jer je kočenje motorom kao kod automobila sa klasičnim manuelnim mjenjačima. U slučaju izuzetno teškog terena ili vučenje prikolice na velikim uzbrdicama pomaže taster za zaključavanje, odnosno blokiranje, trenutnog stepena prenosa. Naš automatik po svim parametrima spada u trenutno najbolje a to potvrđuje i umjerena prosječna potrošnja.

Pogon je stalni na sva četiri točka. U svakodnevnoj eksploataciji prekidač za odabir rada treba da stoji u položaju ''auto''. Tada, ovisno o trenutnom prianjanju centralni diferencijal raspoređuje obrtni moment, odnosno snagu, među osovinama. Odziv diferencijala je brz pa vozač zapravo ne osjeti kada je više snage na prednjoj a kada na zadnjoj osovini. Jedino što se osjeća jeste kvalitetno držanje podloge. Silaskom na lošiji makadam može se odabrati pogon ''4H''. U tom trenutku zasvijetli signalna lampica centralnog diferencijala na simbolu pogona koji se nalazi unutar obrtomjera. Tada je distribucija snage na prednju i zadnju osovinu fiksna. Na dobroj podlozi to se osjeti po otežanom okretanju volana i u cilju očuvanja transmisije potrebno se odmah vratiti u program ''auto''. Već je ''4H'' sasvim dovoljan za proboj po najtežim terenima. Snage ima više nego dovoljno pa se uključivanje programa ''4LO'' preporučuje samo na ekstremnim uzbrdicama/nizbrdicama. U suprotnom, zbog ogromnog obrtnog momenta, dolazi do bespotrebnog rasipanja snage odnosno proklizavanja manje opterećenih točkova. Dug hod ovjesa uz pristojnu udaljenost od tla vožnju van terena čini neočekivano udobnom. Logično, ni na asfaltu nema nikakvih problema. Zbog nabrojanog Pathfinder se zaista može smatrati kao univerzalno vozilo.

Upravljanje je dovoljno precizno, otprilike kao kod svakog drugog porodičnog automobila. Nema primjedbi ni na preglednost pa je vožnja u gradu 4.815 mm dugog i 1.850 mm širokog (bez retrovizora) Pathfindera vrlo lagana. Zbog međuosovinskog razmaka od 2.855 mm vožnja na auto putu pri veoma visokim brzinama iznenađujuće je stabilna. Drastična je to razlika u odnosu na kratke terence ali sve ima svoje prednosti i mane. Kraći međuosovinski razmak pogodan je za off-road dok više razmaknute osovine često znaju biti uzrok nasjedanja ''trbuha'' na podlogu. Zbog toga je prije upuštanja u avanturu poželjno detaljno izviditi teren.    

Na kočnicama se nije štedjelo. Naprijed su diskovi 320 mm a nazad 308 mm. Projektovani kapaciteti više su nego dovoljni čak i kada je Pathfinder maksimalno opterećen. Uz naš paket opreme došle su aluminijske felge od 18 inča sa gumama dimenzija 255/60 R18. Iako su prilično niskoprofilne po mjerilima terenske klase automobila ne izazivaju neugodne udare na lošoj podlozi.

Naš testni model imao je kompletnu opremu izuzev navigacije i parking senzora. Svijetla mekana koža, automatski klima uređaj sa tri zone, odličan audio sistem i 231 KS... dobije se u zamjenu za 97.000 KM na šta treba dodati troškove prve registracije. Oni sa manjim prohtjevima mogu proći znatno jeftinije- 64.500 KM. Za navedeni iznos dobije 2.5 litreni dizelaš snažan 190 KS i paket opreme XE kojem realno gledajući ništa ne nedostaje.    
  • 1527 pregleda
Ime *
E mail *
Vaše ime
Vaš E-mail
Poruka
Sigurnosni kod *
Unesite komentar na ovaj oglas ili podijelite svoje iskustvo sa ovim modelom
Unesite komentar
Autor *
Naslov *
Ocjena za ovaj model
Poruka *
Sigurnosni kod *
Oglasi za poređenje
Nemate ni jedan oglas u tabeli.Da bi unijeli oglase potrebno je da selektujete oglase za poređene,nakon toga da snimite svoju tabelu.
Unesite razlog prijave
Poruka *
Prijavite se
Korisnik
Šifra
Zaboravili ste lozinku? Pošalji