• Informacije o oglasu
  • Pošaljite upit za ovaj oglas
  • Komentari i iskustva

Nissan 370 Z

90,000 KM
Opis
Model
Nissan 370 Z
Stanje
Novo
Kategorija
Kupe
KW
00
Gorivo
Benzin
Mjenjač
Automatik
Ime
Ime i prezime
Test
Test izvještaj
Gomila užitaka po povoljnoj cijeni

Prilika za jednodnevno druženje s Nissanom 370 Z došla je kao prava ''terapija'' od uobičajenih dnevnih obaveza. Pun rezervoar, 333 KS, odlični vremenski uslovi i puste ceste s mnoštvom krivina raznih profila nagovještavale su dinamičan dan. Nissan s kultnom oznakom ''Z'' oduševio je u svakom pogledu, od dizajna do dinamičkih svojstava, pa nas ne čudi što će i ''Z'' modeli novije generacije, 350 i 370, imati status ikone kao začetnik 240 Z.

S pojavom modela 350 Z odmah je bilo jasno da se Nissan vraća temeljima koje je postavio legendarni model 240 Z. Srećom, prije nekoliko godina imali smo priliku voziti 350 Z puni testni termin pa smo stečena i nikada zaboravljena iskustva lako prilagodili u svakom detalju boljem nasljedniku, 370 Z.

Nasljednik ima veoma sličan dizajn kao prethodnik iako niti jedna ploha karoserije nije ista. U doba kada svaki novi model dolazi sa većim gabaritima Nissanovi inženjeri, zarad boljih voznih svojstava, otišli su u obrnutom smjeru. Model 370 Z kraći je (65 mm) i niži a uz to i širi od 350 Z. Međuosovinski razmak skraćen je za osjetnih 10 cm i to se prilikom brze vožnje po krivinama itekako osjeti.

Dizajn karoserije sa kratkim prevjesima skladan je u svakom detalju. ''Bumerang'' svjetla daju pečat kako prednjem tako i zadnjem dijelu. Naglašeni blatobrani, bočni pokazivači pravca skriveni ispod oznake ''Z'', ogromni točkovi od 19 inča, zadnji spojler, dvije izduvne cijevi u krajevima difuzora i maglenka čiji dizajn i pozicija neodoljivo asociraju na bolide F1 samo su neki od detalja koji od Z-a čine pokretnu skulpturu. Uzdužna ispupčenja na krovu inspirisana su bolidima s Le Mansa pa je ugođaj potpun.

Naravno, jedna od karakteristika kupea su vrata bez ruba za prozore. To daje poseban ugođaj kojeg je teško opisati. Zbog dobrog dihtanja prozor se automatski podigne prema gore kada se vrata zatvore a  za isti hod spusti kada se povuče kvaka za otvaranje. Isti sistem primjenjuje konkurencija a u klasi kupea prisutan je niz godina.

Unutrašnjost je izvedena veoma kvalitetno i već na prvi pogled djeluje znatno maštovitije i bogatije od one u 350 Z. Ispod sportski oblikovanog volana nalaze se instrumenti raspoređeni i dizajnirani po ukusu sportskih vozača koji su uostalom i ciljana grupa kupaca. Kompletan set instrumenata pomjera se po visini zajedno s volanom pa su uvijek u idealnom vidnom polju. Naravno, u centralnoj duplji nalazi se ogromni obrtomjer sa instaliranim indikatorom trenutno ukopčane brzine i odabranim načinom rada automatskog mjenjača. Grafika obrtomjera postavljena je tako da je najinteresantnije radno područje motora uvijek u vidokrugu. Desno je postavljen brzinomjer sa skalom do 280 km/h a lijevo displej putnog računara i loše vidljivi indikatori temperature rashladne tekućine i nivoa raspoloživog goriva u rezervoaru (za cijeli opseg ima previše sitnih LED dioda koje se na dnevnom svjetlu ne vide dok se rukom ne napravi vještački mrak). No, ono što je za sportski automobil najvažniji podatak, temperatura ulja, vidljiv je u svakom trenutku. Termometar ulja u motoru, napon akumulatora i sat izdvojeni su u zasebna kućišta instalirana na vrhu armaturne ploče. Pored toga što su dobro vidljivi djeluju upečatljivo i kao takvi su u potpunom skladu sa ostatkom automobila.

Sjedišta su baš onakva kakva trebaju biti. Dobro su profilirana a sjedeća površina dovoljno duga. Tvrdoća je dobro pogođena pa vozač u svakom trenutku ima dobar osjećaj. Ovaj na prvi pogled sitan detalj od krucijalne je važnosti za dobro kontrolisanje automobila, odnosno blagovremeno davanje kontri volanom.

Na centralnoj konzoli nalaze se uobičajeni audio i klima sistemi. Iznad je postavljen veliki, na dodir osjetljiv, displej savremenog navigacijskog uređaja. I bez gledanja u katalog odmah je jasno da se radi o najboljem paketu opremu. Neki dodatne kilograme kod ovakvih automobila smatraju kao svetogrđe ali moramo priznati da su u krivu. Jedno je automobil koristiti za vikend vožnje na stazama a drugo za obavljanje svakodnevnih poslova.

Podizanjem prednje haube i poklopca prtljažnika u oči odmah upadaju poprečna ojačanja karoserije koja su karakteristična za čistokrvna sportska vozila. Ona, uz osjetno čvrstu karoseriju, doprinose većoj otpornosti na torziono uvijanje i čvrstoći gornjih hvatišta ovjesa. U odnosu na prethodnika zadnja prečka zgodnije je postavljena pa je upotreba prtljažnika praktičnija.

Ali ono što je najvažnije skriveno je ispod lima. Brojna oznaka 370 otkriva da je zapremina u odnosu na prethodnika uvećana za 200 ccm (preciznije-198 ccm). To je neminovno dovelo do povećanje snage. Sada V6 agregat sa 3.696 ccm na dinamometru pokazuje 333 KS pri 7.000 obr/min (neki izvori navode od 328 do 335 KS ali to je apsolutno nebitno). Maksimum obrtnog momenta od 364 Nm  pozicioniran je na 5.200 obr/min. Naravno, poboljšani V6 benzinac po svim parametrima spada u savremene agregate. Svaki cilindar puni se i prazni preko četiri ventila s kojima upravljaju bregaste osovine s varijabilnim razvodom.

Pritiskom na trendovski taster ''Start'' V6 se budi ali veoma uglađeno. Nema ni za sportaše karakterističnih vibracija što godi vozačima koji 370 Z imaju namjeru koristiti svaki dan. Za razliku od njih zagriženi sportski vozači sa sjetom će se sjećati prvih serija 350 Z. No, s porastom obrtaja uzdužno postavljeni V6 pokazuje drugi karakter, baš onakav kakav se od automobila ovakvog pedigrea očekuje.

Naš testni automobil došao je sa automatskim mjenjačem sa sedam stepeni prenosa. Uz ''D'' način rada, koji je idealan za ''normalnu'' a pogotovo gradsku vožnju, postoji i opcija za samostalan odabir željenog stepena prenosa u određenom trenutku. Manuelno biranje ''brzina'' može se odvijati preko uzdužnog pomicanja kratke ručice mjenjača ili, još bolje, pomoću velikih fiksnih poluga iza volana. Odmah recimo da su poluge prave trkačke. Velikih su dimenzija, izvedene od aluminija i na dodirnim površinama presvučene kožom. Fiksne poluge su daleko bolje rješenje od pomičnih (okreću se zajedno s volanom) i, po nama najgorom verzijom, malenim prekidačima instaliranim s prednje ili zadnje strane obruča volana. Možda baš zbog idealnih polugica 85% raspoloživog vremena proveli smo u ručnom načinu rada mjenjača.

Prije vožnje nismo ni sumnjali da su prenosni odnosi znalački raspoređeni. Svaki obrtaj radilice motora dobro je iskorišten pa nema uzaludnog rasipanja energije što na kraju krajeva potvrđuje i neočekivano niska potrošnja goriva. Ali o tom najmanje bitnom detalju nešto kasnije.

Nježnim potapanjem masivne pedale gasa koja ''izvire'' iz poda 370 Z će krenuti kao i svaki drugi automobil. No, malo odlučnije pritiskanje desne pedale odmah će izazvati proklizavanje zadnjeg para točkova. U tom slučaju trenutno se aktivira elektronika što uz blokiranje zadnjeg diferencijala i osjetno rezanje snage motora prekida zanošenje zadnjeg kraja. Slučajne promatrače raduje vijuganje zgodne stražnjice ali prečesto glumljenje frajera skupe gume brzo će poslati na otpad. Kada već spominjemo gume recimo da su na prednjoj osovini instalirane one s dimenzijama 245/40 R19 a nazad 275/35 R19 (dimenzije prednje felge su: 9x19 inča a zadnje 10x19 inča). Već tradicionalno Nissan sportske modele oprema vrhunskim gumama Bridgestone Potenza koje i pored neospornih kvaliteta nekada moraju kapitulirati pod ogromnom navalom snage.

Moramo priznati da smo na autoput otišli tek da se uvjerimo u pravolinijska ubrzanja i ponašanje ovjesa na brzim dionicama. Oba segmenta su fascinantna. Da nema buke motora i širokih guma vozač ne bi bio svjestan kojim se brzinom zapravo kreće. Nama se par puta omaklo debelo iznad 200 km/h. Čak ni tada nije bilo ama baš nikakvih znakova nervoze. Prednji ovjes je pravi trkački- sa dvostrukim vilicama (neki to zovu dvostruki ''A'' nosači). Zadnji je zbog kompleksnosti prenosa snage izveden po principu Multilinka i mora se priznati da je znalački podešen. I pored neprimjereno visokog brzinskog prosjeka moramo priznati da nam je vožnja po autoputu bila prilično dosadna. 370 Z je stvoren za ceste s dosta krivina raznih profila a baš na njima može pokazati sav potencijal. Zbog toga smo se žurno uputili prema svim planinama u blizini Sarajeva.

Odabranu dionicu prvo smo prelazili malo bržim tempom a potom, uz uključen ESP sistem, znatno brže. No, kako to već obično biva znatiželja nas je navela da isključimo ESP. Prije odvažnog drifta detaljno smo proučili zone izlijetanja i tek onda smo se odvažili na kontrolirano klizanje. Ono je zaista lakše nego što se u prvi mah očekuje. Upravljački mehanizam je fantastičan. Daje prave informacije i vozač uvijek zna šta se tačno događa sa automobilom. Davanjem precizno odmjerene ali dovoljno brze kontre volanom zadnji se dio lako ukroti. Pri tome se nikako ne smije napraviti početnička greška- prejaka kontra. Ona će nepopravljivo destabilizirati automobil što po pravilu dovodi do izlijetanja sa ceste (vozač u panici počne nekontrolirano okretati volan lijevo desno). U principu, prejaka kontra uz panično oduzimanje gasa recept je za pravljenje velike materijalne štete, a u nekim slučajevima i mnogo gorih situacija. Isključivanje ESP-a preporučujemo jedino ljudima hladne glave, velikog iskustva i uz pokoju sijedu dlaku na glavi. Naravno u idealnim vremenskim uslovima kakvi su vladali prije nekoliko dana. Već prilikom prve žešće vožnje vozač osjeti da je trag točkova širi u odnosu na prethodnika. Zbog toga se ima ''karting'' osjećaj karakterističan za prava sportska vozila u čiju klasu 370 Z definitivno pripada.

Usisni benzinski motori velike zapremine dovoljno su elastični na niskim obrtajima radilice motora. Ali neko ko kao novinari koji pišu o automobilizmu imaju često priliku voziti savremene turbo dizelaše sa pikom obrtnog momenta od 400-500 Nm neće ostati iznenađeni ubrzanjem do, otprilike 5.500 obr/min. Naglasimo da je tada ubrzanje silovito ali da je 370 Z ipak više bučan nego što ide. No, glavna karakteristika benzinskih motora sa sportskim ambicijama je naglo oslobađanje snage    prelaskom praga najvećeg obrtnog momenta. Tada nastaje prava predstava, odnosno navala snage koju zaista treba doživjeti. Zbog naglog ubrzanja cesta postaje uska ali precizni upravljački mehanizam ulijeva veliko povjerenje pa vozač ne želi popustiti pedalu gasa. U maniru pravog sportaša V6 munjevito nabire obrtaje pa je potrebno pratiti kazaljku obrtomjera. Crveno područje počinje na 7.500 obr/min a mi smo nekoliko puta kazaljku obrtomjera doveli tačno iznad oznake 8. U tom se trenutku, ako je mjenjač u manuelnom načinu rada, aktivira limitator obrtaja uz zadržavanje odabranog stepena prenosa. To je odlična osobina budući da neki proizvođači automobila ostavljaju tek simboličnu slobodu vozaču kod mjenjača slične koncepcije (dolaskom u granično područje automatika ukapča sljedeći stepen prenosa što u krivini može izazvati neugodnosti). Ali, zbog čuvanja motora i transmisije elektronika se upliće u slučaju ako na neprimjerno niskim obrtajima želimo ubaciti u višu brzinu i obratno, ako bi prebacivanje iz više u nižu brzinu izazvalo opasno visoke obrtaje. Ako željeni stepen prenosa nije dopušten oglasi se zvučni alarm.

S pedalom gasa zalijepljenom za pod i uz pomoć elektronike koja koči nepotrebno rasipanje snage, odnosno nekontrolisano klizanje točkova 370 Z iz stanja mirovanja do privih 100 km/h stigne za manje od 5.5 sekunda. Fascinantno!. Maksimalna brzina elektronski je limitirana na 250 km/h. Za skidanje blokade zaista nema nikakve potrebe.

Prilikom konstruiranja 370 Z inženjeri su veliku pažnju posvetili uštedi na ukupnoj masi. Iako savremeniji model dolazi sa nizom poboljšanja ukupna se masa zadržala u okvirima modela 350 Z. Ukupna masa od 1.520 kg u odnosu na 333 KS je više nego obećavajući podatak a to na najbolji način potvrđuju navedene performanse.

U skladu sa performansama projektovane su kočnice. Naprijed su instalirani ventilirajući diskovi od 355 mm i kočiona kliješta za četiri klipa. Zadnji par točkova usporavaju neznatni manji diskovi od 350 mm i kliješta sa parom klipova manje. Osjećaj pod desnim stopalom odličan je bez obzira da li su kočnice hladne ili zagrijane.

Potrošnja? Glupo pitanje za automobile ove klase. Ipak napisat ćemo i taj podatak. Umjerenom vožnjom na otvorenoj cesti dionica od 100 km može se bez problema prevesti sa manje od 8.5 litara benzina. U gradu, potrošnja skače na više nego prihvatljivih 12 litara. Maksimalno korištenje potencijala sve diže na viši nivo što neminovno rezultira s većom potražnjom goriva. Ali to neće drastično povećati troškove eksploatacije budući da, barem u našoj državi bez uslova za brzu vožnju (staze na kojima se može voziti vikendom) na maksimalne kapacitete otpada najviše 10% radnog vijeka automobila.

Cijena našeg raskošno opremljenog automobila do registracije iznosi okruglo 90.000 KM. Cijena je apsolutno povoljna, tim prije ako se zna da Nissan 370 Z kao glavnog konkurenta ima osjetno skupljeg Porsche Caymana. Za navedenu sumu vlasnik dobiva pravu tvornicu užitaka koji stimulativno djeluju na cijelu psihu. Život sa Nissanom 370 Z zaista je ljepši.     

PS.

Sudbina je htjela da se na Igmanu sretnem s kolegom iz Mostara sa portala www.automotosvijet.com. Nedžad Grebović drugarski je prekinuo svoj test pa je uzeo fotoapart i napravio odlične slike dinamike. Hvala!

Dodatni opis
Oprema
  • Metalik boja
  • Koža
  • El.podešavanje sjedišta
  • Podešavanje volana
  • Senzori za kišu
  • Parking senzori
  • Daljinsko zaključavanje
  • Alarm
  • Tonirana stakla
  • Maglenke
  • Alu felge
  • Servo
  • Xenon
  • Bixenon
  • Navigacija
  • Komande na volanu
  • Šiber
  • El. retrovizori
  • Grijanje sjedišta
  • Čip tuning
  • Cd
  • Digitalna klima
  • Bluetooth
  • Distanc control
  • LED farovi
  • Panorama krov
  • Memorija sjedišta
  • Park Pilot
  • Dvozonska klima
  • Manuelna klima
  • Tempomat
  • Putni računar
  • El. podizači
  • Euro kuka
  • 1259 pregleda
Ime *
E mail *
Vaše ime
Vaš E-mail
Poruka
Sigurnosni kod *
Unesite komentar na ovaj oglas ili podijelite svoje iskustvo sa ovim modelom
Unesite komentar
Autor *
Naslov *
Ocjena za ovaj model
Poruka *
Sigurnosni kod *
Oglasi za poređenje
Nemate ni jedan oglas u tabeli.Da bi unijeli oglase potrebno je da selektujete oglase za poređene,nakon toga da snimite svoju tabelu.
Unesite razlog prijave
Poruka *
Prijavite se
Korisnik
Šifra
Zaboravili ste lozinku? Pošalji