• Informacije o oglasu
  • Pošaljite upit za ovaj oglas
  • Komentari i iskustva

Mercedes-Benz C 220 CDI BlueEFFICIENCY AMG

- KM
Opis
Model
Mercedes-Benz C 220 CDI BlueEFFICIENCY AMG
Stanje
Novo
Kategorija
Osobno
Gorivo
Dizel
Mjenjač
Manuelni
Ime
Ime i prezime
Test
Test izvještaj
Redizajnirana Mercedes-Benz C klasa dolazi sa blažim dizajnerskim i temeljitim mehaničkim i sigurnosnim unaprjeđenjima. Sve na viši nivo diže paket opreme Avantagarde oplemenjen AMG Sport paketom. Za one koji imaju 73.781 KM idealna je to kombinacija. Oni skromniji, kojima ništa bitno neće nedostajati mogu za 59.114 KM dobiti isto motoriziranu C klasu. Bez obzira na odabrano putnici će uživati u vrhunskoj ergonomiji, odličnim performansama i nestvarno maloj prosječnoj potrošnji goriva.

Mercedes-Benz C klase lider je klasi od 2008. godine. Uz nova poboljšanja vrlo je vjerovatno da će uz postojeće osvojiti i podosta novih kupaca. Od 2007. do predstavljanja redizajnirane C klase kupcima je isporučeno više od milion C klasa. Uz blaži redizajn karoserije dolazi 2.000 novih dijelova pa se u proljeće predstavljena C klasa s pravom može nazvati potpuno novom. Prvi čovjek Mercedes-Benza Dr. Dieter Zetsche s ponosom naglašava kako redizajnirana C klasa sa oznakom C 220 CDI ima iste performanse kao kultni 190 E 2.5 16 EVO I iz 1989. Tek podsjećanja radi recimo da je spomenuti model predstavljao vrh automobilske tehnike i performansi. Za samo 20 godina njemački su inženjeri ponudili dizelsku verziju koja uz pomoć tehnologije BlueEFFICIENCY nudi iste performanse uz minimalnu prosječnu potrošnju goriva. Nevjerovatno ali istinito. Kada smo već načeli istoriju podsjetimo da je prva C klasa predstavljena sada već daleke 1982. sa oznakom 190 ( W201). Umjesto oznake 190 slovo ''C'' uvedeno je 1993. (W202).

C klasa koja je svjetlo dana ugledala proljetos u Ženevi dolazi sa minornim dizajnerskim promjenama. Nešto agresivnija maska motora i ''ispeglane'' linije karoserije djeluju upečatljivo iako će samo iskusno oko izdaleka vidjeti razliku između stare i nove C klase. Dakako, upotreba LED tehnologije na svjetlima se podrazumijeva. Promišljenim peglanjem linija karoserije te filigranskim uklapanjem svih ploha na kraju je dobiven rekordno nizak otpor vazduha Cd 0.26. Uz manju buku na auto putu to se povoljno odražava i na prosječnu potrošnju goriva.

Sve u svemu redizajnirana C klasa djeluje upečatljivo bez obzira na ugao gledanja. Nevjerovatno je to uspješna kompilacija sportskih i elegantnih linija. Ljepotu karoserije dodatno istiće bijela boja karoserije.

Kompaktne dimenzije karoserije: dužina 4.591 mm, širina 1.770 mm (sa retrovizorima 2.008 mm), visina 1.447 mm i međuosovinski razmak 2.760 mm čine skladno tijelo pa manje iskusni na prvi pogled pomisle kako se radi o većoj i skupljoj E klasi.

Uz AMG-ov paket opreme C klasa djeluje još upečatljivije (vidi slike). Sportski karakter nagovještava nešto niži ovjes koji C klasi, bez pretjerivanja daje izgled trkačkog bolida. Kapa dole! 

Prelaskom praga sa ponosno istaknutom oznakom AMG sjeda se na izraženo profilirana sjedišta. Pogled na izvrsno dizajnirani volan odmah otkriva porijeklo- CLS klasa. Ispod se nalaze instrumenti grupisani u tri koncentrična kruga. Centralni dolazi sa info displejem na kojem se mogu očitati svi vozaču interesantni podaci a služi i za aktiviranje-deaktiviranje raznih sistema među koje spada i automatska regulacija svjetala. AMG paket podrazumijeva aluminijske umetke koji se idealno uklapaju u sportsko okruženje. Lagani metal prisutan je i na pedalama te tradicionalnoj ručnoj, faktički nožnoj, parkirnoj kočnici. Uvijek iznova oduševi lijeva ručica ispod volana koja objedinjuje funkcije desne, kod drugih proizvođača neizostavne, ručice. Iznad se nalazi klasična ručica tempomata čije je korištenje krajnje jednostavno. Ko se davno ''navukao'' na Mercedesove komande ispod volana sve ostale mu se čine besmislenima.

Rukovanje automatskim dvozonskim klima uređajem također je izvedeno u tradicionalnom stilu dok dašak modernih vremena daje točkić za komandovanje velikim centralnim multifunkcionalnim kolor displejem. Između ostalog na displeju se mogu očitati sve informacije sa audio zapisa pa čak i pripadajući grafički prikaz. Nama se posebno svidjela aplikacija analognog sata. U suštini postoji ''bezbroj'' kombinacija prikaza na displejima (centralnom i onom ispred vozača) pa si svako može ugoditi kako mu je trenutno volja.  

Pisanje o vrhunskoj ergonomiji predstavlja gubljenje vremena obzirom da su i dosta stariji Mercedesovi modeli postavljali mjerila. Nas je posebno oduševilo raskošno podešavanje vozačkog sjedišta i volana. Zaista je moguće odabrati idealan položaj za sve. Obzirom na sportsko okruženje mi smo si napravili WRC ugođaj koji se pokazao kao idealan i za duga putovanja. Iako su sjedišta snažno profilisana i primjereno tvrda nisu neudobna na dugim relacijama. Dapače, pokazala su se u najboljem svjetlu. Isto vrijedi i za zadnju klupu. Ako se tamo nalaze dva putnika moguće je oboriti središnji naslon sa zanimljivim mehanizmom za prihvat boca s pićem. Zanimljiv je i pretinac između prednjih sjedišta. Tipka za otvaranje nalazi se sa strane vozača i suvozača a naslon za ruke otvara se po sredini. Takvo rješenje nema neku praktičnu vrijednost ali estetska se ne može poreći.

Za vrijeme noćnih vožnji očima putnika godi diskretno osvjetljenje putničkog prostora ali i svih komandi. Iako na prvi pogled C klasa djeluje manja nego što zaista jeste unutrašnjost nudi komfor u skladu sa 125 godina tradicije.

Prtljažnik prihvata 475 litara tereta što je sasvim dovoljno za ovu klasu automobila.

Sve zaokružuju vrhunski materijali i najbolja moguća finalna obrada. Takvo što očekuju kupci, pogotovo oni koji su ranije vozili neki Mercedesov model.

Prilikom prezentacije u Ženevi moglo se čuti da je 220 CDI BlueEFFICIENCY najekonomičniji model C klase. Baš takav imali smo na testu. Četiri cilindra postavljena u liniju imaju ukupnu radnu zapreminu od 2.143 ccm. Uz pomoć turbo punjača, intercoolera, najnovije generacije common-raila i tehnologije BlueEFFICIENCY dobiveno je 170 KS u rasponu 3.000-4.200 obr/min. Pik obrtnog momenta od 400 Nm dostupan je u intervalu 1.400-2.800 što se u vožnji itekako osjeti.

I prilikom prvog jutarnjeg startanja savremeni turbo dizelaš ima kultiviran rad. Nema velikih vibracija a jedino što je neobično jeste pomalo sportski grubi zvuk. Kao takav odlično ide uz oznaku AMG.

Naš testni automobil došao je sa manuelnim mjenjačem sa šest stepeni prenosa. Već prilikom prvog šaltanja odmah je jasno da su ručica i poluge izvedene u duhu sa tradicijom. Nema nikakvih iznenađenja pa ni prilikom pomalo težeg ubacivanja u rikverc. U odnosu na kapacitet motora prenosni odnosi postavljeni su baš onako kako treba. Većina raspoloživog obrtnog momenta tako je uvijek dostupna. Posebno se to osjeti prilikom naglog potapanja desne aluminijske pedale čak i kada se na manevar preticanja odluči u neprimjereno visokom stepenu prenosa. Šesti stepen prenosa nešto je duži i kao takav primjeren za višesatne brze vožnje po auto putu. Maksimalna brzina od 232 km/h lako se ostvari na dovoljno dugim ravnim dionicama dok se ubrzanje iz mjesta do 100 km/h za 8.4 sekunda bez problema postigne od semafora do semafora. Naravno, takvo testiranje nije za preporuku što zbog sve većeg broja nadzornih kamera što zbog narušavanja sigurnosti (odmah se ''zalijepe'' rashodovane BMW kockice i Golfovi 2 koji izuzev oblaka kancerogenog dima ne pokazuju ništa).

Kvalitet motora potvrđuje i podatak da je u odnosu na prošlu generaciju istog štedljiviji za masivnih 31%. Naša iskustva su više nego povoljna. Relacija Sarajevo-Živogošće Blato savladana je sa prosječnih 4.7 litara euro dizela na 100 km. U to su uključena sva stajanja bez gašenja motora, svjetala klima i audio uređaja (klima je radila maksimalnom snagom jer je vanjska temperatura bila 36 stepeni). Dodajmo da se u automobilu vozilo četiri putnika sa pripadajućom prtljagom. Na auto putu brži tempo prosječnu potrošnju podiže za dva litra a slična je situacija u gradskim gužvama. Sve skupa test smo okončali sa prosječnih 5.7 iako smo zadnja dva dana vozili žešćim tempom u česta stajanja radi fotografiranja i to sa upaljenim motorom. Teško da može bolje. Pogotovo u odnosu na raspoložive performanse. Do prije godinu-dvije niko ne bi vjerovao da automobil sa 170 KS i ubrzanjem od 8.4 sekunda može trošiti tako malo. To je najbolja reklama za tehnologiju BlueEFFICIENCY u koju su uložena znatna sredstava. Nema sumnje da će se golema investicija ubrzo isplatiti, kako Mercedes-Benzu tako i krajnjem kupcu. Zapremina rezervoara od 59 litara (rezerva 8 litara) dovoljna je za autonomiju od 1.000 km što polako postaje standard za sve modernije automobile. 

Osjećaj za upravljačem potvrđuje da se imućnijim kupcima isplati doplata od 4.359 KM koliko AMG traži za Sport paket. Nešto niža karoserija i tvrđi ovjes pozitivno se odražavaju na držanje podloge. Istina, na lošijim cestama, kakve su većinom kod nas, tvrđi ovjes nije baš prvi na popisu želja. Pogotovo ne u gradu Sarajevu gdje su prelazi preko tramvajskih šina ravni najtežim dionicama WRC-a Grčka. Bez obzira na sve Mercedes-Benz C AMG Sport paket udobniji je nego što bi se u prvi mah moglo pomisliti.

Gume dimenzija 225/45 R17 dobro se nose sa navalama obrtnog momenta. Zadnja, pogonska, osovina mirna je do krajnjih granica. A kada se one pređu aktivira se ESP koji C klasu bez pretjeranog stresa vraća na željenu, odnosno sigurnu putanju. Kada se vozači navikli na prednji nauče na sve pozitivne karakteristike zadnjeg pogona ubrzo će zaključiti da pruža daleko više vozačkih užitaka. Zahvaljujući obilju elektronskih sistema nema bojazni od iznenadnog zanošenja zadnjeg dijela. Obzirom da na prednjim točkovima nema poluosovina krug okretanja je relativno mali- 10.8 metara. Tako C klasa postaje okretna u gradu ali na cesti punoj krivina. Upravljanje je vrlo precizno a zahvaljujući progresivnom servu osjećaj u rukama nije umjetan. Široke gume i veliki diskovi garantiraju silovita usporenja, čak i po vlažnoj podlozi.     

Naš testni automobil bio je krcat dodatnom opremom. Nas je posebno oduševio sistem ILS (Intelligent Light System) sa bixenonskim svjetlima. Prilikom prve noćne vožnje ILS smo jednostavno uključili preko glavnog izbornika (ILS sistem prilikom preuzimanja automobila bio je na off). U praksi je ILS više nego upečatljiv. Duga se svjetla ne mogu uključiti ako nam drugi automobil dolazi u susret ili ako se nalazi ispred nas. Svjetlosni je snop u svakom trenutku idealan (intenzitet i oblik) i nema nikakve sumnje da u znatnoj mjeri podiže sigurnost vožnje. Na žalost, sve ima svoju cijenu pa se ILS isporučuje u zamjenu za 3.192 KM ali vrijedi svakog novčića. Kasnije će cijena sigurno biti dosta povoljnija, baš kao što je bio slučaj sa ABS-om i ESP-om. Nova C klasa preuzela je mnoštvo sistema iz većih E i S modela. Time se razlika među njima, grubo rečeno, svodi samo na dimenzije karoserije.

Automobil kojeg smo testirali do registracije košta 73.781 KM s tim da na raskošnu dodatnu opremu otpada 14.667 KM. Onaj ko može bez najsavremenijih tehnoloških čuda može proći znatno jeftinije a da i dalje uživa punim plućima. Redizajnirana C klasa već se na startu prodaje nametnula kao glavni igrač u klasi. Nema sumnje da će se još jedan milionski tiraž postići za rekordno kratko vrijeme.
  • 1453 pregleda
Ime *
E mail *
Vaše ime
Vaš E-mail
Poruka
Sigurnosni kod *
Unesite komentar na ovaj oglas ili podijelite svoje iskustvo sa ovim modelom
Unesite komentar
Autor *
Naslov *
Ocjena za ovaj model
Poruka *
Sigurnosni kod *
Oglasi za poređenje
Nemate ni jedan oglas u tabeli.Da bi unijeli oglase potrebno je da selektujete oglase za poređene,nakon toga da snimite svoju tabelu.
Unesite razlog prijave
Poruka *
Prijavite se
Korisnik
Šifra
Zaboravili ste lozinku? Pošalji