• Informacije o oglasu
  • Pošaljite upit za ovaj oglas
  • Komentari i iskustva

Mercedes-Benz B180 CDI (puna verzija)

49,000 KM
Opis
Model
Mercedes-Benz B180 CDI (puna verzija)
Stanje
Novo
Kategorija
Hečbek
Gorivo
Dizel
Mjenjač
Automatik
Ime
Ime i prezime
Test
Test izvještaj
Pravi Mercedes

Mercedes B klase dijeli mehanička rješenja sa manjom A klasom što znači da je koncepcija pogona skoncentrisana na prednju osovinu. Takvo, za Mercedes, neobično rješenje dobro se pokazalo u modelima ove klase pa su tradicionalisti bez razloga pozivali na uzbunu. Ponuda prostora i veliki komfor tokom vožnje sasvim je u skladu sa Mercedesovim imidžom koji se pameću i znanjem gradi nemalih 125 godina. Dizelski motor u kombinaciji sa CVT mjenjačem čini se kao prava kombinacija jer se dobre performanse dobivaju u zamjenu za skromnu potrošnju goriva.

MPV u sportskom izdanju

Slična tehnologija kao na manjoj A klasi neminovno za sobom povlači i slična dizajnerska rješenja. Na specifičnoj platformi projektiranoj za prednji pogon iznikla je dopadljiva karoserija koja se odlično uklapa u MPV klasu čiji su odlični predstavnici Opel Zafira i Renault Scenic. S prednje strane, gdje se nalaze Bi-xenon svjetala i upečatljiva maska motora sa tri horizontalne prečke razdvojene ponosno  velikom zvijezdom, B klasa zaista izgleda sportski. U cijelu priču odlično se uklapa oblik odbojnika i nisko pozicionirana svjetla za maglu.

Pogled s boka nedvosmisleno otkriva da se radi o automobili MPV klase. Nešto više bočne stranice nisu narušile elegantnu formu prednjeg dijela. Staklene plohe postavljene su u obliku klina. Veće su naprijed a manje nazad što na neki način daje osjećaj brzine.

Za razliku od nekih MPV automobila čiji je zadnji dio sa petim vratim prilično monoton dizajnerima  B klase pošlo je za rukom crtanje zanimljivih formi. Masivni odbojnik usječen je u predjelu petih vrata čime se spustio utovarni prag. Velike dvodijelne svjetlosne grupe instalirane su na blatobrane i peta vrata što na dobar način razbija monotoniju velike limene plohe. Iz lijevog ugla odbojnika ''viri'' ovalna izduvna cijev koja se kao takva fino uklapa u sportski imidž.

Dizajn eksterijera može se ocijeniti visokim ocjenama jer su svi detalji, čak i oni najsitniji, međusobno dobro usklađeni. Time se izgubio klasični kombijevski osjećaj koji mnogima usprkos praktičnoj strani nije baš po ukusu.

Luksuzna unutrašnjost

MPV oblik karoserije uz spoznaju o prednjem pogonu tradicionalistima odmah budi sumnju u Mercedesov DNA. Ali, otvaranjem vrata sve sumnje u trenu nestaju- B klasa je 100% Mercedes u najboljem smislu. U oči odmah upadaju elegantne svijetle obloge koje prevladavaju nad tamnim. Dobar kontrast prave centrala konzola obrubljena aluminijem i gornji dio kokpita izvedeni u tamnim tonovima. Ne znamo koliko objektiv foto aparata može dočarati luksuz ali vjerujte nam na riječ da je sve tip-top.

Ispred vozača nalazi se tradicionalno veliki multifunkcionalni volan sa četiri kraka. Ispod su četiri okrugla analogna instrumenta u čijem se središtu nalazi info displej. Sve se nalazi u aluminijskom okviru, baš kao u sportskim automobilima. Uostalom, naš testni automobil došao je ''Sport'' paketom koji uz neke detalje s vana podrazumijeva i prave sportske pedale, u ovom slučaju dvije jer je mjenjač Autotronic.

Prednja sjedišta imaju velike mogućnosti podešavanja što naročito cijeni vozač. On će uz pomoć raskošnog pomicanja volana po dubini i visini moći izabrati limuzinski ili sportski položaj za komandama. Mi smo se odlučili za ovaj drugi jer nam je nekako više odgovarao sa cijelim okruženjem.

Ni putnici na zadnjoj djeljivoj klupi neće biti lišeni Mercedesovskog komfora. Međuosovinski razmak od 2.780 mm više je nego dovoljan za kraljevski ugođaj. Ukoliko se vozi samo dvoje putnika na raspolaganju je veliki naslon za laktove koju u zimskom periodu odlično služi kao tunel za skije.    

Zbog raskošnog paketa opreme centrala konzola prepuna je tastera ali već nakon dan-dva vožnje lako se ovlada svim funkcijama. Rukovanje Thermotronic automatskim klima uređajem za posebnim izvodima za zadnji dio kabine vrlo je jednostavno. U principu dovoljno je odrediti željenu temperaturu i pritisnuti tipku ''auto''. Za dodatnim korekcijama nema nikakve potrebe.

Ne sve nabrojano dobro se nadovezuje električno pomicani krov sa četiri lamele. U slučaju jakog sunca na raspolaganju je roletna koja se pomiče pomoću tastera ugrađenog u krov.

Nema nikakve sumnje da je unutrašnjost izvedene po svim strogim postulatima Mercdes-Benza. To podrazumijeva vrhunske materijale i do savršenstva dovedenu finalnu obradu. Istina, elegantne svijetle obloge sklone su brzom prljanju ali kvalitetan materijal dopušta više nego lagano održavanje.

Oduševljava ponuda prostora za putnike ali ni za prtljažnik zapremine 458-1.530 ne može se reći da je skroman. Dapače, u skladu je sa glavnim konkurentima u klasi.

Savremeni dizelaš u paru sa CVT mjenjačem

Iako oznaka B180 CDI budi asocijacije na dizel motor sa 1.8 litara radne zapremine ispod prednjeg poklopca nalazi se 2.0 litreni (preciznije 1.991 ccm) dizelaš novije generacije. Maksimalna snaga od 109 KS ostvari se pri 4.200 obr/min a vrh obrtnog momenta od 250 Nm već na 1.600 obr/min što se u vožnji itekako osjeti. Sistem napajanja gorivom odvija se preko nenadmašnog  ''common-raila'' kojeg je Mercedes usvojio odmah poslije Fiata. Svaka nova generacija, logično, savršenija je od prošle. Pod tim se podrazumijevaju preciznije brizgaljke i veći radni pritisak. U sistemu se nalaze varijabilni turbo punjač i intercooler zadužen za hlađenje sabijenog vazduha prije nego što ode prema usisnom ventilu. Prilikom prvog jutarnjeg starta dizelaš se javi karakterističnom bukom koja iščezne s porastom temperature motora. U cijelom radnom opsegu nema neugodnih vibracija koje bi mogle narušiti komfor u vožnji.

Motor našeg testnog automobila bio je uparen sa CVT mjenjačem Autotronic sa ''programiranih'' sedam stepeni prenosa. U blizini ručice mjenjača nalazi se taster za odabir programa C/S (C-comfort, S-sport). Kada se vozi u ''comfort'' modu čuje se karakteristično zavijanje CVT mjenjača. U ''sport'' programu ima se osjećaj da se radi o robotiziranom ručnom mjenjačem. Objašnjenje je jednostavno-elektronski je određeno sedam međusobnih položaja fleksibilnih remenica što na jednostavniji način imitira klasične prenosne odnose u mjenjačkoj kutiji za zupčanicima. Mi smo većinu testa proveli u programu ''sport'' jer nam se vožnja tako činila temperamentnija ali i ugodnija. Po dobroj staroj tradiciji Mercedesovi inženjeri ostavili su mogućnost samostalnog upravljanja mjenjačem. Ono se odvija pomoću ručice mjenjača koja se pomiče lijevo-desno a ne gore-dole kao kod većine automobila sa automatskom transmisijom. Onaj ko je prije vozio bilo kojeg Mercedesa sa automatskim mjenjačem odmah će se prilagoditi dok će oni drugi već poslije desetak kilometara bez problema ''šaltati'' naviše i naniže. Iako su kod nas vozači prilično konzervativni pa bez ikakvog razumnog objašnjenja okreću glave od automatskih mjenjača novije generacije mi ih možemo toplo preporučiti. Pogotovo uz vozila klase Mercedesa. Komfor vožnje neusporedivo je veći a korištenje lakše. Posebno hvalimo rad mjenjača u gradskim gužvama koje se savladavaju bez stresa i umora lijeve noge od beskrajnog pritiskanje pedale kvačila.

Dobro usklađen rad motora i mjenjača rezultira malom prosječnom potrošnjom goriva i solidnim performansama. Fabrika obećava prosječnih 5.9 litara euro dizela na 100 km ali, po običaju, to je teško ostvarivo u realnim uslovima saobraćaja. No, odstupanja nisu velika-mi smo prosječno trošili 6.5 litara što je također uzoran podatak. U gradu se potrošnja drži u granici do 8 litara dok umjerena vožnja na regionalnim cestama na dionici od 100 km kroz precizne brizgaljke goriva ''progura'' manje od 5 litara goriva. Obzirom na snagu motora od 109 KS ubrzanje od 0 do 100 km za 11.8 sekundi čini se kao solidno, tim prije jer ukupna masa praznog vozila 1.400 kg. Maksimalna brzina iznosi 178 km/h što je u današnje doba puno nadzornih kamera više nego dobro.

Obzirom na ranija iskustva sa Mercedesovim vozilima raznih klasa sklad pogonske grupe nije nas iznenadio. Jednostavno smo se naučili na nešto što se može opisati kao najbolje pa bi sve drugo bilo razočaranje.

Ovjes odličan na visokim brzinama.

Donji postroj podešen je tako da putnici ne negoduju prilikom vožnje po lošoj podlozi usprkos točkovima od 17 inča sa niskoprofilnim gumama dimenzija 215/45 R17. Da se razumijemo, B klasa nije mekana. Stoji na čvrstim nogama koje su bez neugodnog naginjanja ili ''plivanja'' u stanju izdržati vožnju maksimalnom brzinom. Baš nas je ta karakteristika pozitivno iznenadila. Zbog dobre akustične izolacije ostali putnici uopće nisu slutili da se vozimo velikom brzinom. Upravljački mehanizam više je podešen po limuzinskim nego sportskim receptima ali takvo što bilo je za očekivati.

Manevri u gradu olakšani su jakim servo uređajem. Krug okretanja od blizu 12 metara (11.9) na gornjoj je granici za ''gradsku'' klasu automobila. Parkiranje uveliko olakšava aktivni Parkasistent sa dva seta LED dioda. Jedan je smješten naprijed a dugi nazad, u vidokrugu unutrašnjeg retrovizora. Ideja je odlična a samim tim krajnje jednostavna. Samo se trebalo sjetiti a po dobrom starom običaju Mercedesovim razvojnim inženjerima ne nedostaje revolucionarnih ideja.

Prednji par točkova usporavaju ventilirajući a zadnju osovinu puni diskovi. Kompletan kočioni sistem raskošno je dimenzioniran pa nema bojazni od pregrijavanja kočnica čak i kada se maksimalno opterećena B klasa vozi nizbrdo.

Svaki pa najsitniji detalj ispod karoserije maksimalno je prilagođen potrebama kupaca MPV klase automobila. To se u svakom trenutku vožnje osjeća. B klasu jednako je ugodno voziti brzo ili sporo a to nije baš čest slučaj u auto industriji.

Cijena prati kvalitetu

Mercedes je uvijek znao napraviti vrhunski automobil a to nikada nije bilo jeftino. Za automobil sa našeg testa AUTOline traži 49.000 km jer se radi o službenom vozilu. Cijena je dobro odmjerena obzirom da naša B klasa ima samo 26.000 km. Nije zanemariva činjenica ni vrhunsko održavanje u ovlaštenom servisu. Naravno, testni automobil došao je odličnim paketom opreme- od vrhunskog audio i klima sistema, aluminijskih točkova od 17 inča, staklenog krova, Bi-Xenon farova, Sport paketa do praktičnog Parkasistenta.      
  • 1344 pregleda
Ime *
E mail *
Vaše ime
Vaš E-mail
Poruka
Sigurnosni kod *
Unesite komentar na ovaj oglas ili podijelite svoje iskustvo sa ovim modelom
Unesite komentar
Autor *
Naslov *
Ocjena za ovaj model
Poruka *
Sigurnosni kod *
Oglasi za poređenje
Nemate ni jedan oglas u tabeli.Da bi unijeli oglase potrebno je da selektujete oglase za poređene,nakon toga da snimite svoju tabelu.
Unesite razlog prijave
Poruka *
Prijavite se
Korisnik
Šifra
Zaboravili ste lozinku? Pošalji