• Informacije o oglasu
  • Pošaljite upit za ovaj oglas
  • Komentari i iskustva

Test: Lexus IS 250

82,100 KM
Opis
Model
Test: Lexus IS 250
Stanje
Novo
Kategorija
Osobno
Gorivo
Benzin
Mjenjač
Manuelni
Ime
Ime i prezime
Test
Test izvještaj
Lexus, Toyotin luksuzni ogranak, utemeljen je 1989. i do danas je stekao ogroman ugled na američkom a potom i svim ostalim značajnijim tržištima. Širenje po Europi nije zaobišlo ni našu zemlju pa smo zahvaljujući tome imali priliku testirati model IS 250 koji je ispunio naša očekivanja u svim uslovima eksploatacije.

Model IS predstavlja ulaznu stepenicu u Lexusov luksuzni svijet a to, pored opreme i motorizacije, podrazumijeva i dimenzije karoserije. A one otkrivaju da IS spada u klasu sa europskim etabliranim premium modelima Audija A4, Mercedesa C klase i BMW serije 3. Tvorci IS-a odredili su dužinu od 4.585 mm, širinu 1.800 mm (bez vanjskih ogledala) i visinu 1.425 mm. U tim okvirima dizajneri su napravili odličan posao. Na karoseriji nema niti jedan suvišan detalj pa sve djeluje glatko i jednostavno. I pored toga dobiven je sportski oblik koji odmah privlači poglede. Pomnijim zagledanjem primijeti se dosta detalja koji se elegantno stapaju jedan s drugim. Diskretno skrojena karoserija zrači dinamikom i u prirodi djeluje još ljepše nago na fotografijama. Prednjim dijelom dominiraju sportska maska motora i veliki usisnik vazduha instaliran u donji dio odbojnika. Na zadnjem dijelu najzanimljivije su svjetlosne grupe koje svjetlo za hod unazad imaju izvedeno kao slovo *L*. Naravno, ljubiteljima sportskih automobila nikako ne mogu promaći dvije široke izduvne cijevi postavljenje u krajeve odbojnika. One bez ikakvog skrivanja nagovještavaju sportske osobine japanskog sedana. Iako se o ukusima ne raspravlja mi moramo reći da nam se oblik više nego dopada jer je postignut gotovo savršen balans svih dijelova karoserije. Zbog toga nam se čini da model IS neće morati ići na pomlađivanje narednih 6-7 godina. To najbolje potvrđuje koeficijent otpora zraka koji iznosi samo 0,27 što pak otkriva da su se dizajneri snažno oslanjali na rezultate dobivene u aerodinamičkom tunelu.

Ulaskom u putnički prostor neupućeni odmah shvate šta zapravo znači Lexus. Svi ugrađeni materijali najboljeg su kvaliteta što odmah asocira na prestiž. Finalnoj obradi posvećena je maksimalna pažnja pa čak ni gledanje pod lupom neće otkriti nikakve nepravilnosti. Mi smo s posebnom pažnjom zagledali šavove i spojeve na instrument tabli i nismo naišli niti na jedan propust. Sjedanjem za upravljač nanovo smo se oduševili jer ergonomija teško da može biti bolja. Sve komande su nadohvat ruke iako su neke, tradicionalno za Toyotu, bespotrebno razbacane (ispod volana). Odlična elektronski podesiva sjedišta i na isti način podesiv multifunkcionalni volan omogućavaju zauzimanje ugodne pozicije bez obzira na dimenzije vozača. Međuosovinski razmak 2.730 mm dobro je iskorišten u zadnjem dijelu putničkog prostora pa svi putnici imaju komfor u skladu sa Lexusovim imidžem. Iako se u IS-u može prevoziti petero putnika oblik zadnje klupe jasno sugeriše da je daleko ugodnije ako će tamo sjediti samo dvoje.

Pored uzorne ergonomije vozač uživa u vrhunskom okruženju kojeg upotpunjuje instrument tabla nazvana Optitron. Radi se sistemu koji je već neko vrijeme poznat ali svaki put iznova oduševi. Prije startanja motora instrumenti ispred vozača su u tami ali pritiskom na tipku *start* prvo zasvijetle kazaljke koje munjevito odu u krajnje položaje a povratkom na polaznu tačku raskošno zasvijetle skale, brojke i displej. Ipak, najvažnije je što po završetka plesa kazaljki instrumenti postaju savršeno čitljivi u svim prilikama. 
IS 250 dolazi sa nekoliko paketa opreme a bez obzira na odabrani luksuza neće nedostajati. Mi smo uživali u paketu Sport koji podrazumijeva automatski sekvencijalni mjenjač, sportski ovjes, 18 inčne aluminijske naplatke, aluminijske pedale i odmorište za lijevu nogu, grijanja sjedišta sa memorijom, Bi-Xenon svjetla...Uz doplatu od 900 KM dobili smo i ključ karticu hands-free. Ipak, najviše oduševljava Multimedija sistem sa navigacijom koji uključuje vrhunski audio sistem Mark Levinson. S njim unutrašnjost IS-a postaje kao najbolja koncertna dvorana a što daje poseban ugođaj u vožnji. Iako doplata za spomenuti sistem stoji nemalih 8.800 KM mi ga svakako možemo preporučiti, tim prije jer kupci Lexusa tačno znaju šta očekuju za svoje novce. Uglavnom u unutrašnjosti je sve tip-top izuzev jednog detalja, sata. Digitalni pokazivač vremena datira iz vremena prvih video rekordera i kao takav je apsolutno neprimjeren današnjem dobu. Zaista nam nije jasno ko je imao hrabrosti odobriti ugradnju staromodnog mutnog sata koji u blizini savršenog Mark Levinsona djeluje, najblaže rečeno, ružno. Mi ne znamo gdje se tačno nalazi skladište Toyotinih, odnosno Lexusovih, satova ali smo sigurni da zauzima ogroman prostor iz kojeg će se još decenijama  dovoziti do proizvodnih traka. Na žalost!  Izrečena kritika na najbolji način potvrđuje da se, zapravo, radi o savršenom automobilu jer drugu manu nismo mogli pronaći.

Našeg testnog Lexusa pokretao je novi benzinski agregat sa 2,5 litara radne zapremine koja je raspoređena u konfiguraciju koja garantira uglađen rad. Naravno, radi se o V6 postavki cilindara koja se idealno uklapa u vozila ove kategorije. Prilikom razvoja motora inženjeri su veliku pažnju posvetili obradi glave motora koja dolazi sa precizno proračunatim usisnim i izduvnim kanalima. Zbog daljeg poboljšanja punjenja i pražnjena fluida ugrađeni su usisni i izduvni ventili (ukupno 24) najvećih mogućih dimenzija kojima upravlja dvostruki varijabilni razvod ventila. Benzin se u cilindre ubrizgava direktno i to pod pritiskom od 130 bara što je za kategoriju benzinskih motora ekstremno visoka vrijednost. Dosta se radilo i na konstrukciji izduvnog sistema koji, zbog lakšeg protoka, dodatno povisuje snagu. Maksimalna snaga od 208 KS ostvaruje se pri 6.400 obr/min dok je pik obrtnog momenta od 252 Nm dostupan na 4.800 obr/min. Upotrebom savremene tehnologija postignut je brz odziv na pedalu gasa ali i maksimalno uglađen rad u cijelom opsegu obrtaja.  

Lexus uz ovaj motor nudi manuelni i automatski mjenjač a bez obzira na izbor vozač na raspolaganju ima šest stepeni prenosa. Mi smo dobili verziju sa automatskom transmisijom koja se odlično uklapa u cijelu filozofiju automobila. Stepeni prenosa mogu se mijenjati na klasičan automatski način ili samostalno, po želji. Za manuelni izbor stepena prenosa vozač može koristiti polugu mjenjača ili ručice instalirane na zadnjoj strani volana koje se okreću zajedno s njim. Takav princip jedni hvale dok drugi kritiziraju tvrdeći da je daleko najbolji sistem sa klackalicama iza volana koje su fiksirane. Tako vozač uvijek zna gdje mu je komanda za višu a gdje za nižu brzinu. No, zbog odličnog softvera koji nadzire rad mjenjača diskusija o klackalicama postaje suvišna. Naime, bez obzira na odabrani program rada vozač može desnom nogom diktirati trenutak promjene stepena prenosa. U slučaju uglađene vožnje, odnosno laganog potapanja pedale gasa, brzine se prebacuju naviše pri malim obrtajima radilice motora-približno na 1.500 obr/min. U takvim uslovima vožnje ukapčanje brzina je elegantno, odnosno bestrzajno. U slučaju potrebe za snažnijim ubrzanjima dovoljno je naglo pritisnuti pedalu gasa i tada se sljedeći stepen prenosa uključi pri visokim obrtajima. Kada elektronika prepozna potrebu za žestokim ubrzanjima kazaljka obrtomjera ide sve do crvenog područja. U reklamnom katalogu piše da elektronika prepoznaje vozačev stil a mi to i potvrđujemo. Poslije eksperimentisanja sa *sport* modom zaključili smo da će sretni Lexusov vlasnik većinu kilometara prevesti u automatskom načinu rada jer je tako mnogo ležernije a isto efikasno. Promjena brzina preko klackalica dovoljno je brza ali ipak nije po ukusu sportskih vozača (promjena traje otprilike isto kao kod običnog manuelnog mjenjača) a najveća prednost osjeti se kada je neophodno kočenje motorom. To uveliko olakšava kretanje nizbrdo a osjetno se rastereti i kočioni sistem.

U duhu pravih sportskih automobila pogon je izveden na zadnju osovinu. Zbog toga prednji par ima znatno precizniju putanju što itekako olakšava brzu vožnju po vijugavom putu. Ispočetka postoji određena doza nepovjerenja prema zadnjem pogonu ali skoro idealan raspored težine među osovinama brzo daje samopouzdanje. Na suhom asfaltu može se voziti nevjerovatno brzo dok na klizavoj podlozi, kakva je prevladavala tokom testa, od velike je pomoći elektronska podrška. Elektronika je dobro kalibrirana i ne reaguje bez potrebe. Kada smo na ledu namjerno provocirali zadnju osovinu VSC (odnosno ESP) je u trenu vrati na sigurnu putanju. Naravno, u tim trenucima svi elektronski sistemi rade u sinhroniziranom radu pa vozaču samo ostaje okretanje volana u smjeru krivine.

Dobro ležanje ostvareno je uz pomoć tvrdo podešenog ogibljena i velikih aluminijskih točkova od 18 inča. Kombinacija je to koja i nije baš idealna za naše razrovane putove ali izlaskom na auto put vide se pravi rezultati. U takvim uslovima može se bez ikakvih problema voziti debelo s one strane zakona. U brzim krivinama dovoljno je blago dodavati gas kako bi zadnja osovina imala dovoljno pritiska na podlogu. Bez obzira na radijus krivine IS ih savladava hirurškom preciznošću pa vozač i putnici uživaju u svakom prevezenom kilometru. Električni servo upravljač osjetljiv je na brzinu a prepoznaje i da li se mjenjač nalazi u položaju *normal* ili *sport*. Zbog toga nema previše filtriranja informacija koje gume *pročitaju* sa asfalta. Za brzu vožnju to je od krucijalne važnosti.

Tokom našeg testnog termina zaključili smo da je Lexus IS 250 pravi vozački automobil. U njemu uživa vozač a zbog visokog komfora nisu zapostavljeni ni putnici. IS je dovoljno brz čak i po mjerilima vozača koji preferiraju neke druge marke automobila sa jačim sportskim imidžem (od 0 do 100 km/h za 8,4 sek, maksimalna brzina 225 km/h). Ali krajnja brzina i ubrzanje nisu toliko bitni za Lexus. Jer Lexus kupuju đentlmeni a ne trkači. Sve što je dobro nije jeftino ali cijenu treba posmatrati isključivo kao omjer uloženo/dobiveno. Tu je Lexus napravio dobar balans čak i za naše uslove. Osnovni IS 250 koji ima sve što treba do registracije košta 68.300 KM. Naš testni model sa paketom opreme *Sport* dobiva se u zamjenu za 82.100 KM na šta treba dodati cijenu prve registracije. U svakom slučaju vlasnik za navedeni iznos zaista dobiva nešto posebno što će ga istači iz standardnog sivila.
Dodatni opis
Oprema
  • Metalik boja
  • Koža
  • El.podešavanje sjedišta
  • Podešavanje volana
  • Senzori za kišu
  • Parking senzori
  • Daljinsko zaključavanje
  • Alarm
  • Tonirana stakla
  • Maglenke
  • Alu felge
  • Servo
  • Xenon
  • Bixenon
  • Navigacija
  • Komande na volanu
  • Šiber
  • El. retrovizori
  • Grijanje sjedišta
  • Čip tuning
  • Cd
  • Digitalna klima
  • Tv
  • Bluetooth
  • Distanc control
  • LED farovi
  • Panorama krov
  • Memorija sjedišta
  • Park Pilot
  • Dvozonska klima
  • Manuelna klima
  • Tempomat
  • Putni računar
  • El. podizači
  • Euro kuka
Sigurnost
  • 10 x airbag
  • ABS
  • 1461 pregleda
Ime *
E mail *
Vaše ime
Vaš E-mail
Poruka
Sigurnosni kod *
Unesite komentar na ovaj oglas ili podijelite svoje iskustvo sa ovim modelom
Unesite komentar
Autor *
Naslov *
Ocjena za ovaj model
Poruka *
Sigurnosni kod *
Oglasi za poređenje
Nemate ni jedan oglas u tabeli.Da bi unijeli oglase potrebno je da selektujete oglase za poređene,nakon toga da snimite svoju tabelu.
Unesite razlog prijave
Poruka *
Prijavite se
Korisnik
Šifra
Zaboravili ste lozinku? Pošalji