• Informacije o oglasu
  • Pošaljite upit za ovaj oglas
  • Komentari i iskustva

Lexus CT 200h Sport Premium

63,400 KM
Opis
Model
Lexus CT 200h Sport Premium
Stanje
Novo
Kategorija
Hečbek
Gorivo
Hybrid
Mjenjač
Manuelni
Ime
Ime i prezime
Test
Test izvještaj
Više od automobila

Prvi Lexusov kompakt dolazi sa hibridnom tehnologijom transplantiranom iz modela Prius i Auris. Sve je upakovano u odlično, sportski, dizajniranu karoseriju pa se na prvi pogled misli da CT 200h dolazi sa znatno jačom pogonskom grupom. Unutrašnjost ostavlja bez daha. Što zbog raskošne opreme i premium materijala što zbog velike posvećenosti svakom detalju. Naš testni automobil do registracije košta 63.400 KM. Na žalost država ne daje nikakav poticaj za kupnju ekološki podobnih vozila. Ali ono što ne može država može Toyota BiH koja prvoj grupi kupaca odobrava popust od značajnih 3.000 KM.

Toyota je sada već daleke 1997. godine iznjedrila hibridnu tehnologiju u modelu Prius. Od tada pa do danas japanski je automobilski gigant na tržište plasirao tri miliona hibridnih vozila. Ekspanzija se dogodila na razvijenijim, ekološki osviještenim tržištima u koja prvenstveno spadaju američko, japansko i u posljednje vrijeme europsko.

Lexus kao Toyotin luksuzni brend utemeljen 1987. godine hibridnu je tehnologiju počeo uvoditi 2004. u crossoveru RX a potom i u ostale modele izuzev IS-a koji se barem za sada može isključivo nabaviti sa klasičnom pogonskom grupom. U ponudi Lexusa nedostajao je model kompaktnih dimenzija pa je prodaja u Europi pomalo zaostajala za SAD-om i Japanom. No, s pojavom više nego atraktivnog CT 200h gama modela može se smatrati potpunom.

Odmah recimo da je najmanji Lexus dizajnerski odlično pogođen. Dimenzije karoserije: dužina 4.320 mm, 1.765 mm i visina 1.430 mm ukomponirane su u sportsku cjelinu. Bez pretjerivanja možemo reći kako CT 200h po izlasku iz japanske fabrike u Kyushui izgleda kao ukusno tjuniran automobil. Odbojnici agresivnog oblika neodoljivo podsjećaju na sportske kompaktne automobile a isto se može reći za masivna vanjska ogledala.

Bočna silueta je najupečatljivija. Klinaste linije tamnog stakla znalački su ukomponirane sa limenim plohama. Posebno atraktivno izgleda zadnja polovica čiji karakter određuju oblik vrata i mali prozor iza ''C'' nosača krova. Na ravnu plohu krova nadovezuje se kratki spojler i kao takav upotpunjuje cjelinu. Držimo da bi se bez spojlera izgubilo dosta od sportskog oblika.

Zadnji dio jednako je atraktivan kao opisani dijelovi automobila. Svjetla s LED tehnologijom nadovezuje se na zanimljive linije petih vrata koja zadiru u odbojnik čiji donji dio budi asocijacije na takmičarske automobile svjetski popularne serije DTM.

Iako do sada Japanci Europljane dizajnom automobila nisu obarali s nogu CT 200h je prekretnica. Znalački dizajniranoj karoseriji nema se šta prigovoriti. Svaki je detalj temeljito razrađen i savršeno uklopljen u skladnu cjelinu. Nema sumnje kako je Lexusov prvi kompakt jedan od najljepših, ako ne i trenutno najljepši automobil klase gdje pripada.

Budući da se uz Lexus veže nadprosječna kvaliteta sa posebnom smo pažnjom proučavali unutrašnjost. Mesnati kožom obloženi multifunkcionalni volan odlično ''sjedi'' u rukama i već na prvi dodir otkriva da se radi o Lexusu. Ispod se nalaze pregledni instrumenti jednostavne grafike. S desne strane ogromnog brzinomjera postavljen je pokazivač nivoa goriva sa integrisanim displejem putnog računara. Ali, prava je poslastica smještena lijevo od brzinomjera. Tamo se, ovisno o odabranom režimu rada (EV, Normal ili Sport) projecira ekonometar ili obrtomjer. No, to nije sve. Iznad kožom obloženih instrumenata, također ovisno o režimu vožnje, isijava se plava ili crvena svjetlost. Plava mijenja intenzitet i potpuno se gasi kada kazaljka ekonometra ode u područje ''power''. U principu, što je plava svjetlost jača to je način vožnje ekonomičniji. Crvena cijelo vrijeme upozorava vozača da je u sportskom načinu vožnje.    

Sjedanjem za komande najviše pažnje ipak privlači centralna, kožom obrubljena, konzola izvedena u stilu manjih aviona (barem kod većine budi takve asocijacije). Iz gornjeg dijela sa strane vozača izvire zgodna ručica ili, pravilnije rečeno, prekidač mjenjača. Donji dio niklovane glave i poluga obloženi su mekanom kožom što na najbolji način oslikava Lexusov pristup luksuzu i posvećenosti svakom čak i najmanjem detalju. Ručica je postavljena na ergonomski idealno mjesto pa ruka vozača prirodno pada na nju. Drugi detalj koji odmah upada u oči jeste kontrolor sekundarnih funkcija. Izveden je u obliku kompjuterskog miša a ideja je prenesena iz većih Lexusovih modela. Iako se prilikom prvog susreta ima mala trema odmah recimo da se poslije kraće vježbe na parkingu vozač odmah ''sprijatelji'' sa modernim načinom komandovanja. Koliko je sve logično postavljeno najbolje dokazuje činjenica što je dječak od 10 godina bez ikakvih problema prošao kroz meni. Usput je uspio odabrati sve njemu interesantne podatke koji se projeciraju na velikom sklopivom displeju instaliranom na vrhu kokpita. Ovisno o položaju vozača nagib displeja može se mijenjati a u krajnjem slučaju i potpuno zaklopiti. 

Zbog jednostavnosti upotrebe dizajneri CT-a su predvidjeli dvostruki način rukovanja audio uređajem i dvozonskim automatskim klima sistemom. To će oraspoložiti staromodne vozače koji se teško privikavaju na moderna vremena.

Prednja, kožom obložena sjedišta, spadaju u vrh i to u svakom pogledu. Snažno su profilisana, idealno tvrda i ergonomski savršeno oblikovana. Bez obzira na konfekcijski broj vozača svi će biti zadovoljni. Dobar položaj za komandama lako se pronalazi jer se sjedišta i volan mogu izdašno podešavati. Zbog visokih rubova srednjeg pretinca vozač ima isti osjećaj kao u ''pravim'' sportskim automobilima. Između prednjih sjedišta nalazi se veliki prostor za dvije boce s pićem dok se poklopac zatvorenog pretinca koristi kao naslon za laktove.

Zadnja sjedišta izvedena su u istom stilu kao prednja. Dva putnika uživat će u ergonomski odlično pogođenim pozicijama. Treći putnik mora sjediti na izbočini a to je gotovo pravilo kod svih automobila. Objašnjenje je logično obzirom da ne postoji recept koji će ugoditi svima. Uostalom u ovakvim automobilima zaista se rijetko kada vozi pet putnika istovremeno. Međuosovinski razmak od 2.600 mm sasvim je dovoljan za pristojan komfor putnika u zadnjem redu.

Tokom noćne vožnje primijetili smo diskretno osvjetljenje koje godi očima. Sve komande i instrumenti isijavaju ugodnu svjetlost što sprječava brzi zamor očiju.

Nema sumnje CT 200h je u potpunosti opravdao pripadnost familiji Lexus. Tek ručice oko volana i još neki prekidači otkrivaju povezanost s Toyotom.

Dimenzije Lexusovog kompakta otkrivaju da je iznikao na modificiranoj platformi Toyote Auris Hybrid. Smišljenim rasporedom baterija i pripadajućih električnih instalacija dobiven je skoro idealan raspored mase iznad osovina. Usprkos masivnom setu baterija dizajneri su uspjeli uklopiti prtljažnik zapremine 375 litara. Pod tim se podrazumijeva više nego praktična kada sa 100 litara zapremine koja se jednim potezom vadi iz automobila. U nju se mogu sakriti vrijedne stvari. No, za njih se može naći mjesta lijevo i desno od kade. Ispod teško uočljivih poklopaca (što je za svaku pohvalu) sa strane kade kriju se praktični pretinci u kojima smo mi krili foto opremu. Kada se obore nasloni sjedišta dobije se potpuno ravna površina u visini gornje ivice kade. Lexusov duh otkrivaju elegantne ušice za pričvršćivanje elastične mrežice i svjetlo sa prekidačem. Kruna svega je roletna čija je kvaliteta upadno bolja od svih ostalih koje smo imali priliku ''rolati''.

Kako to već obično biva uvijek ima onih koji će naći ''dlaku u jajetu''. Elem, cjepidlake su primijetile da centralni pretinac za prihvat boca nema elastične elemente te da zbog toga boce dosadno vibriraju ako nisu baš idealnih dimenzija. Druga zamjerka odnosi se na izostavljanje zadnjeg naslona za ruke koji bi se mogao iskoristiti i kao pretinac. Što se tiče kritika to bi bilo sve. Bez obzira na neke detalje koji otkrivaju japansku skromnost unutrašnjost ocjenjujemo najvišim mogućim ocjenama.

Podizanjem prednje haube odmah se otkriva velika srodnost s Priusom. Nije ni čudo obzirom da je kompletna pogonska grupa sa popratnim sistemima transplantirana iz svjetski najpopularnijeg hibridnog vozila. Benzinski SUS motor sa Atkinsonovim principom rada raspolaže sa 1.798 ccm radne zapremine iz koje je prirodnim usisavanjem smješe dobiveno 99 KS pri 5.200 obr/min i 142 Nm maksimalnog obrtnog momenta pri 4.000 obr/min. Budući da za ''titulu'' Hybrid treba još jedan pogonski motor Toyota je ugradila elektromotor. Ukupna snaga u sinergiji (kada oba motora rade paralelno) iznosi pristojnih 136 KS  a maksimalna vrijednost obrtnog momenta 207 Nm. To je dovoljno za postizanje maksimalnih 180 km/h s tim da se oznaka 100 km/h pređe za 10.3 sekunda.

Iako se radi o trenutno najsavremenijim motorima današnjice nas posebno fascinira prenos. Snaga na prednju osovinu dolazi preko E-CVT mjenjača što i nije neka novost u svijetu automobila. Ali kada u sve uključimo elektromotor dobiva se zanimljiva kombinacija zupčanika koja energiju iz oba motora šalje na prednji par točkova. Iako sve izgleda izuzetno komplicirano tokom vožnje nema se takav osjećaj. Sve radi bez ikakvih trzaja ili neuobičajenih zvukova pa onaj ko se ne zanima za tehniku neće primijetiti ništa neobično. Baš na ovom segmentu vidi se umjetnost Toyotinih inženjera. Sasvim smo sigurni da niko od konkurenata nikada neće dostići Toyotin nivo u pogledu ovakve interpretacije hibridnog pogona. Filigranski precizna tehnika dolazi sa osam godina garancije (ostatak automobila sa standardne tri godine) što samo po sebi dovoljno govori o kvalitetu. Uostalom, manje od 1% od tri miliona vlasnika Toyotinih/Lexusovih hibrida imalo je primjedbe na hibridni sklop. Bolje ne može!

Prije vožnje dovoljno je pritisnuti tipku ''start''. Instrumenti odmah ožive i to je to. Iako se ništa ne čuje CT 200h spreman je za vožnju. Prije kretanja potrebno je pritisnuti kočnicu te zgodnu ručicu mjenjača pomaknuti lijevo pa na dole. Laganim pritiskanjem pedale gasa Lexus nečujno kreće jer je u funkciji samo elektromotor. To je ispočetka vrlo neobično, kako vozaču tako i pješacima u blizini automobila.  S blagim potapanjem desne pedale po ravnom je mogući dostići čak 45 km/h. Elektromotor energiju crpi iz 168 članaka nikl-metal-hibridnih baterija napona 202 V i kapaciteta 1.3 kWh. Mi smo s punim setom baterija ravnomjernom vožnjom od 40 km/h uspjeli prevesti 2.1 km u režimu ''zero''. Sve još veći smisao dobiva u gradskim gužvama. Puzanje na struju uz povremeno startanje benzinca (kada padne kapacitet baterija) rezultira minimalnom potrošnjom goriva. CT 200h u gradu troši barem tri litra goriva manje u odnosu na razvikane dizelaše slične snage. Za gradskih 100 km iz rezervoara zapremine 45 litara praznili smo samo 5.5 litara.

Ovisno o trenutnim uslovima vožnje, ili odabranom programu, zavisi i vrijeme rada SUS i elektromotora, što odvojeno što u sinergiji. Mi smo češće koristi mod Power jer su tada ubrzanja silovita. Ukoliko ima dovoljno uskladištene električne energije elektromotor će davati veliki doprinos prilikom naglih ubrzanja. U nekim trenutcima (rad u sinergiji) vozač ima osjećaj da raspolaže sa više od 136 fabrički deklarisanih konjskih snaga. Razlog za to je u velikom obrtnom momentu elektromotora koji je na raspolaganju u cijelom radnom opsegu. Poneseni novim idejama iz bolida Formule 1 na otvorenoj smo cesti mod ''Power'' koristili kao KERS. Stvar u praksi funkcioniše na pravi način. Obilazak sporijeg vozila je munjevit. S povratkom u lijevu voznu traku dovoljno je elegantno pritisnuti okretni prekidač da se opet vratimo u ''plavi'' odnosno ekonomični način rada. Na sve se idealno nadopunjuje VVT-i varijabilna tehnologija otvaranja-zatvaranja ventila koja poboljšava elastičnost SUS motora.

Prilikom vožnje nizbrdo ručicu mjenjača ubacivali smo u položaj ''B''. To osjetno pojačava punjenje baterija a jako opterećeni elektromotor (koji tada postaje generator) generira snažna i dobro došla usporenja. Tada se u ugodnu unutrašnjost probija zvuk veoma sličan onom kojeg čujemo u trolejbusima. Baterije se brže pune a pritisak na pedalu kočnice kazaljku koja pokazuje stepen punjenja gurne u krajnji položaj. Sve se transparentno može pratiti na malom ili veliko displeju.

Zbog dobrog rasporeda mase među osovina CT 200h na cesti leži bolje nego što se u prvi mah očekuje. Iako hibridna tehnologija donosi više od 100 dodatnih kilograma to se u vožnji ne osjeća. Zbog dobrog prenosa u upravljačkom mehanizmu vozači skloni brzoj vožnji brzo će uhvatiti pravi ritam iako takvo što nije prvo na popisu želja kupaca hibridnih vozila. 

Okretanjem prekidača u Power program mijenja se odziv na pedali gasa, otpor volana (usput, volan od jedne do druge krajnje tačke stigne za 2.7 okretaja) i rad ESP sistema. Nema nikakve sumnje da je ovjes sposoban podnijeti barem 50 KS više. Ne slučajno jer smo čuli da Lexus priprema snažnije hibridne verzije ovog modela.  

Lexus navodi 3.8 litara kao podatak o prosječnih potrošnji. Naravno, ne kažemo da je to nemoguće jer smo u nekim uslovima postizali i bolji rezultat ali u realnim uslovima eksploatacije to je zaista teško ostvarimo. Mi smo na otvorenoj cesti bez ikakvih problema dionicu od 100 km prolazili sa 4.3 litra i to bez pretjeranih ambicija za štednjom. Razlika od mizernih 0.5 litara zaista nije vrijedna spomena.

Akustična izolacija je odlična pa se reklamni slogan ''Započnite tihu revoluciju'' čini kao logičan. Do ušiju putnika probija se samo šum niskoprofilnih guma dok se zvuk motora i šum CVT mjenjača osjeti tek za vrijeme odlučnih ubrzanja.

Naš testni automobil do registracije košta 63.400 KM. Postoji još samo jedan bolji paket opreme koji će zadovoljiti čak i ekstremno zahtjevne kupce. Već rekosmo da naša država nema nikakvog smisla za poticaj kupovine ekoloških vozila. Srećom Toyota BiH ima te prvoj grupi kupaca daje stimulans od 3.000 KM. Potez je to koji zaslužuje sve moguće pohvale. Naglasimo da kupovina hibrida ima itekako smisla. Uz malu potrošnju benzina i mizerno ''prljanje'' atmosfere dolaze i niži troškovi održavanja (nema alternatora i spojke, kočnice upadno duže traju, rijetki servisni intervali...). Da je CT 200h došao tiho i ušao u mnoge garaže pokazuju odlični prodajni rezultati u Europi. Obzirom na enormni interes ljudi koje smo sretali tokom testiranja predviđamo svjetlu budućnost i u ekološki onesviještenoj BiH.  
  • 2432 pregleda
Ime *
E mail *
Vaše ime
Vaš E-mail
Poruka
Sigurnosni kod *
Unesite komentar na ovaj oglas ili podijelite svoje iskustvo sa ovim modelom
Unesite komentar
Autor *
Naslov *
Ocjena za ovaj model
Poruka *
Sigurnosni kod *
Oglasi za poređenje
Nemate ni jedan oglas u tabeli.Da bi unijeli oglase potrebno je da selektujete oglase za poređene,nakon toga da snimite svoju tabelu.
Unesite razlog prijave
Poruka *
Prijavite se
Korisnik
Šifra
Zaboravili ste lozinku? Pošalji