• Informacije o oglasu
  • Pošaljite upit za ovaj oglas
  • Komentari i iskustva

Hyundai Nošovice- Perfekcija ispred produkcije

- KM
Opis
Model
Hyundai Nošovice- Perfekcija ispred produkcije
Stanje
Novo
Kategorija
Hečbek
Gorivo
Dizel
Mjenjač
Manuelni
Ime
Ime i prezime
Test
Test izvještaj
Hyundai kao najbrže rastući brand auto industrije pozvao nas je u obilazak super moderne tvornice u  Češkoj Republici locirane u gradu Nošovice. Tamo smo se na licu mjesta uvjerili u perfekciju proizvodnje koja po svim parametrima spada u svjetski vrh. U kompleksu ukupne površine 230 hektara radi blizu 3.500 radnika među kojima i jedan Bosanac u pogonima lakirnice. Posebno su nas oduševila briga za ekologiju, savršena organizacija i čistoća pogona kao u operacionoj sali...

U blizini grada Ostrava, gdje smo odsjeli, nalazi se mali gradić Nošovice koji se zbog geografskog položaja u odnosu na Hyundaijevu europsku logistiku pokazao kao idealna lokacija za podizanje velikog proizvodnog kompleksa. Prije polaganja kamena temeljca otkupljeno je čak 200 hektara zemljišta. Budući da se radilo o veoma kvalitetnoj zemlji sa dosta šume Hyundaijevi su stručnjaci odlučili sačuvati prirodna bogatstva tako što su teškom mehanizacijom prenijeli 1.165 stabala sa pripadajućom zemljom na drugu lokaciju u blizini fabrike. No, brizi za životni okoliš tu nije kraj- cijeli je kompleks maksimalno podređen očuvanju ekologije počevši od prerade otpadnih voda do strogo kontrolisanih ispuštanja nus plinova u atmosferu. U nekim se pogonima radnici služe triciklima kako bi brže došli do neke druge destinacije a bez utroška bilo kakve vrste goriva. Zbog nabrojanog smo imali osjećaj da se nalazimo u vazdušnoj banji a ne fabričkom kompleksu gdje udaraju teške prese.

Uspješna priča počela je 2006. godine. Zapanjujuća progresija ove je godine rezultirala proizvodnjom jubilarnog milionitog Hyundaija u Nošovicama što je rezultat vrijedan najveće moguće hvale. Istaknimo da je prva testna proizvodnja počela 2007. da bi masovna produkcija počela godinu dana kasnije. U prvoj godini radila je samo prva smjena dok je druga uvedena 2009. godine. Sistem rada sa tri smjene na snazi je od 2011. s tim da je nedjelja slobodan dan za radnike ali ne i za ekipe koje tada vrše kontrolu alata i svih proizvodnih sistema. Kada se u ponedjeljak ujutro pokrenu trake svakog minuta na kraju linije skotrlja se jedan gotov automobil... Čista matematika potvrđuje navode odgovornih da je godišnji kapacitet fabrike 300.000 vozila. Da li je to maksimum, odnosno da li postoje rezerve? Ne, 300.000 vozila nije maksimum jer postoje rezerve od 10% koje se namjerno ne koriste zbog postizanja što boljeg kvaliteta finalnog proizvoda. Otuda i naslov teksta ''Perfekcija ispred produkcije'' (na nekoliko mjesta u fabrici vidjeli smo istaknut taj slogan).

Ranije se u istim pogonima proizvodila i Kia Venga a danas je zastupljena proizvodnja modela ix35 koja zauzima 45% proizvodnih kapaciteta. Drugi model po zastupljenosti je i30 u svim varijantama (41%) dok preostalih 14% čini proizvodnja modela ix20. Nabrojani automobili isporučuju se na tržišta u 44 zemlje širom svijeta ili 52 destinacije (u nekima se vrši dostava na više lokacija).

Sama proizvodnja odvija se u pet međusobno povezenih zgrada dok su ostali objekti namijenjeni administraciji i logistici. Ukupna površina zgrada iznosi ogromnih 28.3 hektara što na najbolji način oslikava veličinu kompleksa.

U obilazak fabrike krenuli smo od početka, odnosno od ''razmotavanja'' čeličnih bala pa sve do prvog startanja gotovog automobila. Već na početku zapanjio nas je rad teških presa koje hirurškom preciznošću ''štancaju'' panele za modele koji izlaze iz Nošovica. No, od same preciznosti i brzine rada više nas je iznenadila savršena čistoća oko presa- bukvalno se može jesti s poda. Ako je takva radna sredina oko teških mašina kakva li je tek u lakirnici? Poslije obilaska cijelog procesa proizvodnje uvjerili smo se da su briga za sigurnost osoblja i čistoća na trenutno najvišem svjetskom nivou. Ulazak u postrojenje za zaštitu od korozije i lakiranje odvija se po posebnoj proceduri a sve u cilju eliminiranja i najsitnijih čestica prljavštine. Prije nanošenja finalnog sloja laka karoserija prolazi kroz niz specifičnih postupaka koji uključuju nekoliko rigoroznih kontrola. Posebno fascinantno izgledaju radnici odjeveni u ''svemirska'' odjela zatvoreni u komorama koji do perfekcije pripremaju limene površine za lakiranje. Sve skupa izgleda kao dobra scena u nekom SF filmu...

U fabrici u Nošovicama nalazi se i unikatna rotirajuća mašina za proizvodnju platformi. S njom u sinhroniziranom radu nalaze se dva robota koja ovisno o trenutnom položaju platforme rade različite operacije. Pogled na instalacije mašine i hidraulička crijeva koja upravljaju robotima ostavlja bez daha. Programiranje softvera je priča za sebe...U tim trenutcima došli smo do zaključka kako je cijena novog automobila zapravo veoma povoljna. Nema nikakve sumnje da samo vodeći svjetski stručnjaci mogu osmisliti ovakvu fabriku. Na licu mjesta smo se uvjerili da je konstruisanje alata i savršeno organiziranje proizvodnje puno teži zadatak nego osmisliti novi model automobila. Definitivno!

Pored blizu 3.500 uposlenih radnika od čega su 18% žene angažiran je i veliki broj robota najnovije generacije. Iako njihovu preciznost ali i poslušnost ne može zamijeniti čovjek odgovorni u HMMC-u svjesni su činjenice da je čovjek uvijek na prvom mjestu pa stoga ne čude mnoge pogodnosti koje se daju radnicima- od jeftine ishrane preko ugodnih mjesta za pauzu do povoljne kupovine automobila.

U sklopu fabrike nalazi se poseban odjel za proizvodnju transmisija za Hyundai i Kia modele. Obzirom da je proces proizvodnje mjenjača izuzetno zahtjevan nismo se previše iznenadili kada smo ga zatekli u Nošovicama. Prilikom prolaska kroz halu mogli smo vidjeti tokarske strojeve kako filigranskom preciznošću oblikuju zupčanike mjenjača i diferencijala te osovine na koje se potom nižu. Onaj ko je imao priliku voziti bilo koji noviji Hyundaijev model mogao se uvjeriti kako mjenjači spadaju među trenutno najbolje na tržištu...

Nakon dobra tri sata hodanja duž proizvodnih linija konačno smo stigli do kraja. Poslije silaska automobila sa trake vrši se tankanje goriva i svih ostalih tekućina. Odmah poslije prvog startanja radnici odvoze automobil na mjesto odakle počinje probna vožnja a usput testiraju neke sklopove kao što je uređaj peri/briši, na primjer. Da bi se na najbolji način uvjerili u finalnu kontrolu dobili smo priliku sa test vozačem proći kroz cijeli postupak ispitivanja automobila koji, otprilike, traje 12-13 minuta. Već na početku testiranja vozač bez imalo pardona prelazi preko ležećih policajaca a potom  punim gasom ulazi na kružnu stazu. Tamo se testiraju ABS i ESP sistemi na specijalnoj podlozi. Potom dolaze prigodni nagibi na kojima se ispituje ručna kočnica i pomoć pri kretanju uzbrdo (naprijed i nazad). Za vrijeme vožnje vozač usput ispita bukvalno sve funkcije audio uređaja (AUX, USB, biranje radio stanica, podešavanje zvuka...). Naravno, kontroliše se podešavanje sjedišta i volana, rad svjetlosne i zvučne izolacije...Otprilike na sredini testne staze vozilo ide na kanal gdje vozač provjerava da li ima curenja tekućina (ulje, gorivo, antifriz...) te da li je donji postroj podnio sve torture testiranja. Povratkom u halu automobil ide u posebnu komoru s vodom gdje se ispituje zaptivanje karoserije... Kao šlag na tortu dolazi činjenica što se bukvalno svaki proizvedeni Hyundai podvrgava istom testiranju. U većini drugih fabrika ovako detaljno ispituju se nasumice odabrani primjerci dok većina automobila na isporuku ode bez prethodne provjere. Baš zahvaljujući ovakvom pristupu finalne kontrole Hyundai može zahvaliti munjevit rast prodaje. Uostalom, zadovoljan kupac je najbolja reklama...

Budući da je većina radnika lokalno stanovništvo Hyundai posebnu pažnju posvećuje dobrim odnosima za lokalnom zajednicom. To podrazumijeva značajno pomaganje škola, sportaša i raznih službi od javnog značaja kojima se doniraju vozila. Zbog svega nabrojanog ne čudi podatak koji otkriva kako je u Češkoj Hyundai prvi izbor kod individualnih kupaca...

Put od Sarajeva do Nošovica i nazad dug je približno 2.200 km što znači da smo u jednom dahu vozili više od 1.000 km. To je bila najbolja prilika da se testira udobnost, pouzdanost i ekonomičnost Hyundaijevih automobila. Naša je redakcija vozila model ix35. Poslije povratka u Sarajevo bilo nam je sasvim jasno zašto je proizvodnja baš tog modela najzastupljenija u Nošovicama...
  • 830 pregleda
Ime *
E mail *
Vaše ime
Vaš E-mail
Poruka
Sigurnosni kod *
Unesite komentar na ovaj oglas ili podijelite svoje iskustvo sa ovim modelom
Unesite komentar
Autor *
Naslov *
Ocjena za ovaj model
Poruka *
Sigurnosni kod *
Oglasi za poređenje
Nemate ni jedan oglas u tabeli.Da bi unijeli oglase potrebno je da selektujete oglase za poređene,nakon toga da snimite svoju tabelu.
Unesite razlog prijave
Poruka *
Prijavite se
Korisnik
Šifra
Zaboravili ste lozinku? Pošalji