• Informacije o oglasu
  • Pošaljite upit za ovaj oglas
  • Komentari i iskustva

Hyundai ix20 1.4 Mpi Sound

24,790 KM
Opis
Model
Hyundai ix20 1.4 Mpi Sound
Stanje
Novo
Kategorija
Minivan
Gorivo
Benzin
Mjenjač
Manuelni
Ime
Ime i prezime
Test
Test izvještaj
Moderan i raskošan

Nasljednik Hyundai Matrixa ix20 razvijen u dizajnerskom centru u Russelsheimu u potpunosti je pogodio ukus europskog kupca. Moderan oblik uz više nego zanimljivu unutrašnju arhitekturu ix20 svrstava među ozbiljnu konkurenciju gdje spadaju: Citroen C3 Picasso, Nissan Note... Za sada se na našem tržištu ix20 nudi samo sa slabijom verzijom odličnog 1.4 litrenog benzinca sa 90 KS. Na testu smo se uvjerili da je to sasvim dovoljno za ugodnu i štedljivu vožnju iako se protiv jačeg agregata niko ne bi bunio. Uz sve kvalitete Hyundaijevog MPV-a kupce privlače raskošni garantni uslovi od 5 godina s kompletnom uslugom.

Moderan dizajn

 Već se prilikom prvog susreta ''uživo'' sa Hyundaijem ix20 odmah vidi kako je dizajnerski tim u Russelsheimu napravio odličan posao. U moru pomalo dosadnih automobila novi korejski MPV sa europskim pasošem djeluje svježe i privlačno. Prednji dio izveden je po ukusima sportski nastrojenih vozača. Ogromni, rešetkasti, usisnik motora dijeli letvica u sa logom Hyundaija. Doziranom upotrebom kroma postignut je osjećaj prestiža a izbjegnuto pretjerivanje koja (pre)često završi sa kič detaljima. Većini su posebno zanimljive velike svjetlosne grupe. Krivulja koja razdvaja duga od kratkih svjetala neke čak podsjeća na Audijevo rješenje sa LED tehnologijom. Ništa manje nisu privlačna ni svjetla za maglu. Zanimljivog su oblika i kao takva idealno se uklapaju u donji dio masivnog odbojnika.

Karoserija dužine 4.100 mm malo prerasta prag gradskih automobila dok visina od 1.600 mm bez dileme otkriva da se radi o MPV vozilu. No, usprkos tome dizajneri su uspjeli nacrtati zanimljive bočne stranice. Vještim potezima izbjegnut je kockasti oblik. Prednji vjetrobran maksimalno je nakošen dok je zadnji ''oboren'' onoliko koliku su dopuštale prilike. Dobrim odnosom limenih i staklenih površina te dodacima kroma na kvakama izbjegnuta je monotonija velikih limenih ploha. U cilju poboljšanja bočne preglednosti ugrađeno je veliko trokutasto staklo na ''A'' nosaču krova što se uz veliki retrovizor sa integrisanim pokazivačem pravca uklapa u filozofiju MPV vozila. 

Kod manjih MPV vozila uvijek je problematičan dizajn zadnjeg dijela. No, ix20 ni tu nije podbacio. Uz zanimljiv oblik petih vrata dolazi decentni krovni spojler kao i masivne svjetlosne grupe. Na donjem dijelu velikog odbojnika ugrađena je crna plastika koja dobro glumi sve popularniji difuzor.  

Bez previše nepotrebnog uspoređivanja sa konkurencijom može se reći da Hyundai ix20 spada među najljepše primjerke klase gdje pripada.

Raskošna unutrašnjost

U odnosu na dužinu od 4.100 mm međuosovinski razmak od 2.615 mm čini se kao veoma veliki. Otvaranjem vrata i ulaskom u ugodnu unutrašnjost već se pri prvom susretu vidi da osjećaj prostranosti nije lažan. Iako je od popularnog i30 kraći za masivnih 18 centimetara prostora ne nedostaje kako na prednjim tako ni na zadnjim sjedištima.

Prednja sjedišta dobro su profilirana što uz solidnu sjedeću površinu većini apsolutno odgovaraju, tim prije što postoji veliki raspon podešavanja u svim smjerovima. Na zadnjoj klupi teoretski mogu sjediti tri putnika ali, kao kod gotovo svih automobila, oblik klupe jasno sugeriše da će u punom komforu uživati samo dvoje. Oni pak na raspolaganju zaista imaju neočekivano mnogo prostora u svim smjerovima.  

Uz standardno preklopivu klupu u omjeru 60/40 dolaze klizne vođice sa hodom od petnaestak centimetara. To dodatno povećava fleksibilnost unutrašnjosti a ovisno o trenutno odabranoj konfiguraciji varira zapremina prtljažnika. Ona se kreće u rasponu od 440 do 1.468 litara. Obaranje zadnjih naslona odvija se krajnje jednostavno ali se tada u prtljažniku pojavi velika stepenica koja nekada zna zasmetati. No, Hyundai nudi elegantno rješenje. Pod prtljažnika može se postaviti u dva nivoa. Kada se dovoljno čvrsta polica postavi u gornji položaj dobije se potpuno ravna površina a oslobodi dosta prostora iznad rezervnog točka. Ovakvo rješenje pokazalo se kao idealno za skrivanje vrjednijih stvari od pogleda znatiželjnika (bez problema stane oveća torba s prenosnim računarom ) .

Vozač će posebno biti oduševljen kokpitom. Armaturna ploča zanimljivo je izvedena i nema nikakve sumnje da se išlo ka zadovoljavanju interesa mlađih kupaca. Plava ''disko'' boja instrumenata mnogima ide na živce ali ova nijansa, ista kao u i30, nije toliko iritantna za oči kao što je bio slučaj u nekim modelima od prije 3-4 godine. Multifunkcionalni kožom presvučen volan po noći djeluje impozantno jer tada svijetle svi tasteri za upravljanje audio uređajem, putnim računarom, tempomatom, telefonom...

Posebno je upečatljiv centralni greben sa koncentrično postavljenim glavnim komandama klime oko kojih se nalaze tasteri za usmjerivače puhanja te grijanja sjedišta i vjetrobrana. Iznad je odličan audio uređaj sa ulazima za eksterne nosače zvuka. Na velikom displeju prikazuje se svi podaci što znatno olakšava ''šetanje'' po meniju.

Međusobni položaj pedala, volana i zanimljive ručice mjenjača ali i svih ostalih komandi do detalja je razvijeno po modernim ergonomskim zakonima. Višesatne vožnje ne predstavljaju problem, tim prije što se većini iritantno plavo osvjetljenje instrumenata može prigušiti. Ugođaj je potpun i svaka nova vožnja predstavlja radost.

Nema sumnje da je unutrašnjost Hyundaija ix20 veliki adut za pronalaženje kupaca. Ali i tu ima mjesta za napredak. Mi bismo automobil ovakve koncepcije i cijene rado vidjeli sa trendovskim naslonom za ruke između prednjih sjedišta, avionskim stolićima na poleđini prednjih sjedišta te nešto većim brojem pretinaca. Sve ostalo je tip-top.

Štedljivi benzinac

Naš testni automobil došao je sa trenutno jedino dostupnim motorom u BiH. Radi se o savremenom četverocilindričnom benzincu sa 1.396 ccm radne zapremine. Prilikom testiranja modela i30 imali smo motor iste konfiguracije ali sa izlaznom snagom od 109 KS. Pogled na službenu tabelu otkriva da su inženjeri jednostavno prigušili snagu dok je sve ostalo apsolutno isto. Maksimalna snaga od 90 KS odaja se pri 6.200 obr/min (isti obrtaji kao kod jače verzija), obrtni moment od 137 Nm isti je kod oba motora s tim da ga slabija verzija odaje pri 4.000 obr/min (jačoj verziji treba 1.000 obr/min više). To je ujedno, uz gubitak 19 KS, najveća suštinska razlika u motorima (čak je omjer kompresije 10,5:1 potpuno isti).

Vrlo uglađeni benzinac uparen je se manuelnim mjenjačem sa pet stepeni prenosa. Već smo pisali da je na polju manuelnih transmisija Hyundai napravio veliki korak naprijed pa zbog toga nismo bili pretjerano iznenađeni zbog solidnog ugođaja koji vlada prilikom pomicanja ergonomske ručice mjenjača. Dobro sračunati prenosni odnosi uz za 1.000 obr/min niže postavljen pik obrtnog momenta na dobar način kompenziraju nedostatak 19 KS. Ubrzanja su glatka ali se ipak mora priznati da se prilikom preticanja, ili vožnji uzbrdo, osjeti masa od 1.3 tona.

Fabrika obećava ubrzanje od 0 do 100 km/h za 12.8 sekunda i maksimalnu brzinu od 168 km/h. To su sasvim solidne vrijednosti za vozače koji će svakodnevno voziti kompletnu familiju. Veliki adut Hyundaijevog benzinca je ekonomičnost. Prosjek našeg testa iznosio je 6.4 litara bezolovnog benzina. U gradu se ix20 zadovoljava za 8 litara dok se na regionalnim cestama tempom koji ne izlazi previše iz zakonom zadanih okvira dionica od 100 km može prevesti sa 5.5 litara.

Ni ovaj nas put nije razočarao Hyundaijev motor iako moramo priznati da se ama baš niko ne bi bunio ako bi pod prednjom haubom zatekao snažniju verzija istog agregata.

Tvrđe ogibljenje-dobra upravljivost

Nešto više težište lako prouzrokuje neugodno ljuljanje karoserije kojeg su Hyundaijevi inženjeri obuzdali malo tvrđim ovjesom. Kao prijatna posljedica javlja se dobra upravljivost a kao loša strana dolaze prelasci preko udarnih rupa ili sličnih prepreka. Buka ovjesa na lošem asfaltu može se ublažiti malo debljom zvučnom izolacijom. Na dobrom asfaltu, nema nikakvih problema jer ix20 jednostavno klizi bez ikakve buke ovjesa. Čuju se samo zimske gume a što je potpuno očekivano. U prilog preciznom vođenju ide upravljački mehanizam sa manje od tri okretaja od jedne do druge krajnje tačke. Servo volana dobro je kalibriran pa je osjećaj u vožnji bez obzira na brzinu kretanja ili stanja podloge uvijek onaj pravi. Za automobil ovakve koncepcije ne treba ništa direktnije.  

Zbog oznake ''ix'' tokom testiranja više smo puta morali objašnjavati da pogon nije 4x4 jer je većina bila uvjerena da se radi o nekom Hyundaiu sa pogonom na obje osovine. Nije ni čudo obzirom da se ista slovna oznaka nalazi i na atraktivnim SUV-ovima sa Hyundaijevim logom. Tek je zavirivanje ispod zadnjeg trapa prekidalo diskusije. Bez obzira na samo prednji pogon uz adekvatne gume ix20 nema problema sa trakcijom čak ni u zimsko godišnje doba. Prilikom pretjerivanja prednji dio ima tendenciju da produži pravo a to se događa samo na neprimjereno visokim brzinama i klizavoj podlozi.

Kočnice su na visini zadatka. Lako se doziraju a teško ''umaraju''. Uz kapacitetne kočnice dolazi neizostavni ABS sistem koji se uključuje baš onda kada zaista treba. Zbog previše kamenčića zaostalih od obilnog posipanja kod nas je radio češće od očekivanog ali, već rekosmo, ne bez veze.

Odlična preglednost na sve strane dobro dođe prilikom manevara u gradu. Trokutasti prozori u ''A'' nosaču krova od velike su pomoći prilikom skretanja u bočne ulice. Kroz njih se lako mogu vidjeti pješaci, biciklisti ili motociklisti koji po pravilu ostaju skriveni debelim ''A'' nosačem.

Ugođaj u vožnji podiže uglađen motor. Nema pretjerane buke niti neugodnih vibracija pa se putnici osjećaju kao u nešto većim i skupljim automobilima.

Cijena testnog automobila 24.790 KM

Model ix20 dolazi kao savremeni proizvod u čiji je razvoj i organizaciju proizvodnje uloženo dosta novaca. Samim tim ne može se postići akcijska cijena. Kako to već obično biva testne automobile razgleda dosta ljudi u šta spada i veliki broj potencijalnih kupaca. Svi su bili oduševljeni krajnjom obradom, raskošnom opremom, modernim izgledom, fleksibilnom unutrašnjošću...Velikoj većini uz  nabrojane adute cijena od 24.790 KM (sa svim doplatama) čini se kao korektno odmjerena.
  • 1223 pregleda
Ime *
E mail *
Vaše ime
Vaš E-mail
Poruka
Sigurnosni kod *
Unesite komentar na ovaj oglas ili podijelite svoje iskustvo sa ovim modelom
Unesite komentar
Autor *
Naslov *
Ocjena za ovaj model
Poruka *
Sigurnosni kod *
Oglasi za poređenje
Nemate ni jedan oglas u tabeli.Da bi unijeli oglase potrebno je da selektujete oglase za poređene,nakon toga da snimite svoju tabelu.
Unesite razlog prijave
Poruka *
Prijavite se
Korisnik
Šifra
Zaboravili ste lozinku? Pošalji