• Informacije o oglasu
  • Pošaljite upit za ovaj oglas
  • Komentari i iskustva

Hyundai i30 cw 1.4 iLike+

24,690 KM
Opis
Model
Hyundai i30 cw 1.4 iLike+
Stanje
Novo
Kategorija
Karavan
Gorivo
Benzin
Mjenjač
Manuelni
Ime
Ime i prezime
Test
Test izvještaj
Iznad očekivanja

Hyundai i30 odlično je prihvaćen model na svim tržištima gdje je prisutan pa ni naše nije izuzetak. Na testu smo imali karavansku verziju označenu kao ''cw'' pokretanu osnovnim 1.4 litrenim benzincem sa 109 KS. Ta nas je kombinacija prijatno iznenadila u svakom pogledu. Uz neočekivano dobre performanse dočekala nas je odlična završna obrada prisutna u svim detaljima- od prekidača do roletne u prtljažniku. Kruna svega su obilje prostora i akcijska cijena od 24.690 KM. Takvoj ponudi zaista je teško odoljeti.

Nova svježina uz blaži redizajn

Hyundaijev model i30 nije star obzirom da na tržištu egzistira tek tri godine. Po nekim nepisanim pravilima idealno je to vrijeme za blaže zatezanje bora čiji je osnovni smisao unošenje nove svježine i usputno vizuelno prilagođavanje ostaloj gami istog proizvođača. Recept je to kojeg gotovo svi primjenjuju. Jedni ga odobravaju dok drugi osporavaju jer ne vide previše smisla u nastojanju da svi mogući modeli jednog proizvođača automobila moraju ličiti kao jaje jajetu. Time se na neki način razvodnjava osobnost svakog pojedinog modela ali šta je tu je.

Svaki redizajn u novije vrijeme podrazumijeva korekcije na prednjem dijelu automobila. Maska motora je najupadnija pa se oblikovanju nove posvećuje najviše pažnje. Ona je sada u skladu s ostalim modelima ''i'' i ''ix'' generacije. Novi prednji odbojnik u donjem je dijelu izveden u pravom sportskom stilu što uz velike i nadasve efikasne svjetlosne grupe daje pečat cijelom automobilu.

Sve ostalo je, manje-više, isto kao na ''starom'' modelu. Pogled s boka otkriva identične linije kao na običnom i30 sve do ''C'' nosača krova. Iza toga dolazi karakteristični karavanski dio. Veću upotrebljivost nagovještavaju elegantni krovni nosači koji se oblikom skladno nadovezuju na produženi krov.

Zadnji dio zanimljivo je dizajniran. Glavna karakteristika su impozantne vertikalne svjetlosne grupe te u donji dio odbojnika ugrađene dvije maglenke (većina proizvođača isporučuje samo lijevu). Velika peta vrata kriju veliki otvor pravilnog oblika te nizak utovarni prag. To su karakteristike dobro osmišljenih karavana a ne onih koji su iz limuzine u karavan transformisani samo reda radi.

Sve skupa dizajn djeluje skladno iako se većini upitanih više dopada ''obična verzija'' jer djeluje sportski. No, to nije nikakva zamjerka budući da i30 sa oznakom ''cw'' nije ni zamišljen kao automobil sa sportskim  ambicijama.

Jeftinoće ni u tragovima

Sjedanjem na vozačko sjedište i zatvaranjem vrata čuje se kvalitetno ''bup''. Bilo je to prvo pozitivno iznenađenje u nizu sljedećih. Obloge na vratima izvedene su od kombinacije tvrdih i mekanih obloga. Sve je postavljeno na pravo mjesto pa ruka uvijek pada na mekani kvalitetni materijal. Ispred vozača nalazi se volan presvučen vještačkim ali na dodir ugodnom materijom. Oblik trokrakog volana sa zadebljanjima na pravom mjestu dobro je dimenzioniran pa u svim uslovima vožnje daje solidan osjećaj. Ispod su instrumenti jasne grafike i diskutabilnog plavog ''disko'' osvjetljenja. Neke od tih nijansi djeluju iritirajuće za oči ali ovo je prvi puta da je pogođena prava mjera. Intenzitet svjetla nije napadan ali mi bismo voljeli da postoji potenciometar za regulaciju jačine osvjetljenja. Ako ništa drugo dobro bi došao tokom dugotrajne vožnje po auto putu. U sredini između obrtomjera i brzinomjera nalazi se poveći displej putnog računara. Informacije se pozivaju preko ''Toyota'' prekidača smještenog na instrument tabli a ne na uobičajenom mjestu-desnoj ručici za aktiviranje brisaća. Ništa strašno ali poslije ''bezbroj'' automobila sa praktičnijim rješenjima ovo traži kraću fazu privikavanja. Na već spomenutom displeju mogu se očitati sve bitne vrijednosti a iznad toga na trenutak bljesne oznaka preporučenog stepena prenosa sa strelicom (u odnosu na trenutne uslove vožnje). Kada se ta informacija ugasi gornji dio displeja djeluje pomalo prazno pa mislimo kako bi bilo zgodno da u tom trenutku barem pokazuje status audio uređaja.

Centralna konzola blago je zakrenuta prema vozaču. Na njoj se nalaze komade efikasnog klima uređaja i izvanrednog audio sistema. Ispod je veći zatvoreni pretinac a na dva sprata niže, ispod prevaziđene pepeljare (ne dizajnerski nego u smislu kampanje protiv pušenja) nalazimo utičnice za eksterne nosače zvuka. Nama je posebno odgovarala ona za USB jer je, barem po nama, najpraktičnija. Pretpostavljamo da će USB ubrzo CD čitač učiniti suvišnim baš kao što je CD kasetofon poslao u ropotarnicu prošlosti. Zvuk koji dopire iz zvučnika je fantastičan i za nabavkom skuplje opreme nema nikakvog opravdanja. ''Biber po pilavu'' je krajnje logično upravljanje svim komandama zbog čega se putnici odmah osjećaju kao kod kuće. Pohvalimo osjećaj pod prstima kada se manipuliše okretnim prekidačima na ručicama uz stup volana.

Sjedišta dobrog oblika i dimenzija obložena su ukusno dizajniranim oblogama koje su uz to visoko otporne na habanje. Ispred vozača nalazi se oveći klimatizirani pretinac a u vratima profili za prihvat raznih sitnica i većih boca. Između prednjih sjedišta instalirani su nosači za boce iz kojih se nalazi otvoreni pretinac. Još da se za ovu sumu novaca može dobiti centralni naslon za laktove našoj sreći ne bi bilo kraja.

U prednjem dijelu putničkog prostora vlada galantna ponuda životnog prostora i to u svim smjerovima. Čak ni izrazito visoki putnici poslije dugotrajne vožnje neće izlaziti smrknuti. Isto važi i za zadnji red. Ako se prevoze samo dva putnika na raspolaganju imaju ugodan oslonac za laktove sa integrisanim nosačima boca. Tajna je u rekordnom međuosovinskom razmaku od okruglo 2.700 mm. Vrijednost je to kojom su se do skora ponosili neki automobili srednje klase. Dimenzije karoserije: dužina 4.475 mm, širina 1.775 mm i visina 1.565 mm pored velikog putničkog prostora daju solidan  prtljažnik. Uz osnovnu konfiguraciju sjedišta na raspolaganju je 415 a u slučaju potpuno preklopljenih naslona za prtljagu se oslobađa prostor od čak 1.395 litara. Opšta visoka kvaliteta prisutna je i u tom često zapostavljenom dijelu vozila. Obloge su otporne na habanje, kuke za mrežicu su kromirane, osvjetljenje i utičnica od 12v su tu. Ipak posebne pohvale zaslužuje roletna za koju na osnovu naših iskustava možemo reći da je jedna od kvalitetnijih koju smo potezali.

Ergonomija je u skladu sa modernim automobilima. Posebno oduševljava ručica manuelnog mjenjača. Sigurnosna potezna poluga za ubacivanje u hod unazad izvedena je po receptu nekih Opelovih modela i u praksi djeluje fantastično, da ne kažemo šik. Poslije dan-dva vožnje nismo detektirali nikakvu manu pa smo se malo više posvetili tražeći barem jednu. Svi spojevi, ali baš svi, izvedeni su maksimalno precizno. Plohe su čvrsto spojene pa se čini kako su konstruktori predvidjeli raskošan broj kopči sa karoserijom. Kod nekih upadno skupljih modela tokom zimskih dana i naglih promjena temperature u unutrašnjosti čuje se neugodno krcanje. U i30 cw toga nema. Mi smo na -9 stepeni prvo dobro zagrijali putnički prostor a potom naglo otvorila sva vrata u cilju što drastičnije promjene temperature. Čak ni tada se nije čuo nikakav šum. Dokaz je to velikog kvaliteta u svakom pojedinom segmentu. Svaka čast!

Ako već moramo navesti ''iskopane'' mane onda ćemo reći da se radi o već spomenutoj tipki putnog računara, nemogućnosti regulacije osvjetljenja instrumenata i nedostatku upozoravajuće ''zujalice'' u slučaju zaboravljenih ugašenih svjetala. Sve ostalo zaslužuje ocjenu 5+. Očigledno da je sa ogromnim znakom STOP u i30 zabranjen ulaz jeftinim materijalima i fušeraju bilo koje vrste.

Primjerena pogonska grupa

Prije preuzimanja a u odnosu na veličinu i masu automobila od 1.340 kg ''motorčić'' od samo 1.4 litara radne zapremine nije nam baš mamio osmjeh na lice. Kakva zabluda! Već poslije dva kilometra vožnje shvatili smo da se radi o vjerovatno najboljem motoru u klasi. Maksimalna snaga od 109 KS prisutna je pri sportskih 6.200 obr/min dok je pik obrtnog momenta od 137 Nm pozicioniran na izuzetno visokih 5.000 obr/min. Gledajući u katalog nismo baš očekivali neku posebnu elastičnost ali zahvaljujući varijabilnom upravljanju bregastih osovina većina vrijednosti obrtnog momenta dostupna je na znatno nižim obrtajima radilice. Dobar dio zasluge za tečnu vožnju pripada i odličnom manuelnom mjenjaču sa pet dobro postavljenih prenosnih odnosa. Istina, oduševljenje s mjenjačem počelo je već prilikom prvog dodira moderne ručice a nastavilo se spoznajom da su mehanizam ukapčanja i brzina sinhrona na veoma visokoj razini.

U vožnji sve djeluje skladno i ugodno. Na praznom hodu ima se lažni dojam da je motor zaustavljen pomoći sistema ''start-stop'' jer, bukvalno, nema nikakvih vibracija. Polazak s mjesta i ubrzavanje odvija se znatno tečnije nego što se očekuje. Maksimalna brzina od 187 km/h lako se dosegne na auto putu dok se ubrzanje od 0 do 100 km/h postigne za manje od 12 sekunda (11.7 sekunda). Sasvim primjerene performanse prati umjerena potrošnja goriva. Na regionalnim cestama lako se održava prosjek od 5.4 litara dok na auto putu žešći tempo za istu relaciju kroz brizgaljke goriva ''progura'' dva litra benzina više. Obzirom da nam je i30 cw na raspolaganju bio osam dana mjerenje potrošnje u gradskom ciklusu obavili smo na dva načina. Prvi je podrazumijevao mjerenje potrošnje goriva od 10h do 14h kada su gradske gužve znatno manje od jutarnjih ili onih od 16h. Tada smo zabilježili potrošnju od 7.8 litara što je odličan podatak. U velikim zastojima gdje je prosječna brzina kretanja jedva 20 km/h potrošnja skače na očekivanih ali i dalje povoljnih 9.2 litara bezolovnog benzina. Rezultatom smo zadovoljni, tim prije jer su nam neki razvikani dizelaši slične snage u istim uslovima znali ''popiti'' koji decilitar više jednako skupog dizela.
Na kraju testa pogonskoj  smo grupi sa zadovoljstvom dali odličnu ocjenu i to u svim segmentima.

Upravljivost u skladu s porodičnim automobilom

Većina tzv. auto novinara uporno svaki automobil uspoređuje sa nekakvim imaginarnim sportskim automobilom iako dodira s takvima nemaju gotovo nikako (čast izuzetcima). Pri tome zaboravljaju osnovnu ideju konstruktora odnosno ono za šta je svaki pojedini automobil napravljen. Obzirom da potpisnik ovih redova jedini od auto novinara ima takmičarsku licencu s kojom može voziti auto trke smatra da i30 cw ima sasvim dobro izbalansirano podvozje i upravljački mehanizam. U skladu s ozbiljnim pristupom poslu ''cw'' smo testirali sa samo jednom osobom ali i maksimalnim opterećenjem koje je više od pola tone (za neke verzije je ''kamionskih'' 609 kg). Bez obzira na pola tone tereta vožnja je udobna. Točkovi od 15 inča sa mesnatim zimskim Sava gumama dobro upijaju rupe ali bez pretjeranog neugodnog ljuljanja karoserije. Kada je i30 cw prazan vožnja po putu sa dosta krivina može se pretvoriti u zabavu dok prilikom punog opterećenja treba biti malo pažljiviji jer nema ESP-a. Ovo se odnosi na zimske uslove vožnje tokom kojih smo nailazili na dosta šljunka na cesti. U slučaju pretjerivanja nos vozila nastavi ići pravo a ako se u tom trenutku naglo otpusti pedala gasa zadnji dio imat će tendenciju izlaska iz putanje. Naglašavamo da smo ovo probali u ekstremnim uslovima koje rijetko ko upražnjava, pogotovo sa djecom u automobilu.

McPherson naprijed i multilink nazad uzorno obavljaju sve zadatke pa se ovjes može ocijeniti kao vrlo dobar. Osjećaj na pedali kočnice je dobar. Na blagi dodir generira se snažno usporenje. Ono bi bilo i bolje da na točkovima nisu gume sa elastičnim ''Y'' lamelama (na mokrom asfaltu upadno produžavaju put kočenja). No, ni ovako nema zamjerke jer već rekosmo da je onaj koji vožnju i30 cw uspoređuje sa kvalifikacija za 24h Le Mansa promašio temu ali i zanimanje.

Upravljački mehanizam dovoljno je precizan a servo pomagalo primjereno podešeno. Krug okretanja je 10,2 metara što znatno olakšava manevre u gradu.

Porodična vožnja Hyundaija i30 cw prava je mjera, tim prije jer je u skladu s ciljanom grupom kupaca.

Neodoljiv omjer uloženo/dobiveno

Iako se ne radi o maksimalno opremljenom modelu naš testni automobil imao je sve što treba. Tu su: klima i audio uređaj, električni paket, zračni jastuci...Navedeno se dobiva uz akcijskih 24.690 KM što itekako golica maštu potencijalnih kupaca. Automobilu ne nedostaje ništa. Ima odličan komfor i još bolju finalnu obradu a ni ugrađenim materijalima nema se šta prigovoriti. Pogonska grupa je prava mjera (bolja od nekih 1.6 litrenih agregata) pa je idealan krug zatvoren. Gratis se dobiva odličan ugođaj u svim uslovima eksploatacije koji je teško opisati. To je valjda zbog odlično usklađenih svih  komponenti. Moramo priznati da nam je i30 cw do sada najveće prijatno iznenađenje. 
  • 1453 pregleda
Ime *
E mail *
Vaše ime
Vaš E-mail
Poruka
Sigurnosni kod *
Unesite komentar na ovaj oglas ili podijelite svoje iskustvo sa ovim modelom
Unesite komentar
Autor *
Naslov *
Ocjena za ovaj model
Poruka *
Sigurnosni kod *
Oglasi za poređenje
Nemate ni jedan oglas u tabeli.Da bi unijeli oglase potrebno je da selektujete oglase za poređene,nakon toga da snimite svoju tabelu.
Unesite razlog prijave
Poruka *
Prijavite se
Korisnik
Šifra
Zaboravili ste lozinku? Pošalji