• Informacije o oglasu
  • Pošaljite upit za ovaj oglas
  • Komentari i iskustva

Hyundai Elantra 1.6 Mpi Style

33,990 KM
Opis
Model
Hyundai Elantra 1.6 Mpi Style
Stanje
Novo
Kategorija
Osobno
Gorivo
Benzin
Mjenjač
Manuelni
Ime
Ime i prezime
Test
Test izvještaj
Miss kompaktnih limuzina

Peta generacija Elantre najuvjerljivija je do sada. Slobodno se može reći da je i najljepši predstavnik klase. Da bi sve bilo kako treba i ostalo je na nivou dizajna. Pri tome se misli na pogonski sklop,  komfor, ergonomiju, osjećaj u vožnji i sigurnost. Uz izgled koji svi hvale mi smo se posebno oduševili 1.6 litrenim benzincem- uz solidne performanse prosječno troši neočekivano malo bezolovnog benzinca. Šlag na torti je izvrstan manuelni mjenjač, precizan je i brz toliko da niko neće ni pomisliti na automatik. Bazni model dobiva se u zamjenu za 28.990 KM do za testni model treba izdvojiti 33.990 KM.

Dizajneri nove Elantre oblik su karoserije razvijali pod krilaticom ''wind craft'' što i manje upućenima budi asocijacije na aerodinamiku. I zaista, oblik karoserije ostavlja bez daha. Ovo je jedan od rijetkih primjera gdje polemike vezane za dizajn nisu podijeljene- gotovo 100% upitanih slaže se da je nova generacija Elantre jedan od najljepših, ako ne i najljepši predstavnik klase gdje pripada.

Gledajući od prednjeg ka zadnjem kraju svima se javlja asocijacija na morske valove. Uz prednji dio sa velikim, modernim, svjetlosnim grupama i sada već prepoznatljivom maskom motora posebno je upečatljiva bočna silueta. Skladan odnos limenih i stakleni površina uz adekvatne žljebove na vratima i naglašenim blatobranima daje sportski elegantnu notu. Posebno su atraktivne prednje i zadnje svjetlosne grupe koje se duboko usijecaju u Elantrine bokove. Pozitivan dojam zaokružuju vanjska ogledala sa ugrađenim pokazivačima pravca i aluminijske felge modernog dizajna.  

Obično je kod kompaktnih limuzina diskutabilan zadnji dio, odnosno klasični prtljažnik. Ali kod testne Elantre baš je to najveća prednost. Sklad prednjeg dijela i bočnih stranica nastavlja se sve do Hyundaijevog loga na poklopcu prtljažnika. Obzirom da cijelim automobilom nekako dominiraju svjetlosne grupe ni zadnji dio nije izuzetak. On se kao takav savršeno stapa sa ostatkom vozila što nije baš česta pojava. Neki su već povukli paralelu sa novim Ford Focusom čija se zadnja svjetla, također, duboko usijecaju u bokove. 

Prije donošenja finalne ocjene obišli smo još nekoliko krugova oko atraktivnog Hyundaija ne bismo li našli neki nedostatak. Ali njega jednostavno nema, složit ćete se svi.

U odnosu na prethodnu generaciju nova je duža za 25 mm pa sada metar pokazuje 4.530 mm. Širina od 1.775 mm ostala je ista dok je visina snižena na 1.445 mm (manje za 35 mm). Nove proporcije dodatno ističu eleganciju karoserije.  

Elantra je nastavak uspješnog niza novih Hyundaijevih modela. Potencijalnim kupcima u oči odmah upada vanjština pa nema sumnje da će kao takva izazvati veliki interes. 

Kao Elantrini glavni konkurenti navode se Chevrolet Cruze i Renault Fluence. U prvoj disciplini, dizajnu, Hyundaijeva kompaktna limuzina hvata korak ispred konkurenata. Da li će i u ostalim segmentima zadržati prednost? Detaljan test dat će odgovor.

Skladne linije nastavljaju se i u unutrašnjosti. Iza volana nalaze se okrugli, jasno čitljivi, instrumenti smješteni u zanimljivo oblikovana kućišta. Između njih instaliran  je displej na kojem se projeciraju podaci putnog računara te još nivo goriva u rezervoaru i temperatura motora. Instrumenti, kao i cijeli kokpit, osvijetljeni su ugodnom plavom bojom. Nijansa će se prvenstveno svidjeti mlađim kupcima a bitno je što ni stariji neće negodovati.

Centrala konzola izvedena je od zanimljive kompilacije linija. Na vrhu se nalazi sat a ispod audio uređaj prisutan u još nekim novijim Hyundaijevim modelima. Na najnižoj etaži postavljene su komande efikasnog klima uređaja. Neki su se neopravdano žalili kako su suviše nisko pozicionirane. Nije nam jasno šta su s tim mislili reći obzirom da se nalaze baš tamo gdje trebaju.

Centralna konzola maksimalno je sužena ali bez narušavanja funkcionalnosti. Profitirao je prostor u širinu za koljena vozača i suvozača. Kod nekih drugih modela ovaj problem izražen pa Hyundaijevo rješenje hvale putnici viših konfekcijskih brojeva. Dosadašnja iskustva sa korejskim i japanskim automobila nagovještavala su kratke sjedeće površine. Izgleda da je tome došao kraj jer se na sjedišta nisu žalili ni putnici viši od 185 cm. Između prednjih sjedišta nalazi se praktični klizni pretinac na kojem laktove odmaraju vozač i suvozač. Istine radi recimo da se kod nekih konkurenata mogu zateći i uvjerljivija sjedišta ali ni ovima, očigledno, ništa bitno ne nedostaje. Isto se odnosi i na zadnju klupu. Međuosovinski razmak od 2.700 mm za dobrih je 5 cm rastegnut u odnosu na prošlu Elantru  što u staru obećava dosta uzdužnog prostora.  Zbog padajuće, gotovo kupeovske, linije krova bojali smo se za prostor iznad glava. No, ni tu više osobe nisu našle pogodno tlo za kritike. Sve u svemu s pravom se može reći da je Elantra najprostranija kompaktna limuzina.

Ne nedostaje ni prostora za prtljagu obzirom da se pod elegantnom haubom nalazi prostor zapremine 485 litara koji se obaranjem separatne zadnje klupe može uvećati.

Nova je Elantra zamišljena kao globalni proizvod što automatski zahtijeva razne kompromise. Oni se ne odnose na finalnu obradu koja je zaista iznenađujuće dobra. Uz nju dolazi ''debela'' zvučna izolacija što se pozitivno odražava na generalno visok komfor. Tu i tamo može naći nešto tvrđa plastika na manje bitnim mjestima i to je sve. 

Generalno gledajući boravak u Elantri čisti je užitak. Osjećaj je pravi limuzinski pa se ne bismo previše čudili ako bi se poneki primjerak stavio u službene svrhe.

Za sada se nova Elantra nudi sa dva benzinska motora. Jači, iz 1.8 litara radne zapremine daje 150 KS i trenutno nije dostupan našim kupcima koji na raspolaganju imaju 1.6 litrenu verziju sa 132 KS prisutne na 6. 300 obr/min. Obrtni momenta maksimum od 158 Nm postiže pri relativno visokih 4.850 obr/min ali je sasvim jasno da je većina od te vrijednosti dostupna u širokom radnom opsegu. Oznaka CVVT otkriva da se radi o motoru najnovije generacije sa stalnim podešavanjem usisnih i izduvnih ventila. Svaki cilindar raspolaže sa po dva usisna i izduvna ventila a njima upravljaju dvije bregaste osovine pogonjene lancem. To se pak pozitivno odražava na redovno održavanje obzirom da nema skupe izmjene zupčastog remena. Po preuzimanju automobila nismo očekivali čuda od 1.6 litrenog benzinca, tim prije kada se pogleda veličina automobila...

Okretanjem ključa agregat se gotovo nečujno uz odsustvo bilo kakvih vibracija stavlja u pogon. Tek se s podizanjem kazaljke obrtomjera javlja uglađeni zvuk koji čak ni pri većim brzinama nema negativne posljedice po komfor. Hyundai kao opciju nudi automatski mjenjač dok se serijski isporučuje manuelni sa šest stepeni prenosa. Na osnovu našeg iskustva čini se to kao dobitna kombinacija. Uz promišljeno postavljene odnose među stepenima prenosa dolazi precizan i brz sistem ukapčanja željene brzine. Kome treba više?

Iz stanja mirovanja do 100 km/h Elantra stigne za pristojnih 10.7 sekunda a ostvari maksimalnih 200 km/h. Navedeni rezultati uklapaju se u klasu ali ono što oduševljava jeste potrošnja bezolovnog benzina. Na regionalnim cestama uz manje-više poštivanje propisa (vožnja oko 80 km/h) Elantra se na distancu od 100 km zadovoljava sa izuzetno povoljnih 4.6 litara benzina. Ukoliko se na sličnoj dionici tempo podigne na 100 km/h potrošnja raste do 5.2 litra. Mi smo često mjerili i manje ali to je vrijednost koja se pojavljivala najčešće. U zagušenom gradu Sarajevu istu smo distancu uvijek savladavali sa manje od 8 litara- prosjek  7.6 litara. Rezultat je to dobar čak i za razvikane dizelaše! Sve skupa test smo završili sa prosječnih 6.8 litara iako nije nedostajali ni brze vožnje po auto putu.

Vjerovatno će većina ''na nož'' dočekati vijest da u ponudi još nema dizelaša. Ali niža nabavna cijena benzinca uz dizelašku potrošnju goriva nikoga neće ostaviti ravnodušnim. Navodima iz kataloga ni mi nismo previše vjerovali sve dok se u praksi nismo sami uvjerili u potencijale super modernog benzinca.

Ovjes, upravljački mehanizam i kočnice odgovaraju modernim standardima. Iako je Elantra udobna nije pre mekana pa su vozna svojstva uzorna. Na volanu vozač ima dobar osjećaj, kako pri bržoj tako i sporijoj vožnji u gradu. Servo volana nije prejak što je čest slučaj u današnja vremena. Međusobno usaglašeni prednji i zadnji ovjes pozitivno djeluju na opšti komfor. Prilikom naglog mijenjanja pravca izostaje neugodno ljuljanje dok kod oštrijeg koćenja nema pretjeranog potapanja prednjeg dijela. Elantra serijski dolazi sa ABS i ESP sistemom (Hyundai program stabilnosti označava kao ESC+VSM). Iako je tokom testa asfalt bio hladan nismo primijetili bezrazložno aktiviranje elektronike. Na sva četiri točka nalaze se diskovi. Naprijed su ventilirani, nazad puni. Tokom testa stekli smo osjećaj da kočioni sistem može podnijeti znatno snažniju pogonsku grupu a isto vrijedi i za ovjes.  

Zbog dobre preglednosti precizni manevri ne predstavljaju problem čak ni na skučenom prostoru. Nama se ipak najviše dopala vožnja van grada gdje Elantra naprosto plovi. Tada uz vozača uživaju i putnici a i ostali sudionici u prometu prilikom pogleda na Elantru.

Elantra kao i svi noviji Hyundaijevi modeli dolazi sa 3x5 garantnim uslovima (5 godina garancije, 5 godina pomoći na cestama i 5 godina preventivnih pregleda i to bez dodatnih troškova). Konkurenti koje ''napada'' nova Elantra također dolaze za zanimljivim adutima. Jedan od najvažnijih je svakako cijena. U našoj zemlji Elantra sa paketom opreme Base do registracije košta 28.990 KM. Za navedeni iznos već se tada dobije sve što nekome treba- od ESP-a do manuelnog klima uređaja.  Sa rastom prohtijeva, logično, raste i cijena. Naš testni automobil sa najbogatijim paketom opreme Style do registracije košta 33.990 KM što je u odnosu na ponuđeno korektno odmjerena cijena, tim prije jer se radi o potpuno opremljenom automobilu.
  • 1183 pregleda
Ime *
E mail *
Vaše ime
Vaš E-mail
Poruka
Sigurnosni kod *
Unesite komentar na ovaj oglas ili podijelite svoje iskustvo sa ovim modelom
Unesite komentar
Autor *
Naslov *
Ocjena za ovaj model
Poruka *
Sigurnosni kod *
Oglasi za poređenje
Nemate ni jedan oglas u tabeli.Da bi unijeli oglase potrebno je da selektujete oglase za poređene,nakon toga da snimite svoju tabelu.
Unesite razlog prijave
Poruka *
Prijavite se
Korisnik
Šifra
Zaboravili ste lozinku? Pošalji