• Informacije o oglasu
  • Pošaljite upit za ovaj oglas
  • Komentari i iskustva

Ford Focus 1.6 SCTi Ecoboost Titanium

45,000 KM
Opis
Model
Ford Focus 1.6 SCTi Ecoboost Titanium
Stanje
Novo
Kategorija
Hečbek
Gorivo
Benzin
Mjenjač
Manuelni
Ime
Ime i prezime
Test
Test izvještaj
Spreman za sva tržišta

Treća generacija Ford Focusa zamišljena je kao globalni automobil koji će se na tržištima više od 120 zemalja prodavati u gotovo identičnom izdanju. Dopadljiv dizajn i upečatljiva unutrašnjost dobro se nadopunjuju pažljivo sastavljenom ponudom motora. Mi smo na test dobili moderni turbo benzinac sa 182 KS uparen sa jednako dobrim manuelnim mjenjačem sa šest stepeni prenosa. S nogu obara oprema koja podrazumijeva sisteme premijerno uvedene na modelu Volvo S60. Okvirna cijena testnog modela je 45.000 KM.

Prva generacija Ford Focusa predstavljena je krajem prošlog stoljeća, 1999. godine. Potpuno novi dizajnerski izražaji sviju je oduševio. No da nije sve u dizajnu pokazala su vozna svojstva koja su, čini se, i dan danas mjerila u klasi kompaktnih automobila. Druga generacija s prilično mlitavim i razvodnjenim dizajnom nije ni blizu oduševila kao prva ali sve ostalo dignuto je na višu razinu. Prepoznali su to i kupci pa se Focus druge generacije na većini tržišta prodavao odlično.

Nedavno predstavljena treća generacija uživo djeluje uvjerljivije nego na slikama. Obilazak oko automobila nedvosmisleno otkriva želju dizajnera da se Focus 3 dopadne većini, bez obzira na kulturološke razlike. Izuzetno je to težak posao a barem nama se čini kako su tvorci novog Fordovog kompakta napravili solidan proizvod.

Prednji dio znatno je unaprijeđen u odnosu na prošlu generaciju. Veliki usisnik motora razdijeljen na tri dijela nagovještava veliku snagu pogonskih motora a cijelu ideju dinamičnog automobila prate zanimljivo skrojene maglenke i povelike svjetlosne grupe.

Pogled s boka otkiva gotovo kupeovsku formu karoserije s petora vrata. Kao posebno zanimljiv detalj ističemo zadnje svjetlosne grupe koje duboko zadiru u bokove. Djeluju neobično i kao takve nam se sviđaju iako nisu baš svima po ukusu, berem ne na ''prvu loptu''.

Zadnji dio prilično je dobro riješen te kao takav uspješno zaokružuje dizajnersku ideju započetu s prednjim dijelom. U usporedbi s prvom generacijom može se primijetiti evolucija, odnosno prilagođavanje modernim vremenima. Obzirom da se radi o dizajnu koji treba zadovoljiti kupce više od 120 zemalja širom planeta moramo priznati da su tvorci nove generacije Focusa uspješno savladali nezahvalni zadatak.

Novi Focus u odnosu na stari nešto je duži dok su širina i visina ''tu negdje''. Dimenzije su: dužina 4.358 mm, širina 1.823 mm i visina 1.484 mm. 

Ulaskom u putnički prostor može se primijetiti znatno veća dizajnerska sloboda. Iza sportski profiliranog multifunkcionalnog volana nalaze se instrumenti jasne grafike. Između brzinomjera i obrtomjera instaliran je zanimljiv displej sa mnoštvom informacija. Ljubitelji informatike bit će zapanjeni mogućnostima i zgodno smišljenim aplikacijama. Znatiželjnima prije prve vožnje preporučujemo ostanak na mjestu barem 15 minuta kako bi na miru mogli pritisnuti sve tipke i vidjeti reakcije istih.

U skladu s novim Fordovim modelima izveden je centralni greben. Sve su komande raspoređene u stilu mobilnog telefona i kao takav će se, nema sumnje, svidjeti mlađoj grupi kupaca. Na prvi pogled čini se da ima previše tipki ali već poslije nekoliko sati vožnje prsti desne ruke instinktivno idu na pravu komadu. Raskošan centralni greben nagovještava bogate pakete opreme. Mi smo se družili sa Focusom opremljenim Titanium paketom opreme što znači da nije nedostajalo ama baš ništa a to  naravno košta.

Prednja sjedišta izvedena su po svim zakonima ergonomije što uz stvarno velike mogućnosti podešavanja kožom obloženog volana obećava globalno dobar položaj za komandama. Sve su površine prekrivene vrlo kvalitetnim materijalima pa je gotovo premium ugođaj potpun.

Međuosovinski razmak od 2.648 mm u prosjeku je klase. Prostora na zadnjoj klupi ne manjka iako padajuća linija krova nagovještava suprotno. Nije nikakva tajna da je situacija znatno bolja ako nazad sjede dva a ne tri putnika. Tako je kod svih konkurenata u prenapučenoj kompaktnoj klasi. Zapremina prtljažnika varira od 363 do 1.148 litara što je, također, prosječna vrijednost kompaktne klase. Obaranje djeljive klupe je jednostavno te se Focus od putničkog vozila lako pretvara u dostavnjaka. Nosivost od 538 kg sasvim je dovoljna za sve situacije koje nekog vlasnika Focusa 3 mogu zadesiti. Kada već spominjemo nosivost recimo da se krov može optereti za čak 75 kg. Sve skupa je više nego dovoljno za odlazak na dalek put sa svim potrebnim i manje potrebnim stvarima.

Životno okruženje u Focusu 3 zaslužuje sve pohvale. Umora nema ni poslije višesatnih vožnji jer su buka ovjesa, pogonskog sklopa i vjetra svedeni na minimum. Iako kompakti nisu prvenstveno stvoreni za daleke relacija s Focusom se može otisnuti do svih 120 zemalja gdje će se prodavati, ili gdje se već prodaje.

Na balkanskim tržištima veoma su popularni dizelaši te se po pravili dobivaju testni automobili pogonjeni euro dizelom. Ta činjenica je pomalo dosadila testnim vozačima pa smo potajno željeli bilo koju verziju 1.6 litrenog benzinskog agregata. Srećom, dobili smo najjaču turbo verziju koja iz 1.560 ccm radne zapremine ispaljuje 182 KS pri umjerenih 5.700 obr/min. Maksimalni obrtni moment od 240 Nm (u overboostu 270 Nm) prisutan je od 1.600 do 5.000 obr/min. Ravna krivulja obrtnog momenta uz tradicionalno dobar manuelni mjenjač zaslužna je za uglađenu i, po potrebi, sportsku vožnju. Za brz odziv na desnu pedalu zadužene su dvije bregaste osovine sa varijabilnom kontrolom po dva izduvna i usisna ventila u aluminijskoj glavi motora pričvršćenoj za blok izliven od istog materijala. Rad turbo kompresora sa izuzetno malom inercijom nadzire najnovija generacija BOSCH-ove elektronike s posebnim osvrtom na opasno samozapaljenje smješe. Za Ecoboost motor posebno su razvijene uljna i vodena pumpa. Radna temperatura postiže se brzo a što pogoduje čišćoj emisiji izduvnih gasova ali i trajnosti motora. Iako se radi o snažnom motoru u sistemu podmazivanja nalazi se samo 4.1 litra (uključujući i filter) kvalitetnog ulja. Ni sistem hlađenja motora/grijanja kabine nije ''gladan''- samo 5.5 rashladne tekućine otporne na smrzavanje. U katalogu se ponosno ističe zadovoljavanje Euro5 norme o izduvnim gasovima. Zbog ostvarivanja tog cilja bila je neophodna ugradnja filigranski obrađenih brizgaljki sa šest mikronskih rupica koje ne trpe gorivo sumnjivog kvaliteta. Da je situacija s gorivom i kod nas zadovoljavajuća potvrđuje više od 1.300 km testa bez ijednog sumnjivog trzaja.

Novi Focus nudi se i s DSG mjenjačem s dvije spojke. Nadamo se da ćemo imati priliku provozati i takvu verziju iako se na ovu s klasičnim manuelnim mjenjačem nismo nimalo žalili. Kod ranijih generacija Focusa (vozili smo bukvalni sve verzije uključujući i ST) već smo navikli na solidne manuelne mjenjače. Umjeren hod ručice uz veliku preciznost mehanizma za ukapčanje željenog stepena prenosa godi svima a ne samo sportski nastrojenim vozačima. Prenosni odnosi postavljeni su nakon rezultata dobivenih na opsežnim testiranjima. Greške jednostavno nema. Potvrđuje to i niska potrošnja goriva u odnosu na snagu motora. Na kraju našeg testa putni je računar zabilježio samo 7 litara bezolovnog benzina. Vani se uglađenom vožnjom dionica od 100 km može savladati sa manje od 6 litara dok agresivna vožnja po planinskoj cesti potražuje više nego solidnih 11 litara. Sve skupa 1.6 litreni turbo benzinac spada među ekonomičnije agregate u odnosu na specifičnu snagu motora. U gradskom ciklusu efikasan je bio serijski sistem ''start-stop''. Zahvaljujući njemu potrošnja se držala u granici do 9 litara. Bolje teško da može.

Onaj ko je imao priliku voziti Focusa iz 1999. godine očekuje i od najnovijeg potomka izvrsne vozne osobine. Iskreno, očekivali smo mali napredak ali osjetili smo golemi skok unaprijed. Sportska preciznost zadržana je usprkos uvođenju potpuno električnog servo pojačivača. On uz manje opterećivanje motora (opterećuje se samo alternator) daje prilično solidne informacije o zbivanju pod prednjim parom točkova. Jedino se na graničnim brzinama poželi nešto veći otpor. I pored toga lako se stekne pravi osjećaj u rukama već poslije desetak kilometara. Ovjes je dodatno podešen jer za nekakve drastične rezove nije bilo potrebe. Fascinira poboljšanje udobnosti ali bez karakterističnog narušavanja sportskih performansi. Prednji par ne posustaje ni pod grubim postupanjem s pedalom gasa. Manje-više to je očekivano a prijatno iznenađuje zadnja osovina koja nervozu ne pokazuje čak ni prilikom naglog oduzimanja gasa, odnosno rasterećenja zadnjeg para točkova. Ukoliko do proklizavanja ipak dođe blago davanje ''kontre'' zadnji most brzo i precizno vrača na željenu putanju. Iako je benzinac pod prednjom haubom eksplozivan granice prianjanja su visoko postavljene. Sasvim je sigurno da ista konfiguracija donjeg trapa sa slabijim motorom može podnijeti torture najgore vrste.

Obzirom da Focus spada u razred automobila za koji na većini tržišta vlada najveći interes očekivali smo solidne pakete opreme ali ne i ovoliko dodataka koji su do sada neviđeni u kompaktnom razredu. Uz start-stop sistem zatekli smo Hill Launch Assistance, hands-free ključ, tempomat, kožni paket, metalik boju, aluminijske felge od 17 inča ...Spisak dodatne opreme je nevjerovatno dugačak. Uz navigaciju i Xenon svjetla sa uređajem za pranje može se još naručiti: sistem za održavanje u voznoj traci, sistem za usporenje i kočenje u nuždi, nadzor zamora vozača, kamere u retrovizorima za upozorenje prisustva vozila u mrtvom uglu, aktivna asistencija parkiranja, automatska kontrola dugog svjetla, adaptivni tempomat...

Poslije testa nismo krili oduševljene novim Fordovim adutom u kompaktnoj klasi. Svi aduti za ravnopravnu borbu sa već dokazanom konkurencijom su tu. Kvaliteta, nivo završne obrade, paketi opreme i odlično definirane pogonske grupe privući će veliki broj kupaca. Naravno, cijena je jedan od najvažnijih faktora. Za naše tržište još nije napravljen službeni cjenik pa se cijena svakog pojedinog modela može doznati na upit. Testni automobil krcat opremom do registracije košta, približno, 45.000 KM.
  • 1398 pregleda
Ime *
E mail *
Vaše ime
Vaš E-mail
Poruka
Sigurnosni kod *
Unesite komentar na ovaj oglas ili podijelite svoje iskustvo sa ovim modelom
Unesite komentar
Autor *
Naslov *
Ocjena za ovaj model
Poruka *
Sigurnosni kod *
Oglasi za poređenje
Nemate ni jedan oglas u tabeli.Da bi unijeli oglase potrebno je da selektujete oglase za poređene,nakon toga da snimite svoju tabelu.
Unesite razlog prijave
Poruka *
Prijavite se
Korisnik
Šifra
Zaboravili ste lozinku? Pošalji