• Informacije o oglasu
  • Pošaljite upit za ovaj oglas
  • Komentari i iskustva

Test: Dacia Duster 1.5 dCi 4x4 Laureate

34,131 KM
Opis
Model
Test: Dacia Duster 1.5 dCi 4x4 Laureate
Stanje
Novo
Kategorija
SUV
Gorivo
Dizel
Pogon
4 x 4
Mjenjač
Manuelni
Ime
Ime i prezime
Test
Test izvještaj
Amfibija

Naše impresije poslije više nego temeljitog testa prvog rumunjskog SUV-a mogle bi se sažeti u jednu riječ-amfibija. Po asfaltu smo vozili samo da bi došli do zanimljivih, teško prohodnih, lokacija a sve u cilju traženja krajnjih granica Dustera. Prva Dacia sa 4x4 pogonom i ESP-om oduševljava u svim segmentima u šta ubrajamo i fantastično odmjerenu cijenu. Šminkeri dolaze na svoje s paketom Laureate gdje se, što serijski što uz doplatu, dobivaju: zadnja tonirana stakla, paket look, ESP, ASR, CSV, električno pokretana stakla, kožom presvučen volan i glava ručice mjenjača...

Pravi off-road dizajn

Već prilikom prvog susreta sa Dusterom na Jahorini oduševili smo se vanjskim dizajnom. Za razliku od mnogih ''ženskastih'' SUV-ova Duster je prava muškarčina. Prošireni blatobrani, masivne zaštite podnice s prednje i zadnje strane, izraženi pragovi...Sve odmah otkriva da se radi o istinskom off-road vozilu a ne o sličnim proizvodima čija je svrha postojanja teško objašnjiva. Karoserija kompaktnih dimenzija zbog međusobnih proporcija ploha izgleda bliža tlu nego što zaista jeste. Prednji dio djeluje robusno a isto se može reći i za zadnji. Pogled s boka otkriva veliki međuosovinski razmak i male prevjese preko osovina koji su najviše zaslužni da dobre napadne i odlazne uglove.

Na slikama se mogu primijetiti neki detalji koji dolaze uz nadoplatu. Krovni nosači i tamna stakla dobro su došla opcija vozačima kojima je uz terenske mogućnosti veoma bitan komentar raje iz kafića ili zavidan pogled komšije. Isto se može reći i za aluminijske naplatke od 16 inča sa adekvatnim gumama. Bez nabrojanog se može živjeti, tim prije što doplate narušavaju neviđen omjer uloženo/dobiveno. No ko voli neka izvoli. Kada smo već načeli temu doplate mi bismo rado doplatili za bočnu zaštitu vrata i rubova blatobrana iako je fabrička zaštita laka, najblaže rečeno, odlična. Ali onaj ko želi automobil cijeli radni vijek koristiti kao što smo mi na testu mora računati na zub vremena i posljedice svakodnevnog provlačenja kroz grmlje sa oštrim bodljama.

Prostrana i kvalitetna unutrašnjost

Šesti Dacijin model dolazi sa neuobičajeno velikom ponudom prostora u unutrašnjosti. Putnici na prednjim sjedištima imaju sasvim dobar komfor a obzirom na kompaktne dimenzije karoserije (dužina: 4.3126 mm, širina: 1.822 mm, visina: 1.630 mm i međuosovinski razmak: 2.673 mm) prijatno nas je iznenadila udobnost koja vlada na zadnjoj klupi. Prostora u svim smjerovima ima više nego što se očekuje pa ni putnici većih konfekcijskih brojeva neće negodovati čak ni poslije višesatne vožnje. Sjedišta će odgovarati većini mada nije isključeno da će se nešto viši putnici žaliti na veličinu sjedeće površine. 

Za razliku od nekih automobila slične koncepcije gdje pogon 4x4 i specifičan ovjes zauzmu dobar dio prtljažnika Duster ne razočarava ni po tom pitanju. Zapremina prtljažnika varira od 475 do 1.636 litara i na to se nema ama baš ništa prigovoriti. U slučaju potrebe preklapanje zadnje klupe odvija se krajnje jednostavno što upotrebljivost podiže na viši nivo.

Sjedanjem za komande odmah se osjeti ''miris'' druge generacije Renaulta Clio, baš kao i ostalim modelima Dacije. Tu nema ništa loše. Dapače. Milionski tiraži donijeli su veliku pouzdanost prekidača i ostalih komadi koji obično u prvim serijama znaju prouzročiti neugodne situacije. Neko će kritikovati položaj prekidača za otvaranje/zatvaranje prednjih prozora jer se nalaze na centralnoj konzoli. Međutim, to nema nikakve veze sa funkcionalnošću obzirom da poslije dan-dva upotrebe ruka automatski pada na u tom trenutku željenu komandu. Isto se odnosi na sve ostale prekidače i komande (klima uređaj, selektor pogona, ESP...). No, da u Daciji razmatraju kritike pojedinih kupaca potvrđuju plastični čepovi na rukohvatima. To otkriva da će redizajnirana verzija Dustera koja se očekuje za nekoliko godina doći sa prekidačima na vratima. Jedine opravdane kritike mogu se uputiti na položaj prekidača za otvaranje zadnjih prozora. Oni se, baš kao davno u Renaultu 21, nalaze na podu između prednjih sjedišta. Ukoliko se na zadnjoj klupi nalazi treći putnik on će svojim nogama ostalima onemogućiti pristup tasterima a što je gore prijeti opasnost od oštećenja (udarci nogom, blato...).

U našem slučaju kožni volan može se podešavati po visini ali ne i po dubini. Ali, mehanizam vozačevog sjedišta dopušta brz pronalazak ugodnog položaja. Ručica preciznog mjenjača sa šest stepeni prenosa dobro je postavljena u odnosu na pedale i volan pa se ergonomija može ocijeniti vrlo dobrim ocjenama.

Kompletan kokpit izrađen je u prepoznatljivom stilu. Nema bespotrebne raskoši nit besmislenih detalja čija je upotrebna vrijednost ravna nuli. Sve je spojeno prilično precizno a što je važnije i vrlo čvrsto. Već smo kod Logana i Sandera naučeni na izostanak cvrčaka pa se u slučaju Duster nismo previše iznenadili. Vožnja po lošoj cesti i ekstremni off-road samo su potvrdili navode jer se ni tada nije čulo pucketanje ili uvijanje plastike. Čak i ukrasni dodaci od plastike izgledaju dobro iako će mnogi doplatu za takvo što smatrati suvišnim jer i standardna verzija izgleda pristojno.

Sve u svemu boravak u unutrašnjosti je bolji od očekivanog. Uz dobar ugođaj izrađena je velika udobnost bez obzira na stanje podloge pa Duster pred znatno skuplju konkurenciju postavlja težak zadatak.

Dobre performanse, mala potrošnja

Na test smo dobili Dustera sa poznatim Renaultovim 1.5 litrenim dizelašem. Maksimalna snaga od 109 KS prisutna je na 4.000 obr/min dok je pik obrtnog momenta od 240 Nm dostupan na 1.750 obr/min (90% vrijednosti dolazi već pri 1.500 obr/min). Zahvaljujući turbo punjaču varijabilne geometrije ali i mjenjačkoj kutiji sa šest gusto raspoređenih stepeni prenosa neugodna turbo rupa je elegantno preskočena. S tačke gledišta off-road vozila pogonski sklop ne generira previše vibracija ni buke. Jedino se na auto putu treba pripremiti na malo izraženiji šum vjetra što je za ''kockaste'' karoserije karakteristično.

U razvoj novog mjenjača utrošena su velika sredstva. Da novac nije bačen uzalud može se vidjeti već tokom prve vožnje. Poluge mjenjača dovoljno su precizne a sinhroni efikasni. Zbog toga je ukapčanje željenog stepena prenosa u svakom trenutku brzo i sigurno. To je posebno bitno u off-road vožnji gdje promašen stepen prenosa ili, još gore, potpuni prekid dotoka snage uzrokuje zaglavljivanje ili nekontrolisano kretanje. U prvom stepenu prenosa pri 1.000 obr/min postiže se samo 5,79 km/h. To na najbolji način pokazuje koliko je kratko postavljen prenosi odnos. Naravno, inženjeri su to namjerno uradili jer Duster nema klasični reduktor kao Lada Niva, na primjer. Zbog toga smo u normalnoj eksploataciji uvijek kretali iz drugog stepena prenosa. Tako je ugodnije a zbog dovoljno snage i prenosnog odnosa u drugoj brzini osjećaj je isti kao kod drugih automobila u prvom stepenu prenosa. U lakat krive ulazi se u trećem a ne drugom stepenu prenosa dok će vožnja na otvorenom zahtijevati upotrebu petog i šestog a u izuzetno rijetkim prilikama i četvrtog stepena prenosa. Na sve se lako navikne pa manipulacije s ručicom mjenjača ne zahtijevaju posebnu koncentraciju. Za vrijeme vožnje po putu sa dosta oštrih krivina ima se pomalo sportski osjećaj jer vozač stalno ''radi'' s ručicom mjenjača. Obrtaji motora bez oklijevanju odlaze ka oznaci 4.000 obr/min pa su ubrzanja u skladu s tim. Fabrika obećava ubrzanje od 0 do 100 km/h za 12.5 sekunda i maksimalnih 168 km/h. Obzirom da smo ubrzanje mjerili samo sa vozačem postignute su bolje vrijednosti. Maksimalna brzina ostvari se bez problema ali zbog kratkog prenosa obrtaji radilice motora tada dolaze na graničnu vrijednost. Mi smo zaključili da je najbolja putna brzina na auto putu između 130 i 150 km/h. Sasvim dovoljno za naše uslove. Uostalom malo brža vožnja podliježe strogim kaznama pa ni s te strane nije preporučljiva.

Prosječna potrošnja na našem nimalo ''mlitavom'' testu bila je skromnih 7.5 litara dizela. Naglasimo još jednom da je većina vremena provedena na teškim terenima. Ista dionica na otvorenoj cesti može se savladati sa 5 litara dizela što u okvirima 4x4 klase spada u rekordno niske vrijednosti.

Najveća vrijednost Dustera je pogon 4x4

Alijansa Renault-Nissan ima dovoljno tehničkih resursa u svim segmentima proizvodnje automobila. Budući da Nissan ima ogromno iskustvo s pogonom 4x4 nije nikakvo čudo što je ta tehnologija jednostavno preuzeta i prilagođena Dusteru. Razvojni inženjeri Dustera čak su otišli korak naprijed jer su razvili fantastičan softver za nadzor centralne spojke, odnosno distribuciju snage na prednju i zadnju osovinu. No, to nije sve. Verzija sa ESP-om još je bolja obzirom da se protok informacija sa ESP senzora koristi za pravilan dotok snage na svaki točak posebno. Zato Duster izlazi iz nevolje čak i onda kada su dva dijagonalna točka u zraku ili na ledu. Uz ESP dolaze ASR (kontrola proklizavanja) i CSV (kontrola neželjenog podupravljanja). Nevjerovatno je s kakvom se lakoćom savladavaju sve prepreke. Prilikom prezentacije modela vozili smo benzinsku verziju bez ESP-a ali na testu smo imali dizelski top model sa svim nabrojanim elektronskim dodacima te možemo preporučiti doplatu za njih. Oni će dobro doći vozačima koji zaista upražnjavaju teški off-road dok oni drugi neće niti primijetiti da ih nema.

Prekidač za selekciju programa isti je kao u Nissanovim modelima pa nema nikakve potrebe za fazu privikavanja. Oznake ''2WD'', ''Auto'' i ''Lock'' otkrivaju sve. ''2WD'' označava pogon na samo prednju osovinu. Tada svijetli adekvatna oznaka na instrument tabli koja vozača upozorava na odabrani način rada. Iako neki ''2WD'' preporučuju kao opciju koju treba stalno koristi mi mislimo da je način ''Auto'' zamišljen kao takav jer u tom slučaju na instrumentima ne svijetli niti jedna lampica. Jednostavnije rečeno ''Auto'' dolazi po defaultu i zbog toga ga treba skoro uvijek koristiti. Opcija ''2WD'' može proći u gradu ili na suhoj otvorenoj cesti. Tada je potrošnja nešto niža ali vozači skloniji oštrijoj vožnji odmah će detektirati karakteristične mane prednjeg pogona. Program ''Auto'' je idealan za sve uslove jer u slučaju dobrog prianjanja sva snaga i obrtni momenta idu na prednji par točkova. Kada se uslovi na podlozi promijene elektronika preko centralnog kvačila i diferencijala šalje na zadnju osovinu onoliko snage koliko je u određenom trenutku potrebno. U praksi sve radi savršeno dobro. Nema grubih udara niti trzaja pa vozač zaista može uživati u sigurnoj i brzoj vožnji bez obzira na stanje kolovoza. U principu, ako već neko kupi automobila sa 4x4 pogonom onda neka ga i koristi.

Ali, naš test je podrazumijevao ispitivanje krajnjih mogućnosti pogona pa se nismo libili sići s asfalta i otići na ekstremno teške terene. Kada je postalo dovoljno klizavo odabrali smo funkciju ''Lock''. Tada je raspored snage među osovina fiksan u omjeru 50:50%. Diferencijali na osovinama nemaju blokadu, a nemaju ni na nezaustavljivoj Lada Nivi (nalaze se samo na višestruko skupljim terencima tipa Mercedes G klase) ali bez obzira na to Dustera nismo uspjeli zaglaviti. Mekano blato, led klizaviji nego u Zetri (snijeg je dječja igra),  grubo kamenje koje je odizalo dijagonalni točak u zrak i vodu punu klizavog kamenja savladavali smo bez ijednog problema. Prije upuštanja u avanturu dobro smo se upoznali sa Dusterom a sigurnosti radi bio je spreman drugi automobil za izvlačenje. No, već nakon dvije-tri prepreke zaključili smo da će on ostati bez posla. Jedino je važno čuvati gume od većih oštećenja. Zbog toga bi mi rado imali Dustera sa čeličnim felgama i mesnatijim gumama. Time se povećava udobnost na lošem terenu, jeftinija je nabavka guma a usput izgledaju dobro.

Kada je aktiviran program ''Lock'' tada su reakcije na nožne komande inertnije što itekako dobro dođe na gruboj podlozi punoj udarnih rupa. Naime, u takvim situacijama desna noga zna odskočiti pa naglo udariti pedalu gasa što uzrokuje neugodne trzaje a može izazvati i druge posljedice. Ovo rješenje Dacijinih inženjera zaslužuje sve pohvale. Do sada smo testirali više SUV-ova sa opcijom ''Lock''. Kod njih je elektronika automatski ''otključavala'' centralni diferencijal pri 40 ili maksimalno 50 km/h što je više nego dovoljno. Ali kod Dustera smo primijetili da elektronika ne reagira pri tim vrijednostima. Otišli smo na ravnu dionicu i pritisnuli gas (volan smo držali pravo da ne bi došlo do oštećenja transmisije). Centralni diferencijal otključa se pri 80 km/h ili na 60 km/h ukoliko se pri toj brzini konstantno vozi duže od minuta. Takvo rješenje daje znatno više slobode a na najbolji mogući način potvrđuje robusnost transmisije.   

Ovjes, upravljački mehanizam i kočnice odlično obavljaju zadatke, kako na asfaltu tako i van njega. Zaista je iznenađujuće kako Duster može biti univerzalan i jednako upotrebljiv automobil bez obzira na uslove eksploatacije. Najniža tačka od tla udaljena je 210 mm što uz pregibni ugao od 23 stepena garantira prolazak teških terena bez struganja ''trbuhom''.

Odlična tehnologija po povoljnoj cijeni

Duster se našao u finalu izbora ''Car of the Year'' a uz to osvojio je mnogo vrijednih nagrada među kojima i ''Autobest''. Svaki novinar koji se razumije u posao uvrstit će ga među finaliste jer na tržištu nema boljeg omjera uloženo/dobiveno. Zbog kompaktnih gabarita i dobre preglednosti praktičan je za svakodnevnu upotrebu u gradu, veliki prtljažnik dopušta seobe tokom godišnjeg odmora, off-road sposobnosti odlazak u avanturu, udoban ovjes višesatna putovanja a izražena ekonomičnost veliku autonomiju. Naš testni automobil nalazi se na vrhu tabele a dobiva se po cijeni od 34.131 KM u šta su uključene sve doplate. Ali za 10.000 KM manje može se dobiti 1.6 litrena benzinska verzija sa 4x4 pogonom i solidnim paketom opreme. Duster zaista može biti jedini automobil u familiji jer će bez pogovora efikasno izvršavati sve zadatke.
Dodatni opis
Oprema
  • Metalik boja
  • Koža
  • El.podešavanje sjedišta
  • Podešavanje volana
  • Senzori za kišu
  • Parking senzori
  • Daljinsko zaključavanje
  • Alarm
  • Tonirana stakla
  • Maglenke
  • Alu felge
  • Servo
  • Xenon
  • Bixenon
  • Navigacija
  • Komande na volanu
  • Šiber
  • El. retrovizori
  • Grijanje sjedišta
  • Čip tuning
  • Cd
  • Digitalna klima
  • Bluetooth
  • Distanc control
  • LED farovi
  • Panorama krov
  • Memorija sjedišta
  • Park Pilot
  • Dvozonska klima
  • Manuelna klima
  • Tempomat
  • Putni računar
  • El. podizači
  • Euro kuka
  • 1722 pregleda
Ime *
E mail *
Vaše ime
Vaš E-mail
Poruka
Sigurnosni kod *
Unesite komentar na ovaj oglas ili podijelite svoje iskustvo sa ovim modelom
Unesite komentar
Autor *
Naslov *
Ocjena za ovaj model
Poruka *
Sigurnosni kod *
Oglasi za poređenje
Nemate ni jedan oglas u tabeli.Da bi unijeli oglase potrebno je da selektujete oglase za poređene,nakon toga da snimite svoju tabelu.
Unesite razlog prijave
Poruka *
Prijavite se
Korisnik
Šifra
Zaboravili ste lozinku? Pošalji