• Informacije o oglasu
  • Pošaljite upit za ovaj oglas
  • Komentari i iskustva

Dacia Sandero 1.5 dCi Laureate

21,534 KM
Opis
Model
Dacia Sandero 1.5 dCi Laureate
Stanje
Novo
Kategorija
Hečbek
Gorivo
Dizel
Mjenjač
Manuelni
Ime
Ime i prezime
Test
Test izvještaj
Druga generacija Dacije Sandero donosi atraktivan dizajn, ugodnu unutrašnjost, bogate pakete opreme i uzorna vozna svojstva. Na sve se nadovezuju moderni, ekonomični i ekološki podobni motori. Mi smo uživali u čarima izvrsnog 1.5 dCi agregata čijih se 75 KS zadovoljava mizernim količinama goriva u svim režimima eksploatacije. Velika je pažnja posvećena aktivnoj i pasivnoj sigurnosti pa je novi Sandero postao prvi Dacijin model nagrađen sa 4 NCAP zvjezdice. Naš testni automobil sa dodatnom opremom do registracije košta 21.534 KM.

Veza francuskog Renaulta i rumunjske Dacije traje desetljećima. Saradnja je ispočetka podrazumijevala proizvodnju automobila po licenci Renaulta od kojih je solidan broj završio na cestama ex Jugoslavije. Vidjevši svjetliju perspektivu Dacije Renault je 1998. otkupio sve dionice rumunjskog proizvođača automobila čime je ovaj postao ravnopravan član Alijanse Nissan-Renault. Prvi model pod vlasništvom Renaulta bila je Solenza. Obzirom na tehnologiju i stepen finalne obrade odmah je bilo jasno da se radi o prelaznom modelu kojeg će naslijediti znatno moderniji Logan. Zbog odličnog odnosa uloženo/dobiveno prodaje je cvjetala čak i u bogatijim zemljama. Nakon uhodavanja proizvodnje počelo je predstavljanje novih modela na istoj ''BO'' platformi. Po tom receptu prva generacija Sandera došla je prije pet godina pa se predstavljanje nasljednika može smatrati kao idealno tempirano.

Već prilikom prvih iskustava sa novim Dacijinim trojcem, Loganom, Sanderom i Sanderom Stepwayom, koja su se dogodila prije nekoliko mjeseci, bili smo prijatno iznenađeni ponudom. Nedavno, tokom uobičajenih testnih termina ugodno smo se družili sa Sanderom i Loganom (čiji ćemo test uskoro objaviti) čime smo potvrdili da prvobitni osjećaj nije bio pogrešan.

Za razvoj druge generacije Sandera poslužila je ista ali unaprijeđena ''BO'' platforma. Zbog drugačijih dizajnerskih rješenja na prednjem i zadnjem dijelu dužina je u odnosu na prethodnika porasla za 38 mm. Zasluga je to nešto agresivnije oblikovanih odbojnika koji po mišljenju većine djeluju sportski. Posebno je upečatljiv prednji dio sa masivnom maskom motora na kojoj se ponosno istiće elegantni Dacijin logo. Ispod se nalazi masivni usisnik čiji je donji dio veoma zanimljivo oblikovan. Doza prestiža dolazi sa našim paketom opreme Laureate koji podrazumijeva svjetla za maglu i decentne kromirane ukrase.

Pogled s boka otkriva nešto izraženije linije blatobrana, pogotovo onih zadnjih. Interesantan profil počinje od druge polovice zadnjih vrata koji se nadovezuje na masivnu svjetlosnu grupu. Oštro oko primijetit će da je novi Sandero niži od starog. Iako se radi o samo 16 mm mora se priznati da daju sasvim novu proporciju.

I zadnji je dio interesantno dizajniran. Uz raskošne svjetlosne grupe dolazi masivni odbojnik u čijem su dnu smještena dva vodoravna ''mačja oka''. Baš kao na prednjem dijelu i na zadnjim, petim, vratima dominira kromirani Dacijin logo...Da se radi o automobilu prvenstveno namijenjenom tržištima sa slabijom kupovnom moći otkrivaju pomalo staromodne brave na prednjim i petim vratima koje se koriste samo u slučaju ako zakaže daljinska komanda...

Sada već stari Sandero nije ni blizu privlačio poglede kao novi. Uzorno visoke ocjene vanjskom dizajnu davali su čak i oni puni predrasuda što na najbolji način potvrđuje kako Sandero zasluženo spada u ljepše primjerke gradskih automobila.

Uz vanjski dizajn konkretno je unaprijeđena i unutrašnjost koja je u odnosu na prethodnu generaciju upadno ugodnija. Kokpit više ne djeluje siromašno, da ne kažemo sirovo. Ispod trokrakog volana nalaze se tri pregledna instrumenta. Veliki obrtomjer i brzinomjer dolaze sa jasnom grafikom i dobrim sjenilima što znatno olakšava čitanje kada sunčeve zrake padaju pod nezgodnim uglom. U desnom krugu nalazi se veliki info displej na kojem se može očitavati mnoštvo informacija putnog računara, vanjska temperatura i sat. Paket Laureate podrazumijeva kromom obrubljene instrumente što daje dozu luksuza...Kao dodatna oprema nudi se i kožni volan a na osnovu iskustava sa Loganom koji ga je imao zaključili smo da nije baš neophodan. Na desnoj ručici kod volana postavljen je taster sirene koji barem nas uvijek iznova oduševi. Onaj ko je odrastao u starijim francuskim automobilima, a takav je potpisnik ovih redova, tvrdit će da je takvo rješenje znatno praktičnije od sveprisutnog aktiviranja sirene na centralnom dijelu volana. Već smo se više puta uvjerili da kritičari ovakvog rješenja zapravo ni sami ne znaju zašto ga kritiziraju... Centralni greben sa solidnim audio uređajem djeluje masivno i čvrsto. Na vrhu se nalazi praktična otvorena polica dok su na donjem dijelu instalirani prekidači klima uređaja i oni namijenjeni otvaranju/zatvaranju prednjih prozora. I smještaj tih prekidača kod nekih izazivaju nagon za kritiku. Po našem mišljenju sve je stvar navike. Obzirom da je lijeva ruka većinom na volanu a desna ''šeta'' između volana i ručice mjenjača nama je prirodnije da prozore spuštamo/podižemo baš desnicom...Za zadnje podizače stakala treba doplatiti 229 KM. Iskreno, ta bi opcija za nas bila posljednja na listi želja obzirom da su i dobre stare ''kurble'' sasvim dovoljne. Smještaj prekidača na podu iza ručne kočnice, čiji korijeni sežu do Renaulta 21, dodatni su razlog za izbjegavanje doplate (da dođu serijski niko se ne bi bunio). Uz nepraktične manipulacije lako ih je oštetiti obućom...

Međuosovinski razmak od 2.590 mm sasvim je dovoljan za ugodan prevoz četiri odrasle osobe. Čini nam se da na tom polju konkurencija pomalo zaostaje...Ono što dolazi kao bonus jeste ponuda prostora u visinu. Čak ni osobe više od prosjeka neće imati osjećaj klaustrofobije što je u ovoj klasi automobila rijetkost. Sjedišta pružaju udobnost čak i tokom višesatnih putovanja. Naravno, bočna potpora nije na razini izrazito profiliranih sjedišta ali to niko ni ne očekuje. Položaj za komandama je solidan iako se volan podešava samo po visini. Ali i vozačevo sjedište može se jednostavnim potezom podesiti po visini pa je traženje idealne pozicije relativno lagan posao. Uz nabrojano dolaze i pojasevi podesivi po visini što je ne baš tako davno bilo prisutno jedino u automobilima srednje klase. U rubriku pohvale možemo upisati praktične otvore za ventilaciju i otvorene i zatvorene pretince čiji broj zadovoljava sve uobičajene potrebe.

Dizajneri su za prtljagu predvidjeli prostor od 320 litara zapremine. Kada se zadnja djeljiva klupa u potpunosti obori prostor se uveća na 1.200 litara pa je prevoz kabastih predmeta lagan zadatak. Nosivost je 550 kg... Istaknimo da je rezervni točak punih dimenzija smješten ispod pokrova prtljažnika (nije više montiran na podu s vanjske strane) te da se uz čelični naplatak serijski dobiju odgovarajući šarafi što je izuzetna rijetkost kod automobila koji se isporuče sa aluminijskim felgama. Na ovom naoko sitnom detalju vidi se velika briga za kupca. Prijatno nas je iznenadilo i osvjetljenje prtljažnika...

Sve u svemu putnički prostor zaslužuje velike pohvale jer je ugodan u svakom smislu. U odnosu na cijenu dobri materijali, temeljita zvučna izolacija i solidna finalna obrada stavit će znak pitanja iznad glava onih koji imaju predrasude prema automobilima bez prestižnog znaka na masci motora. Moramo priznati da nas je generalna kvaliteta unutrašnjost istinski iznenadila- veliki je to napredak u odnosu na prvu generaciju Sandera.

Za sada se Sandero nudi sa dva benzinska i jednim dizelskim motorom. Mi smo na test dobili verziju pokretanu 1.5 dCi agregatom snažnim 75 KS. Jača verzija istog motora od 90 KS trenutno je rezervirana za Sandero Stepway. Obzirom na ukupnu masu od 1.033 snaga od 75 KS pokazala se kao prava mjera. Iako je maksimalna snaga pozicionirana na 4.000 obr/min odmah recimo da tjeranje kazaljke obrtomjera preko oznake 3.200 nema previše smisla. Obrtni moment od 200 Nm dostupan je na niskih 1.750 obr/min pa su reakcije na pritisak pedale gasa gotovo trenutne. To je ono što izaziva refleksan osmjeh na lice...Dizelski agregat spada među trenutno najmodernije na svijetu. Ubrizgavanje goriva odvija se preko sistema common-rail, turbo punjač promjenljive geometrije uspješno ''preskače'' turbo rupu, za hlađenje sabijenog vazduha zadužen je intercooler. U brošuri koja se može skinuti sa službenog Dacijinog portala piše da je emisija štetnog CO2 samo 99g/km te da motor udovoljava strogim Euro5 normama o izduvnim gasovima...

Savremeni dizelaš dolazi u paru sa manuelnim mjenjačem sa pet stepeni prenosa. Prva četiri stepena prenosa predviđena su za gradsku vožnju dok je peti s nešto dužim prenosom prvenstveno namijenjen za vožnju po otvorenoj cesti. Naravno, može se koristiti i u gradu kada nema gužve. Biranje željenog stepena prenosa odvija se precizno i dovoljno brzo. Ono što nas je prijatno iznenadilo jesu relativno kratki hodovi duge ručice mjenjača (kraći nego kod Logana pogonjenog 1.2 litrenim benzinskim motorom). Uglađeni dizel motor serijski dolazi sa programom ''eco'' koji se aktivira prigodnim tasterom. Iako smo bili pomalo skeptični prema učinku ''eco'' funkcije moramo priznati da ona ima smisla. Potrošnja u gradu uz aktivan ''eco'' sistem sa 6,1 litara pada na 5,7 što je za zagušeni grad Sarajevo izvrsna vrijednost. Kada već spominjemo prosječnu potrošnju recimo da se na regionalnim cestama dionica duga 100 km bez previše truda može proći sa manje od 4 litra. Test smo završili sa prosječnih 4,4 litara s tim da smo barem 70% kilometara napravili u gradu. U svakom slučaju rezervoar zapremine 50 litara osigurava autonomiju od 1.000 km.

Fabrika obećava ubrzanje od 0 do 100 km za 14,6 sekunda i maksimalnu brzinu od 164 km/h- za ovu klasu automobila sasvim solidne vrijednosti. Recimo da se 150 km/h može smatrati kao stalna putna brzina na auto putu. Zbog sve češćih mobilnih radara nikome više nije potrebno ni na razvijenoj mreži EU auto putova...

Od jedne do druge krajnje tačke volan je potrebno okrenuti 3,2 puta. Naravno, u letvi volana nije postavljen sportski prenosni odnos ali zato servo pomagalo daje dovoljno kvalitetne povratne informacije vozaču. Šta više može se reći da je osjećaj prilično čvrst. Krug okretanja od 10,7 metara kao i solidna preglednost olakšavaju vožnju u gradu što manje vještim vozačima itekako godi.

Već je prva generacija Logana otkrila da je nešto viši ovjes (otprilike 2 cm viši od prosječnog europskog automobila) prvenstveno kalibriran za ugodnu vožnju po lošim podlogama. Recept je zadržan i na novom Sanderu...  I zaista, Dacijin hatchback na makadamu se odlično snalazi a isto se može reći i za loše asfaltne podloge kakvih u našoj državi ne nedostaje. Slobodno se može reći da je ovjes za ciljanu grupu kupaca skoro savršen. Logično, brzo vijuganje među čunjevima izazvat će osjetno ljuljanje karoserije ali svima je jasno za tu disciplinu auto sporta Sandero nije predviđen. U slučaju pretjerivanja aktivirat će se serijski ESP sistem kojeg je njemački Auto Motor und Sport ocijenio najvećim ocjenama- stavio ga je u rang sa Audijem a ispred mnogih razvikanih zvučnih imena. Sa ESP-om polako načinjemo temu pasivne i aktivne sigurnosti. Za svaku je pohvalu serijsko opremanje ESP-om i ABS-om (sa pomoći pri naglom kočenju) svakog pa i najjeftinijeg Sandera. To je uz četiri zračna jastuka, ISOFIX kopče za dječja sjedišta i čvrstu strukturu karoserije rezultiralo  dobivanjem 4 NCAP zvjezdice dodijeljene po novim, strožim, normama.

Prijatna iznenađenja vanjskim i unutrašnjim dizajnom nastavljena su vožnjom. Spontana lakoća upravljanja i neočekivana udobnost samo su neki od mnogobrojnih aduta novog Sandera.

Čak i bazni benzinski model koji se dobije za 15.378 KM dolazi sa klima uređajem što je za svaku pohvalu. Osnovna verzija sa 1.5 dCi motorom do registracije košta 18.810 KM dok model kao na testu sa paketom Laureate uz dodatnu opremu (vidi odvojeni tekst) ima cijenu 21.534 KM. Dacija je sa novim Sanderom zaista napravila odličan posao. Da sve nije ''šuplja'' priča najbolje svjedoči činjenica da je potpisnik ovih redova testni automobil jednostavno otkupio i zadržao ga za sebe...

  Oprema testnog automobila

Serijska oprema: ABS, ESP, kontrola trakcije, servo-upravljač, 12V utičnica, djeljiva zadnja klupa (1/3 ili 2/3), zračni jastuk za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci, vozačko sjedište i upravljač podesivi po visini, zatamnjena stakla, signalizator vozačkog sigurnosnog pojasa, pepeljara i upaljač, indikator promjene stepena prenosa, priprema za ISOFIX nazad, rezervni točak punih dimenzija, grijano zadnje staklo, klima-uređaj, radio CD MP3 bluetooth USB/AUX sa komandama na upravljaču, odbojnici u boji karoserije, hromirana maska hladnjaka, prednja svjetla za maglu, putni računar, mjerač vanjske temperature, unutrašnjost u tamnosivoj boji sa hromiranim elementima, rukohvat na prednjim vratima, 3 naslona za glavu nazad, centralno daljinsko zaključavanje, električno spuštanje prednjih stakala, električno podesivi vanjski retrovizori sa kućištima u boji karoserije, osvijetljen prtljažni prostor, automatsko zaključavanje vrata u vožnji.

Dodatna oprema na testnom automobilu: električno spuštanje zadnjih stakala - 229 KM, metalik boja - 664 KM, aluminijumske 15-inčne felge Empreinte - 458 KM.

Garancija: 5 godina ili 100.000 kilometara
  • 1177 pregleda
Ime *
E mail *
Vaše ime
Vaš E-mail
Poruka
Sigurnosni kod *
Unesite komentar na ovaj oglas ili podijelite svoje iskustvo sa ovim modelom
Unesite komentar
Autor *
Naslov *
Ocjena za ovaj model
Poruka *
Sigurnosni kod *
Oglasi za poređenje
Nemate ni jedan oglas u tabeli.Da bi unijeli oglase potrebno je da selektujete oglase za poređene,nakon toga da snimite svoju tabelu.
Unesite razlog prijave
Poruka *
Prijavite se
Korisnik
Šifra
Zaboravili ste lozinku? Pošalji