• Informacije o oglasu
  • Pošaljite upit za ovaj oglas
  • Komentari i iskustva

Dacia Logan 1.2 16v Laureate

18,513 KM
Opis
Model
Dacia Logan 1.2 16v Laureate
Stanje
Novo
Kategorija
Osobno
Gorivo
Benzin
Mjenjač
Manuelni
Ime
Ime i prezime
Test
Test izvještaj
Od debija u jesen 2004. do danas Dacia Logan našla je put do više od 2,5 miliona kupaca što je najbolja potvrda uspješne koncepcije. Druga, redizajnirana, generacija donosi znatno skladniji dizajn karoserije i ugodnu dobro opremljenu unutrašnjost kojoj će i veliki kritičari teško naći manu. Provjerena mehanika ponovo se pokazala u najboljem svjetlu što se posebno odnosi na ovjes idealno podešen za ceste kakve prevladavaju u našoj državi. Naš testni automobil pokretao je 1,2 litreni benzinac sa 75 KS dovoljnih za solidne performanse uz nisku potrošnju benzinca. Cijena testnog automobila sa dodatnom opremom 18.513 KM.

Još se sjećamo 2004. godine kada smo sa približno 7.000 novinara iz cijelog svijeta prisustvovali premijeri Dacije Logan u Parizu. Toliki broj novinara u istom danu još nije zabilježen niti na jednom predstavljanju automobila pa je odmah bilo jasno kako su ambicije velike. Taj dan nismo imali priliku voziti prvi pravi novi model Dacije pod okriljem Renaulta ali, srećom, nismo morali dugo čekati.

Obzirom da smo do sada testirali sve moguće verzije sada već ''starog'' Logana jedva smo čekali da vidimo šta novo donosi druga generacija...

Naravno, prvo se opazi karoserija koja je sada primjetno zaobljena na strateškim mjestima. Veliki je to odmak od prošlog izdanja čije su glavne karakteristike bile oštre linije i ravne plohe. Vrlo je upečatljiv prednji dio sa moderno oblikovanim svjetlosnim grupama i velikom maskom motora. Na bokovima se mogu primijetiti izraženiji blatobrani te skladniji završetak zadnjeg dijela koji je do sada bio često opisivan kao (pre)jednostavan. Zadnje svjetlosne grupe prate dizajnerski izražaj prisutan na Sanderu pa kao takve daju vrlo moderan karakter cijelom zadnjem dijelu. Istina je da niti jedna limuzina gdje Logan pripada ne spada u dizajnerska remek djela. Ali mora se priznatu da novo izdanje Logana djeluje više nego pristojno.  

Uz vanjski dizajn temeljito je unaprijeđena i unutrašnjost koja je u odnosu na prethodnu generaciju osjetno ugodnija. Kokpit više ne djeluje siromašno, da ne kažemo sirovo. Ispod trokrakog volana nalaze se tri pregledna instrumenta. Veliki obrtomjer i brzinomjer dolaze sa jasnom grafikom i dobrim sjenilima što znatno olakšava čitanje kada sunčeve zrake padaju pod nezgodnim uglom. U desnom krugu nalazi se veliki info displej na kojem se može očitavati mnoštvo informacija putnog računara, vanjska temperatura i sat. Paket Laureate podrazumijeva kromom obrubljene instrumente što daje dozu luksuza...Kao dodatna oprema nudi se i kožni volan a na osnovu iskustava sa Sanderom koji ga nema zaključili smo da nije baš neophodan jer nam se čini kao tanji u odnosu na obični. Na desnoj ručici kod volana postavljen je taster sirene koji barem nas uvijek iznova oduševi jer je takvo rješenje znatno praktičnije od sveprisutnog aktiviranja sirene na centralnom dijelu volana. Već smo se više puta uvjerili da kritičari ovakvog rješenja zapravo ni sami ne znaju zašto ga kritiziraju... Centralni greben sa solidnim audio uređajem djeluje masivno i čvrsto. Na vrhu se nalazi praktična otvorena polica dok su na donjem dijelu instalirani prekidači klima uređaja i oni namijenjeni otvaranju/zatvaranju prednjih prozora. I smještaj tih prekidača kod nekih izazivaju nagon za kritiku. Po našem mišljenju sve je stvar navike. Obzirom da je lijeva ruka većinom na volanu a desna ''šeta'' između volana i ručice mjenjača nama je prirodnije da prozore spuštamo/podižemo baš desnicom...Za zadnje podizače stakala treba doplatiti 229 KM. Iskreno, ta bi opcija za nas bila posljednja na listi želja obzirom da su i dobre stare ''kurble'' sasvim dovoljne. Smještaj prekidača na podu iza ručne kočnice, čiji korijeni sežu do Renaulta 21, dodatni su razlog za izbjegavanje doplate (da dođu serijski niko se ne bi bunio). Uz nepraktične manipulacije lako ih je oštetiti obućom...Istaknimo da se uz adekvatnu nadoplatu može dobiti veliki displej osjetljiv na dodir koji između ostalog služi za prikaz veoma detaljnih mapa za navigaciju (potpuno isti kao u novom Cliu).

Međuosovinski razmak od 2.630 mm nešto je veći u odnosu na Sandero čije su osovine međusobno razmaknute za 2.590 mm. Dodatni centimetri iskorišteni su da dobivanje više prostora za koljena putnika na zadnjim sjedištima. Prostora za glave također ne nedostaje. Čini se da na tom polju konkurencija pomalo zaostaje... Sjedišta pružaju udobnost čak i tokom višesatnih putovanja. Naravno, bočna potpora nije na razini izrazito profiliranih sjedišta ali to niko ni ne očekuje. Položaj za komandama je solidan iako se volan podešava samo po visini. Ali i vozačevo sjedište može se jednostavnim potezom podesiti po visini pa je traženje idealne pozicije relativno lagan posao. Uz nabrojano dolaze i pojasevi podesivi po visini što je ne baš tako davno bilo prisutno jedino u automobilima srednje klase. U rubriku pohvale možemo upisati praktične otvore za ventilaciju i otvorene i zatvorene pretince čiji broj zadovoljava sve uobičajene potrebe.

Dizajn zadnjeg, limuzinskog, dijela nagovještava veliki prtljažnik. Podizanjem poklopca ugleda se prostor zapremine 510 litara. No, to nije sve obzirom da se i zadnja klupa može separatno preklopiti... To uz nosivost od preko 500 kg dopušta velike transportne mogućnosti. Sumnjamo da će ikome trebati više. Prijatno nas je iznenadilo i osvjetljenje prtljažnika...

Sve u svemu putnički prostor zaslužuje velike pohvale jer je ugodan u svakom smislu. U odnosu na cijenu dobri materijali, temeljita zvučna izolacija i solidna finalna obrada stavit će znak pitanja iznad glava onih koji imaju predrasude prema automobilima bez prestižnog znaka na masci motora i volanu. Moramo priznati da nas je osjećaj u unutrašnjost istinski iznenadio- veliki je to napredak u odnosu na prvu generaciju Logana.

Za sada se Logan, baš kao i Sandero, nudi sa dva benzinska i jednim dizelskim motorom. Mi smo na test dobili verziju pokretanu 1.2 litrenim 16v benzincem snažnim 75 KS. Maksimalna snaga dostupna je pri 5.500 obr/min dok je vrh obrtnog momenta od 107 Nm na raspolaganju pri 4.250 obr/min.  Obzirom na masu od 1.025 kg snaga od 75 KS pokazala se kao dostojna zadataka pred kojima se može naći. Iz ranije navedenih podataka lako je zaključiti kako benzinac nije elastičan kao dizelaš te da ga zbog uvjerljivijih performansi treba ''tjerati'' u više obrtaje. Obzirom da je pik obrtnog momenta pozicioniran dosta visoko  prijatno nas je iznenadila elastičnost motora.

Benzinac dolazi u paru sa manuelnim mjenjačem sa pet stepeni prenosa. Prva četiri stepena prenosa dolaze sa nešto kraćim prenosnim odnosom dok je peti s nešto dužim prenosom prvenstveno namijenjen za vožnju po otvorenoj cesti. Naravno, može se koristiti i u gradu kada nema gužve. Biranje željenog stepena prenosa odvija se precizno i dovoljno brzo. Motor i mjenjač imaju dobru saradnju. Potvrđuje to i umjerena prosječna potrošnja. U gradu se uvijek može držati ispod 8 litara što se uklapa u fabrički navedene podatke u katalogu. Test smo završili sa prosječnih 6 litara. Recimo da se na regionalnim cestama dionica duga 100 km može savladati sa manje od 5 litara. U svakom slučaju rezervoar zapremine 50 litara osigurava veliku autonomiju.

Fabrika obećava ubrzanje od 0 do 100 km za 13,6 sekunda i maksimalnu brzinu od 161 km/h- za ovu klasu automobila sasvim solidne vrijednosti. Recimo da se 145 km/h može smatrati kao stalna putna brzina na auto putu. Zbog sve češćih mobilnih radara i presretača nikome više nije potrebno ni na auto putu...

Od jedne do druge krajnje tačke volan je potrebno okrenuti 3,2 puta. Naravno, u letvi volana nije postavljen sportski prenosni odnos ali zato servo pomagalo daje dovoljno kvalitetne povratne informacije vozaču. Šta više može se reći da je osjećaj prilično čvrst. Krug okretanja od 10,7 metara kao i solidna preglednost olakšavaju vožnju u gradu što manje vještim vozačima itekako godi. Doduše zbog isturenog zadnjeg dijela ne bi bili naodmet ni senzori za olakšano parkiranje. Iako je međuosovinsko rastojanje u odnosu na Sandero rastegnuto za samo 4 cm to se u vožnji na dugim dionicama auto puta može osjetiti. U takvim je uslovima Logan mirniji od Sandera...  

Već je prva generacija Logana otkrila da je nešto viši ovjes (otprilike 2 cm viši od prosječnog europskog automobila) prvenstveno kalibriran za ugodnu vožnju po lošim podlogama. Recept je zadržan i na novom ...  I zaista, Dacijina limuzina na makadamu se odlično snalazi a isto se može reći i za loše asfaltne podloge kakvih u našoj državi ne nedostaje. Slobodno se može reći da je ovjes za ciljanu grupu kupaca skoro savršen. Logično, brzo vijuganje među čunjevima izazvat će osjetno ljuljanje karoserije ali svima je jasno za tu disciplinu auto sporta Logan nije predviđen. U slučaju pretjerivanja aktivirat će se serijski ESP sistem kojeg je njemački Auto Motor und Sport ocijenio najvećim ocjenama- stavio ga je u rang sa Audijem a ispred mnogih razvikanih zvučnih imena. Sa ESP-om polako načinjemo temu pasivne i aktivne sigurnosti. Za svaku je pohvalu serijsko opremanje ESP-om i ABS-om (sa pomoći pri naglom kočenju) svakog pa i najjeftinijeg Logana. Prijatna iznenađenja vanjskim i unutrašnjim dizajnom nastavljena su vožnjom. Spontana lakoća upravljanja i neočekivana udobnost samo su neki od mnogobrojnih aduta novog Logana.

Čak i bazni benzinski model koji se dobije za 15.378 KM dolazi sa klima uređajem što je za svaku pohvalu. Logan opremljen paketom Laureate pogonjen 1,2 benzincem do registracije košta 16.751 KM. Obzirom da je naš testni automobil raspolagao sa dodatnom opremom (vidi poseban okvir) vrijednom 1.762 KM cijena je porasla na još uvijek povoljnih 18.513 KM. Recimo da Logan 1,5 dCi Laureate bez dodatne opreme vrijedi 20.183 KM što se može smatrati kao dobra prilika. U svakom slučaju Logan je puno bolji i upotrebljiviji automobil nego što ljudi s predrasudama misle. A takvima iskreno preporučujemo probnu vožnju... Serijska i dodatna oprema testnog automobila Logan 1.2 16v Laureate


Serijska oprema: ABS, ESP, kontrola trakcije, servo upravljač, 12V utičnica, djeljiva zadnja klupa (1/3 ili 2/3), zračni jastuk za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci, vozačko sjedište i upravljač podesivi po visini, zatamnjena stakla, signalizator vozačkog sigurnosnog pojasa, pepeljara i upaljač, indikator promjene stepena prenosa, priprema za ISOFIX nazad, kit za popravak guma, grijano zadnje staklo, klima uređaj, radio CD MP3 bluetooth USB/AUX sa komandama na upravljaču, odbojnici u boji karoserije, hromirana maska hladnjaka, prednja svjetla za maglu, putni računar, mjerač vanjske temperature, unutrašnjost u tamnosivoj boji sa hromiranim elementima, rukohvat na prednjim vratima, 3 naslona za glavu nazad, centralno daljinsko zaključavanje, električno spuštanje prednjih stakala, električno podesivi vanjski retrovizori sa kućištima u boji karoserije, osvijetljen prtljažni prostor, automatsko zaključavanje vrata u vožnji. 

Dodatna oprema na testnom automobilu: regulator i limitator brzine - 297 KM, kožom obložen upravljač - 114 KM, električno spuštanje zadnjih stakala - 229 KM, metalik boja - 664 KM, aluminijske 15-inčne felge Empreinte - 458 KM. 

Garancija: 5 godina ili 100.000 kilometara
  • 1327 pregleda
Ime *
E mail *
Vaše ime
Vaš E-mail
Poruka
Sigurnosni kod *
Unesite komentar na ovaj oglas ili podijelite svoje iskustvo sa ovim modelom
Unesite komentar
Autor *
Naslov *
Ocjena za ovaj model
Poruka *
Sigurnosni kod *
Oglasi za poređenje
Nemate ni jedan oglas u tabeli.Da bi unijeli oglase potrebno je da selektujete oglase za poređene,nakon toga da snimite svoju tabelu.
Unesite razlog prijave
Poruka *
Prijavite se
Korisnik
Šifra
Zaboravili ste lozinku? Pošalji