• Informacije o oglasu
  • Pošaljite upit za ovaj oglas
  • Komentari i iskustva

Vozili smo Citroen DS5

- KM
Opis
Model
Vozili smo Citroen DS5
Stanje
Novo
Kategorija
Hečbek
Gorivo
Dizel
Mjenjač
Automatik
Ime
Ime i prezime
Test
Test izvještaj
Provokativan od glave do pete

U predivnoj okolici Nice uživali smo u čarima trećeg člana otmjene Citroenove obitelji DS. Brojčana oznaka 5 otkriva da se radi o trenutno najluksuznijem modelu u kompletnoj ponudi avangardnog francuskog proizvođača automobila. DS5 zaista očarava svojim adutima iako nas je većina došla pomalo namrgođena zbog izostanka zaštitnog znaka legendarnog DS-a iz 1955., hidrauličnog ovjesa. No, suluda vožnja po kišom natopljenim brzincima Rallya Monte Carlo potvrdila je kako Citroenovi inženjeri znaju šta rade- DS5 savršeno se drži podloge. Cijena? Od usporedivog C5 prosječno će biti skuplji samo 1.500 eura. Best bay!

Poslije dobro osmišljenog podgrijavanja atmosfere konačno je došao dan ''živog'' susreta sa Citroenom DS5. Na putu do lobija hotela, gdje je izložen uglancani DS5, prolazimo kroz dvorište odakle se vidi mali dio podzemne garaže. Refleksni pogled registruje: Bugatti Veyron, Rolls-Royce i Bentley u jednom ćošku. Šta li se tek krije van vidokruga? Pitanje je koje si svaki zaljubljenik u automobile mora postaviti. Pravimo se blesavi i zavirujemo u garažu kad tamo cijela paleta testnih DS5-ca ravnopravno stoji sa Ferrarijima, Lamborghinijima, Porscheima...Ubrzo će se pokazati da izbor lokacije nije nimalo slučajan...

Budući da nam je konekcija letova bila zgusnuta pobježe nam avion za Nicu a s njim propade i press konferencija. Obzirom da smo doletjeli iz Zagreba, odnosno Hrvatske koja još nije u EU, morali smo proći obavezno trkeljanje i davanje odgovora na glupa pitanja iako nam je pasoš pun svih europskih pečata. Napokon nas ''puštaju''. Jedna ruka nosi kaiš a druga pridržava hlače da ne spadnu dok trčim. Uzalud, avion je odlepršao dok smo bili na kontroli. Tamo-vamo i kolega iz Banja Luke, Dejan Novković, obrlati ljubazno osoblje Lufthanse da nam osigura drugi let bez dodatnih troškova. Četiri sata neplaniranog čekanja djeluju kao tragedija ali poslije par njemačkih piva stvari se više ne čine tako crnim... 

Napokon stižemo u hotel. Usput komuniciramo sa gosp. Sadkom Mezgecom iz Citroena Slovenija koji nam organizira prevoz i kaže da večera neće početi bez nas dvojice iz Bosne i Hercegovine. Svaka čast! Trčimo u sobu, malo se ''plaknemo'' i žurno idemo ka hotelu (mi smo dobili zasebne apartmane). 

Uniformirano i krajnje ljubazno osoblje otvara nam vrata super luksuznog hotela Grad Hotel du Cap Ferrat i biva nam pomalo nelagodno obzirom da dolazimo iz zemlje gdje su, uz opći kokuzluk, toljage, psovke i sačekuše razdrljenih Policajaca svakodnevnica (citiram: ''istjeralo me da namaknem proračun'').  Srećom brzo hvatam korak sa normalnim svijetom jer se čovjek lako prilagodi na dobro. Korak naprijed i spontano izleti ''vau''- DS5 u prirodi izgleda nestvarno dobro. Hodam okolo i škljocam aparatom a potom otvaram vrata. Kad tamo luksuz epskih razmjera: koža, aluminij, višeslojno lakiranje nekih površina, filigranska finalna obrada...Ili kraće rečeno: sve, odnosno ''nema dalje''.    

Tokom večere saznajem vrlo bitan detalj- cijenu. Iako još nije formirana za našu ali i zemlje u okruženju zna se da će DS5 u odnosu na usporedivi C5 (ista pogonska grupa i sličan paket opreme) biti uvećana za skromnih 1.500 eura. Početak ne može biti bolji!

Noć prolazi brzo i ujutro prije nego li je bukvalno svanulo s kolegom odlazim po ključeve testnog DS5. Novinarima su na raspolaganje stavljena tri modela s tim da za vožnju može odabrati dva. Mi se odlučujemo, naravno, za Hybrid4 i benzinac sa 200 KS. Zašto benzinac a ne HDi sa 163 KS? Zato što zvuči i ide fantastično a benzin toči Citroen :).

Prvo nam dovezoše benzinca sa 200 KS. Iako lije kao iz kabla osmjeh mi ne silazi s lica budući da sam u čarima istog motora uživao u za broj manjem DS-u. Ključ je po principu ''hands free'' a u utor se stavlja ako nemate gdje drugo (vlasnik će ga zasigurno držati u džepu). Usput nam objašnjavaju da će se DS5 automatski zaključati ako se s ključem udaljimo od automobila, bla, bla, bla... Za nas novinare ništa novo ali Citroenu ipak čestitke na takvom koraku. U principu sistem je sličan kao kod Renaulta. Sjedam za podrezani kožni multifunkcionalni volan sa umetcima od aluminija dijametra 380 mm i odmah primijetim da DS5 ima dvije centralne konzole. Jedna je tamo gdje smo i navikli a druga je iznad glava, bukvalno kao u avionu. Uostalom dizajneri ne kriju kako su inspiraciju za određivanje unutrašnje arhitekture našli baš u kokpitu aviona. Dokaz ta takvo što je ugradnja dva uzdužna pretinca u krovnoj konzoli koji neodoljivo podsjećaju na one za maske koje automatski iskaču u slučaju pada pritiska u putničkoj kabini aviona. Ekstra!

S već spomenutim kolegom pomno razgledam kokpit. Mane jednostavno nema. Sve, ali baš sve, spojeno je njemačkom pedantnošću a kao kruna svega dolaze ugrađeni materijali. Nigdje se nije štedjelo, baš onako u duhu tradicije prvog DS-a. Unutrašnjost je čvrsta kao granit. Prilikom prolaska kroz tunele primijetimo perfektno unutrašnje osvjetljenje pa djetinjasto žalimo što vožnja nije noćna.

Instrument tabla ni po čemu ne zaostaje. Desni instrument, odnosno ekran ima više funkcija što se posebno primijeti kod hibridne verzije. Uz uobičajene informacije sa putnog računara mogu se očitati upute navigacije, protok energije...Naši testni automobili imali su i ''head-up'' displej na kojem se pored trenutne brzine kretanja projecira trenutno ograničenje i upute GPS-a (još jedna ''caka' iz aviona). Unutrašnjost najnovijeg DS-a bez sumnje predstavlja pravu provokaciju u pozitivnom smislu. Toliko hrabrosti odavno nije viđeno u auto industriji. Samo tako naprijed!

Ispod zanimljivo dizajniranog analognog sata nalazi se taster ''start-stop'' koji nije pravilan krug. Konačno se neko sjetio (u ovom slučaju Citroen) da postoje i drugi geometrijski oblici. Kada već spominjemo analogni sat recimo da, na žalost, niti jednom nismo pogledali u njega kako bismo se informisali o tačnom vremenu. Valjda smo se navikli na digitalne pa smo pogled uvijek usmjeravali ka ekranu za navigaciju.

Kožom pokrivena sjedišta za zanimljivim dezenom kruna su svega. Na svim pozicijama ima više nego dovoljno mjesta. Nema sumnje da će svi maksimalno uživati tokom vožnje. Ergonomija je, naravno, uzorna a podešavanja sjedišta izvodi se pomoću elektro motora.

Kratak pritisak na taster ''start-stop'' i 1.6 litreni turbo benzinac budi se u sportskom maniru sa malo više gasa a sve je popraćeno odgovarajućom akustičkom podlogom. Snaga se na prednju osovinu prenosi preko izvrsnog manuelnog mjenjača sa dobro raspoređenih šest stepeni prenosa. Mjenjač je baš kao i motor razvijen u saradnji sa BMW-om pa na osnovu ranijih iskustava može se slobodno reći da je trenutno na vrhu klase.

Itinerer na vodi u brda iznad Nice koja vode do Monte Carla i Cannesa. Neočekivano se brzo penjemo  na 1.200 metara nadmorske visine iako je put, blago rečeno, vijugav i prilično uzak. Neke se dionice koriste za čuveni Rally Monte Carlo što je dodatni stimulans za odlučnije potapanje desne aluminijske pedale. Radilica motora munjevito nabire obrtaje. Prije nego dođemo do crvenog polja na obrtomjeru ubacujemo u višu brzinu i tako redom. Česta potrebe za mijenjanjem stepena prenosa otkriva dodatne kvalitete mjenjača. Izmjene teku glatko, brzo i sportski odlučno. Vozili smo prilično dinamično pa su nam ruke imale pune ruke posla ali nikada se nije desilo da promašimo željeni stepen prenosa iako smo prvi puta sjeli u DS5.

Maksimalna snaga od 200 KS prisutna je u rasponu 5.500-6.800 obr/min dok je pik obrtnog momenta od 275 Nm od 1.700 do 4.500 obr/min. Brojke govore sve! Benzinac je maksimalno elastičan što lijenim vozačima ostavlja mogućnost razvlačenja trenutno odabranog stepena prenosa. Tek probe radi u trećem smo stepenu prenosa prošli nekoliko vijugavih kilometara uzbrdo. Naglo smo kočili a potom zabijali gas do poda. DS5 se ponašao kao da ima elektromotor i nema sumnje da će i manje sposobni vozači moći natprosječno brzo voziti.

S velikom smo pažnjom promatrali rad ovjesa. Već rekosmo da je većinu šokirala spoznaja o izostanku hidrauličnog ovjesa koji se u modelu C5 pokazao u najboljem mogućem svjetlu. Očekivalo smo da će DS5 sa sportskim ambicijama biti prilično nedorečen u tom segmentu. Kakva zabluda! Brzinci Rallya Monte Carlo bili su natopljeni vodom. Vozili smo bukvalno po nekoliko centimetara vode na asfaltu kojeg su mjestimično presijecali pravi potoci. Uz to smo se zbog velike nadmorske visine, kao avion, probijali kroz oblak. Jedinstven je to događaj. Usprkos neprimjereno velikim brzinama (''navlači'' nas Slovenac Aljoša Mrak, novinar i aktivni reli vozač) preciznost upravljanja je fascinantna. Svoj obol daju i izvrsne Continentalove gume od 19 inča. Iako smo na dva mjesta osjetili akvaplaning na prednjem desnom točku DS5 je samouvjereno zadržavao smjer. Poslije vožnje diskutovao sam s kolegom a ni on, kao ni ja, niti u jednom momentu nije osjetio rad elektronike. Rezerve ovjesa vjerovatno su daleko iznad naših vozačkih sposobnosti. Da se kojim slučajem aktivirao ESP ili ASR nema sumnje da bismo to i osjetili. Dobar, šta više odličan, balans automobila potvrđuje i ponašanje kada se promaši tačka kočenja. Čak i u tim trenutcima nema panike. Malo rada volanom i pedalom gasa i DS5 je opet na dobroj putanji i bez uplitanja elektronike. Zbog efikasnog kočionog sistema kočiti se može dosta kasno a nama se zbog nepoznavanja terena to nekoliko puta desilo. 

Po dolasku na cilj vidjeli smo da je prosječna potrošnja ispod 10 litara. Istine radi recimo da smo na vrhu brda (poslije otprilike 80 km jurnjave) očitali 12.7 litara. Obzirom na uslove vožnje i prosječnu brzinu nestvarno malo.

Poslije kraćeg predaha ulazimo u DS5 Hybrid4. Sjedanjem za komande odmah se vidi nekoliko razlika. Prvenstveno na instrumentima (prilagođeni su za nadzor hibridne tehnologije). No, najviše pažnje privlači okretni prekidač za odabir željenog načina rada (Auto, Sport, 4WD i ZEV) te ručica automatskog mjenjača. Na zadnjem dijelu volana nalaze se polugice za manuelno šaltanje što djeluje baš sportski.     

S parkinga izlazimo u ''Auto'' modu. U principu osjećaj je dosta bolji nego kod hibrida sa CVT mjenjačem jer se u svakom momentu osjeća čvrsta veza pogonskog motora sa točkovima. Citroen je razvio dosta drugačiji hibridni sistem od Toyote. Naime, elektromotor snažan 27 KS u rasponu od 1.290-7.500 obr/min (kratkotrajno može isporučiti 10 KS više) sa 200 Nm obrtnog momenta od 0 do 1.290 obr/min spregnut je za zadnjim parom točkova dok 2.0 litreni turbo dizelaš sa 163 KS i 300 Nm obrtnog momenta pogoni prednji par točkova. Dizelaš je spregnut sa automatskim mjenjačem sa šest stepeni prenosa. Kada smo to vidjeli nismo bili nimalo oduševljeni na osnovu iskustava sa C4 (1.6 HDI start-stop) i njegovom automatikom koju ne bismo preporučili ni najgorem neprijatelju- traljava je i spora ''do bola''. Ali ubacivanjem male ručice mjenjača (bolje rečeno prekidača) u manuelni program rada ostali smo zatečeni sposobnostima automatike. Izmjene stepena prenosa brze su iako se nismo vozili u ''sport'' programu. Posebno fascinira ukapčanje nižeg stepena prenosa. Sve se odvija trenutno i nema sumnje da će i najveći skeptici biti prilično zadovolji. Bravo za Citroen!

U principu DS5 Hybrid4 ima pogon na sva četiri točka. U tom se slučaju trakcija diže na još viši nivo što smo na klizavom asfaltu itekako osjetili. U automatskom načinu rada hibridnog pogona ne osjeti se prelazak sa jednog na drugi pogon dok se u ''sportu'' osjeti sva žestina. Da nema displeja sa adekvatnim aplikacijama vozač ne bi znao kada se baterije pune, prazne i kako ''hoda'' energija. U ''ZEV'' programu samo se koristi elektromotor, odnosno zadnji pogon, te DS5 nečujno klizi. Zbog neophodnog ''start-stop'' sistema ostvaruje se dodatne uštede kada se podrazumijeva rad SUS motora. Kompletna elektronika očigledno je podešena poslije dosta testiranja jer u praksi Hybrid4 ostavlja neočekivano dobar utisak. Ljubitelji sportske vožnje rado će se odlučiti za hibridnu verziju a jedino se postavlja pitanje cijene.

Hybrid4 ubrzanje od 0 do 100 km/h završi za 8.6 sekunda a ostvari maksimalnih 211 km/h. Ukupna masa je 1.700 kg dok je DS5 bez seta baterija težak 1.5 tona. Fabrika navodi podatak o prosječnoj potrošnji od samo 4.1 litara dizela na 100 km. Mi smo u praski postigli taj rezultat a manja su odstupanja moguća zbog različitih stilova vožnje. Ali definitivno pažljivi vozači mogu ostvariti značajne uštede. Poslije eksperimentisanja sa polugom mjenjača i izbornikom programa rada zaključili smo da je najjednostavnije sve postaviti u ''auto'' obzirom da elektronika pažljivo analizira stil vožnje i shodno tome se prilagođava rad hibridnog programa i mjenjača.

Na temeljima starim 90 godina nastao je trenutno najbolji Citroen u ponudi. Dolazi sa pozitivnim provokacijama nastalim na hrabrim odlukama. Kupci baš to cijene što će uz uzornu kvalitetu u svakom detalju zaintrigirati mnoge. Zaista se ne sjećamo kada smo vozili bolje sastavljen auto iz ''nulte'' serije. Cijena će, kažu, biti povoljna što je samo šlag na tortu. Precizan cjenik za BiH bit će objavljen za mjesec dana.   
  • 1958 pregleda
Ime *
E mail *
Vaše ime
Vaš E-mail
Poruka
Sigurnosni kod *
Unesite komentar na ovaj oglas ili podijelite svoje iskustvo sa ovim modelom
Unesite komentar
Autor *
Naslov *
Ocjena za ovaj model
Poruka *
Sigurnosni kod *
Oglasi za poređenje
Nemate ni jedan oglas u tabeli.Da bi unijeli oglase potrebno je da selektujete oglase za poređene,nakon toga da snimite svoju tabelu.
Unesite razlog prijave
Poruka *
Prijavite se
Korisnik
Šifra
Zaboravili ste lozinku? Pošalji