• Informacije o oglasu
  • Pošaljite upit za ovaj oglas
  • Komentari i iskustva

Citroen C5 2.0 HDi

- KM
Opis
Model
Citroen C5 2.0 HDi
Stanje
Novo
Kategorija
Karavan
KW
110
Gorivo
Dizel
Mjenjač
Manuelni
Ime
Ime i prezime
Test
Test izvještaj
Za drugu generaciju Citroenovog modela C5 slobodno se može reći da je najbolji Citroen ikada. Odličan omjer kvaliteta, opreme i snage motora golica maštu čak i onih koji, iz ko zna kakvih razloga, francuske automobile zaobilaze u širokom luku. Nasljednik prvog C5 dolazi na temeljima ogromnog iskustva avangardnog francuskog proizvođača automobila. Tokom 90 godina duge tradicije Citroenovo vozilo prvo je prešlo Saharu, potom je došao Traction Avant (prvi serijski automobil sa prednjim pogonom), zatim Spaček, i 1955. DS ili Ajkula koja se i dan danas smatra za najnaprednijim automobil svih vremena. Istaknimo i modele, CX, GS, BX, XM i C4 a posebno C6, koji je najavio povratak korijenima. Kada već hvalimo recimo da je Citroen prvi počeo i ugradnju dizel motora u veliko serijske automobile.

Htjeli to ili ne uvijek se nova generacija nekog modela uspoređuje sa prošlom. Prvi C5 bio je nenametljiv i nastupao je previše skromno iako je imao adute za kočoperan nastup. Zapravo bi se moglo reći da je prošla generacija C5 bila pravi gospodski automobil. Na žalost, nekima baš to smeta te se kao veliki nedostatak uzima smiren dizajn koji nije privlačio radoznale poglede. Ostalom, čak ni cjepidlake nisu mogle naći mane. A kako i bi kada je C5 dolazio sa štedljivim motorima, hidroaktivnim ogibljenjem, bogatim paketima opreme...

Nova generacija preuzela je sve dobro koje je dodatno usavršeno i prilagođeno novijim vremenima. Najveće promjene uočljive su na dizajnu, kako vanjskom tako i unutrašnjem. Teško je reći koja je karoserija ljepša, limuzinska ili karavanska. Mi smo na test dobili elegantni karavan čiji izgled 4.830 mm duge karoserije nikoga nije ostavio ravnodušnim. Metalik crna boja dodatno je isticala mnogobrojne detalje koji su skladno uklopljeni u karoseriju. Širina od 1.860 mm i visina 1.450 mm odlično su ukomponovane sa dužinom pa C5 djeluje kao velika skulptura. Na karoseriji nema ni jedan detalj viška što je dobro jer bi se dodavanjem još nečega izgubila elegancija.

Unutrašnjost je, također, potpuno nova. Otvaranjem vrata dočeka nas točak upravljača sa stacionarnim centralnim dijelom na kojem se nalaze razne komande. Pored lakšeg opsluživanja to doprinosi sigurnosti jer je zračni jastuk uvijek u idealnom položaju.

Gornji dio kokpita mekan je na dodir i izveden od veoma kvalitetnog materijala. Na centralnom grebenu instalirane su komande klime i audio uređaja koje su puno praktičnije nego na starom modelu. Tipke su dovoljno velike i jasno označene pa nije potrebna nikakva faza privikavanja prije prve vožnje. Kada već spominjemo tipke recimo da C5 u paketu opreme Confort ima i više nego što se očekuje. Nabrajanje kompletne opreme uzelo bi previše vremena pa ćemo neke interesantne detalje opisivati kada pređemo na poglavlje o vožnji.

Generalno, sva francuska vozila imaju odlična sjedišta. Citroen je po tom pitanju pravi predstavnik francuske škole udobnosti. Sjedišta su profilisana i dovoljno velika ali ne (pre)tvrda pa zaista svima daju maksimalan komfor. Uz odličnu konstrukciju prednja sjedišta se podešavaju u svim smjerovima što uz izdašno podešavanja volana omogućava nalaže idealne pozicije za komandama. Ni putnici na zadnjim sjedištima nemaju razloga za ljutnju.

Međuosovinski razmak od 2.820 mm daje maksimalno prostora čak i košarkašima. Mjesta za koljena, laktove i glave ima više nego što se očekuje. Ni s kabastim prtljagom neće biti problema jer zapremnina prtljažnika ovisno o položaju zadnjih sjedišta varira od 533 do1.490 litara.

Uz to u prtljažniku su instalirane kukice, 12v utičnica i prekidač koji aktivira zadnji dio  ovjesa Hydractive III+. To omogućava spuštanje zadnjeg dijela, odnosno praga utovara, što znatno olakšava ubacivanje teškog tereta.  Ako se malo detaljnije pogleda konstrukcija novog C5 to ne čudi jer on dolazi na modificiranoj platformi predsjedničkog modela C6.

Već tokom prve vožnje odmah je jasno da je sve podređeno udobnosti. Dvozonski klima uređaj radi odlično a za vrijeme velikih vrućina pomažu mu i specijalna stakla koja filtriraju vrele sunčeve zrake. Uz sve to dolazi i pristojan audio uređaj, sa automatskom nivelacijom tona u odnosu na brzinu vozila, pa kompletna porodica može da uživa u svakom trenutku putovanja. Pored toga akustična izolacija je odlična pa kao takva upija sve neugodne zvukove koji se generiraju tokom vožnje.

Poslije stacionarnog upoznavanja došao je red da vidimo kako se dnevni boravak sa 5 zvjezdica ponaša u vožnji. Ispod prednje haube ugrađen je osvježeni 2.0 litreni turbo dizelaš sa 140 KS i FAP filterom čađi koji u razvijenijim zemljama donosi olakšice prilikom kupovanja, a što se nas tiče može i bez njega.

Maksimalna snaga ostvaruje se pri 4.000 obr/min dok je obrtni moment od 320 Nm na raspolaganju pri duplo manjim obrtajima. Istaknimo da se prilikom naglog potapanja pedale gasa oslobađa dodatnih 20 Nm obrtnog momenta što olakšava preticanja. Motor je savremene konstrukcije što podrazumijeva turbo punjač promjenljive geometrije i razvod sa po četiri ventila po cilindru. U paru s motorom dolazi manuelni mjenjač sa šest stepeni prenosa. Mjenjač nas je prijatno iznenadio, tim prije jer Citroenovi i Peugeotovi mjenjači nisu baš spadali u najpreciznije i najbrže na tržištu. Nova generacija manuelnih mjenjača izgleda da je prevazišla sitne nedostatke prošlih generacija.

Nakon završenog testa ipak mislimo da uz ovakav automobil više ide automatski mjenjač koji bi ionako visok komfor podigao na viši nivo. Znamo da se agresivniji vozači ne slažu sa ovom tvrdnjom ali svako ima pravo na svoje mišljenje. Sve skupa kombinacija motor-mjenjač ostavlja uvjerljiv utisak. Usprkos masi od 1.655 kg 140 KS djeluje vrlo živahno. Zasluga je to odličnog motora i dobro sračunatih prenosnih odnosa u mjenjaču. Zbog svega nabrojanog potrošnja goriva je veoma mala. Na auto cesti pri 132 km/h u šestom stepenu prenosa moguće je prosječno trošiti samo 3,1 litra na 100 km. Naravno, sa nježnim pritiskom na desnu pedalu. Vožnja u gradu nikada ne prelazi 9,5 litara što je odličan podatak, pogotovo ako se zna da je tada prosječna brzina samo 22 km/h.  

No, htjeli to priznati ili ne Citroen je uvijek, ali baš uvijek, sinonim za udobnu vožnju. Takav je i novi C5 koji zahvaljujući Hydractive III plus ovjesu, bez ikakve sumnje, postavlja mjerila u klasi a i šire. Pomoću prekidača instaliranog u blizini elektro-hidraulične kočnice vozač može birati normalni ili sportski način rada. Ne treba biti konstruktor bolida Formule 1 pa shvatiti šta to znači.

U slučaju kada je aktivan program za normalnu vožnju ogibljenje je mekano i cijela se karoserija ponaša kao leteći čilim. Prelasci preko sarajevskih rupetina i tramvajskih šina su bezbolni pa vozač nehotično prestaje upućivati psovke firmi za održavanje cesta. Kompletna vožnja poprima nekakav smireni i ugodni ritam pa čak i vozači skloni sportskoj vožnji zabrave na svoje porive.

Kada se aktivira program za sport situacija je još bolja. Neki su pisali da nema baš nekakve uočljive razlike ali, izgleda, nisu se maksimalno posvetili testiranju. Prilikom uobičajene vožnje razlika je zaista minimalna, odnosno teško primjetna. Ali, prilikom agresivne vožnje pune promjene ritma razliku primijete i mala djeca. Hydractive III plus reaguje munjevito, čak i kada se bez ikakvog razloga ritam vožnje mijenja usred krivine. S porastom brzine ogibljenje postaje tvrđe a isto se desi i sa upravljačkim mehanizmom koji postaje upadno direktniji.

Time se ostvaruje pravi sportski ugođaj. Nas je posebno fascinirala brzina reakcije podvozja. Čisto provokacije radi u krivinu smo ulazili sporo a onda smo, bez ikakvog razloga, naglo dodavali gas. Hydractiva III plus bi munjevito reagovala i u idealnom trenutku otvrdnula ogibljenje. Da sami nismo probali mislili bi da su to lovačke priče ali ovako s pravom tvrdimo da tako dobro ogibljenje još nismo imali priliku voziti a vozili smo, malte ne, sve što se kotrlja.

Neki će pomisliti da je to kraj priče o famoznom ogibljenju ali varaju se. Pored nabrojanih osobina postoji još nekoliko opcija. Uz prekidač s kojim se bira način rada ovjesa postoje i prekidači s kojima se C5 može podizati i spuštati, ovisno o potrebama. Inženjeri su odredili četiri osnovna položaja: niski, normalni, poluvisoki i visoki. U najnižem položaju brzina je ograničena na 10 km/h a nakon toga elektronika daje nalog hidraulici i C5 se podiže na normalan nivo. Niski položaj na prednjoj osovini podrazumijeva -47 mm u odnosu na normalu dok se zadnja spušta za 39 mm (za toliko je spusti i prekidač u prtljažniku). Poluvisoki položaj ide za +47 mm na obje osovine a tada je brzina kretanja ograničena na 40 km/h.

Kada se probije ta granica hidraulika se automatski vrača u normalan položaj. Posljednja opcija je visoki položaj. U tom položaju prednja osovina se diže za 57 mm a zadnja za,čak, 70 mm, uz ograničenje brzine od 10 km/h. Logično, kada se prekorači zadani prag, hidraulika se spušta na poluvisoki položaj. U praksi sve radi savršeno jednostavno i transparentno preko displeja na instrument tabli. Sve skupa hod ovjesa na prednjoj osovini je 104 mm a na zadnjoj 109 mm. Impozantno!

Pored ovih, jasno prikazanih, oscilacija Hydractive III plus samostalno koriguje visinu u odnosu na trenutnu brzinu. Tako će se pri brzinama preko 120 km/h karoserija spustiti za 10 mm u odnosu na normalni položaj čime se povećava stabilnost i poboljšava ionako odlična aerodinamika. Baš kao što je bio slučaj sa fantastičnim modelom DS (ID je bio manje sofisticiran) hidraulika je kao krvotok i prisutna je na svim bitnim dijelovima. To je iskorišteno za ručnu kočnicu koja električnom komandom aktivira hidrauliku i zakoči automobil. U slučaju gašenja C5 automatski aktivira ručnu kočnicu koja se, isto tako, otpusti kada se automobil stavi u pogon i otpušta kvačilo. Kada obrtni moment postane dovoljan za kretanje (bez obzira na nagib) kočnica otpusti i C5 kreće kao po ravnom.

Za pripadnice ljepšeg pola nema boljeg patenta. Slična je situacija kada se stane na nizbrdici i pritisne samo nožna kočnica. Nakon micanja desne noge pritisak u kočnicama ne pada naredne dvije sekunde te se, opet, kreće kao po ravnom. Fantastično iako ne potpuno novo na tržištu. Tokom testa naslušali smo se priča o pouzdanosti hidraulike od kojih se ledi krv u venama. Takvim poznavaocima  recimo da Citroen daje 200.000 km ili 5 godina garancije na ovjes što je daleko više ngo što neko može ponuditi za obično vješanje (neko na prvi pogled nudi ali pogledajte sitna slova u garantnom listu).

Sve skupa vožnja novog C5 mami osmijeh na lice. Uz sve nabrojano dolaze odlični parking senzori koji traže dovoljno parking mjesto i odlična preglednost na sve strane. Kako to već u praksi biva testni automobil je razgledalo mnogo poznanika. Svi su se složili da je bez prijekoran ali obrve su se počele dizati kada su došle priče o cijeni. Ali bez razloga. Najbolje smo ostavili za kraj. Cijena našeg testnog C5, sa opremom Confort (čiji je spisak podugačak) iznosi samo 46.676 KM na šta samo treba dodati troškove prve registracije. Istaknimo da na akciji ima nekih modela sa cijenom od 37.663 KM.

No, najbolje se detaljnije informisati na portalu www.citroen.ba gdje se nalaze svi potrebni detalji.

  • 1756 pregleda
Ime *
E mail *
Vaše ime
Vaš E-mail
Poruka
Sigurnosni kod *
Unesite komentar na ovaj oglas ili podijelite svoje iskustvo sa ovim modelom
Unesite komentar
Autor *
Naslov *
Ocjena za ovaj model
Poruka *
Sigurnosni kod *
Oglasi za poređenje
Nemate ni jedan oglas u tabeli.Da bi unijeli oglase potrebno je da selektujete oglase za poređene,nakon toga da snimite svoju tabelu.
Unesite razlog prijave
Poruka *
Prijavite se
Korisnik
Šifra
Zaboravili ste lozinku? Pošalji