• Informacije o oglasu
  • Pošaljite upit za ovaj oglas
  • Komentari i iskustva

Test: Audi A1 1.6 TDI

45,472 KM
Opis
Model
Test: Audi A1 1.6 TDI
Stanje
Novo
Kategorija
Hečbek
Gorivo
Dizel
Mjenjač
Manuelni
Ime
Ime i prezime
Test
Test izvještaj
Urban Ego Racer

Novi najmanji Audi nosi logičnu oznaku A1 a iza nje se krije najsavremenija tehnologija. Iako su gabariti karoserije u okvirima gradske klase putnici uživaju u svim blagodatima koji se mogu naći u većim modelima Audija. Posebno oduševljavaju stepen finalne obrade, pogonska grupa i upravljivost. O izboru opreme ovisi cijena. Naš testni automobil do registracije košta 45.472 KM dok se osnovna verzija dobije u zamjenu za 31.843 KM.

Sportski dizajn

Najava modela A1 dogodila se 2007. godine kada je otkrivene koncepta verzija. Već tada se moglo pretpostaviti da će karoserija duga 3.954 mm, 1.740 mm (sa ogledalima 1.906 mm) i visoka 1.416 mm imati sportske proporcije. Od VW Pola s kojim dijeli platformu niži je i širi što uz dobar odnos limenih i staklenih površina daje pravi sportski dizajn. To itekako godi muškoj populaciji. Tim prije jer se većina gradskih automobila opisuju kao previše ženskasti, ma šta to značilo.

Kao i kod svih Audijevih modela novije generacije prednjim dijelom dominira ''single frame'' maska motora. Na našem automobilu dodatno se istiće obzirom da je karoserija moderno bijela. U oči odmah upadaju svjetlosne grupe sa atraktivnim dnevnim svjetlima. Bez obzira da li je noć ili dan uvijek privlače pozornost što se, na žalost, odnosi i na čuvare zakona (bez ikakvog razloga zaustavljeni smo nekoliko puta). U sportskom stilu izveden je i odbojnik a posebno atraktivna čini se prednja hauba koja pokriva gornji rub blatobrana i svjetala.

Najveći odmak od ostale Audijeve game primjetan je na bočnim stranicama. Specifični lukovi krova mogu se naručiti u drugačijoj boji od boje karoserije. Tada u potpunosti dolaze do izražaja iako nama ni jednobojna karoserija ne djeluje monotono. Vrlo su upečatljivi vanjski retrovizori čiji je dizajn veoma sličan onima na ''pravim'' sportskim automobilima.

U pripremi je i verzija sa dodatnim parom vrata ali nema sumnje da će ova kao na testu ipak biti dinamičnija.

Zadnji dio izveden je u stilu kupea. Na trećim vratima instalirana je kompletna svjetlosna grupa pa smo se pitali: šta ako po noći moramo otvarati prtljažnik jer se tada i svjetla podižu? Efikasan odgovor dobili smo odmah po podizanju vrata- na unutrašnjoj strani karoserije instalirana su poziciona svjetla pa opasnosti od naleta drugog automobila nema. Ovo je samo jedan detalj u nizu koji pokazuje pedantnost Audijevih inženjera. Kada već spominjemo zadnji dio recimo da se tamo nalazi i masivni krovni spojler koji se odlično uklapa u sportsku cjelinu.

Niska i široka karoserija uz male prevjese preko široko razmaknutih točkova nagovještava odlična vozna svojstva. Osjećaj nije lažan ali o tome nešto kasnije.

Unutrašnjost- pravi premium Audi

Otvaranjem masivnih vrata i ulaskom u putnički prostor odmah se osjeti pravi Audi ugođaj. Volan, instrumenti, kokpit...Sve je izvedeno s prepoznatljivom kvalitetom. Vozač i suvozač imat će lažni dojam kako se voze u nekom većem modelu Audija. U zabludi je posebno vozač kojem tek pogled u retrovizore ili izlazak iz automobila otkriva da se radi o gradskom automobilu manjem od četiri metra.

Zbog relativno malih staklenih površina osjećaj je vrlo sličan kao u modelu TT a to je za ciljanu grupu kupaca prednost.

Svi koji su imali priliku voziti se s nama odmah su primijetili otvore za ventilaciju u obliku avionskog  mlaznog motora (turbina). Otvori iz kokpita strše na isti način kao avionski motori iz krila a uz to se mogu naručiti u više boja. Kod nas su bili u boji karoserije i moramo priznati da su više nego atraktivni ali i funkcionalni.

Gornjim dijelom kokpita dominira 6,5 inčni TFT monitor uvezan sa MMI sistemom. Usput, MMI sistem po prvi se puta nudi u gradskom automobilu. Istina, DS3 kao izravni konkurent u paketu sa navigacijom nudi slično rješenje ali pod drugim imenom.

Ono što posebno oduševljava jesu ugrađeni materijali i preciznost finalne obrade. Usudimo se reći da teško može biti bolje. Bez obzira što se radi o malom Audiju unutrašnjost je sastavljena sa isto pažnje kao kod bilo kojeg modela sa većom brojčanom oznakom.

Kada se dodirne bilo koja površina prsti osjete mekoću i kvalitetu. Čak je i ručica za otvaranje pretinca ispred suvozača metalna. Jedina imitacija aluminija prisutna je na okretnim prekidačima klima i audio uređaja. No, to nije nikakva mana. Dovoljan je samo jedan okret prekidača koji uz jasno ''klik'' ode u novi položaj. Sve navodi na zaključak da će svi prekidači bez greške raditi cijeli životni vijek automobila.

Prednja dobro profilisana sjedišta imaju sistem ''easy-entry'' koji omogućava lakši ulazak na zadnju klupu. A tamo vlada sličan ugođaj kao i u prednjem dijelu A1. Naravno, to se odnosi na osjećaj kvaliteta dok je prostora očekivano manje. Osovine su međusobno razmaknute za 2.469 mm pa se čuda ne mogu očekivati. Zbog kupeovske linije krova viši putnici voljeli bi koji dodatni centimetar za glave ali tada Audi A1 ne bi imao tako atraktivnu karoseriju. Sve ima svoju cijenu! Ali ciljana grupa kupaca, mlađi ljudi, bit će sasvim zadovoljna ponudom prostora a što se odnosi i na zapreminu prtljažnika koja varira od 267 do 920 litara. Za segment A0 više nego dovoljno.

Dinamičan i ekonomičan dizelaš                       

U trenutnoj ponudi nalaze se po dva benzinca i dizelaša, svi sa turbo tehnologijom. Mi smo na test dobili A1 s motorom koji će barem na našem tržištu biti najinteresantniji. Radi se jačoj verziji 1.6 litrenog dizelaša sa common-rail sistemom koja otpušta 105 KS pri 4.400 obr/min. Maksimalna vrijednost obrtnog momenta od čak 250 Nm na raspolaganju je u intervalu od 1.500-2.500 obr/min a što se tokom među ubrzanja itekako osjeti. Za razliku od prilično grubih dizelaša sa napuštenim sistemom ''pumpa-dizna'' ''CR'' ima uglađeniji rad i linearno oslobađanje snage u znatno većem ospegu rada. To u prvom momentu djeluje pomalo iznenađujuće jer se radilica bez ikakvih problema rado zavrti do crvenog područja na obrtomjeru (skoro isto kao benzinski motor). U kombinaciji sa preciznim manuelnim mjenjačem sa pet stepeni prenosa sve djeluje bolje nego što bi se u prvi mah očekivalo. Zbog konfiguracija cesta u našoj državi šesti stepen prenosa nije baš prvi na popisu želja. Na ono malo auto puta može se i bez njega a dobro bi došao tek onim vozačima koji često putuju dugim brzim cestama razvijenih europskih država.

Stalno se ponavlja priča o štedljivosti dizelskih agregata. Ni ovaj nije iznimka. Dobru energetsku efikasnost dodatno naglašava serijski sistem ''start-stop''. Dakako on je predviđen za korištenje u gradu ili velikim zastojima na otvorenoj cesti (znači da će kod nas raditi ''punom parom''). Zbog nekih situacija koje rad sistema ''start-stop'' čine besmislenim postoji opcija isključivanja. Ljudi koji vole da traže dlaku jajetu ovdje će ostati bez nje. Naime, softver sistema je razvijen skoro do savršenstva. Kada je motor hladan sistem je van funkcije a cilju bržeg postizanja radne temperature. U slučaju dužeg stajanja akumulatori se prazne pa kada elektronika ''osjeti'' pad napona motor automatski starta... Mi smo mjerili gradsku potrošnju sa i bez ''start-stop'' sistema. Razlika je ''opipljiva''- ušteda je oko jednu litru na 100 km puzanja u gradskim gužvama.

Kombinacija motor-mjenjač zaslužuje visoke ocjene ali uz jedno zapažanje- u svim režimima rada imali smo utisak da je službena brojka od 105 KS suviše skromno istaknuta. Naime, osjećaj pod desnim stopalom ''govorio'' je da na prednju osovinu dolazi barem 120 KS. Nije da žalimo. Naprotiv. Fabrički obećano ubrzanje od 0 do 100 km/h za 10,5 sekunda lako se ostvari a isto se odnosi i maksimalnu brzinu od 190 km/h. S jednom osobom u automobilu rezultati su još upečatljiviji.

Prosječna potrošnja na testu bila je okruglo 6 litara s tim da je 80% kilometara, zbog odličnog ovjesa, prevezeno veoma brzo. Uobičajeni tempo na regionalnoj cesti traži manje od pet litara.   

Transmisija i ovjes postavljaju mjerila u klasi

Sve napisano od Audija smo, manje-više, i očekivali a oduševljene se nastavilo već prilikom prve vožnje- dinamički ovjes zaista ''radi''. Naša iskustva sa felgama od 17 inča i niskoprofilnim gumama nisu baš najugodnija. Takva kombinacija savršena je za bržu vožnju po dobrim cestama što znači da je efekt suprotan na našim razrovanim putovima. Ali iznimke uvijek postoje. Naš testni A1 došao je za gumama od 17 inča presjeka 40 što je zaista ekstremna vrijednost za gradski automobil. No, začuđujuće je kako se lagano ''peglaju'' udarne rupe i neravnine. Narušavanja komfora zaista nema.

Ali pravo oduševljenje je došlo prilikom brze vožnje po klizavom asfaltu. Preciznost progresivnog upravljačkog mehanizma svima izaziva osmjeh na lice. U svaku se krivinu ulazi i iz nje izlazi bez ikakvih korekcija. Prilikom uobičajenih pretjerivanja odmah smo osjetili da sa diferencijalom nisu ''čista posla''. Klizav i hladan asfalt i ljetne gume a A1 ide kao na šinama. Kako to? Jednostavno. Diferencijal ima elektronsku blokadu koja više nego uspješno mijenja mehanički ''šper'' diferencijal. Sve je umreženo sa ESP, ASR i ABS sistemima čiji je rad maksimalno sinhroniziran. U slučaju gubljenja trakcije pod jednim točkom elektronika daje nalog za kočenje istog čime se sprječava beskorisno proklizavanje. U istom trenu raspoloživa snaga ide na točak sa boljim prianjanjem pa A1 krivinu savlada maksimalno brzo i precizno (sistem funkcionira do brzine od 100 km/h). Elektronski nadziran diferencijal znatno je lakši za upotrebu od onog s mehaničkom blokadom. Potonji u trenutku aktiviranja snažno povuče prema unutrašnjem rubu krivine dok elektronski zadržava odabranu putanju. Vozač ima nevjerovatno povjerenje u automobil jer ima osjećaj kao da sva četiri točka snažno zagrizu asfalt. Kvalitetu ovjesa potvrdila je vožnja sa ugašenim ESP sistemom. Vještiji vozači tada će čak brže savladati isti dionicu ali za takvo što nema baš nikakve potrebe, tim prije jer se elektronika upliće u rad vozača samo u graničnim situacijama. Bez ikakvih pretjerivanja možemo reći da Audijev mališan ima najbolji ovjes u klasi, odnosno da je najbolje izbalansiran. Istine radi recimo da neki konkurenti imaju jednako dobro ležanje na cesti prilikom brze vožnje ali su zato u gradskom ciklusu naporni za dugotrajno korištenje.

Krug okretanja od 10,6 metara idealan je za grad a dobro dođe i na vijugavoj cesti.  

Cijena u skladu s kvalitetom

Većina ljudi kao zamjerku navodi visoku cijenu ali to je apsolutno pogrešan pristup ovom automobilu. To je potpuno isto kao kada bi se za vrhunsko umjetničko djelo reklo da je skupo jer je malo i lagano. Nije povrće pa da ide na vagu niti tkanina koja se plaća po metru. Dobro to znaju stručnjaci u Audiju jer su pravilno odredili ciljanu grupu kupaca. Ko si može priuštiti ovaj automobil sasvim je sigurno da će ga kupiti, tim prije jer će dobiti do sada neviđen premium osjećaj u malom pakovanju. Naš testni automobil do registracije košta 45.472 KM. Na žalost uz sve hvale, za koje će mnogi reći da su pretjerane, ostali smo šokirani spoznajom da u tu cijenu nisu uključeni parking senzori i grijaći vanjskih ogledala. Bez prvih se može jer je preglednost dobra ali drugi nedostatak više nego živcira u ovo godišnje doba. No, šta je tu je, doplata postoji i svakako je preporučujemo.
Dodatni opis
Oprema
  • Metalik boja
  • Koža
  • El.podešavanje sjedišta
  • Podešavanje volana
  • Senzori za kišu
  • Parking senzori
  • Daljinsko zaključavanje
  • Alarm
  • Tonirana stakla
  • Maglenke
  • Alu felge
  • Servo
  • Xenon
  • Bixenon
  • Navigacija
  • Komande na volanu
  • Šiber
  • El. retrovizori
  • Grijanje sjedišta
  • Čip tuning
  • Cd
  • Digitalna klima
  • Bluetooth
  • Distanc control
  • LED farovi
  • Panorama krov
  • Memorija sjedišta
  • Park Pilot
  • Dvozonska klima
  • Manuelna klima
  • Tempomat
  • Putni računar
  • El. podizači
  • Euro kuka
  • 1398 pregleda
Ime *
E mail *
Vaše ime
Vaš E-mail
Poruka
Sigurnosni kod *
Unesite komentar na ovaj oglas ili podijelite svoje iskustvo sa ovim modelom
Unesite komentar
Autor *
Naslov *
Ocjena za ovaj model
Poruka *
Sigurnosni kod *
Oglasi za poređenje
Nemate ni jedan oglas u tabeli.Da bi unijeli oglase potrebno je da selektujete oglase za poređene,nakon toga da snimite svoju tabelu.
Unesite razlog prijave
Poruka *
Prijavite se
Korisnik
Šifra
Zaboravili ste lozinku? Pošalji